//

EasyIsim vraagt hulp - België legaal/illegaal

EasyIsim vraagt hulp - België legaal/illegaal discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door mwdesign Ik meen gisteren iets opmerkelijks te hebben gespot op het VRT nieuws. Er wordt daar een reportage getoond over rechtszaak ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-01-08, 13:06
RobinL RobinL is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mwdesign Bekijk bericht
Ik meen gisteren iets opmerkelijks te hebben gespot op het VRT nieuws. Er wordt daar een reportage getoond over rechtszaak rondom de dioxinezaak en Verkest. Helemaal op het einde, haalt één van de advokaten een gsm uit zijn hemdzakje. Ik dacht daar een appeltje te zien glanzen. Het is maar heel kort en op het fragment dat je opnieuw kan bekijken op deredactie.be, staat er spijtig genoeg een grijze driehoek over het filmpje. (op '1"47)

Moest je die iphonegebruiker nu kunnen contacteren...
Heb er ook op gelet Was een Iphone ...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-01-08, 23:03
theory18 theory18 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 74
Standaard

Robin heb je nu al iets opgedaan of ge nu legaal is of niet?
Want ik koop liever mn sims bij jou...
Veel goede referenties dus...
En voor tips in het zwart te doen, pm me maar
heb daar nog wat ervaring mee lol..
En nog veel succes met de mini-onderneming!
  #23  
Oud 23-01-08, 14:33
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Ik wou ook nog even iets toevoegen aan deze discussie.

Naar wat ik mij meen te herinneren van soortgelijke zaken (bijvoorbeeld satellietkaarten voor je decoder te hacken), is de verkoop op zich niet verboden. MAAR, het mag enkel blijven bij verkoop. Je mag iemand niet helpen in het stellen van illegale handelingen. Als je dus op je website een link plaatst naar de gebruiksaanwijzing of op je website zelf uitlegt hoe je de iPhone kan hacken dan ben je wel in de illegaliteit bezig.

Dus ik zou voorstellen, alle info over het gebruik van de EasyiSim van de website gooien, zelfs geen links of niets en plaats eventueel een disclaimer op de website die iedereen moet lezen alvorens ze kunnen kopen waarin staat dat deze EasyiSim niet mag gebruikt worden voor illegale doeleinden en dat EasyiSim.be zich volledig distantieert van alle illegale actviteiten die met deze kaart zouden uitgevoerd worden.

En dan kan je volgens mij met een gerust hart de EasyiSim verkopen. Mensen die hem willen gebruiken, die moeten maar op internet gaan zoeken hoe het moet.

Het zou natuurlijk handig zijn mocht je iets legaals kunnen doen met de EasyiSim zoals bijvoorbeeld een kopie van je eigen simkaart als backup bijvoorbeeld.

Dat denk ik ervan.
  #24  
Oud 23-01-08, 17:26
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Wel ik ken een rechter ik kan het ook zo dadelijk te weten komen
  #25  
Oud 23-01-08, 17:30
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

In België waar de telefoon nog niet op de markt is zijn simlocks bij wet verboden en werd al getwijfeld of de iPhone daar verkocht zou worden.

Klinkt duidelijk ... is dus niet legaal in België
BRON: jouwSmartPhone.nl | Nieuws: T-Mobile levert ook simlockvrije iPhone
  #26  
Oud 24-01-08, 03:46
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' Bekijk bericht
In België waar de telefoon nog niet op de markt is zijn simlocks bij wet verboden
Inderdaad simlocks zijn verboden maar dat zegt toch niets over een stukje electronica die werkt op een simkaart?

Ik bedoel maar. Het feit dat simlock verboden is, heeft niets te maken met de vraag of het illegaal is om sim-simulatie kaart te verkopen, want dat is het in wezen.

Je kan dezelfde vergelijking stellen met wiet. In België is het verkopen van wiet illegaal, maar je mag er wel een kleine hoeveelheid voor persoonlijk gebruik in bezit hebben. Dus het hebben van een gekraakte iPhone zal niet illegaal zijn maar de verkoop van het materiaal om de iPhone te kraken zal wel illegaal zijn.

Tenzij er, zoals ik al in een eerdere post schreef ook een legale toepassing zou van zijn van EasyiSim.
  #27  
Oud 24-01-08, 11:32
easyisim easyisim is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 19
Thumbs up Toepassingen EasyiSim

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Tenzij er, zoals ik al in een eerdere post schreef ook een legale toepassing zou van zijn van EasyiSim.
Bedankt voor je waardevolle toevoegingen Cainnech! Inmiddels heeft EasyiSim een nieuwe 'thuishaven' gevonden en hebben de initiatiefnemers de activiteiten aan ons overgedragen. We zullen vanuit Nederland werken in plaats van België. Meer hierover vind je in deze post.

Je vraagt om een legale toepassing van de EasyiSim. De sim wordt momenteel vooral gekocht door Amerikanen en Engelsen die een tijdje in het buitenland zitten. De roamingkosten die AT&T / O2 berekent zijn dermate hoog, dat ze besluiten om (al dan niet tijdelijk) een lokaal abonnement of prepaid kaart te gebruiken in de iPhone. Aangezien de iPhone dat hardwarematig niet toelaat, gebruikt men hiervoor een EasyiSim.

Vooral bij data roaming rijzen de kosten al snel de pan uit. Hierover vind je talloze verhalen op het net. Mede naar aanleiding hiervan heeft Apple in een update de mogelijkheid aangebracht om data roaming uit te schakelen (Settings > General > Network).
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Illegaal/legaal iPodTouch4 Muziek, foto & video 7 15-10-10 16:45
iPhone: Iphone 4 (versie 4.1) dummie vraagt hulp bij unlocken en simlockvrij maken!! AnnekeBV Jailbreak 1 09-10-10 14:22
[TKA] Easyisim Modena Archief 6 29-01-08 14:29
EasyiSim Emiin' Archief 20 23-01-08 17:40
legaal maken van een "illegaal" toestel dave1968 Archief 6 22-01-08 23:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:24.