//

Apple: reserveren iPhone verboden!

Apple: reserveren iPhone verboden! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoorde het al in een T-Mobileshop en het wordt me nu min of meer bevestigd via de mail: reserveren van een iPhone is door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-07-08, 17:22
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard Apple: reserveren iPhone verboden!

Ik hoorde het al in een T-Mobileshop en het wordt me nu min of meer bevestigd via de mail: reserveren van een iPhone is door Apple verboden.

Het is natuurlijk afwachten wat de verschillende winkels hiermee doen.
Want: hoe leg je dit uit aan klanten die er op vertrouwden een reservering te hebben?
Maar: hoe leg je het uit aan Apple als die er achter komt dat je als shop tóch reserveringen hanteert? Dilemma.....

Onderstaand de tekst van de zojuist ontvangen mail:
Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Via de website van [shopnaam] heeft u aangegeven een iPhone te willen reserveren. Mede door de verwachte, zeer beperkte beschikbaarheid bij de introductie van de iPhone (zowel in aantal als in model) is het helaas niet mogelijk om de iPhone nu al te reserveren. Wij verwachten en hopen dat de iPhone binnen enkele weken 'normaal' leverbaar en 'reserveerbaar' zal worden.


Met vriendelijke groet,

[naam medewerker]
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-07-08, 17:40
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

En wat dan met diegenen die al een voorschot betaald hebben.
  #3  
Oud 08-07-08, 17:45
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
En wat dan met diegenen die al een voorschot betaald hebben.
Is het niet zo dat een voorschot rechtsgeldig is??? Maar dat de winkeliers strax gewoon zeggen dat ze het voorschot van het totaalbedrag afhalen, maar dat je niet meer als nummer zoveel op de wachtlijst staat????
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 08-07-08, 17:48
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
reserveren van een iPhone is door Apple verboden. :
Het is natuurlijk onzin dat Apple reserveren zou verbieden. Het zal hun een lor interesseren of dat wel/niet gaat gebeuren.

Het is gewoon erg makkelijk om de schuld naar Apple te schuiven, meer niet.
  #5  
Oud 08-07-08, 18:01
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Het is natuurlijk onzin dat Apple reserveren zou verbieden. Het zal hun een lor interesseren of dat wel/niet gaat gebeuren.

Het is gewoon erg makkelijk om de schuld naar Apple te schuiven, meer niet.
Bij Apple is dat geen onzin. Denk o.a. aan de rigide wijze waarop de iPhone van de eerste generatie is uitgebracht, waarop die iPhone is 'dichtgezet', de manier waarop de verkoop en ontwikkeling van software voor de 3G is georganiseerd, enz. enz. Al met al is dit Apple ten voeten uit.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 08-07-08, 19:47
Qlimax Qlimax is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Almere
Berichten: 79
Standaard

Ik heb gister toch zonder enige moeite een iphone kunnen reserveren bij belcompany, Alleen de dame daar kon geen indicatie geven van de aantal geleverde toestellen donderdag of vrijdag. Maar volgens mij is dit gewoon verkoop praat ?!
  #7  
Oud 08-07-08, 19:55
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Ik heb gister toch zonder enige moeite een iphone kunnen reserveren bij belcompany, Alleen de dame daar kon geen indicatie geven van de aantal geleverde toestellen donderdag of vrijdag. Maar volgens mij is dit gewoon verkoop praat ?!
Bel company zijn over het algemeen franchise ondernemingen, dus kunnen ze hun eigen regels hanteren!(dus reserverings lijsten) Dit geldt ook voor een aantal phone house vestigingen!
Ik sta nu bij een bel company en een phonehouse bovenaan op de lijst, rond nummer 3
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #8  
Oud 08-07-08, 19:57
Qlimax Qlimax is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Almere
Berichten: 79
Standaard

Ja ik ook, Ik sta bij belcompany te almere op positie 3, en Icentre almere positie 17 en ik wil de 8GB. Maar de dame van Bel.. wist niet hoeveel ze zou krijgen, maar ik geloof nooit dat ze er maar 2 of 3 krijgt. Dus ik ga er bijna 100% zeker van uit dat ik vrijdag morgen in bezit ben van een Iphone.
  #9  
Oud 08-07-08, 20:05
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Ja ik ook, Ik sta bij belcompany te almere op positie 3, en Icentre almere positie 17 en ik wil de 8GB. Maar de dame van Bel.. wist niet hoeveel ze zou krijgen, maar ik geloof nooit dat ze er maar 2 of 3 krijgt. Dus ik ga er bijna 100% zeker van uit dat ik vrijdag morgen in bezit ben van een Iphone.
Bel company's krijgen donderdag(ja morgen) eind middag de iphone's geleverd, anders kunnen ze niet s'ochtends aanbieden!
Ik heb mij laten vertellen dat ze gemiddeld 8 iphones van elk soort geleverd krijgen dus zeg maar 24 iphones in totaal!

Eigenlijk gaat dit topic over reserveren bij t-mobile shops en dat is strikt verboden door t-mobile nederland!
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #10  
Oud 08-07-08, 20:09
Qlimax Qlimax is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Almere
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
Bel company's krijgen donderdag(ja morgen) eind middag de iphone's geleverd, anders kunnen ze niet s'ochtends aanbieden!
Ik heb mij laten vertellen dat ze gemiddeld 8 iphones van elk soort geleverd krijgen dus zeg maar 24 iphones in totaal!

Eigenlijk gaat dit topic over reserveren bij t-mobile shops en dat is strikt verboden door t-mobile nederland!
Ja, daarom gaan we daar dan nu over verder. Thnx alvast voor jou kant van de info Tijn1.

Maar Toch wel vreemd dat T-mobile "De hoofd" aanbieder van dit toestel zegt. Nee we doen in het begin niet aan reserverings lijsten, maar alle "andere" partij'e dit wel doen. Is daar een logische verklaring voor denken jullie ?
  #11  
Oud 08-07-08, 20:14
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Ja, daarom gaan we daar dan nu over verder. Thnx alvast voor jou kant van de info Tijn1.

Maar Toch wel vreemd dat T-mobile "De hoofd" aanbieder van dit toestel zegt. Nee we doen in het begin niet aan reserverings lijsten, maar alle "andere" partij'e dit wel doen. Is daar een logische verklaring voor denken jullie ?
Ze hebben het gedaan, alleen hebben mensen van het t-mobile hoofd kantoor anoniem ook gereserveerd, waardoor het uiteindelijk alsnog verboden is!
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #12  
Oud 08-07-08, 20:22
Jurf's schermafbeelding
Jurf Jurf is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Almere
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qlimax Bekijk bericht
Ja ik ook, Ik sta bij belcompany te almere op positie 3, en Icentre almere positie 17 en ik wil de 8GB. Maar de dame van Bel.. wist niet hoeveel ze zou krijgen, maar ik geloof nooit dat ze er maar 2 of 3 krijgt. Dus ik ga er bijna 100% zeker van uit dat ik vrijdag morgen in bezit ben van een Iphone.
Jij woont dus ook in Almere
Ik ga zelf gewoon naar de t-mobile winkel in Almere... Maar toen ik destijds dus had gevraagd inderdaad gaf de medewerker niet echt een duidelijk antwoord. Maar zoiets van '' ja kijk, als iedereen gaat reseveren, dan krijgen allemaal een hoop administratie''

Mja we moeten met z'n allen het maar afwachten tot Vrijdag
Dan kan iedereen gelijk zien hoe ''goed'' Apple is voorbereid.
  #13  
Oud 09-07-08, 11:04
iPhoneRobin iPhoneRobin is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijk bij Duurstede, Utrecht, Nederland.
Berichten: 30
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhoneRobin Stuur een bericht via MSN naar iPhoneRobin
Standaard

Ik denk dat als het er op neer komt Apple het niet zoveel uit maakt hoe de iPhones verkocht worden (reservering of niet) als ze maar (legaal) verkocht worden.
  #14  
Oud 09-07-08, 15:03
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Bij Apple is dat geen onzin. Denk o.a. aan de rigide wijze waarop de iPhone van de eerste generatie is uitgebracht, waarop die iPhone is 'dichtgezet', de manier waarop de verkoop en ontwikkeling van software voor de 3G is georganiseerd, enz. enz. Al met al is dit Apple ten voeten uit.
Alle punten die jij noemt hebben niets te maken met de stelling van enkelen dat "Apple het reserveren zou verbieden".


Maar als jij graag denkt dat Apple de kwade genius is, prima ga je toch je gang.
  #15  
Oud 09-07-08, 15:25
hanstin hanstin is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Ach ja ik ga dan maar voor de t-mobile winkel slapen
  #16  
Oud 09-07-08, 15:48
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

apple resellers hebben reserveringen staan, net nog bevestigd via email
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad reserveren mag niet van Apple Nederland? cremerhm iPad algemeen 129 26-03-11 11:46
Verboden met je iPhone vee op te jagen danielc Chat en geruchten 3 08-02-09 23:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.