//

Tomtom pas in het najaar!!!

Tomtom pas in het najaar!!! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Op de site van Mobilecowboys.nl. Begin Juni kondigde TomTom aan met een speciale iPhone Navigatie kit te komen. Helaas lag het product bij de start ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-07-09, 17:41
yoscka yoscka is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Angry Tomtom pas in het najaar!!!

Op de site van Mobilecowboys.nl.


Begin Juni kondigde TomTom aan met een speciale iPhone Navigatie kit te komen. Helaas lag het product bij de start van de verkoop van de nieuwe iPhone nog niet in de winkel (gemiste kans voor TomTom en Apple). Het ziet er naar uit dat het ook nog wel even gaat duren.
Volgens een Duitse site heeft TomTom namelijk last van het feit dat de GPS ontvanger van de nieuwe iPhone niet 100% functioneert. Daarnaast zou ook het ontbreken van een gyroscoop in de iPhone voor de nodige problemen zorgen. Vooral bij het navigeren door tunnels waar doorgaans de GPS verbinding wegvalt. Schijnbaar zijn die problemen zo groot dat TomTom meer tijd nodg heeft om ze op te lossen.
Het probleem van de GPS ontvanger dacht TomTom al opgelost te hebben door een eigen GPS chip in de meegeleverde houder van het iPhone product in te bouwen. Zoals de zaken er nu voor staan zal de iPhone versie van TomTom pas rond de herfst van dit jaar in de winkels gaan verschijnen.

Mocht je nu al willen navigeren op je iPhone, dan kun je kiezen voor de oplossing van Navigon. Misschien niet zo goed in tunnels, maar wel al verkrijgbaar ;-) (En hier in Limburg zijn de enige twee tunnels die we hebben sowieso vaker dicht dan open, maar dit terzijde ;-)))
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-09, 18:34
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoscka Bekijk bericht
(...)
Misschien niet zo goed in tunnels, maar wel al verkrijgbaar ;-) (En hier in Limburg zijn de enige twee tunnels die we hebben sowieso vaker dicht dan open, maar dit terzijde ;-)))
Nog afgezien van het aantal tunnels: navigeren in tunnels komt vaak neer op 'gewoon de weg volgen'. Afslaan betekent (vrijwel) altijd een botsing met de tunnelwand
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 15-07-09, 18:41
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Nog afgezien van het aantal tunnels: navigeren in tunnels komt vaak neer op 'gewoon de weg volgen'. Afslaan betekent (vrijwel) altijd een botsing met de tunnelwand
Dan moet je toch eens wat vaker in het buitenland rijden. Ik kan je diverse tunnels noemen op nog geen 100 km van de NL grens waar je gewoon afslagen in de tunnel hebt.
  #4  
Oud 15-07-09, 18:55
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomad Bekijk bericht
Dan moet je toch eens wat vaker in het buitenland rijden. Ik kan je diverse tunnels noemen op nog geen 100 km van de NL grens waar je gewoon afslagen in de tunnel hebt.
Je hoeft er niet zo serieus op in te gaan dacht ik zo...

Gemiste kans voor TomTom
  #5  
Oud 15-07-09, 20:06
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Kortom, Tomtom is een flop.

Eerst een jaar geleden vertellen "wij hebben werkende navigatiesoftware" en vervolgens met krakkemikkige excuses komen waarom het nog niet zou werken.

En dat terwijl Navigon, Sygic en (binnenkort) IGO werkende produkten hebben.
  #6  
Oud 15-07-09, 20:12
DrPhil DrPhil is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 67
Standaard

Het werkend krijgen van de navigatiesoftware was klaarblijkelijk een fluitje van een cent. Maar hardwarematig en betrouwbaarheid zijn klaarblijkelijk nog problemen.

Ik ben blij dat TomTom het product nog niet op de markt brengt terwijl er nog problemen zijn met de betrouwbaarheid. Dat scheelt een hoop gefrustreerde gebruikers en gezichtsverlies door TomTom.

Stel je voor dat nu met een instabiele apparaat zat opgescheept.
  #7  
Oud 15-07-09, 20:19
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Stel je voor dat je Navigon of Sygic gekocht had dan had je nu tijdens je vakantie perfect werkende navigatie software.
  #8  
Oud 15-07-09, 21:35
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Stel je voor dat je Navigon of Sygic gekocht had dan had je nu tijdens je vakantie perfect werkende navigatie software.
Vraagje. Ik ga nu toch maar voor sygic of navigon kiezen. Wat is de beste keuze? En waarom?

Wim
  #9  
Oud 15-07-09, 21:43
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graf Zum Kotzen Bekijk bericht
Vraagje. Ik ga nu toch maar voor sygic of navigon kiezen. Wat is de beste keuze? En waarom?
Wim
Ik rij nu 2 weken rond met zowel Navigon alsook Sygic (update) rond en ben er nog steeds niet uit.

Navigon heeft beduidend rustiger en mooiere kaarten terwijl Sygic erg schreeuwerig is haast een kloon van TT(en die is helemaal grof). Maar Sygic geeft meer informatie tegelijk, heeft flitspalen en is wat geavanceerder dan Navigon.

Zou Navigon meer informatie geven (snelheid, nog te rijden, tijd) dan zou ik voor Navigon kiezen. Heb ze al eens een mail hierover gestuurd maar geen antwoord gekregen.

Eigenlijk zit ik te hopen dat IGO een mooi compromis tussen beiden zal geven mits die 3-D gebouwen uitgeschakeld kunnen worden.
  #10  
Oud 15-07-09, 21:48
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Het is al reeds lang bekend dat Navigon nog deze maand een update zal uitbrengen, lijst met toevoegingen van aankomende update kan je vinden in de appstore.
  #11  
Oud 16-07-09, 00:03
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Volgens mij heeft er een artikel op de website gestaan die deze info weer onderuit haalt. Dit is oud nieuws want er worden oude bronnen aangehaald. Volgens het artikel op de website blijft de aankondiging van TomTom "deze zomer".

http://www.iphoneclub.nl/31712/nieuw...-op-de-iphone/
  #12  
Oud 16-07-09, 09:42
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

mooier al WvB22 kan ik het niet afsluiten.

"Gerucht busted" zou ik zeggen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: TomTom of Navigon of het de app van NDrive davidnl iPhone Navigatie 10 07-07-10 21:06
TomTom gebruik in het Buitenland keesdr Internet in buitenland (roaming) 13 27-04-10 21:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.