//

Betrouwbaarheid Gigavolt?

Betrouwbaarheid Gigavolt? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier verder niets mee te maken, want ik ben gelukkig geen slachtoffer geworden van GigaVolt, maar het is best een interessante (ook juridiche) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 18-09-09, 04:14
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Ik heb hier verder niets mee te maken, want ik ben gelukkig geen slachtoffer geworden van GigaVolt, maar het is best een interessante (ook juridiche) discussie. Wat ik een beetje mis in de discussie is het feit dat je de geleverde TomTom versie dus waarschijnlijk OOK niet meer kunt updaten. Wellicht ook een punt om mee te nemen bij eventuele aanklachten of procedures om je recht te krijgen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 18-09-09, 07:28
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra Bekijk bericht
Het gaat hier om een consumentenkoop, gezien het feit dat Gigavolt een bedrijf is. In dat geval is er sprake van non-conformiteit ten aanzien van het product. Wanneer een product bij normaal gebruik (updaten via Itunes valt mijn inziens onder normaal gebruik) niet voldoet aan de eisen heb je recht op correcte nakoming. De koper schiet in dit geval namelijk tekort in de nakoming van de koopovereenkomst.

Nu bellen niet meer mogelijk is lijkt het mij duidelijk dat het verkochte product niet aan de eisen voldoet. In dit geval zou ik Gigavolt (voor de rekening van Obedollah Hamidi) aanmanen tot herstel danwel vervanging. Is dit niet mogelijk zou ik verzoeken tot ontbinding met terugwerkende kracht van de koopovereenkomst en geld terug vragen.

succes!
[FONT=Verdana]
[FONT=Verdana]Klopt helemaal.

ik zou als ik jullie was op alle opgelicht forums en kassa jullie bericht plaatsen.

die opmerking van gigaoplichters slaat nergens op.

ze hebben zelfs een webshop keurmerk die illegaal is, ze zijn daar niet bij aangesloten.

zijn 100% oplichters gigavolt.

ik denk dat het niet lang zal duren voordat deze webshop verdwijnt van het internet dus wees er snel bij.
[FONT=Verdana]ga naar de winkel en sta erop dat je een degelijk product krijgt, stemmen ze er niet mee in dan zou ik direct door gaan naar het politie bureau om aangifte te doen wegens oplichting.

ook hier melden
Keurmerk: Contact

  #43  
Oud 18-09-09, 07:33
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GigaVolt Bekijk bericht
Beste mensen,
Maar ga alsjeblieft geen onzinnige reacties plaatsen terwijl wij de beste service voor onze klanten verlenen.


Met vriendelijke groet,
GigaVolt Team
Ik heb nog nooit zo onzinnige reactie van een bedrijf gezien!

prutsers
  #44  
Oud 18-09-09, 14:26
T-800 T-800 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 25
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Ricovv
Moet je eens voorstellen dat je een Opel koopt bij de VW dealer.. je laat later die Opel een software matige fabrieksupdate doen bij de Opeldealer (want daar in onderhoud) en ineens kun je niet meer in je Opel rijden, wil niet meer starten.. omdat die niet officieel door een Opel dealer is geleverd.. ONDENKBAAR.. en toch doet Apple precies hetzelfde.
Je analogie kan beter en dan is het helemaal niet meer zo ondenkbaar (vind ik):

"Moet je eens voorstellen dat je ergens een Opel koopt en die door "een mannetje" softwarematig laat opvoeren. Je laat later die Opel een softwarematige fabrieksupdate doen bij de Opeldealer (want daar in onderhoud) en ineens kun je niet meer harder dan de door Opel vastgestelde bovengrens rijden, maar verder kun je er wel alles nog mee wat een in Nederland verkochte Opel kan."

Best denkbaar...
__________________

Apple maakt de telefoon echter weer "standaard" in hun optiek en doen dus eigenlijk niets fout... alleen wordt de auto dermate en de opel auto is in bovenste stukje totaal kaduuk.
2e stukje klopt dan eigenlijk niet, want ik kan helemaal niks meer met mijn "opel" (iphone)
magoed... het maakt verder niet zoveel uit eigenlijk :]

*denkt na over vanavond... ff naar hoofddorp denk ik en een andere telefoon eisen, nog gegadigden die mee willen?...

edit: over de tom tom kwestie...
éénmalig tomtom aangeschaft en je mag hem dan met jouw eigen simkaart op maar liefst 5 toestellen opnieuw downloaden, en daar houdt het op.
lucratieve deal om pre-fab tomtom te installeren die éénmalig gekocht is op 6 toestellen, of zit het anders in elkaar?
tel uit uw winst (en dat geldt wederom voor _alle_ iphone verkoop shops die het zo doen)
edit: en dan te bedenken dat half iphonened nederland dit probleem op dit moment heeft, als je bedenkt hoeveel webwinkels de telefoon software matig unlocked verkopen!

Laatst gewijzigd door T-800; 18-09-09 om 14:28.
  #45  
Oud 18-09-09, 14:54
Ricovv Ricovv is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-800 Bekijk bericht

Apple maakt de telefoon echter weer "standaard" in hun optiek en doen dus eigenlijk niets fout...
Apple heeft geen zeggenschap over mijn legaal aangekochte product, en daarmee ook niet het recht om het product weer "standaard" te maken.
  #46  
Oud 18-09-09, 15:52
Jan de Regelaar Jan de Regelaar is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik zit mee te lezen en vind het nodg om mezelf te registreren om commentaar te kunnen geven.
Ik heb voor mijn vrouw een Iphone 3G 16 GB aangeschaft bij Gigavolt en deze week nadat mijn eigen Iphone per ongeluk onder mijn voet belandde een 32GB voor mezelf gekocht en de defecte ter reparatie aangeboden.
Reeds bij eerste aanschaf hebben ze bij Gigavolt in de winkel direct verteld dat het een buitenlandse Iphone is. Wat logisch is want in Nederland heeft naar mijn weten alleen T-mobile het recht op verkoop. Alle aanbieders van SIM-lock vrije Iphone's verkopen dus een buitenlandse telefoon. En dat is niet verboden. Dat is gewoon parallel import net zoals je een auto uit Duitsland invoert.
Toen ik van de week mijn 32GB kocht werd mij direct verteld niet de update te doen zolang ze hem nog niet kunnen unlocken. Op het moment dat dat wel kan doen zij het voor me. Gratis. Prima service dus.

Als er klagers zijn die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten moet die niet klagen als ze het zelf verprutsen. Er staat duidelijk overal vermeld dat er softwarematig unlocked is. Als je niet begrijpt wat dat inhoudt dan kun je dat gewoon vragen en je krijgt eerlijk antwoord.

In mijn ogen krijgt Gigavolt hier de zwarte piet toegespeeld terwijl er duidelijk en open gecommuniceerd wordt. Je kunt alleen niet verwachten dat ze alles voorkauwen.

Voor de mensen die geen softwarematige unlock willen hebben: koop een Italiaanse of een Belgische dan heb je er geen last van. Je bent waarschijnlijk alleen meer geld kwijt.
  #47  
Oud 18-09-09, 16:11
markmg's schermafbeelding
markmg markmg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Regelaar Bekijk bericht

Er staat duidelijk overal vermeld dat er softwarematig unlocked is. Als je niet begrijpt wat dat inhoudt dan kun je dat gewoon vragen en je krijgt eerlijk antwoord.
staat hier niet duidelijk hoor Marktplaats.nl > iPhone 3GS 16 & 32GB Simlockvrij ACTIE €649 - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

ik kan nog wel een mailtje van ze posten waar ze in zeggen dat ze gewoon te updaten zijn.
  #48  
Oud 18-09-09, 16:33
Jan de Regelaar Jan de Regelaar is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markmg Bekijk bericht
staat hier niet duidelijk hoor Marktplaats.nl > iPhone 3GS 16 & 32GB Simlockvrij ACTIE €649 - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

ik kan nog wel een mailtje van ze posten waar ze in zeggen dat ze gewoon te updaten zijn.
En als je dan de link aanklikt om de telefoon te bestellen staat er keurig bij de telefoon beschrijving vermeldt dat hij softwarematig simlock vrij is.
Gewoon een kwestie van lezen dus.
  #49  
Oud 18-09-09, 16:33
brammel brammel is offline
• iOS 3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Regelaar Bekijk bericht
Toen ik van de week mijn 32GB kocht werd mij direct verteld niet de update te doen zolang ze hem nog niet kunnen unlocken. Op het moment dat dat wel kan doen zij het voor me. Gratis. Prima service dus.

Als er klagers zijn die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten moet die niet klagen als ze het zelf verprutsen. Er staat duidelijk overal vermeld dat er softwarematig unlocked is. Als je niet begrijpt wat dat inhoudt dan kun je dat gewoon vragen en je krijgt eerlijk antwoord.

In mijn ogen krijgt Gigavolt hier de zwarte piet toegespeeld terwijl er duidelijk en open gecommuniceerd wordt. Je kunt alleen niet verwachten dat ze alles voorkauwen.

Voor de mensen die geen softwarematige unlock willen hebben: koop een Italiaanse of een Belgische dan heb je er geen last van. Je bent waarschijnlijk alleen meer geld kwijt.
De iphones die gigavolt aanbied zijn NIET simlockvrij. Dmv een exploit in os 3.0 is het mogelijk om de simlock op te heffen. Het toestel is nog steeds voorzien van de lock. Klik anders eens op die update knop, dan merk je het zelf.

In Nederland is het volgens het auteursrecht verboden om toestellen softwarematig simlock vrij te maken. Doorverkopen is dus ook illegaal.

Apple geeft sowieso geen support / garantie buiten het land van aankoop. Als Gigavolt over de kop gaat heb je dus geen garantie meer. Je weet niet eens waar het toestel vandaan komt.

Ik zou persoonlijk erg zenuwachtig worden als ik 800 euro geinvesteerd had in een toestel dat mogelijk niet meer bruikbaar is in de nabije toekomst.

Stel je voor, je iphone start niet meer op (en dat gaat gebeuren, sooner or later) en je moet een restore uitvoeren. Een restore forceert de update naar 3.1 (tenzij je via cydia een ECID hash hebt opgeslagen, wat nu niet meer mogelijk is). Fijn toch? Kan Gigavolt nog zo'n prima service lenen, maar je hebt wel 800 euro door de shredder gehaald.

Er is geen enkele garantie dat er binnen afzienbare tijd een unlock mogelijkheid is voor 3.1. Gigavolt heeft hier totaal geen invloed op. om het iphone dev team te quoten:

Citaat:
the carrier sim unlock is a different story. Jailbreaking and unlocking have two different security mechanisms, and if you update your 3GS (or 3G) to 3.1, you will lose your carrier unlock, possibly forever.
Jan, ik kan me voorstellen dat je het niet graag wil zien, maar je bent net als een hoop anderen gewoon opgelicht.

edit: en ja.. ik heb dit zelf aan de lijve ondervonden toen ik impulsief een softwarematige geunlockte 3gs uit de UK importeerde en vervolgens er achter kwam wat dat nu eigenlijk inhoudt.

Laatst gewijzigd door brammel; 18-09-09 om 16:42.
  #50  
Oud 18-09-09, 18:48
Jan de Regelaar Jan de Regelaar is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik ben niet opgelicht want ik wist het. Het is natuurlijk wel zo dat als je er beter over na gaat denken je jezelf moet afvragen of je een softwarematig ge unlockte Iphone wil hebben maar dat kun je Gigavolt nog steeds niet verwijten vind ik.
  #51  
Oud 18-09-09, 19:17
brammel brammel is offline
• iOS 3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Regelaar Bekijk bericht
Ik ben niet opgelicht want ik wist het. Het is natuurlijk wel zo dat als je er beter over na gaat denken je jezelf moet afvragen of je een softwarematig ge unlockte Iphone wil hebben maar dat kun je Gigavolt nog steeds niet verwijten vind ik.
Wat ik het meest kwalijk vind is dat ze ze nog steeds verkopen nadat bekend is geworden dat de 3.1 update de telefoon onbruikbaar maakt. Oplichten is inderdaad wat overdreven maar je krijgt zeker niet wat je mag verwachten
  #52  
Oud 18-09-09, 19:43
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Thumbs down Gigavolt kan zeggen wat ze willen maar...

Gigavolt is hier simpelweg verantwoordelijk voor, het is nog altijd aan de verkoper deugdelijke spullen te verkopen. Een telefoon waar je niet de laatste updates op kunt installeren (en als het de hackers niet meer lukt komen er wellicht updates die je nooit kunt installeren! Fijn als daar security patches bij zitten) is simpelweg geen goed product.

Met het illegaal installeren van TomTom hebben ze verder alle geloofwaardigheid verloren; hierboven wordt ergens gesuggereerd dat je dat zou mogen doen, op 5 toestellen maar dat is grote onzin:
1) het kan technisch niet zonder het iTunes account mee te leveren aan de klant (anders wordt bij de eerstvolgende sync TomTom weer netjes verwijderd)
2) het is licentietechnisch niet toegestaan app store software door te verkopen of over te dragen, noch te installeren op iPhones die niet in je eigen bezit of beheer zijn.

Die TomTom software was dus zeker gekraakt als Jonny's verhaal klopt (andere mensen met deze ervaring?). Oplichters voor en achter, wat ze hier verder ook komen schrijven. Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand met een handeltje in TomTom hardware dat risico zou nemen maar goed. Mensen die een iPhone met TT gekocht hebben moeten meteen hun rechtsbijstand bellen, contact met TT opnemen en/ of aangifte doen.

Ook het onterecht voeren van de genoemde logo's, hoewel zonder juridische consequenties, moet mensen genoeg waarschuwen. Dat doe je niet als je een eerlijke handel hebt.

Koop hier niets mensen! Je krijgt er spijt van.

Laatst gewijzigd door Larss; 18-09-09 om 19:52.
  #53  
Oud 18-09-09, 20:15
Jan de Regelaar Jan de Regelaar is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Het grappige is dat ik het er in de winkel over gehad heb om TomTom aan te schaffen en ik niet het aanbod heb gehad om het voor een gereduceerd bedrag te kopen dus ik neem dat verhaal met een korreltje zout.

Overigens hebben een aantal geblokkeerde mensen hier misschien iets aan:Saurik maakt Apple?s Firmware Signature Server na - iPhone - iPhoneclub.nl

Edit: er is mij echt duidelijk bij verteld dat je NIET moet updaten naar 3.1!
  #54  
Oud 18-09-09, 20:27
16MRB06 16MRB06 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 63
Standaard

Mijn 1e post:

Heeft niemand ooit die reclame op tv gezien van het slimme jongetje dat zijn defecte speelgoed terug komt brengen bij een oude stoffige dame in een speelgoedzaak?!..................
Gigavolt is gewoon in gebreke gebleven en zijn bovendien illegaal bezig volgens de nl wetgeving, ook zou ik de gedupeerden willen adviseren om apple over het incident in te lichten die hebben namelijk veel meer middelen en centen om Gigavolt aan te klagen en dergelijken.

suc6 allen.

MvG,
Me
  #55  
Oud 18-09-09, 20:30
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Regelaar Bekijk bericht
Het grappige is dat ik het er in de winkel over gehad heb om TomTom aan te schaffen en ik niet het aanbod heb gehad om het voor een gereduceerd bedrag te kopen dus ik neem dat verhaal met een korreltje zout.
Ik niet:
iPhone 3G 16GB Black Simlockvrij

Voor alle duidelijkheid, dat is de door Google gecachede versie van hun iPhone pagina met daarop duidelijk vermeld de optie TomTom erbij te kopen voor €64,26; Sygic en iGo zijn ook beschikbaar. Maak hier snel een screenshot van voor het weg is.
  #56  
Oud 18-09-09, 20:35
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard Meer

iPhone 3GS 32GB Black Simlockvrij
iPhone 3GS 16GB Black Simlockvrij
  #57  
Oud 18-09-09, 20:41
parathion parathion is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Wichelen (Oost-vlaanderen)
Berichten: 68
Standaard

@ Jan De Regelaar werk je soms voor gigavolt? Je bent de enigste posie hier en je bent pas vandaag geregistreerd....

durft gigavolt met z'n eigen account niet meer reageren?
  #58  
Oud 18-09-09, 21:35
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

En tot hier en niet verder meer.

Dit topic gaat op slot omdat het nu gaat uitdraaien op een flame topic. Dit wil niet zeggen dat we dit soort topics willen mijden, maar dan hebben we liever een algemeen karakter. Geen persoonlijke zaken dus.

Dus wil je verder discussieren over de manier waarop iets aangeboden en verkocht wordt in Nederland dan is dat prima, maar gebruik dan geen namen svp.

Bedankt voor jullie begrip.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gsmvolt kopieert Gigavolt? iHouse Koopinformatie Nederland 14 07-09-10 16:41
de betrouwbaarheid van T-mobile ? chriscilia Odido (T-Mobile) 15 02-07-10 12:30
ervaringen Gigavolt Hoofddorp sh4dy Archief 4 05-10-09 06:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:28.