//

Iphone 4 kopen in Amerika

Iphone 4 kopen in Amerika discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil dus ook een losse iphone 4 gaan aanschaffen en hij mag voor mijn appart gewoon een t-mobile simlock hebben, aangezien ik er nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12-06-10, 01:04
tjeppi tjeppi is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik wil dus ook een losse iphone 4 gaan aanschaffen en hij mag voor mijn appart gewoon een t-mobile simlock hebben, aangezien ik er nog 2 jaar aan vast zit. Is dit mogelijk om in Nederland een iphone 4 in met t-mobile simlock te kopen? Zo ja, waar? En hoeveel zou de 16/32 gig kosten? Ik ben namelijk bereid een aardige som neer te leggen voor het toestel, maar dan wil ik wel dat hij het gelijk doet, zonder poes-pas. Iemand een idee?

tnx
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-06-10, 18:44
dicapi dicapi is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 14
Standaard

is er iemand die mij een beetje duidelijkheid kan geven.

ik ga naar de us over 2,5 week. Wil eventueel als het mogelijk is 2 of meerdere iphones meenemen. Heb daar een relatie die AT&T klant is(is gek van blackberry dus hoeft er zelf geen een). Is het mogelijk om via hem zo iphone4 mee te nemen en te gebruiken in NL.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
  #23  
Oud 18-06-10, 07:34
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Ik heb nu ook nog nergens een duidelijk antwoord gekregen over hoe je het nou het beste kan doen in Amerika. Ik ga ook over 2 weken daar heen en wilde er eigenlijk 3 meenemen..

Moet ik hem dan met abo kopen en dan abo opzeggen? En wat kost dat?

Of kan ik hem ook kopen met een pre-paid kaartje?

Iemand ervaring? Misschien met 1G of 3G of 3GS uit Amerika?

Kennis van mij die heeft de 1G toen uit Amerika voor mij meegenomen maar die krijg ik niet te pakken anders had ik het aan hem gevraagd..

Ik hoor het wel

Dit vond ik op de AT&T site:

Question:
Is there a cancellation fee?
What is the cancellation fee?
Does the Early Termination Fee apply to me?
Answer:
New and renewing AT&T wireless customers who entered into a 1- or 2-year Service Commitment prior to June 1, 2010, have an Early Termination Fee (ETF) of $175 less $5 for each full month of Service Commitment completed.

New and renewing AT&T wireless customers who enter into a 1- or 2-year Service Commitment on or after June 1, 2010, and include certain specified equipment, have an ETF of $325 less $10 for each full month of Service Commitment completed. Otherwise the ETF is $150 less $4 for each full month of Service Commitment competed.

An Early Termination Fee is not charged if you cancel service within 30 days of activation.

Dus als ik iets afsluit en het afzeg binnen 30 dagen zou ik geen toeslag krijgen als ik het goed begrijp..
Maar moet denk ik wel een Amerikaans adres hebben?

Laatst gewijzigd door Bomans; 18-06-10 om 08:38. Reden: edit-knop gebruiken aub.
  #24  
Oud 18-06-10, 14:08
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Tsja als jij de gok wil wagen dat er wéér steeds een software SIM unlock wordt gevonden voor nieuwe onbekende hardware, jouw (dure) feestje. AT&T geeft normaal geen provider unlocks uit.

Zelf zou ik er eentje uit een land op deze lijst halen. Bijvoorbeeld België is om de hoek, maar ook Canada is min of meer op de route als je toch gaat vliegen . Let er wel op dat je zaken omtrend garantie vaak in het originele land moet gaan verkrijgen.

Overigens, voorheen kon je SIM-lock vrije iPhones geheel niet verkrijgen in Canada. Mogelijk dat Apple in meer landen zo zelfstandig iPhones gaat verkopen.

Laatst gewijzigd door Henk Poley; 18-06-10 om 14:11.
  #25  
Oud 18-06-10, 15:34
Reynier Reynier is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 22
Standaard

Ik heb vaker iPhones / iPads gekocht in USA dus kan je wel wat beter informeren.

Een iPhone met abonnement kopen gaat je 100% zeker niet lukken, tenzij je in het bezit bent van een GreenCard. Zonder kun je geen abonnement aangaan en sta je dus weer snel buiten.

Ik dacht dat het sinds eind vorig jaar weer mogelijk was om een los toestel (iPhone) te kopen in de winkel zonder abonnement, dus prepaid. Wel zijn deze toestellen nog steeds voorzien van een simlock van AT&T. Ik heb op Gizmodo ook een prijslijstje zien staan met de prepaid prijzen. $649,- voor de 16GB en $749,- voor de 32GB iPhone4.

Wat ik afgelopen zomer in Vegas heb gedaan is naar craigslist.com (een soort marktplaats) gegaan en via daar een nieuwe 3GS gekocht. Die was toen gesimlockt maar aangezien ik toch 6 weken ging rondreizen had ik een AT&T simkaartje gekocht omdat anders mijn tel rekening wel erg ver op zou lopen. Uiteindelijk in Nederland gejailbreakt. Ik lees overal dat wanneer iOS4 beschikbaar is er een jailbreak en unlock voor de nieuwe iPhone uitkomen dus ik neem aan dat dat geen probleem is?

Bovendien zijn de iPhones voorlopig toch wel uitverkocht dus denk dat je bent aangewezen op Ebay / Craigslist als je er daar snel een wil kopen, maar dan kun je er net zo goed eentje hier van Marktplaats aftrekken..
  #26  
Oud 18-06-10, 15:51
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Ja, jailbreak en unlock van de *oude* iDevices. iPhone 4 is toch nog echt koffiedik kijken voor de mensen die aan die dingen werken. Apple kan bijv. zomaar een extra hardware beveiliging hebben ingebakken.

Vraag maar na op irc://irc.osx86.hu/iphone
  #27  
Oud 18-06-10, 17:48
Henk Poley Henk Poley is offline
• iOS 12.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Oh, en nog dit. Als je perse een gesimlockte iPhone 4 wil hebben (??) kan je die ook heel binnenkort in Duitsland halen. Scheelt weer gehannes bij de Douane lijkt me zo.
  #28  
Oud 19-06-10, 09:00
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Gehannes heb je niet als je hem gewoon in je broekzak hebt zitten of in je handbagage.
En het scheelt geld in US..
  #29  
Oud 20-06-10, 16:37
KayL KayL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik vraag me dus getzelfde af als de meeste mensen hier, met als verschil dat ik momenteel al in Amerka zit. De 24e ben ik in Las Vegas en ik heb geen idee of het voor mij mogelijk zou zijn om een van de 'first come, first served' toestellen op de kop te tikken. Nou heb ik geen ervaring met de vaak achterlijke wachtrijen hier in Amerika dus ik weet ook niet hoe laat op zou moeten staan (of misschien niet eens naar bed gaan) en bij welke winkelketen ik het beste kan zijn, van wat ik begrepen heb zijn de opties Walmart, Best Buy, Radioshack, AT&T en natuurlijk Apple.

Wat ook wel handig is, ik ben ondertussen al klant van AT&T met mijn iPad 3G, ik heb hier nu 30 dagen internet op aangeschaft. Daar zou ik dus geen probleem mee moeten krijgen.

Is er iemand die ervaring heeft en me misschien van advies zou kunnen voorzien? Lijkt. Me namelijk leuk om ook zoiets eens mee te maken op vakantie.
  #30  
Oud 20-06-10, 20:30
Berendonline Berendonline is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik zou zo-wie-zo geen iphone 4 in amerika halen!

Een kennis van me heeft dit ook gedaan met een 3gs en was afhankelijk van een unlock.

Dit heeft een tijd goed gewerkt totdat zijn iphone crashte en hij dacht hem wel even te herstellen. (kuch met Itunes ) Resultaat: sofware versie 3.1.3 met nieuwe baseband waar tot heden nog geen unlock voor beschikbaar is.

Ik heb nu zijn iphone nu al maanden! hier thuis liggen en kan er niets mee.
Hopenlijk dat morgen de nieuwe unlock gelanceerd word maar dat is maar afwachten.

Zo zie je maar weer dat een ongelukje zit in een klein hoekje.

En je kunt er van uitgaan dat er nu wel een unlock en jailbreak komt voor IOS4 maar apple brengt waarschijnlijk na een paar weken/maanden toch wel weer een update uit en dan zal er waarschijnlijk weer gezocht moeten worden naar een nieuwe unlock. Het kan zelfs zo zijn dat het wel een jaar duurt of misschien wel nooit dat ze een unlock vinden voor de volgende update. Als je dan per ongeluk je Iphone update kun je er niets meer mee behalve dan dat je dan een hele dure Ipod Touch 4 hebt
  #31  
Oud 20-06-10, 20:43
Damys4 Damys4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Het Gooi
Berichten: 84
Standaard

Volgens mij kan je als "buitenlander" geen abo afsluiten in de USA je moet namelijk een USA sofinummer (Social Security Number) hebben om een contract/abo te nemen en die heb je niet want je werkt- en woont niet daar EN je hebt geen US Bill account....dus einde oefening.
Een vriendin van mij is stewardess en wilde natuurlijk er wel een paar meenemen voor me.....helaas dus.
__________________
Imac 3,2 Ghz 1TB, Iphone 3GS 32GB wit, Ipad 64GB 3G, Ipad 4 Retina 16GB Cellular (werk) Iphone 4 32GB. Apple TV 2 + Apple TV 3.
  #32  
Oud 21-06-10, 07:34
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Als apple dan een update uitbrengt dan update je toch gewoon niet tot daar ook een oplossing voor gevonden is? een waterdichte update zal nog wel lang op zich laten wachten denk ik zo..
En het scheelt gewoon geld.. met mijn 2G heb ik heel lang gewoon met unlock geupdate dus ik verwacht dat dit ook gewoon goed gaat komen hor.
Ik ga hem pre-paid kopen want wilde toch al een pre-paid sim kopen om iets goedkoper te kunnen bellen tijdens mijn vakantie..
  #33  
Oud 24-06-10, 08:20
gijsgieles gijsgieles is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Post -

Volgensmij kan je het gewoon gebruiken maar moet je hem wel eerst simlock vrij laten maken.
Dit kan heel makkelijk via kleine bedrijfjes
Maar weet jij ook of je daar een abbonoment bij hebt zitten als je die koop voor 300$?

Gr
  #34  
Oud 24-06-10, 09:01
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Ze komen waarschijnlijk ook pre-paid uit. Met abo kan je niet kopen als toerist zijnde..
  #35  
Oud 25-06-10, 09:46
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard

Ik heb gisteren contact gehad met vriend in de USA en heeft gebeld met de klantenservice van AT&T:

"If you have AT&T then just dial 611 and you can order one out of contract but they run $599 and $699."

Dus als je iemand kent die een AT&T gebruiker is kan je gewoon een los toestel 32 GB bestellen voor $ 699,-.

Vervolgens unlocken via iPhone Unlock - 1 Click iPhone 3G/3GS iOS 4 Software Unlock guaranteed en je kunt er overal mee bellen.

Ik ga zelf in juli 3 weken, dus ga er een paar meenemen.
  #36  
Oud 25-06-10, 09:58
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpbouw Bekijk bericht
Vervolgens unlocken via iPhone Unlock - 1 Click iPhone 3G/3GS iOS 4 Software Unlock guaranteed en je kunt er overal mee bellen.

Ik ga zelf in juli 3 weken, dus ga er een paar meenemen.
Haha, er is helemaal nog geen unlock beschikbaar voor de iPhone 4.

Die bovengenoemde site is alweer de zoveelste oplichterij. Geld vragen voor de tools van het dev-team die overal gratis te downloaden zijn.

Zij kunnen echt niet meer dan het dev-team op dit ogenblik hoor.
  #37  
Oud 25-06-10, 10:07
jpbouw jpbouw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rhoon
Berichten: 70
Standaard

HoHo, niet nodig om zo te reageren, Ik heb deze link ook maar doorgekregen als hint. Maar ik ga er vanuit dat er in juli heus wel een unlock beschikbaar is. Dus geef alleen maar aan hoe je in de USA een iphone kan bestellen!!
  #38  
Oud 25-06-10, 10:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Ach, was niet slecht bedoeld. Vind het alleen erg dat er nog steeds mensen zijn die in dit soort valstrikken trappen.
Alle unlock- en jailbreaktools zijn gratis te downlaoden.
  #39  
Oud 25-06-10, 12:07
laurens_dc laurens_dc is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: verre weg
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar laurens_dc
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikezaandam Bekijk bericht
Ik ga in Juli naar Amerika toe op vakantie en zou graag daar een nieuwe Iphone willen kopen.
Ik las dat de 32GB versie daar maar rond de $300 zou gaan kosten.
Als ik die telefoon daar koop is het dan mogelijk om hem in nederland te gebruiken? kan ik gewoon bellen en internetten ermee?

Hoop dat jullie me meer hierover kunnen vertellen..

Alvast bedankt,

Gr, Mike
Hi

2 Vrienden van mij gaan ook naar NY en zullen ook eens proberen 1 mee te krijgen. Nu weet ik sowieso zeker dat je een abo van 2 jaar moet afsluiten bij AT&T maar een mogelijkheid zou zijn: Een dealtje sluiten met een of andere "te vertrouwen" local die reeds een abo heeft bij AT&T. Als je daar iemand kent, zoveel te beter. Je gaat samen naar de store en je laat de abonnee de iphone kopen! En je heeft die persoon een vette fooi voor zijn diensten! Volgens mij zal het toch niet zo lang duren voor de unlock! Je hebt tenminste 400 € uitgespaard als je hem daar koopt! Volgens mij wel eens de moeite waard om te proberen!

greets
  #40  
Oud 26-06-10, 09:28
Damys4 Damys4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Het Gooi
Berichten: 84
Standaard

Naar ik heb vernomen zijn de controle's van de douane zeer verscherpt van vluchten vanuit/via de USA ivm het behoorlijke aantal Iphone's en Ipad's en de accijnzen die de NL staat misloopt.
Naar het schijnt wordt (bijna) iedereen gecontroleerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Langere tijd in Amerika: iPhone in Amerika kopen of hier? Cupcake Koopinformatie USA 0 26-07-10 16:02
iphone kopen amerika Dutch_guy Archief 4 17-07-09 17:01
iphone in amerika kopen, tacktiek? pieterjangoeman Koopinformatie USA 24 05-07-09 22:04
Onduidelijkheid - iPhone kopen in Amerika Marcelliske Archief 5 16-01-09 11:04
Iphone kopen in Amerika...??? rick1980 Archief 1 26-12-08 11:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.