//

iPhone uit China Wereldwijde garantie?

iPhone uit China Wereldwijde garantie? discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Leden, Ik kan een iPhone 4s uit China importeren (bij een veilige vertrouwde leverancier) voor slechts 294€ . Nu vraag ik me af hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-09-12, 15:14
iRy4s iRy4s is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Arrow iPhone uit China Wereldwijde garantie?

Beste Leden,

Ik kan een iPhone 4s uit China importeren (bij een veilige vertrouwde leverancier)
voor slechts 294€ . Nu vraag ik me af hoe het met de garantie zit. IK heb gezocht maar kon het nergens vinden. Ik vraag me af of ik met een iPhone gekocht uit China uberhaupt in Nederland garantie heb en dus kan laten repareren mocht er iets stuk zijn. Het gaat om een splinternieuwe iPhone.

Zal het veel uit maken als ik een Applecare erbij neem, en waar moet ik deze aanschaffen in China of in NL?

Kortom, is het de moeite waard een iPhone in China te kopen voor 294€ waarvan ik niet zeker weet of ik wel garantie heb of toch maar in NL een aan te schaffen voor €560?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-12, 15:37
swennl swennl is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Westland
Berichten: 43
Standaard

Koop je hem (of laat je hem kopen) bij een officieel Apple verkooppunt? Of komt hij tweedehands uit China?
Officiële prijs voor de 4S in China bij Apple is RMB 4488 dat is omgerekend ongeveer 550,-. Wat dat betreft zit je in HongKong beter (470,-).

Voor 294,- is dit dus een koopje en zou ik even goed navragen of dit wel goed zit.
  #3  
Oud 23-09-12, 15:44
iRy4s iRy4s is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste Swennl,

Het gaat inderdaad om een nieuwe iPhone. Ik koop hem bij de leverancier en deze koopt
het weer in bij de fabriek Foxconn. Het gaat echt om een nieuwe en mijn leverancier is opzich heel erg betrouwbaar want ik heb al vaker bij hem/haar besteld en het is altijd aangekomen. De prijzen van de iPhone liggen eigenlijk lager maar worden in Nederland door btx etc. heel erg duur.

Maar krijg ik dus garantie? En is het het waard als ik het niet kreeg?
  #4  
Oud 23-09-12, 15:53
swennl swennl is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Westland
Berichten: 43
Standaard

Apple geeft wereldwijde garantie op artikelen. Ik zou niet weten of dit ook het geval is als je het bij een "niet officieel" punt koopt in China. Maar ik denk dat het personeel je in de Apple Store in A'dam wel garantie zal geven.

Verder is het als je een nieuwe iPhone koopt erg onwaarschijnlijk dat er wat mee is, Apple test hun producten meestel zeer goed voordat ze de verkoop in gaan. En bijna alles is ook zonder garantie goed -en tegen niet al te hoge prijzen- te repareren.

En ook in China zijn ze zo duur door de belastingen (De officiële verkoopprijs die ik je gaf)
In Hong Kong zit er wat dat betreft weer zeer weinig belasting op en is hij ook nog 470,-.
Ik wil je alleen maar waarschuwen, zorg dat je een echte iPhone koopt en geen neppert (heb ik ook al meerdere malen bij mensen gezien) en zorg dat ze met een track en trace code verzenden. Maar hier heb je zoals je zelf aangeeft al wat ervaring mee. Succes!
  #5  
Oud 24-09-12, 09:04
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Dat van wereldwijde garantie is volgens mij niet waar. Zelf heb ik een iPhone 4 uit Ierland en die wil Apple Nederland niet repareren tenzij ik naar een Ierse serviceprovider bel en hun papieren laat tekenen dat ze er mee akkoord gaan dat het in Nederland wordt gerepareerd.
  #6  
Oud 24-09-12, 09:34
scoop1's schermafbeelding
scoop1 scoop1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci Bekijk bericht
Dat van wereldwijde garantie is volgens mij niet waar. Zelf heb ik een iPhone 4 uit Ierland en die wil Apple Nederland niet repareren tenzij ik naar een Ierse serviceprovider bel en hun papieren laat tekenen dat ze er mee akkoord gaan dat het in Nederland wordt gerepareerd.
dan ben je opgelicht door de Apple Store.
Apple biedt wereldwijde garantie op iPhone.
Welke land ter wereld je een iPhone koopt, je hebt bij elke apple store garantie.
is eigen ervaring.
Bedrijf waar ik werk, zijn er 280 iphones uit 35 landen wereldwijd gehaald.
En allemaal hebben wel eens een probleempje gehad binnen 1 jaar en apple store heeft ze allemaal geholpen zonder 1 bon of bewijs over te leggen.
(en de zaken zijn behandeld als particulier en niet zakelijk)
Meesten hebben zelf vervangende iphone gehad joh.


dus ik zou het toch ff nakijken hoor....
__________________
iPhone 5s 64GB Gold 8.3 / Apple TV 3 8GB Black 7.2 no JB / Apple Watch Sport 38mm Silver
  #7  
Oud 24-09-12, 09:52
swennl swennl is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Westland
Berichten: 43
Standaard

Had je hem gekocht bij een Ierse Apple Store? Of bij een Ierse provider? (Of is hij soms ouder dan 1 jaar..)
  #8  
Oud 24-09-12, 09:53
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

Online Apple Store in Ierland, en op dat moment nog binnen 1 jaar. (Op het moment als 1.7 jaar oud)
Reageren

Labels
garantie, garantiebeleid



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 14:18
Iphone uit china timbuikema Koopinformatie Rest van de wereld 10 24-03-09 10:52
iPhone 3G: iPhone 3G uit China Cryotic Unlock 36 14-02-09 15:33
iPhone 1e gen.: Iphone uit China Justjw Unlock 8 30-10-08 19:43
iPhone uit China, FW 1.1.2 sverschuren Archief 2 22-02-08 10:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.