//

iPhone blijft hangen bij opstarten, software restore helpt niet

iPhone blijft hangen bij opstarten, software restore helpt niet discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone bezitters, Gister ben ik trotse iPhone 3G 8GB (nieuwe uit Belgie simlock vrij) bezitter geworden na een 2G US te hebben gebruikt. Dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-09, 10:28
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Question iPhone blijft hangen bij opstarten, software restore helpt niet

Beste iPhone bezitters,

Gister ben ik trotse iPhone 3G 8GB (nieuwe uit Belgie simlock vrij) bezitter geworden na een 2G US te hebben gebruikt. Dus gister ding uit de doos, aan iTunes en geactiveerd. Daarna de nieuwste officiele (ja voor het eerst) in de iPhone geladen (3.1.2) daarna weer activeren en hij werkte. Nou daarna exchange synchronisatie instellen, werkt! Daarna smsen en toen liep hij vast (na versturen van ca 4 smsjes en 1 e-mail).. Home + Power knop in en proberen op te starten. Helaas alleen maar een apple logo wat na een tijdje met een rond circletje wordt voorzien en na ca 2 min reboot hij weer, zelfde probleem (een loop dus). Even googlen.

Daarna via restore modus geprobeerd de iPhone te restoren (de modus met connect to iTunes scherm op de iPhone) en de restore was succesvol. Opstarten, zelfde probleem :s

OK. Dan maar iPhone in DFU (zwarte scherm op iPhone) en nogmaals de software erin geladen. Dit duurde wat langer en daarna weer opstarten, zelfde probleem :s

Nog meer googlen, staan veel oplossingen waar mensen 5x dat ding starten en afsluiten terwijl deze aan iTunes hangt. Dan zou hij het spontaan weer moeten doen.

Aangezien ik nog garantie heb, wil ik geen jailbraked/unlocked firmware erin laden. Iemand enig idee dit op te lossen? Zou oudere iPhone software dit probleem oplossen? Of dit een hardwareprobleem zijn?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-09, 10:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik kan niet achterhalen of je SIM in het toestel zit, maar haal deze er eens uit doe een restore vanuit DFU en kijk dan even of hij wel goed opstart.
  #3  
Oud 27-10-09, 10:38
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Standaard

Dacht zou alles vermelden wat ik had gedaan en vergeet je toch wat.

Maargoed de sim zat er inderdaad in, maakt dit verschil? Alvast bedankt voor je snelle reactie.

Heb gedaan wat je zei.

SIM eruit, iPhone aan een andere pc gehangen (Windows XP SP3) Met de laatste iTunes. Daarna herstel gedaan, software werd gedownload. Geinstalleerd en toen kreeg ik de volgende melding van iTunes:

- Geen simkaart geplaatst of simcode is vereist.

SIM erin gedaan (zonder pin code) en gestart, iTunes ziet de iPhone en zegt: "Gefeliciteerd uw iPhone is unlocked" Maar het scherm van de iPhone.... Nog steeds het appeltje met het ronddraaiende circeltje...

Ben ten einde raad omdat ik natuurlijk geen zin heb om naar belgie te rijden. Sterker nog, wil het apparaatje nu graag willen gebruiken

Alvast bedankt voor jullie hulp

Beste mensen,

Kan ik een downgrade van versie 3.1.2 --> 3.1.0 proberen? Gaat dat goed, en vervalt me garantie dan niet?

Patrick

iPhoners,

Kon toch niet wachten en heb de downgrade van 3.1.2 --> 3.1.0 uitgevoerd. Echter zonder resultaat. Het apple logo blijft in het scherm met starten.. Zou de iPhone een hardware error hebben? Hoop het want dan is het een gevalletje DOA.. Hoop dat ze hem meteen omruilen ipv repareren. Heb er nog niet mee kunnen werken...

Patrick

Laatst gewijzigd door iMario; 28-10-09 om 21:14. Reden: Opschonen/Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #4  
Oud 28-10-09, 17:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dit kan eigenlijk alleen nog maar een hardware probleem zijn, of er moet iets met je SIM zijn. Geen andere SIM bij de hand om te proberen?

Of komt het 'draaiende cirkeltje' al voordat je de SIM erin doet?
  #5  
Oud 28-10-09, 18:52
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

heb blijkbaar hetzelfde probleem, had al ergens anders gereageerd, maar lees dit nu en heb hetzelfde melding en mijn iTunes pakt dus de iphone niet op. ik krijg niet een melding dat er iets is aangesloten

Beste heren/dames,
ik heb een probleem!
ik heb met werk een Iphone 3Gs gewonnen, 16gb zwart..
ontvangen na een paar weken etc, mja, ik had dus een toestel wat gesimlocked was EN ik gebruik geen tmobile als provider. heb al 2 abbo's en om daarbij een tmobile te nemen is onnodig vind ik, dus ik wou hem jailbreake.
leuke is, een vriend van me heeft ook een iphone 3gs 16 gb, daarmee heb ik hem gejailbreaked met een purplera1n, geen problemen mee gehad, dat was trouwens wel versie 3.0.1, ik heb zelf de 3.1
op internet was gezocht, en kwam uiteindelijk bij de blackra!n. en dat ging veeelsneller als de purplera1n, dus was al verbaasd, mja bleek dus dat deze niet goed was.

wou ik hem herstellen via iTunes met een 3.0.1, kreegik de error melding.. wou ik hem terug zetten via het toestel zelf, algemeen -> stel opneiuw in -> terug naar fabrieksinstellingen..

daar ging het helemaal mis. toestel ging uit.. en ging niet meer aan. als ik hem reset via toestel, gaat die uit, en als ik hem aanzet, komt er alleen een APPLE LOGO, zonder enige informatie om inte pluggen etc. dit is dus het scherm wat je krijgt als het toestel uit staat en je zet hem aan. daar blijft die haken, als ik hem verbindt met mijn laptop, vindt de itunes mijn iphone niet.
wat nu wat nu? is er iemand die dit ook heeft gehad en eventueel weet wat die er mee moet doen?
mvg Vol
  #6  
Oud 28-10-09, 19:24
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
heb blijkbaar hetzelfde probleem, had al ergens anders gereageerd, maar lees dit nu en heb hetzelfde melding en mijn iTunes pakt dus de iphone niet op. ik krijg niet een melding dat er iets is aangesloten

Beste heren/dames,
ik heb een probleem!
ik heb met werk een Iphone 3Gs gewonnen, 16gb zwart..
ontvangen na een paar weken etc, mja, ik had dus een toestel wat gesimlocked was EN ik gebruik geen tmobile als provider. heb al 2 abbo's en om daarbij een tmobile te nemen is onnodig vind ik, dus ik wou hem jailbreake.
leuke is, een vriend van me heeft ook een iphone 3gs 16 gb, daarmee heb ik hem gejailbreaked met een purplera1n, geen problemen mee gehad, dat was trouwens wel versie 3.0.1, ik heb zelf de 3.1
op internet was gezocht, en kwam uiteindelijk bij de blackra!n. en dat ging veeelsneller als de purplera1n, dus was al verbaasd, mja bleek dus dat deze niet goed was.

wou ik hem herstellen via iTunes met een 3.0.1, kreegik de error melding.. wou ik hem terug zetten via het toestel zelf, algemeen -> stel opneiuw in -> terug naar fabrieksinstellingen..

daar ging het helemaal mis. toestel ging uit.. en ging niet meer aan. als ik hem reset via toestel, gaat die uit, en als ik hem aanzet, komt er alleen een APPLE LOGO, zonder enige informatie om inte pluggen etc. dit is dus het scherm wat je krijgt als het toestel uit staat en je zet hem aan. daar blijft die haken, als ik hem verbindt met mijn laptop, vindt de itunes mijn iphone niet.
wat nu wat nu? is er iemand die dit ook heeft gehad en eventueel weet wat die er mee moet doen?
mvg Vol
Dit is een ander probleem, maar jij zult moeten downgraden (wat niet kan) omdat je baseband die je nu hebt nog niet te unlocken is.
  #7  
Oud 28-10-09, 19:25
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
heb blijkbaar hetzelfde probleem, had al ergens anders gereageerd, maar lees dit nu en heb hetzelfde melding en mijn iTunes pakt dus de iphone niet op. ik krijg niet een melding dat er iets is aangesloten

Beste heren/dames,
ik heb een probleem!
ik heb met werk een Iphone 3Gs gewonnen, 16gb zwart..
ontvangen na een paar weken etc, mja, ik had dus een toestel wat gesimlocked was EN ik gebruik geen tmobile als provider. heb al 2 abbo's en om daarbij een tmobile te nemen is onnodig vind ik, dus ik wou hem jailbreake.
leuke is, een vriend van me heeft ook een iphone 3gs 16 gb, daarmee heb ik hem gejailbreaked met een purplera1n, geen problemen mee gehad, dat was trouwens wel versie 3.0.1, ik heb zelf de 3.1
op internet was gezocht, en kwam uiteindelijk bij de blackra!n. en dat ging veeelsneller als de purplera1n, dus was al verbaasd, mja bleek dus dat deze niet goed was.

wou ik hem herstellen via iTunes met een 3.0.1, kreegik de error melding.. wou ik hem terug zetten via het toestel zelf, algemeen -> stel opneiuw in -> terug naar fabrieksinstellingen..

daar ging het helemaal mis. toestel ging uit.. en ging niet meer aan. als ik hem reset via toestel, gaat die uit, en als ik hem aanzet, komt er alleen een APPLE LOGO, zonder enige informatie om inte pluggen etc. dit is dus het scherm wat je krijgt als het toestel uit staat en je zet hem aan. daar blijft die haken, als ik hem verbindt met mijn laptop, vindt de itunes mijn iphone niet.
wat nu wat nu? is er iemand die dit ook heeft gehad en eventueel weet wat die er mee moet doen?
mvg Vol
Het probleem is iets anders... Heb je de unlock/jailbreak handleidingen goed gelezen?

1. Maak zelf eerst een unlocked ipsw bestand volgens handleidingen hier op iPhoneclub (LET OP ORGINELE 3.1.2 laden kan je toestel locken totdat deze weer gekraakt is) of download een customized ipsw van het form.
2. Open iTunes
3. Start de tel op en wacht op het apple logo.
4. Sluit iPhone aan de usb kabel aan
5. Houdt de home en sluimer knop 10 sec tegelijk ingedrukt
6. Laat alleen de sluimerknop los en blijf de homeknop ingedrukt houden
7. Wacht totdat iTunes zegt: Er is een iPhone in herstelmodus aangetroffen (LET OP: Het scherm op de iPhone blijft zwart!!)
8. Houd de shifttoets op keyboard ingedrukt en klik op herstellen in iTunes
9. Spoor je customized ipsw bestand op
10. Je iPhone wordt gerestored

Daarna zou die van jou moeten werken...

Die van mij nog steeds niet... Probeer nu 3.0.0 te installeren.

@evmw, bedankt voor je moeite! Heb al 3 sims geprobeerd. Als ik een sim zonder pincode erin stop, krijg ik de foutmelding niet en zegt iTunes: "Gefeliciteerd, uw iPhone is unlocked"... Het apple logootje blijft....

Denk dat het 2x belgie op en neer wordt (140Kms) zucht....

Thnx a lot!

Zoals verwacht downgrade van 3.1.2 --> 3.0.0 geeft error 1015. Durf geen third party tools te gebruiken om hem uit recovery mode te halen...

Restore 3.1.2 maar weer en ga garantie claimen!

Als iemand nog goede sugesties heeft, post ze graag.. Anders slotje!

Thnx a lot guys!

Laatst gewijzigd door King1987; 28-10-09 om 20:11. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #8  
Oud 31-10-09, 12:48
MrFCUUnknown MrFCUUnknown is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nijkerk
Berichten: 44
Standaard

Slotje iphone ligt bij garantie
  #9  
Oud 31-10-09, 12:52
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Op verzoek een slotje.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
 

Labels
apple logo; dead; 3.1.2



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone blijft hangen bij opstarten. Steff iPhone algemeen 2 09-03-10 14:36
Apple logo blijft hangen bij opstarten Levio iPhone algemeen 16 24-11-09 19:52
iPhone: Iphone blijft hangen bij opstarten na verwijderen van jailbreak mart-85 Jailbreak 2 01-02-09 18:20
Blijft hangen bij opstarten BonnanX Unlock [archief] 13 22-05-08 17:04
iPhone blijft hangen bij opstarten!.. Steff Unlock [archief] 2 10-04-08 10:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.