//

Helaas opgelicht

Helaas opgelicht discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat ik het graag een beetje discreet wil houden laat ik jullie hier in het besloten gedeelte weten dat ik ben opgelicht voor flink wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-04-08, 00:32
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard Helaas opgelicht

Omdat ik het graag een beetje discreet wil houden laat ik jullie hier in het besloten gedeelte weten dat ik ben opgelicht voor flink wat geld voor 3 iPhones.
Ze werden betaald met zeer echt lijkend geld; vals dus.
Ik heb inmiddels aangifte bij de politie gedaan en de valse biljetten ingeleverd.
Mijn eigen zoekacties hebben uitgewezen dat "mijn" iPhones op dit moment aangeboden worden op Marktplaats (advertenties gevonden middels het 06 nummer dat gebruikt werd).
Het lijkt erop dat de politie mijn iPhones offert om de bende achter de valsemunterij in alle rust in kaart te brengen. Mochten deze mensen gepakt worden, dan maak ik nog kans mijn geld terug te krijgen. Op een of andere manier heb ik daar ook wel begrip voor. Valsemunterij is een heel zwaar vergrijp.
Zuur is het wel om je spullen op Marktplaats te koop te zien staan, ik heb zelfs de serienummers van de iPhones nog bij de hand...
Dit is ook een beetje de reden dat ik op dit moment een beetje stil ben op het forum, e.e.a. heeft me erg aangegrepen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-08, 08:57
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Zo dat is wel heel ***** zeg.
Als de politie ze op het spoor is, kun je in ieder geval de iphone's terugkrijgen mits ze daar zelf afstand van nemen. Ik hoop dat ze gepakt worden.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #3  
Oud 12-04-08, 09:30
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Oh Fresh da's lullig. Ik hoop inderdaad dat ze gasten gauw pakken en dat je weer schadeloos gesteld wordt.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #4  
Oud 13-04-08, 01:10
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik ben vandaag met knikkende knieen excuses gaan aanbieden bij de winkel die het valse geld ontdekte. Saying that that was SO not me!

Inmiddels heb ik ook een goede (DNB goedgekeurde) vals geld detector aangeschaft:
geldtelmachine - valsgelddetector - muntenteller - kassalade
  #5  
Oud 16-04-08, 15:49
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

M'n detector heeft zojuist zijn vuurdoop gehad. Ik was wel zenuwachtig na die oplichterij.
  #6  
Oud 16-04-08, 16:30
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

stond ook een heel stuk over in het AD vandaag zag ik.
  #7  
Oud 16-04-08, 16:34
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Waarover precies? Staat het artikel ook online?
  #8  
Oud 16-04-08, 17:10
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

over vals geld werd er gesproken. Ben er verder niet echt diep in gedoken.
Ik zit te zoeken maar ik kan het zo snel even niet vinden.

edit: Klein stukje hier AD.nl - Drechtsteden - 24 valse 50-eurobiljetten ontdekt Maar niet echt veel info, in de krant stond meer.
  #9  
Oud 16-04-08, 17:13
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Het moet gek zijn, maar volgens mij is dit precies dezelfde partij waar Fresh het slachtoffer van is geworden Die zijn dus op veel grotere schaal bezig!
  #10  
Oud 16-04-08, 17:18
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht
Het moet gek zijn, maar volgens mij is dit precies dezelfde partij waar Fresh het slachtoffer van is geworden Die zijn dus op veel grotere schaal bezig!
En das maar goed ook (klinkt gek) want dat houdt in dat politie echt werk van gaat maken.
  #11  
Oud 16-04-08, 17:34
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

inderdaad.. hopen dat er voor jou ook wat gedaan kan worden!
  #12  
Oud 16-04-08, 17:48
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ja dat moeten we maar hopen.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #13  
Oud 16-04-08, 17:52
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb al twee andere medeslachtoffers van (vermoedelijk) dezelfde oplichter gevonden.

Een goed detectieapparaat lijkt veel te kosten, maar als je ziet wat je kunt kwijtraken valt het allemaal wel mee.
  #14  
Oud 16-04-08, 17:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

En jij Nico?
Kan ik je een 16GB aanbieden tegen een hele speciale prijs voor jou? Ook een zuur verhaal, hoor...
  #15  
Oud 23-04-08, 22:37
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Tsjonge, de lijst met opgelichte personen wordt steeds langer! We zijn nu al met zeven man! Bijna allemaal lid van iphoneclub. Het wordt echt tijd dat de politie actie gaat ondernemen. Helaas verneem ik maar bitterweinig van de politie.
  #16  
Oud 23-04-08, 23:04
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
En jij Nico?
Kan ik je een 16GB aanbieden tegen een hele speciale prijs voor jou? Ook een zuur verhaal, hoor...
Ik zie dit nu pas. Bedankt voor je aanbod, maar Armen had ook zo'n aanbod voor me
  #17  
Oud 23-04-08, 23:05
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Tsjonge, de lijst met opgelichte personen wordt steeds langer! We zijn nu al met zeven man! Bijna allemaal lid van iphoneclub. Het wordt echt tijd dat de politie actie gaat ondernemen. Helaas verneem ik maar bitterweinig van de politie.
Toch bizar dat de politie juist aan dit soort dingen zo weinig aandacht besteed. Ze hebben al zo'n slecht imago bij de gemiddelde burger. Dit zou hun imago juist wat op kunnen vijzelen
  #18  
Oud 25-04-08, 02:45
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Tsja, ik speel alle informatie die binnenkomt door en heb ook om feedback gevraagd, maar helaas...
  #19  
Oud 30-04-08, 13:07
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Het is toch om knettergek van te worden? Weer een slachtoffer...

Marktplaats.nl > iPhone 16gb-8gb (waarschuwing alle iphone (ver)kopers !!) - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Overige Merken

Ik heb de politie al enkele keren om feedback gevraagd, maar ik hoor echt he-le-maal niets!

Voor het geval de advertentie verwijderd wordt, hier de tekst:

"BESTE VERKOPERS EN OF KOPERS VAN iPHONES,

PAS OP VOOR VALSE EUROBILJETTEN.
ER KOOPT/VERKOOPT EEN LICHT GETINTE SURINAAMSE JONGEMAN IPHONES OP MARKTPLAATS EN HIJ BETAALD DE IPHONES OP MARKTPLAATS MET VALSE EUROBILJETTEN.

HIJ SPREEKT ABN, MET EEN LICHT SURINAAMS ACCENT, IS BELEEFD EN NOEMT ZICH IN SOMMIGE GEVALLEN NIGEL.
DEZE JONGEMAN ZEGT DAT HIJ UIT DE BUURT VAN UTRECHT KOMT, MAAR VOLGENS MIJ KOMT HIJ UIT AMSTERDAM OF AMSTELVEEN.
SPREEKT MEESTAL AF BIJ SCHEMER OF WANNEER HET AL DONKER IS.

HIJ BETAALD MET NIEUWE VALSE 50 of 100EURO BILJETTEN OM JE DAARNA HEEL BELEEFD DE HAND TE SCHUDDEN EN JE MET EEN GROTE FINANCIELE STROP ACHTER TE LATEN.

DE BILJETTEN ZIJN BIJNA NIET VAN ECHT TE ONDERSCHEIDEN !!!!!!!!
JE KUNT ZE HERKENNEN DOOR MET JE VINGERS OVER DE EUROPESE VLAG TE STRIJKEN.....
JE VOELT DAN GEEN RELIEF.....
ALS JE MEERDERE BILJETTEN ONTVANGT LET DAN OP OF DE SERIENUMMERS NIET GELIJK ZIJN.


DIT ZIJN BEPAALDE PUNTEN WAAR JE ALS VERKOPER OP MOET LETTEN:

EEN EERLIJKE KOPER PARKEERT ZIJN AUTO ALTIJD VOOR DE DEUR, EN NIET EEN BLOK VERDER.
DIT DOET HIJ WAARSCHIJNLIJK OM ZIJN KENTEKEN TE VERBERGEN.
HIJ WIL GESEALDE DOOSJES ( MAKKELIJKER DOOR TE VERKOPEN) LIEFST MEERDERE........

HIJ VERKOOPT DE IPHONES DAARNA WEER DOOR OP MARKTPLAATS, DUS MET EEN ADVERTENTIE VAN DE GESTOLEN SERIENUMMERS, ZAL HIJ ZE MISSCHIEN MOEILIJKER VERDER KUNNEN VERKOPEN AAN OPLETTENDE KOPERS.


ADVIES: NOTEER JE SERIENUMMERS VAN DE TELEFOONS/KIJK GOED NAAR DE AUTO VAN JE KOPER, NOTEER DESNOODS HET KENTEKEN, EN LEG HET DE KOPER UIT WAAROM JE DIT DOET.
MEESTAL HEBBEN ZE HIER WEL BEGRIP VOOR..........

DEZE JONGEMAN SCHIJNT AL MEERDERE MENSEN TE HEBBEN GEDUPEERD
ZOEK ANDERS MAAR OP MARKTPLAATS OP "VALS GELD"


OPLETTEN DUS !!!..............................(Hij zal zijn naam nu wel veranderen)

ZORG ERVOOR DAT JIJ NIET DE VOLGENDE BENT !!!!!!!"
  #20  
Oud 30-04-08, 14:22
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Heb je wel de toezegging dat zodra ze inbeslag zijn genomen dat je ze terugkrijgt ? Of zijn ze al doorverkocht denk je ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld kjappert Koopinformatie Nederland 40 06-03-13 11:52
Opgelicht !!!!! Vonny Koopinformatie Nederland 36 23-06-10 19:26
Iemand al opgelicht? Macbook-jan iPad algemeen 50 26-04-10 19:18
Opgelicht! ihidde Koopinformatie Nederland 15 24-09-09 16:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.