//

Slecht geinformeerd winkelpersoneel

Slecht geinformeerd winkelpersoneel discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen, Hoort hier denk ik niet thuis maar vertel het toch even. Ik ging gisterenmiddag ff naar de macstore in Eindhoven. Dacht, even vragen hoe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-10-07, 10:10
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Post Slecht geinformeerd winkelpersoneel

Mensen,

Hoort hier denk ik niet thuis maar vertel het toch even. Ik ging gisterenmiddag ff naar de macstore in Eindhoven. Dacht, even vragen hoe het zit met de garantie van een iPhone in NL (wanneer in NL ook de iPhone verkrijgbaar is). Begon die gast een beetje arrogant te doen, je hebt er niets aan in NL. Ik zei dat ik hem misschien alleen als iPod wilde gebruiken, dus niet hacken. Dat was onmogelijk je moest hem eerst hacken en in nederland was de iPhone nog steeds niet zeker of die kwam. Daarop zei ik dat de nieuwe update ook de Nederlandse taal ondersteunde, dat geloofde die niet!
En toen ik zei dat ik veelal mijn info van een forum afhaalde, deed die helemaal belachelijk! Het ging mij erom wat er allemaal KAN niet wat MAG, iig hij was not amused. Blijft een spel, maar hij was geen voorstander van de import...

Meer mensen met zo'n ervaring?

Gr. Paul
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-07, 10:20
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is nu online
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Wat een r*kker Misschien was 'ie te laat voor de inkoopactie Blijft me toch verbazen hoe slecht ingelicht sommige winkelverkopers wel niet zijn als het niet om spullen in de winkel gaat (en zelfs dan weet een gemiddelde consument vaak meer dan het personeel). Daarom kopen we tegenwoordig het meeste maar online, hoef je tenminste niet dat gebral aan te horen
  #3  
Oud 02-10-07, 10:33
Bartje's schermafbeelding
Bartje Bartje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: De Stille Kempen
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Bartje
Standaard

Ook online moet je oppassen.

Ik zit al lang te wachten op een apparaat van Apple om mijn agenda's "on the road" in te voeren. De iPhone was toen nog geen optie en dus bestelde ik bij de lancering een Touch omdat Apple in eerste instantie liet weten dat invoer voor iCal zou kunnen.

pas 2 weken later werd dit van de site van Apple gehaald en dus werd het apparaat voor mij nutteloos. Veiligheidshalve maar even naar de helpdesk van de Apple Store gebeld. Volgens de persoon in kwestie zou het zeker kunnen en was er geen reden voor annulatie. Wat later begon hij toch te twijfelen en wou hij mij overhalen met het argument " dat ook zonder de ingavemogelijkheid de Touch een echt mooie iPod blijft". Dat weet ik ook wel, maar ik heb er niets aan. Dan maar de bestelling geannuleerd.

Vandaag verwacht ik mijn iPhone
  #4  
Oud 02-10-07, 10:45
SnoRt SnoRt is offline
• iOS 2.0
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 29
Standaard

Ik kom regelmatig bij de macstore in Eindhoven,.. maar er staan inderdaad enkele incapabele kereltjes. Laatst was ik er om een Mac Pro te bestellen,.. dus ik vragen naar wat meer informatie over of je er ook zelf naderhand geheugen in kon plaatsen en wat voor geheugen dat dat dan moest zijn.

Begon er 1 van.. nee, dat kan niet.. dat moet je via Apple laten doen. En hetzelfde over de hardeschijven. Ze zijn daar echt idioot. Iemand die een Mac Pro komt bestellen heeft toch wel een beetje een idee ervan? Of denken ze dat dat ook consumenten produkten zijn? Idioten..

Dus gewoon lekker via apple.nl bestelt. En geheugen bij Salland Automatisering
  #5  
Oud 02-10-07, 10:50
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard Geheugen en HD

Ik heb een MacBook en daarin ook het geheugen en de HD vervangen, is beide SUPER eenvoudig, ff op youtube zoeken en je hebt een relaxe tutorial. HD heb ik gewoon online gekocht bij 4lauch.nl en geheugen bij MACSTUFF.nl dat geheugen was echt spotgoedkoop 2 gig voor 88 euro ongeveer!!!

Gr. Paul

ps let bij je hd erop dat je een sata schijf koop.
  #6  
Oud 02-10-07, 13:36
tjmvdz tjmvdz is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 4
Standaard

Let wel dat jullie, de consumenten op dit forum allemaal ERG geïnteresseerd zijn in een iPhone, al dan niet andere Apple producten en daarom weten jullie er erg veel van. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen die toevallig in een Apple winkel werkt alles over de iPhone wil weten. En vaak zijn ze wel beter geïnformeerd dan de gemiddelde consument. Maar goed, het kan nooit kwaad als een gemiddelde verkoper eens wat vaker de fora over zijn producten na zou kijken.
  #7  
Oud 02-10-07, 14:08
Tinus's schermafbeelding
Tinus Tinus is offline
iPhoneclub Held
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eelde
Berichten: 94
Standaard

Ik vroeg laatst in een niet nader te noemen apple store in het noorden van het land of ze al iets wisten over de iPhone in NL. De reactie die ik kreeg was: "ja hoor kijk maar..." even later had ik een iPhone in handen om even mee te "spelen".
Over levering en alles wisten ze nog niets maar het feit dat ze zelf een gehackte iPhone in de winkel hadden liggen voor klanten is alleen maar te prijzen.
  #8  
Oud 02-10-07, 14:14
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard

zaterdag naar de switchshop geweest om een hoesje voor mn iPhone (heb uiteindelijk gewoon wat iPod sokken gekocht omdat ze natuurlijk nog geen iPhone accessoires hebben) maar ik haalde mn iPhone boven en die kerel had die blijkbaar zelf ook nog niet in het echt gezien. Moest er dus even mee spelen...
  #9  
Oud 02-10-07, 16:50
frodo frodo is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Ik vraag mij wel af hoe het zit met de inkoopactie op deze site en de geboden garantie. Hij is dan Apple dealer, maar als ik in de VS meerdere iphones wil kopen mag ik er maximaal 5 kopen en moet ik een brief ondertekenen dat ik ze niet doorverkoop of mee naar het buitenland neem. Lijkt mij dan erg sterk dat apple het goed vindt dat deze winkel doelbewust iphones verkoopt met de bedoeling om ze te hacken.
Vraag mij af wat Steve hiervan zou denken.
Bij de weg, AT&T verkoopt ze ook en de omzetsnelheid is daar kennelijk veel lager waardoor je daar nog modellen van week 27 en 28 kan krijgen.
  #10  
Oud 02-10-07, 20:47
Max Max is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paalpizzle Bekijk bericht
Mensen,

Begon die gast een beetje arrogant te doen, je hebt er niets aan in NL. Ik zei dat ik hem misschien alleen als iPod wilde gebruiken, dus niet hacken. Dat was onmogelijk je moest hem eerst hacken en in nederland was de iPhone nog steeds niet zeker of die kwam.

Gr. Paul
Zal je vertellen, ik was afgelopen week in de states en wilde er drie meenemen. Kerel zegt ook van je hebt er niks aan in Europa. Dus ik zo van ik zo van (heel voorzichtig) ik wil hem als ipod gebruiken, aangezien hij relatief goedkoop is door de dollar en hij is geloof ik ook te unlocken.
Dat laatste had ik beter niet kunnen zeggen want er werd mij dus niks verkocht . Hele tirade over garantie en dat dat niet mag enz.

Half uur later ze maar in de AT&T winkel gekocht
  #11  
Oud 02-10-07, 20:59
MacApp MacApp is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 103
Standaard

Heb ik ook last van gehad met mijn iMac. Ik vroeg hoe ik dan wel een DVD moest branden want de brander was traag. Wist hij niet:S
  #12  
Oud 02-10-07, 22:24
M-To-D-I's schermafbeelding
M-To-D-I M-To-D-I is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 56
Standaard

Volgens mij zijn die verkopers ook alleen verkopers, meer kunnen ze niet
  #13  
Oud 03-10-07, 09:44
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Haha idd, zo ook vaak bij de Media Markt
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
  #14  
Oud 03-10-07, 09:53
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Hier in Den Haag heb je een goeie winkel LJS. Weten veel van Apple producten en andere aanverwante hard en software. Hadden een poster aan de ramen hangen met de iPhone maar die moest op last van Apple worden weg gehaald.
  #15  
Oud 13-10-07, 14:02
sausje sausje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 68
Standaard

uhhm, volgens mij heeft Apple helemaal geen officiele stores in Nederland. Aan de andere kant, zelfs de premium resellers van Apple zijn verplicht (trainingen met examens enzo) om apple kennis op te doen.
  #16  
Oud 13-10-07, 14:08
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

Hier in Den Haag heb je een goeie winkel LJS. Weten veel van Apple producten en andere aanverwante hard en software. Hadden een poster aan de ramen hangen met de iPhone maar die moest op last van Apple worden weg gehaald.

Ik vind LJS ook echt een hele goede winkel, daar kan je de iphone ook 'touchen'
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slecht of niet? breda076jer Jailbreak apps en thema's 10 08-05-11 16:02
Slecht opladen BartEikens iPhone algemeen 0 17-01-11 01:41
Slecht bereik HHeinrich22 iPhone algemeen 2 26-09-10 12:05
Slecht bereik Kjiee Odido (T-Mobile) 13 08-09-10 18:10
Firmware 4.0 Slecht Dragon-Boy Archief 2 24-06-10 10:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.