//

Iphone 4 Kopen in Zwitserland??

Iphone 4 Kopen in Zwitserland?? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachte leden Ik zou graag een Iphone 4 kopen. Alleen vind ik de prijzen in Belgie en Nederland redelijk hoog. Nu zag ik in de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-08-10, 20:47
Pieter33 Pieter33 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard Iphone 4 Kopen in Zwitserland??

Geachte leden
Ik zou graag een Iphone 4 kopen. Alleen vind ik de prijzen in Belgie en Nederland redelijk hoog. Nu zag ik in de Zwitserse Apple Store de Iphone 4 32 Gb voor 899 Zwitserse Frank. Na een kleine berekening komt dit uit op een 684 € + gratis verzending. Is dit een goed idee en vooral is deze Iphone dan simlockvrij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-10, 21:53
koeniecom koeniecom is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 55
Standaard

... en de 16 GB kost in Zwitserland 769 Frank (omgerekend € 584). Ook super goedkoop.
Probleem is dat de online Apple Store deze Zwitserse exemplaren alleen naar Zwitserse adressen stuurt.
Volgens mij zijn ze wel simlockvrij.
Weet iemand een Borderlinx met postadressen in Zwitserland?
  #3  
Oud 22-08-10, 16:06
jonas02 jonas02 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 18
Standaard

Bedenk wel even dat je met importheffing zit aangezien Zwitserland geen EU land is. De iPhone is volgens mij te duur om te importeren naar NL/Duitsland, dus daar moet je rekening mee houden/of het risico lopen.

Voor zover ik weet zit er geen simlock op de Zwitserse modellen.

Kik ook even bij de Dutise zuster-site van iphoneclub (rechterkolom homepage, onderaan), daar hebben ze ook een forum waar het ook over import uit Zwitserland gaat.
  #4  
Oud 22-08-10, 16:22
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

Dus je zit alleen met de kans dat je pakketje wordt onderschept door de douane en dat je invoerrechten etc moet betalen
Ik heb waarschijnlijk een afleveradresje gevonden waar ik ze zou kunnen laten afleveren, en dat moet hij ze alleen doorsturen
  #5  
Oud 22-08-10, 18:17
jonas02 jonas02 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 18
Standaard

Als je iemand persoonlijk kent is dat handig. Dan kan je hem bij de omschrijving van de goederen in het pakketje laten zetten dat het een cadeau betreft, zijnde een mobiele telefoon, met een waarde van 250 Euro o.i.d. Zorg er in ieder geval voor dat het niet het werkelijke bedrag is want dan moet je zeker importheffing betalen. Anders, is het slechts de Nederlandse btw.

Zorg dat de factuur er dus ook niet bij zit...
  #6  
Oud 22-08-10, 20:01
koeniecom koeniecom is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 55
Standaard

ok, dank voor jullie reacties. Zwitserland wordt hem dus niet voor mij. Want ik heb de originele aankoopbon nodig om de kosten uiteindelijk te declareren op mijn werk.
Toch maar één bestellen in de UK....
  #7  
Oud 22-08-10, 23:33
jonas02 jonas02 is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koeniecom Bekijk bericht
ok, dank voor jullie reacties. Zwitserland wordt hem dus niet voor mij. Want ik heb de originele aankoopbon nodig om de kosten uiteindelijk te declareren op mijn werk.
Toch maar één bestellen in de UK....

Als je de iphone via apple online store (in Zwitserland) koopt krijg je online een factuur. Als de persoon die je in Zwitserland kent hem in de winkel in Zwitserland koopt krijg je een bon, die kan hij dan in een enveloppe sturen naar je. Apart van de telefoon.

Dus ik denk dat je het om die reden niet zou moeten laten.
  #8  
Oud 24-08-10, 14:11
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

De Apple store in Genève heeft nog steeds geen voorraad iPhone 4's, dit ter informatie. Collega van mij heeft vandaag een poging gedaan... Na Italië, Denemarken, België, dan toch maar naar Frankrijk...
Reageren

Labels
zwitserland iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in Zwitserland murvinator iPhone algemeen 2 28-07-10 10:47
iphone kopen in zwitserland buffel_styllezz Koopinformatie Rest Europa 11 25-05-10 08:57
Iphone in Zwitserland kopen Pascal2900 Koopinformatie Rest Europa 1 16-12-09 19:50
Iphone 3G 16 GB kopen uit Zwitserland voor 341 euro. dreesensm Koopinformatie Rest Europa 16 19-11-08 21:05
Iphone 3G 16 GB kopen vanuit zwitserland dreesensm Archief 5 20-09-08 20:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.