//

Hoe zit dat nou? (1.1.2 unlocken)

Hoe zit dat nou? (1.1.2 unlocken) discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone Forum gebruikers, net als vele mensen ben ik verliefd geworden op de iPhone, en nu wordt het dus echt tijd dat ik er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-07, 14:50
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard Hoe zit dat nou? (1.1.2 unlocken)

Beste iPhone Forum gebruikers,

net als vele mensen ben ik verliefd geworden op de iPhone, en nu wordt het dus echt tijd dat ik er ook één ga aanschaffen.

Nu ben ik een beetje alles aan het doorlezen op verschillende sites. Echter door alle termen, verschillende versies en verschillende unlock software zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen verschaffen.

Als ik het dus goed begrijp is het zeker mogelijk om een iPhone met versie 1.1.1 aan de praat te krijgen (d.w.z hij doet alles wat hij in de VS ook zou doen. Bellen, internetten, muziek/films afspelen, ...). Nu is dit mij nog een beetje onduidelijk hoe dat nou zit als je een 1.1.2 koopt. Op de ene site zie ik staan dat het unlocken (nog) niet mogelijk is, weer op een andere schijnt het gedeeltelijk te kunnen. Dit alles verwart me een beetje.

Ik ben van plan, aangezien ik geen familie/vrienden/kennissen in de VS heb, om hem via Ebay te kopen. Wat mij echter opvalt is dat de 1.1.2 versies over het algemeen goedkoper zijn dan de 1.1.1. Heeft dit ermee te maken omdat de 1.1.2 niet in Nederland/Europa te unlocken is voor volledig gebruik?

En dan nog één korte vraag: op Ebay bieden ze ook al unlocked iPhone's aan. Houdt dit in dat ik zelf niet meer hoef te 'sleutelen' thuis, of is het een vereiste dat ik een unlocked iPhone koop en vervolgens zelf de rest zal moeten sleutelen (met andere woorden: het is niet verstandig om een niet-unlocked iPhone te kopen, aangezien die niet in NL gebruikt kunnen worden).

Ik hoop dat jullie wat duidelijkheid voor mij kunnen verschaffen over welke versie ik nu het beste kan aanschaffen. Het is namelijk erg belangrijk voor mij dat hij álles doet (bellen, internetten, muziek, etc, etc.)

Alvast bedankt,

Jaap

Laatst gewijzigd door JaapTrekhaak; 27-11-07 om 14:53.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-07, 15:01
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Alle iPhones zijn te unlocken ( simlockvrij maken ). Behalve de allernieuwste iPhones met bootloader 4.6.
iPhones met deze bootloader zijn altijd iPhones met firmware 1.1.2. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat 1.1.2 iPhones goedkoper zijn. De kans dat ze de nieuwe bootloader hebben is vrij groot. Er zijn ook 1.1.2 iPhones die de oude bootloader hebben.

Het probleem is echter dat je van de buitenkant niet kan zien welke firmware of bootloader ze hebben. Vanaf week 45 is de kans groot dat ze de nieuwe bootloader hebben. Koop je een iPhone en je hebt de nieuwe bootloader? Nog niet zon probleem, dan heb je gewoon een luxe iPod. Je kunt hem namelijk wel activeren en jailbreaken. Alleen het bellen lukt dan nog niet. Je moet dan effe geduld hebben totdat ze de nieuwste iPhones wel kunnen unlocken
  #3  
Oud 27-11-07, 15:06
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Oké bedankt, dit heldert het allemaal al een stuk op voor mij. Dus als ik een 'Brand new fully unlocked iPhone' op Ebay koop, hoef ik zelf niet al die stappen uit te voeren, voordat ik ermee kan bellen. Of houdt dat unlocked, wat zij bedoelen, iets anders in?

Nogmaals, alvast bedankt!
  #4  
Oud 27-11-07, 15:19
macthijn macthijn is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Alle iPhones zijn te unlocken ( simlockvrij maken ). Behalve de allernieuwste iPhones met bootloader 4.6.
iPhones met deze bootloader zijn altijd iPhones met firmware 1.1.2. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat 1.1.2 iPhones goedkoper zijn. De kans dat ze de nieuwe bootloader hebben is vrij groot. Er zijn ook 1.1.2 iPhones die de oude bootloader hebben.

Het probleem is echter dat je van de buitenkant niet kan zien welke firmware of bootloader ze hebben. Vanaf week 45 is de kans groot dat ze de nieuwe bootloader hebben. Koop je een iPhone en je hebt de nieuwe bootloader? Nog niet zon probleem, dan heb je gewoon een luxe iPod. Je kunt hem namelijk wel activeren en jailbreaken. Alleen het bellen lukt dan nog niet. Je moet dan effe geduld hebben totdat ze de nieuwste iPhones wel kunnen unlocken
Hoe kun je makkelijk en snel zien welke bootloader je er op hebt staan?
  #5  
Oud 27-11-07, 15:22
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

In de wiki heb je aantal handelingen: https://forum.iculture.nl/f1/ip...ootloader.html
  #6  
Oud 27-11-07, 15:29
macthijn macthijn is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 58
Standaard

maar dat is pas als je 1.1.2 geactiveerd hebt... dat kun je niet via een website mogelijkheid doen of iets dergelijks
  #7  
Oud 27-11-07, 15:37
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Je geeft al een antwoord, er zijn op dit moment geen andere mogelijkheden.
  #8  
Oud 27-11-07, 15:38
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Zou iemand nog zo vriendelijk willen zijn om mijn aller aller laatste vraag te beantwoorden?

Citaat:
Dus als ik een 'Brand new fully unlocked iPhone' op Ebay koop, hoef ik zelf niet al die stappen uit te voeren, voordat ik ermee kan bellen. Of houdt dat unlocked, wat zij bedoelen, iets anders in?
  #9  
Oud 27-11-07, 15:39
macthijn macthijn is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 58
Standaard

neej maar ikk bedoel, dat je hem kunt gebruiken als ipod... welke tutorial moet je dan volgen?
  #10  
Oud 27-11-07, 15:40
macthijn macthijn is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapTrekhaak Bekijk bericht
Zou iemand nog zo vriendelijk willen zijn om mijn aller aller laatste vraag te beantwoorden?
Deze iphone is klaar voor gebruik!
  #11  
Oud 27-11-07, 15:58
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macthijn Bekijk bericht
Deze iphone is klaar voor gebruik!
Oke, dat is hartstikke mooi. Ik denk dat ik dan zo een koop, scheelt een hoop ellende. Of raden jullie mij het toch aan om een nog compleet nieuwe te kopen die dus nog dicht in doos zit?
  #12  
Oud 27-11-07, 16:17
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als je geduld hebt zou ik een nieuwe iPhone kopen. Als je er zeker van wilt zijn dat je kunt bellen, kun je het beste een 2de handse kopen.
Waarom koop je er niet 1tje via aanbieders op dit forum?
  #13  
Oud 27-11-07, 16:36
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Als je geduld hebt zou ik een nieuwe iPhone kopen. Als je er zeker van wilt zijn dat je kunt bellen, kun je het beste een 2de handse kopen.
Waarom koop je er niet 1tje via aanbieders op dit forum?
Of ze verkopen ze hier te duur (€500+) of ze zijn al uitverkocht
  #14  
Oud 27-11-07, 16:40
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Uiteindelijk ligt de keuze toch aan jezelf. We kunnen wel zoveel adviezen geven, toch moet je zelf de knoop doorhakken.
  #15  
Oud 27-11-07, 16:57
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

Ik ben vandaag full-time aan het rondhangen op verschillende fora. Nu zie ik dat TurboSim een oplossing is om iPhone's met de nieuwe bootloader te gebruiken. Verschillende posts verklaren dat het werkt. Zie: OOB 1.1.2 + TurboSIM - Page 11 - Hackint0sh
Werkt dit ook in Nederland met KPN? kan er in de Wiki niets over vinden...
  #16  
Oud 27-11-07, 18:01
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ik heb hier nog een supersim liggen en die werkt ook op de nieuwe FW en bootloader zelf getest.
  #17  
Oud 27-11-07, 18:38
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Exclamation

ik weet niet wat er op marktplaats/ebay voor een unlockede 1.1.2 gevraagd wordt maar ik zou hem ZEKER NIET onder 500 eur verkopen.. dus als je zoiets ziet voor 400 of minder kan je er donder op zeggen dat je diep achterlangs gepenetreert wordt... vanuit de bosjes!
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #18  
Oud 27-11-07, 18:46
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
ik weet niet wat er op marktplaats/ebay voor een unlockede 1.1.2 gevraagd wordt maar ik zou hem ZEKER NIET onder 500 eur verkopen.. dus als je zoiets ziet voor 400 of minder kan je er donder op zeggen dat je diep achterlangs gepenetreert wordt... vanuit de bosjes!
Ik heb net (als het goed is ) een Apple iPhone 1.1.1 unlocked voor $610 + $85 verzendkosten gekocht. Dit komt op een slordige €475 neer. Als ik de prijzen zo op eBay bekijk, is dit volgens mij wel een gangbare prijs. Nu nog hopen dat ik hem werkend in ontvangst mag nemen.
  #19  
Oud 27-11-07, 19:01
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapTrekhaak Bekijk bericht
Ik heb net (als het goed is ) een Apple iPhone 1.1.1 unlocked voor $610 + $85 verzendkosten gekocht. Dit komt op een slordige €475 neer. Als ik de prijzen zo op eBay bekijk, is dit volgens mij wel een gangbare prijs. Nu nog hopen dat ik hem werkend in ontvangst mag nemen.
ok maar dat is uit de USA (maken ze er nog DIK $250 winst op)... bedenk ook wel dat je er nog invoerrechtten over gaat moeten betalen (reken maar op zo'n $100 ofzo)
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #20  
Oud 28-11-07, 01:21
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Alles beantwoord zo te zien?

//slotje
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Tinyumbrella hoe zit het nou?? Baserati Unlock 3 16-10-10 20:23
Hoe zit het nou met de aanschaf van een Ipad??? Anneke PP iPad algemeen 9 25-07-10 21:15
iHelp! Hoe zit dat nou met kopen? VerCouter Koopinformatie en ervaringen 3 07-07-10 08:31
iPhone: Hoe zit het nou met 3g en 3.1 ? Itvmichel Jailbreak 18 17-09-09 09:12
Hoe zit dat?? Roger Archief 1 31-03-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.