//

Jailbreak! 3.0.0 naar 3.1.2?

Jailbreak! 3.0.0 naar 3.1.2? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, Ik ben momenteel in het bezit van een gejailbreaked iphone 3GS met firmware 3.0.0. Ik zou deze graag willen updaten naar firmware 3.1.2. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-11-09, 15:26
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Exclamation Jailbreak! 3.0.0 naar 3.1.2?

Dag mensen,

Ik ben momenteel in het bezit van een gejailbreaked iphone 3GS met firmware 3.0.0. Ik zou deze graag willen updaten naar firmware 3.1.2.

Ik heb al diverse berichten gelezen en een wat geprobeerd maar het is mij momenteel nog een beetje vaag hoe je die update foutloos kan uitvoeren zonder data verlies. Daarom wil ik aan de moderatoren vragen deze topic niet op slot te gooien want ik denk dat er hier wel meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik zou dus graag de update willen uitvoeren maar ik wil mijn bestaande data en applicaties op m'n Iphone 3GS, houden. Ik heb gelezen dat de jailbreak vrij eenouvdig gaat met blackrain maar hoe maak ik die backups en waar vind ik die en hoe voer ik dit verder uit?

Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om me dit uit te leggen. Alvast hardstikke bedankt!

Met vriendelijke groet,
Fjerpje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-09, 15:30
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Via itunes updaten naar 3.1.2, jailbreaken met blackra1n en je backup via itunes terugzetten.
  #3  
Oud 27-11-09, 15:35
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Oke, maar hoe gaat dat in z'n werk met die backup dan? Want die backup is toch een volledige 3.0.0 backup als je die dan terug zet hebj toch gewoon weer 3.0.0 of werkt dat niet zo? Want ik heb diverse berichten gelezen dat er mensen zijn met problemen na het updaten met blackrain. Zelf zou ik dit dus graag foutloos willen doen zonder dat ik het zaakje in de war schop.

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 27-11-09 om 15:41.
  #4  
Oud 27-11-09, 15:55
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Deze custom firmware downloaden en dan daarmee herstellen in iTunes (Shift ingedrukt houden en dan op Herstellen klikken -> open vervolgens de net gedownloade firmware). Blackra1n raad ik persoonlijk niet aan, zijn namelijk nogal wat problemen mee (vooral met wi-fi).
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 27-11-09, 15:59
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Oke Mario, dat IPSW bestandje erin knallen en hoe krijg ik m'n data dan terug?
  #6  
Oud 27-11-09, 16:06
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

backup terug zetten met itunes. firmware blijft onveranderd, maar al je instellingen en spelletjes komen er teug op te staan.
  #7  
Oud 27-11-09, 16:10
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Oke, lijkt me duidelijk... Zoals ik het nu begrijp moet ik dus eerst die custom firmware binnentrekken en daarna deze op m'n iphone knallen door shift ingedrukt te houden en die op m'n Iphone 3GS knallen en dan heb ik de gejailbreaked firmware met cydia? Hoe krijg ik daarna m'n eigen zooi terug dan?

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 27-11-09 om 16:15.
  #8  
Oud 27-11-09, 16:15
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjerpje Bekijk bericht
Oke, lijkt me duidelijk en waar vind ik m'n eigen backup?
Die is al aangemaakt bij je laatste synchronisatie. Na het herstellen van je iPhone krijg je een nieuw scherm te zien waar je er voor kan kiezen om de backup terug te zetten.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #9  
Oud 27-11-09, 16:19
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Oke mooi, hardstikke bedankt! Je hoort nog wel even hoe het gegaan is. Kan je me je adress enzo al vast even geven mits het verkeerd mocht gaan? Dan weet ik namelijk wie ik op z'n donder moet geven

Oke het is dus verkeerd gegaan... Ik krijg geen netwerk van T-mobile en ik ben diverse programma's kwijt en ook al m'n muziek en films. Iemand hier een oplossing voor?

Ik heb toevallig nog een relatief oudere backup op m'n andere pc staan daarvan heb ik momenteel m'n bestanden van terug gezet alleen heb ik nog steeds geen netwerk van T-mobile..? Mario zou je me dan nu ook nog even verder willen helpen want nu is het dus WEL fout gegaan



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand een oplossing..? Ik kan de telefoon momenteel dus niet gebruiken!

Het hele zootje ligt in de war en als ik de andere proggies erop wil zetten dan krijg ik een dikke error naar het scherm gesmeten. Dit is niet leuk jongens...


Nu heb ik de volgende problemen:
- Geen service
- Muziek kwijt
- Films kwijt
- Kan geen applicaties meer installeren zonder error

Telefoon is dus vrijwel onbruikbaar

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





.

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 28-11-09 om 12:04. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken!
  #10  
Oud 27-11-09, 23:31
ducky ducky is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 87
Standaard

heb je al gesynchroniseert met itunes want die zou namelijk je backup weer terug erop zetten. anders moet je opnieuw gaan herstellen
hoe heb je die jailbreak uitgevoerd met een custom firmware of met blackra1n?

je kan ook vergeten zijn om ultrasn0w te installeren via cydia waardoor er geen service staat.
  #11  
Oud 28-11-09, 00:29
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Hoe moet ik ultrasnow installeren als ik 'GEEN SERVICE' heb? Ik kende die hele handleiding niet daardoor ik hier gevraagd heb hoe ik het hele spulletje moest installeren. Daar ik geen concreet installatie handleiding heb gekregen ik de handelingen heb uitgevoerd zoals deze hier beschreven zijn in de posts hierhoven.

Na intensief gezocht te hebben naar een jailbreak volgens 3.1.2 stappen, kreeg ik null op orkest dus vandaar dat ik de stappen heb uitgevoerd zoals deze mij hier beschreven waren. De stappen die ik heb uitgevoerd zijn in de volgende volgorde:

1. Telefoon in 3.0.0 congifuratie.
2. Volgens Mario geen Blackrain gebruiken maar een custom firmware.
3. Vervolgens custom firmware geinstalleerd met shift op 'herstellen knop' in Itunes.
4. Nieuwe firmware geinstalleerd met dermate problemen dat ik 'GEEN SERVICE' error krijg.
5. Daarna de oude backup terug gezet waarna ik dezelfde problemen krijg terug geworpen.

Vervolgens zit ik met een telefoon die tot op heden onbruikbaar is geworden door bovenstaande stappen te volgen zonder gedetailleerd stappenplan. Ergens snap ik dat dit mijn schuld is doordat ik niet de moeite heb genomen om meer informatie te vergaderen die ik nodig zou hebben. En ervan uitgaande dat bovenstaande stappen in correcte wijze zou zijn beschreven met resultaat; een foutlose configuratie van de Iphone 3GS.

Graag zou ik mijn bovenstaande reacties/vragen willen herzien door een correct stappenplan van correct upgraden van 3.0.0 tot 3.1.2. Iemand die mij hierbij zou willen/kunnen helpen ben ik zeer dankbaar.

Met vriendelijke groet,
Fjerpje

Laatst gewijzigd door Fjerpje; 28-11-09 om 00:40.
  #12  
Oud 28-11-09, 00:51
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

In tegensteling tot iMario zou ik je gewoon Blackra1n aanraden. (let wel: elke jailbreak/unlock heeft natuurlijk een 'eigen risico-stempel')

Herstel je iPhone naar firmware 3.1.2 in iTunes (gewoon op herstel klikken zonder 'shift-toets' in te drukken). Ga dan naar blackra1n en download Blackra1n door op het windows-icoontje te klikken. Eenmaal gedownload draai je dit programma (Blackra1n) terwijl je iPhone via USB aan je PC hangt. Blackra1n werkt tamelijk eenduidig dus gewoon laten gaan. Je ziet dan een keer een foto op je iPhone-scherm van Geohot, de bedenker van Blackra1n: dit is goed want je iPhone is dan aan het jailbreaken. Even wachten en voila, je iPhone is weer jailbroken: op je springboard verschijnt het icoontje van Blackra1n (een zwarte druppel), klik die aan, selecteer Cydia en je kunt weer bijna elk jailbreak-app installeren.

Ik neem verder even aan dat je simlockvrij bent? Anders kun je daarvoor ook Blackra1n gebruiken.

//Aanvulling: zorg dat je na de jailbreak een Wi-Fi verbinding hebt om Cydia te kunnen downloaden en gebruiken voor deze keer
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 28-11-09 om 00:56. Reden: aanvulling
  #13  
Oud 28-11-09, 07:43
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

Ik denk dat je de verkeerde ipsw hebt genomen, je hebt met en zonder activatie, ben ik ook al eens mee in de mist gegaan, ik heb een belgische.
  #14  
Oud 28-11-09, 10:46
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout Bekijk bericht
Ik denk dat je de verkeerde ipsw hebt genomen, je hebt met en zonder activatie, ben ik ook al eens mee in de mist gegaan, ik heb een belgische.
Gewoon Blackra1n gebruiken zoals ik heb beschreven, dan is er in principe geen probleem. Bovendien, als de iPhone simlockvrij is is activeren geen probleem, dat doet itunes automatisch bij het terugzetten van de officiele firmware.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #15  
Oud 28-11-09, 12:01
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik heb m'n telefoon weer helemaal zoals die was maar ik heb op dit moment geen jailbreak meer en dat laat ik voorlopig even zo.

Ik heb alles weer terug kunnen zetten behalve de hele dure gratis app's zegma Als Blackrain in de toekomst wat beter is uitgewerkt en er geen complicaties meer optreden tijdens het jailbreaken dan is er een kans dat ik hem opnieuw ga jailbreaken maar voor nu hou ik het nog even bij de legale manier.

In ieder geval bedankt voor de ondersteuning ook al ging het verkeerd.

Groenten,
Fjerpje
  #16  
Oud 28-11-09, 12:04
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Fijn dat ie het weer doet. Overigens, je kunt Blackra1n gewoon gebruiken, hoor. Mislukt het (en dat lijkt me sterk als je gewoon de stappen volgt), dan weet je nu dat je altijd terug kunt naar een herstel met iTunes.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #17  
Oud 28-11-09, 12:11
Fjerpje Fjerpje is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Fijn dat ie het weer doet. Overigens, je kunt Blackra1n gewoon gebruiken, hoor. Mislukt het (en dat lijkt me sterk als je gewoon de stappen volgt), dan weet je nu dat je altijd terug kunt naar een herstel met iTunes.
Oke, maar jij hebt dus totaal geen last van problemen na het jailbreaken of verkorte batterij-duur? Of prestatie verlies?
  #18  
Oud 28-11-09, 12:11
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Dan kan deze op slot, want er zijn andere topics over Blackra1n en Custom Firmware.

//slotje
__________________

 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Wat gebeurt er als je Jailbreak update naar nieuwe jailbreak? gserban Jailbreak 5 11-11-10 08:44
Van jailbreak 3.0 naar jailbreak 3.1.2 jmwentzel Archief 1 03-03-10 13:11
iPhone: Iphone 3g 2.1 jailbreak naar fw upgrade 2.2 jailbreak ozzyfrozzy Jailbreak 18 21-03-09 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.