//

Frankrijk unlocked iphone kopen

Frankrijk unlocked iphone kopen discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Famillie uit frankrijk heeft dit gaan vragen en bevestigd Het schijnt dat je in Frankrijk een iphone voor 600 euro kunt kopen + 99 euro ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-01-08, 23:46
nanoman nanoman is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 70
Standaard Frankrijk unlocked iphone kopen

Famillie uit frankrijk heeft dit gaan vragen en bevestigd
Het schijnt dat je in Frankrijk een iphone voor 600 euro kunt kopen + 99 euro voor een sim
Met deze moet je activeren via Itunes
waarne deze sim waardeloos wordt , en je hebt een volledig unlocked Iphone die je overal kunt gebruiken
Dus heb je een iphone unlocked officieel voor 699 euro

Heeft hier nog iemand over gehoord
want ik weet alleen niet of het ook in Belgie of Nederland werkt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-08, 23:53
kidk kidk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 38
Standaard

Deze werkt niet in Belgie of Nederland. Werkt alleen met franse operators plus je hebt een frans adres nodig omdat ze je een code toesturen.
  #3  
Oud 22-01-08, 23:59
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Kidk, vooral nu laat in de avond kan ik niet tegen zo'n reactie. "Ik weet toch alles beter!" Doe nou eerst eens onderzoek voordat je wat roept.
Nanoman, dit gaat en sinds update 1.1.3 werkt deze ook probleemloos in NL en BE.
Kijk in de wiki voor meer info.
  #4  
Oud 23-01-08, 00:08
kidk kidk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man Bekijk bericht
Kidk, vooral nu laat in de avond kan ik niet tegen zo'n reactie. "Ik weet toch alles beter!" Doe nou eerst eens onderzoek voordat je wat roept.
Nanoman, dit gaat en sinds update 1.1.3 werkt deze ook probleemloos in NL en BE.
Kijk in de wiki voor meer info.
Ik heb er onderzoek naar gedaan en had nog niet gehoord dat de update dit oploste. Hier is de wiki link trouwens https://forum.iculture.nl/f1/ip...frankrijk.html

( en eerlijk gezegd zou je je eigen reactie ook is moeten bekijken, dat iemand foute informatie heeft betekent niet dat hij vindt dat hij alles beter weet )

Laatst gewijzigd door kidk; 23-01-08 om 00:11. Reden: Foute informatie
  #5  
Oud 23-01-08, 00:19
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Dan kun je altijd nog schrijven: "Ik meen..."
Daarnaast werkt een Franse iPhone ook zonder die update en moet je iWorld gebruiken. Zoiets weet je als je eerst wat onderzoek doet, en niet door foute info.
  #6  
Oud 23-01-08, 01:00
Mauske Mauske is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Mierlo
Berichten: 140
Standaard

Zou het zo kunnen zijn dat als we een volledige dump van zo'n iphone hebben, die op onze inphones installeren dat deze dan unlocked zijn.. En zo dus bestand tegen updates ??
  #7  
Oud 23-01-08, 07:57
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Helaaas niet. Het IMEI nummer wordt door iTunes gecheckt in een database. Dat bepaald het unlocken.
  #8  
Oud 23-01-08, 13:28
twcoolen twcoolen is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Landgraaf
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man Bekijk bericht
Dan kun je altijd nog schrijven: "Ik meen..."
Daarnaast werkt een Franse iPhone ook zonder die update en moet je iWorld gebruiken. Zoiets weet je als je eerst wat onderzoek doet, en niet door foute info.
Sinds is wanneer is iWorld een legale oplossing? Het gaat erom dat zonder iWorld de iPhone in Nederland niet werkt met oudere firmwares.
__________________
8GB iPhone US, 16GB iPhone 3G Black,32GB iPhone 4 Black, 16GB iPhone 4S White, iPad 1 32GB Wi-Fi, iPad 2 64GB White Wi-Fi
  #9  
Oud 23-01-08, 14:31
O.G.'s schermafbeelding
O.G. O.G. is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Apple Store
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twcoolen Bekijk bericht
Sinds is wanneer is iWorld een legale oplossing? Het gaat erom dat zonder iWorld de iPhone in Nederland niet werkt met oudere firmwares.
Maar toch is het een makkelijke oplossing

Komen er ook complicaties voor na het gebruiken van iWorld bij die oplossing?
__________________
My antenna is smaller than yours!
  #10  
Oud 23-01-08, 16:09
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Nee, er zijn geen complicaties. Dit is een oplossing omdat de foreign-SIMS niet werkten. Maar zoals ik al eerder zei, met 1.1.3 heb je hier geen problemen meer mee. Omdat je dus ook een legaal unlockte iPhone hebt, kun je deze dus ook incl. belfunctie gebruiken zonder te jailbreaken, omdat het activeren dus ook gewoon wel gaat.
  #11  
Oud 23-01-08, 18:16
thomba123's schermafbeelding
thomba123 thomba123 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man Bekijk bericht
Helaaas niet. Het IMEI nummer wordt door iTunes gecheckt in een database. Dat bepaald het unlocken.
(OTR) Ik meen dat er dmv een NCK voor het IMEI; in de telefoon een geunlockte NOR seczone wordt gecreeerd die daarna wordt weggeschreven..
  #12  
Oud 23-01-08, 19:34
nanoman nanoman is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 70
Standaard

Als ik jullie reacties waarvoor dank probeer te volgen
is er dus toch een hoop , om een te gaan halen in frankrijk voor 699 , en heb ik een volledige legale unlockde iphone , waarvoor in Belgie en Nederland we erg dankbaar voor moeten zijn in plaats van zo zielig te wachten op een nieuwe unlock

en als dit echt is dan is er toch geen probleem over koppelverkoop in Belgie
  #13  
Oud 23-01-08, 19:55
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomba123 Bekijk bericht
(OTR) Ik meen dat er dmv een NCK voor het IMEI; in de telefoon een geunlockte NOR seczone wordt gecreeerd die daarna wordt weggeschreven..
Ik meen gelezen te hebben dat jouw IMEI nummer wordt ingevoerd in een database, dit bij het bellen met Orange nog eens wordt gecontroleerd. Mede doordat als je meteen update, de iPhone "opnieuw" unlocked moet worden. Lees maar na!
  #14  
Oud 23-01-08, 19:58
kidk kidk is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik ga denk ik volgende week een bezoek doen aan men zuiderburen en een iphone gaan kopen. Ik laat weten hoe het gaat.
  #15  
Oud 24-01-08, 21:03
O.G.'s schermafbeelding
O.G. O.G. is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Apple Store
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nanoman Bekijk bericht
Als ik jullie reacties waarvoor dank probeer te volgen
is er dus toch een hoop , om een te gaan halen in frankrijk voor 699 , en heb ik een volledige legale unlockde iphone , waarvoor in Belgie en Nederland we erg dankbaar voor moeten zijn in plaats van zo zielig te wachten op een nieuwe unlock

en als dit echt is dan is er toch geen probleem over koppelverkoop in Belgie
Niet volledig legaal... Invoeren?
Maarja... niemand die je zal arresteren?
  #16  
Oud 24-01-08, 21:04
O.G.'s schermafbeelding
O.G. O.G. is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Apple Store
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man Bekijk bericht
Ik meen gelezen te hebben dat jouw IMEI nummer wordt ingevoerd in een database, dit bij het bellen met Orange nog eens wordt gecontroleerd. Mede doordat als je meteen update, de iPhone "opnieuw" unlocked moet worden. Lees maar na!
NCK is zoooo 2007
  #17  
Oud 24-01-08, 21:19
Modena Modena is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 66
Standaard

Heeft al iemand nieuws over prijsdaling in Fr?
  #18  
Oud 24-01-08, 23:40
DynamicNL DynamicNL is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 26
Standaard

Is er iemand die meer weet over dit IMEI verhaal en de 'unlock controle' van de Franse iPhone? Moet je inderdaad na een upgrade weer opnieuw laten unlocken?

Ik vlieg maandag naar New York en wilde eigenlijk daar een iPhone kopen. Grote kans dat dat een 1.1.3 zou worden denk ik, dus voorlopig geen unlock en wie weet zelfs geen jailbreak (jailbreak is net uit zag ik maar ik kan niet achterhalen of dat ook bij een 1.1.3 OTB werkt). Daarom vind ik deze 'Franse' optie ook erg interessant, omdat je dan in de toekomst gewoon kan blijven upgraden zonder problemen.... Kost een paar centen meer, maar hij is het waard . Hmmmm... dillema
  #19  
Oud 25-01-08, 00:28
thomba123's schermafbeelding
thomba123 thomba123 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 57
Standaard

De 1.1.3 is OTB nog niet te jailbreaken, maar er wordt als het goed is hard aan gewerkt. Het scheelt je ong. 300E volgens mij dus ik zou de gok wagen (De directie stelt zich verder niet aansprakelijk mocht het niet werken )
  #20  
Oud 25-01-08, 08:55
DynamicNL DynamicNL is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 26
Standaard

Ben ik met je eens... 300 euro is veel geld, maar van de andere kant: met de jailbreak ben je er ook nog niet helemaal. Dan moet ie ook nog eens unlocked worden. Softwarematig zou dat nog wel eens een tijd kunnen duren heb ik het idee en met een of andere sim moet je ook weer rekening houden met extra kosten... Bovendien zit je dan elke upgrade weer in spanning of hij nog te jailbreaken en te unlocken is... Moeilijk moeilijk

Vandaar dat die Franse optie me toch wel aantrekt... Maar dan moet ik wel eerst weten dat je dan bij toekomstige upgrades niet elke keer weer moet gaan unlocken...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 kopen in Frankrijk/ England naturel00 Koopinformatie Rest Europa 38 14-07-10 19:49
iphone kopen in frankrijk 4strokelover Koopinformatie Rest Europa 4 23-05-08 12:07
iPhone kopen in Frankrijk?! Deedee Koopinformatie Rest Europa 12 19-04-08 12:32
iPhone kopen in Frankrijk madmark Koopinformatie Rest Europa 23 25-01-08 21:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.