//

Gestolen iPhone! Wie heeft een kassabon!?

Gestolen iPhone! Wie heeft een kassabon!? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Je bent niet verzekerd voor spullen waar je geen bon van hebt - is logisch zou Cruyf zeggen. Een bon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-06-08, 00:28
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
Je bent niet verzekerd voor spullen waar je geen bon van hebt - is logisch zou Cruyf zeggen.
Een bon op zichzelf en verzekerd zijn heeft niets met elkaar te maken. Je moet een verzekering (desgevraagd!!!!!) er van overtuigen dat het geclaimde bezit inderdaad jouw eigendom is en gestolen.

Een bon is daarbij een hulpmiddel maar (bijv_ aangifte van diefstal is veel belangrijker. Daarnaast zijn er nog legio andere methodes. Zo heb je bij Apple de mogelijkheid al je apparatuur te registreren, kan een bijkomend bewijs zijn. Enzovoort.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-08, 01:22
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

bij gewone winkels kan je voor dit soort zaken een "pro-forma" bon krijgen, misschien dat gsm-track ofzo je hierbij wel wilt helpen?
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #23  
Oud 24-06-08, 03:06
jannic's schermafbeelding
jannic jannic is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 12
Standaard

Heb je contant voor je Iphone betaald? Als je via je pinpas hebt betaald heb je toch ook een stuk van overtuiging dat mogelijk geaccepteerd wordt. En mogelijk heb je kort voor de aanschaf jet bedrag via een geldautomaat opgenomen? Dat soort geldbewegingen kan je achteraf met je bankafschrift aantonen. Er staat wel geen Iphone op maar wel de soort winkel/tussenpersoon. Dat in combinatie met je Imeinr. telefoonnummer en als het echt moet zou je aan je telefoonprovider om een gespecificeerde rekening kunnen vragen. De providers hebben bij de gebelde gesprekken ook de Imeinrs.
Succes.
__________________
Het is pas leuk als je niet alles van te voren weet.
  #24  
Oud 24-06-08, 09:29
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Een bon op zichzelf en verzekerd zijn heeft niets met elkaar te maken. Je moet een verzekering (desgevraagd!!!!!) er van overtuigen dat het geclaimde bezit inderdaad jouw eigendom is en gestolen.
Daar heb je een punt. Dan zou ik dat bij de verzekering proberen.

Echter ik zou nooit de verzekering oplichten met een bon van een ander, de kans dat je gepakt wordt is klein (zullen zij dit forum lezen?) maar als je gepakt wordt staat dat zo slecht op je CV en kun je niet overal meer werken. Dat risico zou ik nooit durven nemen voor die luizige 350 euro.
  #25  
Oud 24-06-08, 10:49
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

Ik heb contant betaald. Ik Heb in iedergeval een rapport van vermissing en aangifte gedaan. Dat is zowiezo wel goed en belangrijk om te doen... ik heb opzich genoeg bewijs dat ik de iPhone in mijn beit had. Echter is het probleem om aan te tonen dat ik er 500€ voor heb betaald. Er blijft toch niet veel van over denk ik want ze keren toch maar de dagwaarde uit. Volgens mij kwam mijn telefoon uit week 46.
  #26  
Oud 24-06-08, 13:40
macjoris's schermafbeelding
macjoris macjoris is offline
• iOS 1.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: bosch van de Hertog
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
maar als je gepakt wordt staat dat zo slecht op je CV en kun je niet overal meer werken. Dat risico zou ik nooit durven nemen voor die luizige 350 euro.
Dan zet je het toch gewoon niet op je CV.


Ik zou het gewoon proberen bij je verzekering op deze manier. Je hebt een goed verhaal en kan veel dingen aantonen. Ook met behulp van een eventuele brief van je provider. Ligt eraan wat voor verzekering je hebt, bij sommige verzekeringspolissen krijg je ook de nieuwwaarde terug (heb ik in ieder geval). De huidige waarde van een iphone ligt vrij hoog denk ik.
  #27  
Oud 24-06-08, 14:42
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Die persoon vraagt om een kassabon, waarom moet er dan een offtopic discussie worden gestart over oplichting en fraude. Dubieus eigenlijk want praktisch iedereen hier met een iPhone lapt de verkoopvoorwaarde van Apple aan de laars en dat is geen probleem?
__________________
Are you ready for this!
  #28  
Oud 24-06-08, 15:00
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Hallo mensen , alles netjes volgens de regels houden en geen dingen doen die het daglicht schuwen ;-)
Laatste waarschuwing , anders gaat hier een slotje op.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #29  
Oud 24-06-08, 17:48
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

was die iphone toevallig zilver van achteren, en had hij een appeltje achterop?

Misschien wim lex die zat ook in het stadion!

nee, alle geintjes op en stokkie! mooi ***** sterkte ik zou niet frauderen als ik jou was! greets
__________________
pwned
  #30  
Oud 24-06-08, 18:39
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Mark heeft inmiddels voldoende tips gehad en omdat deze discussie inmiddels vooral een moraliteitsvraagstuk aan het worden is lijkt het mij tijd voor een slotje.

MarkBender: als er voortgang is die het vermelden waard is zou ik dat graag via PM van je horen.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft al een gelockte iphone 3gs uit de apple store binnen? borgqueenx Koopinformatie Nederland 5 29-06-09 16:25
2 problemen, wie heeft een oplossing? marleen Unlock [archief] 9 29-05-08 15:01
Wie heeft er een oplossing themes op 1.1.3 -kriis Archief 2 12-02-08 14:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.