//

Internet zonder Wi-fi

Internet zonder Wi-fi discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Forumleden. Ik heb via de zoekfunctie gezocht en gevonden. De antwoorden op die vragen maken mijn vraag alleen nog maar vreemder. Ik heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-09, 23:55
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard Internet zonder Wi-fi

Beste Forumleden.

Ik heb via de zoekfunctie gezocht en gevonden. De antwoorden op die vragen maken mijn vraag alleen nog maar vreemder. Ik heb een Iphone 2G die op dit moment niet is verbonden met het internet. Toch kan ik mijn mail checken en internetten.. Hoe kan dit? Gaat dit via GPRS of een andere verbinding en het belangrijkste nog wel: Kost dit mij geld?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-09, 09:10
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Als jij een keer de APN instellingen voor Mobiel Data Netwerk bij Instellingen hebt ingevoerd checkt ie inderdaad alles via GPRS. En dat kost geld als je geen databundel hebt. Ik zou je gespecificeerde rekening van je provider maar eens checken, daar staat meestal op wanneer je verbinding met internet maakt en hoevaak etc. Als je dit allemaal niet wilt haal je bovenstaande gegevens weg.
  #3  
Oud 10-11-09, 17:06
FrisoP FrisoP is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Als jij een keer de APN instellingen voor Mobiel Data Netwerk bij Instellingen hebt ingevoerd checkt ie inderdaad alles via GPRS. En dat kost geld als je geen databundel hebt. Ik zou je gespecificeerde rekening van je provider maar eens checken, daar staat meestal op wanneer je verbinding met internet maakt en hoevaak etc. Als je dit allemaal niet wilt haal je bovenstaande gegevens weg.

Er staan geen gegevens in dat scherm. Echter kan ik wel gewoon internetten zonder wi-fi. Dit is niet de bedoeling, ookal gebruik ik nu geen apps die gebruik maken van internet. Er bestaat een kans dat bijvoorbeeld de mailserver contact zoekt met de GPRS om mijn e-mails te verversen. Ik wil gewoon uitzetten dat hij verbinding maakt met GPRS. Ik heb met Telfort gebeld en die bleven volhouden dat dit met de Iphone instellingen makkelijk uit te zetten was, maar ik heb het idee van niet. Ik heb gelezen over programma's via Cydia waarmee je de GPRS uit kunt zetten, echter als ik deze via Cydia wil downloaden krijg ik de melding dat dit niet lukt. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik nu precies moet doen? Ben bang dat mijn rekening dalijk torenhoog zal zijn.
  #4  
Oud 10-11-09, 19:02
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen). Ik verzoek je dan ook vriendelijk deze te gebruiken.

Je iPhone maakt nu inderdaad verbinding via GPRS. Dit kan je uitschakelen door oftewel foute instellingen in te geven/instellingen weghalen (zoals pclashen al zegt) oftewel te jailbreaken en GPRS, EDGE en 3G uit te zetten dmv bijvoorbeeld SbSettings.

Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

Tip
Ik zie dat je nog geen iPhone hebt volgens je profiel, maar dat klopt waarschijnlijk niet. Vul dus je profiel aan



//Slotje
 

Labels
iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G Internet zonder abonnement? Tunix Overige providers Nederland 5 09-12-10 09:13
Cydia zonder internet freekydude Archief 3 10-12-09 18:04
internet zonder internet abbonoment thio95 Wi-Fi 6 07-10-09 19:09
Installeren zonder Wi-Fi/internet via pc geforce86 Jailbreak apps en thema's 0 15-05-09 15:42
Internet zonder Wi-Fi? N33D iPhone algemeen 13 03-09-08 00:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.