//

Hong Kong

Hong Kong discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) In HK zijn ze vanaf vandaag ook beschikbaar in de Apple Store. Misschien werkt de Italië truc daar ook even, totdat ze 'm doorhebben? Vanuit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-07-09, 20:02
hbieshe hbieshe is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard Hong Kong

In HK zijn ze vanaf vandaag ook beschikbaar in de Apple Store. Misschien werkt de Italië truc daar ook even, totdat ze 'm doorhebben? Vanuit HK wel het risico dat je invoerrechten moet betalen natuurlijk.

Prijzen zijn net bekend gemaakt op de Apple Store: 6288 HK$ = 575 EUR volgens de koers van vandaag (32GB)

Dus, als je nog een kennis hebt die die kant op gaat (en terugkomt), dan zou het de moeite waard kunnen zijn...

iPhone - Apple Store (HongKong)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-09, 12:08
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Die iPhone 3GS zijn niet los te verkrijgen in fysieke winkels. Wil je er een kopen, dan moet je een abonnement erbij nemen.

Wat je wel kan proberen is om rond te kijken in Mong kok of Sham Shui Po, maar de voorraad is nu beperkt en het zijn vaak import versies waar je een premium voor moet betalen. Reken maar op 6500+ HKD voor 16GB.

Via de apple store(online) kan je ze wel simlockvrij en zonder contract bestellen. Je hebt alleen wel een adres in HK nodig waar ze het kunnen bezorgen natuurlijk. De prijzen zijn dan 5388 en 6288 (495 en 575 euro voor 16 en 32gb).

Edit: heb er zojuist een besteld. Bezorgtijd is nu meer dan 2 weken.

Laatst gewijzigd door Jchan; 25-07-09 om 17:54.
  #3  
Oud 12-10-09, 19:01
pina pina is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

ik ga volgende week naar HK voor een tiental dagen. Iemand een idee van de richtprijzen daar? (Niet bij de apple store/premium resellers). Als ik nog mensen vind die ook 1 moeten hebben, kan ik nog beginnen afdingen
  #4  
Oud 13-10-09, 02:04
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
ik ga volgende week naar HK voor een tiental dagen. Iemand een idee van de richtprijzen daar? (Niet bij de apple store/premium resellers). Als ik nog mensen vind die ook 1 moeten hebben, kan ik nog beginnen afdingen
De iphone wordt daar geloof ik niet officieel los verkocht, tenzij je op de apple site zelf bestelt. Je kan de iphone wel eventueel vinden bij kleine handelaars, maar daar betaal je een hogere prijs voor. Zo rond de 5900hkd voor 16gb.

Als je weet waar je verblijft dan zou ik gewoon alvast via apple bestellen en dat adres opgeven. Ik had de mijne binnen een week al binnen.
  #5  
Oud 17-10-09, 17:48
pina pina is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jchan Bekijk bericht
De iphone wordt daar geloof ik niet officieel los verkocht, tenzij je op de apple site zelf bestelt. Je kan de iphone wel eventueel vinden bij kleine handelaars, maar daar betaal je een hogere prijs voor. Zo rond de 5900hkd voor 16gb.

Als je weet waar je verblijft dan zou ik gewoon alvast via apple bestellen en dat adres opgeven. Ik had de mijne binnen een week al binnen.
dat zou mij wel verbazen, vorig jaar werd daar zo goed als overal iphones verkocht... en zou natuurlijk wel contradictorisch zijn dat je in HK iets niet zou vinden dat je hier dan wél vindt...

ik zou die toch graag jalbreaken, maar gezien de nieuwe nu niet meer te jailbreaken zou zijn, vrees ik dat ik met een nieuwste versie zal opgescheept zitten... natuurlijk zit ik ook wat verveeld met de garantie, aangezien ik die iphone wel lang wens te gebruiken.
  #6  
Oud 17-10-09, 18:12
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pina Bekijk bericht
dat zou mij wel verbazen, vorig jaar werd daar zo goed als overal iphones verkocht... en zou natuurlijk wel contradictorisch zijn dat je in HK iets niet zou vinden dat je hier dan wél vindt...

ik zou die toch graag jalbreaken, maar gezien de nieuwe nu niet meer te jailbreaken zou zijn, vrees ik dat ik met een nieuwste versie zal opgescheept zitten... natuurlijk zit ik ook wat verveeld met de garantie, aangezien ik die iphone wel lang wens te gebruiken.
Wat ik bedoelde is dat de iPhone niet los wordt verkocht in grote elektronica en telecomwinkels. Maar er zijn natuurlijk vele handelaren die ze wel verkopen o.a. in Mong Kok en dat het dan ook duurder is dan bij Apple.

Btw, inmiddels is de nieuwste firmware gewoon te jailbreaken door middel van b1ackra1n(spelling?)
  #7  
Oud 18-10-09, 20:13
pina pina is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jchan Bekijk bericht
Wat ik bedoelde is dat de iPhone niet los wordt verkocht in grote elektronica en telecomwinkels. Maar er zijn natuurlijk vele handelaren die ze wel verkopen o.a. in Mong Kok en dat het dan ook duurder is dan bij Apple.

Btw, inmiddels is de nieuwste firmware gewoon te jailbreaken door middel van b1ackra1n(spelling?)
heb net gezien dat ze hem in de keten fortress wel verkopen... en in broadway ook, als ik verschillende fora mag geloven. Heb ook gevraagd naar de garantie, en die zou er dus niet zijn in belgie als je hem hier niet hebt gekocht. Al denk ik wel, als er schade aan is, dat deze hoogstwss door mezelf is te wijten (door het vallen), dan dat het echt een fabrieksfout is.

Voor minstens 100 euro goedkopere prijs wil ik hem wel in HK kopen, maar probleem is natuurlijk of ik hem nog ga kunnen jailbreaken.
  #8  
Oud 20-10-09, 18:00
Iceman011 Iceman011 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Weet er nu iemand de specifieke regeling want ik ken iemand dat binnenkort naar China vertrekt.
En kan je die chinese iphone dan nog jailbreaken? of is die simlockvrij?
  #9  
Oud 22-10-09, 16:52
FastFreddie FastFreddie is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Ter info, net terug uit HK: heb daar de 32GB unlocked iPhone 3GS gekocht voor HKD 6288 (542 Euro tegen wisselkoers van vandaag) van Apple store HK. Hij werd na drie dagen geleverd. Let wel, ik heb hem bij een vriend thuis in HK laten bezorgen en had een HK credit card ter beschikking.

Als je een vriend of bekende in HK hebt waar een pakketje kan worden afgeleverd dan is het bestellen via Apple store HK een goede optie lijkt mij. Ik weet niet zeker of dit zonder HK credit card mogelijk is. Als je wilt nagaan of er lange leveringstijden zijn voor de iPhone in de reguliere winkels (Fortress, Broadway) dan kan je het beste twee of drie telefoontjes naar winkels in Tsim Sha Tsui of Central Hong Kong island plegen om een indicatie te krijgen of het mogelijk is om er een direct in de winkel te kopen bij een bezoek.

Succes!
  #10  
Oud 22-10-09, 17:14
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastFreddie Bekijk bericht
Ter info, net terug uit HK: heb daar de 32GB unlocked iPhone 3GS gekocht voor HKD 6288 (542 Euro tegen wisselkoers van vandaag) van Apple store HK. Hij werd na drie dagen geleverd. Let wel, ik heb hem bij een vriend thuis in HK laten bezorgen en had een HK credit card ter beschikking.

Als je een vriend of bekende in HK hebt waar een pakketje kan worden afgeleverd dan is het bestellen via Apple store HK een goede optie lijkt mij. Ik weet niet zeker of dit zonder HK credit card mogelijk is. Als je wilt nagaan of er lange leveringstijden zijn voor de iPhone in de reguliere winkels (Fortress, Broadway) dan kan je het beste twee of drie telefoontjes naar winkels in Tsim Sha Tsui of Central Hong Kong island plegen om een indicatie te krijgen of het mogelijk is om er een direct in de winkel te kopen bij een bezoek.

Succes!
Wow, de wisselkoers is nu echt gunstig.

Ik had em destijds ook in HK besteld. De order was geplaats toen ik nog in NL was met een NL credit card. Maar je hebt idd wel een HK adres nodig. Ik hield rekening met ongeveer 2 weken bezorgtijd, maar het pakketje kwam na een halve week al binnen (de dag waarop ik arriveerde nog wel).
  #11  
Oud 23-10-09, 20:06
pina pina is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

vandaag in HK gaan kijken voor de 3GS. De goedkoopste die ik voorlopig kon vinden was 5100 HKD = 440 EUR. In Broadway kosttehij 5300 HKD. Als ik mijn oude teruggeef, krijg ik er ongeveer 1100 HKD voor => 4200 HKD = 360 EUR

niet slecht!
Reageren

Labels
3gs



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hong Kong gadorasti Koopinformatie Rest van de wereld 0 20-08-10 11:47
Ipad Hong Kong Mokka iPad algemeen 2 05-07-10 17:11
What about Hong Kong alexanderh Chat en geruchten 1 14-06-09 12:51
iPhone in Hong Kong SeppaR Koopinformatie Rest van de wereld 2 29-07-08 00:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.