//

Klopt de kosten die mij werd verteld wel?

Klopt de kosten die mij werd verteld wel? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allen, Mijn naam is stefani en mijn werkgever is momenteel in NY, dus heb ik natuurlijk gevraagd om een Iphone te halen, mooie timing ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-08, 19:29
stefani stefani is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard Klopt de kosten die mij werd verteld wel?

Hoi allen,

Mijn naam is stefani en mijn werkgever is momenteel in NY, dus heb ik natuurlijk gevraagd om een Iphone te halen, mooie timing dacht ik dus.
Vandaag zend hij een smsje dat er nog al kosten bij zat maar die lees ik hier nergens terug, dus vraag ik me af klopt het wel waar hij het koopt?

sms;

16gb=400 euro
waranty=80euro
unlock/installer=100euro
Div plug ins= 30 euro.
TOTAAL= 610 euro!!

Volgens mij klobt het niks van, maar ik ben niet diegene in NY. Dus help en alvast bedankt!

Stef
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-08, 19:50
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefani Bekijk bericht
Hoi allen,
Mijn naam is stefani en mijn werkgever is momenteel in NY, dus heb ik natuurlijk gevraagd om een Iphone te halen, mooie timing dacht ik dus.
Vandaag zend hij een smsje dat er nog al kosten bij zat maar die lees ik hier nergens terug, dus vraag ik me af klopt het wel waar hij het koopt?
sms;
16gb=400 euro
waranty=80euro
unlock/installer=100euro
Div plug ins= 30 euro.
TOTAAL= 610 euro!!
Volgens mij klobt het niks van, maar ik ben niet diegene in NY. Dus help en alvast bedankt!
Stef
Je baas is blijkbaar bij een "sjacheraar" terecht gekomen die denkt een leuke cent extra te kunnen verdienen.

Vertel je baas dat hij hem gewoon bij een Apple Store (3 in Manhattan) of een AT&T winkel (tig in NY) moet gaan kopen. Geen garantie, warranty, ......... dan kost de 8Gb 399,= en de 16 Gb 499,=.

PS: Dollars!!!!!

Laatst gewijzigd door forum.bericht; 05-04-08 om 14:08.
  #3  
Oud 05-04-08, 01:48
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

je kunt een 16gb tussen de 500 en 600 dolar kopen

als je ze hier wil hebben komt er verzenden en evt duane (btw) bij
  #4  
Oud 05-04-08, 11:13
tanguy tanguy is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 47
Standaard

Inderdaad, je werkgever staat niet in een applestore maar in een gewone winkel..
die weten dat je europeaan bent en proberen je mooi in't zak te zetten!
oppassen!!
  #5  
Oud 10-04-08, 21:10
Slick Rick Slick Rick is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, en hoop dat ik dit bericht in het juiste topic plaats.
Maar ik zit in ongeveer dezelfde situatie als stefani, een kennis van mij uit amerika wil mij een 16Gb iPhone opsturen. Ik heb het forum al redelijk doorgespit, maar heb toch nog een aantal vragen hierover, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

- Klopt het dat de 16Gb versie $499 (= €318,10) kost en dat daarboven op nog sales taxes komen (afhankelijk per staat) tussen de 0-7%? Dus dat het totaal op ongeveer €340,40komt te liggen (uitgaand van 7%)?

- Via welk postorderbedrijf kan hij mij het beste de iPhone toesturen? Lees: waar heb je de minste kans om gesnaaid te worden?

- Als het pakketje wordt gecontroleerd, hoeveel komt er dan boven op de prijs? Is dit 19% BTW + 3,5% invoerrechten = 22,5% (totaal wordt dan +/- €417)

- Is deze (douane)controle niet te omzeilen? Als hij bijvoorbeeld de iPhone koopt, deze (en accesoires) uit de verpakking haalt en alles apart in een doos doet waar bijvoorbeeld "10 kilo hondenvoer" opstaat, om deze doos vervolgens naar mij te versturen. Ik neem namelijk niet aan dat de douane de pakketjes gaat openen, aan de andere kant heb ik hier ook weinig (tot geen) verstand van

- Postorderbedrijf --> Ik vind geen controle een hogere prioriteit hebben dan leverdatum, maar hoelang zou het ongeveer duren voordat ik hem dan binnen heb?

Zo het zijn nogal wat vragen, toch hoop ik dat jullie mij verder willen/kunnen helpen. Er zou hier vast wel ergens wat over op het forum staan, maar het is zo'n overkill aan informatie plus de vraag is of het nog recent is, vandaar dat ik het (misschien) nogmaals vraag.

Bijvoorbaat dank voor jullie hulp!

Groeten, Rick
  #6  
Oud 10-04-08, 22:06
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Hey Slick Rick (hoe is't met Doug E. Fresh?)
Lees dit eens even door: iPhone kopen in de VS: prijzen, bijkomende kosten en tips [Update] » Nieuws » iPhoneclub.nl
Wellicht dat daar nuttige info voor jou in staat...
  #7  
Oud 11-04-08, 13:01
Slick Rick Slick Rick is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Bedankt w.d, dat artikel geeft inderdaad antwoord op de meeste van mijn vragen. Mocht me nog wat te binnen schieten dan post ik wel ff een nieuwe reply.

Ik weet trouwens niet wat je suggereerd, maar ik ken of ben geen Doug E. Fresh. Dit is mijn eerste post op dit forum.
  #8  
Oud 11-04-08, 23:36
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Dan kan deze op slot.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MAC-code werkt niet, klopt wel Doblie Wi-Fi 4 16-06-10 13:58
Toki Tori draait zeer schokkerig op 3G 3.0, geen jailbreak. Klopt dit wel? koenlek iPhone Apps 11 06-07-09 12:01
Iemand die mij belt. apotheosis Archief 5 21-01-09 22:03
Kosten die ik niet terug kan vinden? Apple-Flap Overige providers Nederland 7 20-04-08 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.