//

Van jailbreak 3.0.1 naar os 3.1, hoe?

Van jailbreak 3.0.1 naar os 3.1, hoe? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik heb nu mijn iphone gejailbreakt op versie 3.0.1. Ik wil nu naar een originele apple 3.1 en dan mijn iphone laten unlocken via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-09-09, 11:11
ThaKwizi ThaKwizi is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard Van jailbreak 3.0.1 naar os 3.1, hoe?

Goedendag,

Ik heb nu mijn iphone gejailbreakt op versie 3.0.1. Ik wil nu naar een originele apple 3.1 en dan mijn iphone laten unlocken via Tmobile om de 3 maanden tot nieuwe abbo te overbruggen. Nu lees ik veel verhalen dat als ik nu ga updaten dat mijn iphone 'locked' omdat ik al een jailbreak heb uitgevoerd. Nu de volgende vraag:

Als ik via Itunes -> shift+herstellen -> dan de 3.0.1 originele apple versie kiezen die op mijn pc staat -> dan herstellen -> dan naar 3.1

Gaat dit wel werken? In mijn gedachte gang herstel ik hem dan eerst naar een orignele apple 3.0.1, dan naar originele apple 3.1 (zou dus moeten gaan omdat de jailbreak van 3.0.1 weg is) en dan unlocken.

Of blijft er naar het herstellen naar een schone 3.0.1 nog een jailbreak herkenning staan waardoor alles fout gaat?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door ThaKwizi; 10-09-09 om 11:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-09-09, 11:23
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Als ik het goed begrijp wil je een cleane 3.1 firmware draaien op je iPhone en vervolgens legaal(!) betaald unlocken via Tmobile?

Indien als bovenstaande is volgens mij updaten via iTunes voldoende?
Wacht voor de zekerheid even op de experts, maar na gewoon update te klikken in iTunes wordt 3.1 erop gezet en is je iPhone niet meer gejailbreaked én weer ge(sim)locked.
  #3  
Oud 10-09-09, 11:26
ThaKwizi ThaKwizi is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

Tja dat zou ook kunnen, alleen waarschuwt dev-team voor problemen als je dat doet. Aangezien ik na jailbreaken heel veel last heb van scherm bevriezingen e.d. wil ik nu alles legaal doen.

Laatst gewijzigd door ThaKwizi; 10-09-09 om 11:40.
  #4  
Oud 10-09-09, 14:54
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Volgens mij wordt er gewaarschuwd ivm updaten naar 3.1 dat je je jailbreak kwijt bent en je telefoon gelocked raakt. Jailbreak is nog niet beschikbaar voor 3.1
Voor zover ik weet heb je een "Schone" iPhone wanneer je update naar 3.1 via iTunes. Dus geen jailbreak meer en gelocked..
  #5  
Oud 10-09-09, 15:57
Jessepes Jessepes is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 60
Standaard

Nutty75, goed dat ik weet dat jailbreaken dus nog niet mogelijk is.. kreeg al de hele tijd deze melding "De iphone iphone kan niet worden hersteld. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)"
nu weet ik waarom, thanks
even ontopic, mij lijkt ook dat je gewoon legaal kunt updaten, en dan later laten unlocken
  #6  
Oud 10-09-09, 19:23
Agent` Agent` is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 44
Standaard

Ik versta het niet zo goed... ik heb mijn iphone 3.0.1 gejailbreaked. Stel dat ik nu toch een firmware upgrade doe naar 3.1. Wat gebeurt er dan met mijn iphone?
Het is een legale iphone...
  #7  
Oud 10-09-09, 19:29
Svenninho Svenninho is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Mariekerke
Berichten: 44
Standaard

Je iPhone zal draaien op 3.1 versie maar de jailbreak is weg en alle programma's die je via de jailbreak hebt toegevoegd zijn weg.
De mogelijkheid bestaat dat het jailbreaken van 3.1 bemoeilijkt wordt, indien je nu reeds de update doet. De reguliere manier van updaten zal namelijk je baseband aanpassen. Dev team ontwikkelt een update zonder baseband aanpassing.
Pas in een later stadium zullen te gaan zoeken naar oplossingen om de geupdate baseband (indien reguliere update uitgevoerd) weer naar beneden te brengen. Maar dit kan lang duren dus ... even geduld is de boodschap en zal uiteindelijk de snelste oplossing zijn.

Hard ... I know ;-)
  #8  
Oud 10-09-09, 19:38
Agent` Agent` is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 44
Standaard

ok, thx voor de info.
  #9  
Oud 11-09-09, 07:39
ThaKwizi ThaKwizi is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

Oke ik ga vanavond 3.1 installeren via itunes en daarna de unlock service van tmobile bellen! Thanks voor alle info!
  #10  
Oud 11-09-09, 08:35
azimi azimi is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Almere
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar azimi
Standaard

Help help, ik heb nu 3.1 op mijn Iphone ik wil het herstellen naar 3.0.1 maar het lukt me niet wat moet ik nu doen, ik heb echt alles kwijt.
  #11  
Oud 11-09-09, 09:11
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

heb mijn 3G van T-mobile eerst geupgrade naar 3.1(tmobile simlock) voor de baseband en daarna gedowngrad omdat ik toch de jailbreak wilde.
Ging wat stroef, maar de error 1015 klopt. even quickpwn openen want dan moet je hem uitzetten met home+power knop.
Vervolgens boot hij normaal op en zit er 3.0.1 baseband 5.11 op.
Alle gebruikelijke programma's weer geinstalleerd.
Baseband is opmerkelijk beter want bereik is top waar voorheen het heel slecht was

Laatst gewijzigd door Famous4; 11-09-09 om 09:13.
  #12  
Oud 11-09-09, 10:57
ThaKwizi ThaKwizi is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 5
Standaard

Kijk een beter bereik, nu weet ik zeker dat ik ga upgraden naar 3.1! Dan maar eenmalig in de buidel tasten en gewoon met een volledig originele iphone door het leven.
  #13  
Oud 11-09-09, 13:49
azimi azimi is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Almere
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar azimi
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Famous4 Bekijk bericht
heb mijn 3G van T-mobile eerst geupgrade naar 3.1(tmobile simlock) voor de baseband en daarna gedowngrad omdat ik toch de jailbreak wilde.
Ging wat stroef, maar de error 1015 klopt. even quickpwn openen want dan moet je hem uitzetten met home+power knop.
Vervolgens boot hij normaal op en zit er 3.0.1 baseband 5.11 op.
Alle gebruikelijke programma's weer geinstalleerd.
Baseband is opmerkelijk beter want bereik is top waar voorheen het heel slecht was
bedankt,
het is gelukt.
  #14  
Oud 14-09-09, 11:16
malossi malossi is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Famous4 Bekijk bericht
heb mijn 3G van T-mobile eerst geupgrade naar 3.1(tmobile simlock) voor de baseband en daarna gedowngrad omdat ik toch de jailbreak wilde.
Ging wat stroef, maar de error 1015 klopt. even quickpwn openen want dan moet je hem uitzetten met home+power knop.
Vervolgens boot hij normaal op en zit er 3.0.1 baseband 5.11 op.
Alle gebruikelijke programma's weer geinstalleerd.
Baseband is opmerkelijk beter want bereik is top waar voorheen het heel slecht was
dus als ik het goed begrijp had je geupgrade naar 3.1 en nu weer 3.0.1? zo ja hoe dan ??
  #15  
Oud 14-09-09, 20:14
tjieu tjieu is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

volgens mij kun je hem gewoon updaten naar 3.1 dan heb je hem weer legaal alleen je kunt hem dan voorlopig of helemaal niet meer jailbreaken maar ze zijn er wel mee bezig gr

Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-09-09 om 20:17.
  #16  
Oud 05-11-09, 22:07
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Net geprobeerd om de (nieuwe) iphone van mijn vrouw te jailbreaken.
Haar vorige iphone (3G) was kapot gegaan en ze heeft nu dus een nieuwe iphone (3G) gekregen van de verzekering.

Nu staat hier 3.1.2. op en ik heb dus net geprobeerd om hem te downgrade naar 3.0. om vervolgens een jailbreak uit te voeren...

Krijg ik dus de melding "De iphone kan niet worden hersteld.Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)"

Is er nu nog een optie om hem wel te jailbreaken?
Ik zag iets van quikpwn,maar ik begrijp het niet zo.

Citeer: "de error 1015 klopt. even quickpwn openen want dan moet je hem uitzetten met home+power knop"

Is er nog een mogelijkheid om hem te jailbreaken?
  #17  
Oud 05-11-09, 22:21
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
Net geprobeerd om de (nieuwe) iphone van mijn vrouw te jailbreaken.
Haar vorige iphone (3G) was kapot gegaan en ze heeft nu dus een nieuwe iphone (3G) gekregen van de verzekering.

Nu staat hier 3.1.2. op en ik heb dus net geprobeerd om hem te downgrade naar 3.0. om vervolgens een jailbreak uit te voeren...

Krijg ik dus de melding "De iphone kan niet worden hersteld.Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)"

Is er nu nog een optie om hem wel te jailbreaken?
Ik zag iets van quikpwn,maar ik begrijp het niet zo.

Citeer: "de error 1015 klopt. even quickpwn openen want dan moet je hem uitzetten met home+power knop"

Is er nog een mogelijkheid om hem te jailbreaken?
Waarom gebruik je geen Blakcra1n om te jailbreaken.
Zie dit topic
__________________

  #18  
Oud 05-11-09, 22:54
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Ja ik ben er net over aan het lezen,ik heb de iphone van mijn vrouw nu weer helemaal terug gezet naar de orginele 3.1.2 .

Maar ik ben een beetje onzeker over Blackra1n.
Ik zag net dat er nogal wat problemen kunnen onstaan nadat je Blackra1n hebt gebruikt. Oplossen van problemen na gebruik blackra1n/blacksn0w - iPhone - iPhoneclub.nl

Nu zijn er wel oplossingen voor zie ik,maar ik blijf een beetje sceptisch hierover.

Ik hoef verder ook geen unlock ofzo,de iphone is is in combinatie met een t-mobile abbo verkregen,dus gewoon orgineel uit nederland.

Als er nu echt geen problemen onstaan door blackra1n dan wil ik dat graag zo doen,aangezien hij toch echt gejailbreakt moet worden...

Thx btw voor je snelle reactie..
  #19  
Oud 05-11-09, 23:04
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Probeer dan de juiste customfirmware van dit topic
__________________

  #20  
Oud 06-11-09, 00:38
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Is dat dan met of zonder activatie met een t-mobile abbo? (3G iphone van t-mobile)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 agendas 1 view hoe kopieren van items van een naar andere andrepen iTunes 1 23-08-10 20:52
Hoe met iPhone 4 van FW 4.0 naar FW 4.0.1 zonder naar 4.0.2 te gaan? Jensengels iPhone algemeen 7 17-08-10 17:39
Hoe updatie ik mijn iPhone 2G van OS 3.1 naar 3.1.2 (inclusief jailbreak en unlock) jooordiii Archief 1 06-12-09 14:47
iPhone: Hoe sporen van jailbreak wegwerken? reza Jailbreak 4 20-10-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:43.