//

Iphone 3GS met 3 defecten

Iphone 3GS met 3 defecten discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Iphone 3GS Zwart 32 GB firmware 3.0.1 (jailbreak = ja) en heb sinds gister de volgende problemen: - De sleep/wake button ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-10-09, 18:28
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard Iphone 3GS met 3 defecten

Hallo,

Ik heb een Iphone 3GS Zwart 32 GB firmware 3.0.1 (jailbreak = ja) en heb sinds gister de volgende problemen:

- De sleep/wake button reageert vrijwel niet meer
- De backlight doet het niet meer.
edit: Tijdens het typen van dit bericht gebeurde er dit: Als het scherm uit was en ik druk op de home knop springt de backlight 1 seconde aan en vervolgens weer uit. Ik deed dit een aantal keren en toen bleef op een gegeven moment de backlight ongeveer 5 sec aan. Nu springt het licht weer helemaal niet meer aan.
edit 2: Op dit moment blijft de backlight aan, ik heb nu maar even een film aangezet zodat de backlight sowieso ff een hele tijd uit zichzelf aan blijft.
- Bij het aanzetten van de telefoon (lukt alleen als het automatisch gebeurd via connecten met de PC) krijg ik direct de slide mogelijkheid om hem weer uit te schakelen.

Ik heb al een restore geprobeerd en opnieuw jailbreaken, hielp niet. (jailbreak en unlock gedaan met redsn0w 0.8)

Weten jullie een oplossing? Alvast bedankt

edit: Tot nu toe doet de backlight het gewoon nog steeds, alleen de sleep/wake button blijft weigeren..

Wat raden jullie aan, iphone volledig terugzetten en hem dan naar de apple store brengen en hopen dat het op garantie lukt? Of voor een x bedrag de sleep/wake button laten repareren bij een ander bedrijfje (particulier)

Laatst gewijzigd door Gerbert; 04-10-09 om 16:14. Reden: verandering van de situatie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-10-09, 18:35
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Lijkt eigenlijk overduidelijk op een hardware probleem. Toevallig in de regen mee zitten bellen of zo?
  #3  
Oud 03-10-09, 18:44
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Gister een plens bier op mijn broekzak gekregen, direct (maar dan ook echt direct) de telefoon uit de broekzak gehaald en vervolgens (was amper nat) dat beetje afgedroogd..

De backlight werkt op dit moment nog steeds overigens.

edit: terwijl ik dit typte werd ik gebeld, na het ophangen ging het scherm dus uit en reageerde de telefoon niet. Toen heb ik de slape/wake + home button ingehouden, toen kreeg ik heel even het apple logo in beeld en toen ging de telefoon weer uit. Nu heb ik hem met de computer geconnect en inmiddels doet hij het weer.. Film maar weer aangezet..

Alvast bedankt voor je reactie iig
  #4  
Oud 03-10-09, 23:33
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Alvast gecondoleerd met het verlies van je Iphone. Hoop voor je dat je een verzekering hebt.
  #5  
Oud 04-10-09, 12:17
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Vervelend genoeg zal die bier (hoe weinig het misschien ook was) dan toch die schade hebben veroorzaakt. Niet dat het niet te repareren is, maar hou er rekening mee dat dit niet onder garantie gerepareerd gaat worden.
  #6  
Oud 04-10-09, 14:03
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Bedankt voor jullie reacties... Tot nu toe doet het beeldscherm etc het nog gewoon volledig goed alleen dus de knop bovenop niet.. (wat erg vervelend is want nu moet ik telkens 1 minuut wachten tot het scherm gelocked is en hij dan weer in mijn broekzak kan)

Wat adviseren jullie hoe ik het moet gaan aanpakken...

Ik heb geen bon maargoed dat maakt voor de garantie niet uit.. Maar ik heb hem dus wel gejailbreakt..

Waar ik ook bang voor ben is dat ik dan straks een iphone heb met de nieuwe firmware (na reparatie) die ik dan vervolgens niet kan jailbreaken en ook niet simlock vrij kan maken en er daardoor dus niets aan heb...
  #7  
Oud 04-10-09, 14:11
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Volgens mij denk je dat het garantiewerk. Ik denk namelijk dat je moet betalen voor de reparatie.
  #8  
Oud 04-10-09, 14:17
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Nee ik bedoel niet of het nou garantie is of niet.. Mijn vraag is meer nemen ze hem wel van me in aangezien hij gejailbreakt is? Of moet ik hem bij een ander bedrijfje (particulier) langsbrengen voor een reparatie..

Aangezien ik iig afhankelijk ben van de sim unlock...
  #9  
Oud 04-10-09, 15:36
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

tja je zou de JB er zoiezo af moeten halen als je m binnen brengt. Alnders is al je garantie voorbij en bovendien krijgt dan waarschijnlijk de JB de schuld van de problemen due je nu hebt.

Tja en aangezien je een 3GS hebt, is het een probleem omdat er nog helemaal niet zeker is of er nog een unlock komt voor de 3GS...Mja denk zelf dat die er wel weer komt.
  #10  
Oud 04-10-09, 16:12
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Je bedoelt voor de 3.1 firmware... Heb hem nu namelijk wel unlocked etc met firmware 3.0.1...

Maar wat raden jullie aan,

Iphone volledig terugzetten en hopen op garantie? Of door een ander bedrijf voor een x bedrag de reparatie laten doen?

Op dit moment werkt dus alleen de wake/sleep button niet..

Alvast bedankt maar weer
  #11  
Oud 04-10-09, 17:14
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je kan alleen terug naar 3.1, daarvoor is nog geen jailbreak/unlock. Wil je die jb er af gaan halen dan zit je dus met het probleem dat je na reparatie die telefoon niet kan gebruiken (er van uitgaande dat je een unlock vereist).
  #12  
Oud 04-10-09, 17:59
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Ik had begrepen dat de 3GS Jailbreak (geen unlock) voor 3.1 er al was?
PwnageTool 3.1.3 vrijgegeven: jailbreak voor iPhone 3GS en iPod touch 2G - iPhone - iPhoneclub.nl
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #13  
Oud 04-10-09, 18:09
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Wederom bedankt voor de reacties..

Wat na reparatie nog een mogelijkheid is, is deze iPhone verkopen en vervolgens een andere te kopen die nog wel gejailbreakt kan worden..(en unlocked want dat is nog wel het belangrijkste)

Nu rest de vraag nog wat ik het beste kan doen, via Apple of via een particulier/bedrijfje
  #14  
Oud 04-10-09, 18:25
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kai824 Bekijk bericht
Ik had begrepen dat de 3GS Jailbreak (geen unlock) voor 3.1 er al was?
PwnageTool 3.1.3 vrijgegeven: jailbreak voor iPhone 3GS en iPod touch 2G - iPhone - iPhoneclub.nl
Ja je hebt gelijk, jailbreak voor 3.1 inderdaad wel maar nog geen unlock. Mijn fout.

Doe je het via Apple dan kun je het beste de firmware restoren ivm je jailbreak, nadeel dus dat je naar 3.1 toe moet. Kans dat het niet onder garantie valt is wel erg groot eigenlijk, dus waarom niet elders laten repareren zodat je ook die firmware niet hoeft te restoren?
  #15  
Oud 04-10-09, 19:05
iKnidreeg iKnidreeg is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 105
Standaard

Particulier bedrijf; Als je de telefoon door Apple laat repareren, wordt de laatste FirmWare (in dit geval 3.1) op je iPhone geinstalleerd, wat betekent dat je de unlock kwijt bent.
  #16  
Oud 04-10-09, 19:17
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Stel ik laat het bij een bedrijfje repareren, en later heb ik een ander defect met mijn iphone welke wel onder de garantie zou vallen.. Kan ik dan wel weer garantie gaan claimen? Of kunnen ze dan zien dat hij open is geweest?

En hebben jullie dan nog tips waar ik het 't beste kan laten doen? En op welke kosten moet ik rekenen? (wake/sleep button reparatie)

Ik woon in Zwolle..

Wederom alvast bedankt
  #17  
Oud 04-10-09, 19:25
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ga er maar van uit dat de garantiestickers intern eraf gaan, dus dan ziet Apple dat er door een ander bedrijf iets aan gedaan is.
  #18  
Oud 05-10-09, 14:29
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Nu rest mij nog steeds deze vragen:

Hoe groot is de kans dat het defect van de sleep / wake button (power button) niet is veroorzaakt door vochtschade? (Zodat ik gewoon via garantie het kan afhandelen)

En waar kan ik hem anders het beste laten repareren? (En op welke kosten moet ik rekenen?)

Wederom alvast bedankt
  #19  
Oud 05-10-09, 14:40
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

De kans dat die schakelaars niet door vochtschade (maar dus door slijtage/productiefout etc) kapot zijn gegaan is wel heel klein, gezien het feit dat dergelijke schakelaars zo'n 200 000 tot 500 000 kliks meegaan (bij 100x per dag dus 5 jaar meegaan). Kosten verschillen enorm voor reparatie (45 - 100 voor het gemak, afhankelijk van bedrijf).
  #20  
Oud 05-10-09, 14:45
Gerbert Gerbert is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 46
Standaard

Nou heb ik op zich zo hier en daar wel gelezen dat de sleep / wake button al binnen 5 dagen kapot was na aanschaf en daarom denk ik dat dat eventueel mogelijk is.

Maar heb jij nog een aanrader als reparatiebedrijf?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone doet raar veel defecten Mickey_ iPhone algemeen 4 10-10-11 11:28
sync met van iphone 3GS met outlook 2010 humandrive iPhone algemeen 5 13-08-10 17:24
iPhone: iphone 3Gs met 3.1.3 nieuwe bootrom naar 4.0 met jailbreak erikroeier Jailbreak 13 26-06-10 23:38
Problemen met synchroniseren iphone 3gs met ICal mandersa01 Archief 2 22-12-09 14:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.