//

firmware 3.1.3... Simlock vrij maken, hoe?

firmware 3.1.3... Simlock vrij maken, hoe? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Nederlandse iPhone 3GS met firmware 3.1.3 - niet gedownload, ik heb hem pas afgelopen zaterdag gekocht dus hij heeft schijnbaar de allernieuwste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-03-10, 15:05
kiimp kiimp is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard firmware 3.1.3... Simlock vrij maken, hoe?

Ik heb een Nederlandse iPhone 3GS met firmware 3.1.3 - niet gedownload, ik heb hem pas afgelopen zaterdag gekocht dus hij heeft schijnbaar de allernieuwste firmware erop.

Ik wil de telefoon simlock vrij laten maken aangezien ik op het moment niet in Nederland woon. Ik heb gegoogled en kom er veelal achter dat er nog geen stabiele manier is om een 3.1.3 simlock vrij te maken.

Echter, afgelopen zaterdag ben ik net voor vertrek naar een winkel geweest die telefoons simlock vrij maakt en die konden mijn iPhone wel unlocken - het enige nadeel daarvan was dat ik hem niet uit mocht zetten / uit mocht laten gaan, want dan zou ik hem opnieuw moeten laten unlocken.

Zoals je al kunt raden is dat inmiddels wel gebeurd (lang verhaal) - alleen nu moet (stom genoeg) de iPhone ook weer opnieuw geactiveerd worden.

Mijn vragen, kortom:

1: Het moet dus mogelijk zijn mijn iPhone 3GS met 3.1.3 simlock vrij te maken, maar hoe? De man in de winkel gebruikte blackra1n, maar toen ik dit zelf probeerde lukte dit niet. Naar deze winkel teruggaan is op het moment geen optie, ik zit in het buitenland voor iniedergeval nog een maand.

2: Kan ik überhaupt beginnen een iPhone simlock vrij te maken die nog geactiveerd moet worden met de originele simkaart (die op het moment in een ander land ligt)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-03-10, 15:38
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

1. je zult moeten wachten tot er een unlock uitkomt, geen idee wat ze in die winkel hebben gedaan (te weinig info), maar een soft.unlock is er nog niet voor 3.1.3

2. ehm, lijkt me sterk dat je dat gaat lukken. Niet 100% zeker trouwens.
  #3  
Oud 02-03-10, 15:42
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het verhaal wat je verteld, klopt niet.

Als je iphone origineel geleverd is met 3.1.3, kon die winkel 'm niet unlocken en zou Blackra1n ook niet gewerkt hebben.

Dus er stond geen 3.1.3 op toen je ermee bij die winkel kwam.

De enige die een af-fabriek 3.1.3 kan unlocken, is t-mobile. Tegen betaling.
  #4  
Oud 02-03-10, 15:42
kiimp kiimp is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

2: dat dacht ik zelf ook, jammer genoeg moet ik dan waarschijnlijk langer wachten op de originele simkaart dan op de nieuwe unlock... Ik vind het wel jammer dat dit zo'n gezeik is, wilde al zo lang een iPhone maar heb eigenlijk nooit ingeschat hoe vervelend ze zijn op deze manier: wat moeten nou de mensen die vaak tussen twee landen reizen? Altijd maar buiten de bundel bellen/smsen/internetten? Twee telefoons hebben?

1: De man in de winkel heeft hem daadwerkelijk unlocked gekregen, daarom vind ik het zo vervelend dat ik op internet alleen maar tegenkom dat het gewoon niet kan. Hij herkende mijn O2 simkaart, beltegoed, enzovoort, en blackra1n stond als een App op de iPhone. Ik heb dit alles echter niet heel lang kunnen uitproberen voor ik hem stom genoeg weer simlockte.
  #5  
Oud 02-03-10, 15:44
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kan niet. Tenzij het een t-mobile winkel was, klopt je verhaal gewoon niet.
  #6  
Oud 02-03-10, 15:46
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Misschien stond Geohot achter de toonbank ? Nee, ik moet me aansluiten bij Guest....het kan (nog) niet.
  #7  
Oud 02-03-10, 15:49
kiimp kiimp is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

@ Guest:

De seriecode achterop het doosje van de iPhone heeft (ik kan nu niet kijken direct) bevat een cijfercode ala 30103 of iets dergelijks, ik weet alleen dat de man in de winkel zei 'is hij net nieuw?', naar de seriecode keek, en mij begon te vertellen dat hij hem niet volledig zou kunnen unlocken (ie. het verhaal van het uitgaan).
Ik heb er verder ook geen verstand van, de iPhone werd weer gelocked toen ik hem via iTunes aansloot/registreerde enzovoort, misschien heb ik dan toch perongeluk de nieuwere firmware geinstalleerd? Ik kan me niet herinneren dit bewust te hebben gedaan. Na hem aan iTunes te hebben aangesloten, was mijn iPhone weer gelocked.

Dit verhaal over T-Mobile heb ik nog nooit gehoord - hoeveel kost zoiets dan? Iniedergeval bedankt voor de antwoorden.
  #8  
Oud 02-03-10, 15:52
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hij zal oorspronkelijk software versie 3.1.2 gehad hebben, dan kon ie unlocked worden en had je een zogeheten tethered jailbreak. Dat kan idd allemaal met blackra1n.

Waarschijnlijk heb je 'm zelf per ongeluk laten updaten door iTunes.

Had je ook een app genaamd 'Cydia' op je iphone staan voordat het misging?
  #9  
Oud 02-03-10, 15:57
kiimp kiimp is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Cydia weet ik niet zeker, wel blackra1n. Ik heb bij thuiskomst (het was laat en ik was moe) mijn iPhone op de computer aangesloten en een beetje zitten pielen met apps en iTunes, waarschijnlijk dan toch een nieuwe firmware laten installeren (iTunes geeft dingen dingen zelf op, niet?). Niet bewust gedaan, ok, stom dan van mezelf! Dan geldt het nu dus toch dat ik net als vele andere moet wachten tot de er een jailbreak uit is voor 3.1.3. Daar heb ik voorheen al veel op zitten googelen, ik werd er echter niet erg hoopvol van.

Misschien is dan de unlock van T-mobile een idee - ik las ergens anders dat dit 120 euro zou kosten? Als dit echt permanent is vind ik het misschien op zich het geld nog wel waard (in plaats van nog langer een niet-werkende telefoon voor me te hebben liggen op mn bureau).
  #10  
Oud 02-03-10, 16:09
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De samenvatting is inderdaad dat het 120 euro ophoesten wordt bij t-mobile, als de telefoon daar vandaan komt, en anders wachten op een unlock.

Het goede nieuws is dat de heren hackers waarschijnlijk wel al de mogelijkheid hebben om die baseband te unlocken, het slechte nieuws is dat ze waarschijnlijk wachten met het releasen van die unlock tot de iPad en mogelijk de iPhone 4 uit is.
  #11  
Oud 02-03-10, 16:11
kiimp kiimp is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Op zich was de iPhone gratis, mijn moeder moest een nieuw abonnement en dacht vriendelijk een iPhone voor mij te nemen aangezien ze zelf geen nieuwe telefoon wilde. Ik heb de 120 euro er in principe wel voor over als deze unlock veilig is, en ik dan z.s.m. mijn iPhone kan gebruiken! Ik vind het gewoon erg naar een iPhone te hebben die ik niet gebruiken kan! Iniedergeval heel erg bedankt voor je hulp, ik wist uberhaupt niet eens dat T-Mobile dit deed
  #12  
Oud 02-03-10, 16:21
chillthebill chillthebill is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 29
Standaard

Ik heb een iphone 3gs die ik niet eens meer kan activeren omdat het toestel afkomstig is uit Frankrijk wel van t-mobile kan ik hem dan alsnog uitkopen voor 120 ?
  #13  
Oud 02-03-10, 16:22
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nee, denk dat je dat niet gaat lukken.
  #14  
Oud 02-03-10, 16:34
krieltje12 krieltje12 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chillthebill Bekijk bericht
Ik heb een iphone 3gs die ik niet eens meer kan activeren omdat het toestel afkomstig is uit Frankrijk wel van t-mobile kan ik hem dan alsnog uitkopen voor 120 ?
Alleen met een simcard van t-mobile Frankrijk. Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een telefoon die achteraf uit China kwam. 3.1.3 erop, kon helemaal niets meer.
Heb met grote korting een andere i-phone gekregen.

helaas, wachten op het moment dat ze de software kunnen kraken, dat kan weken tot maanden duren. .

groet,
Rilana
  #15  
Oud 02-03-10, 17:20
chillthebill chillthebill is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 29
Standaard

Alleen met een simcard van t-mobile Frankrijk. Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een telefoon die achteraf uit China kwam. 3.1.3 erop, kon helemaal niets meer.
Heb met grote korting een andere i-phone gekregen.

helaas, wachten op het moment dat ze de software kunnen kraken, dat kan weken tot maanden duren. .

groet,
Rilana

een franse t-mobile simcard moet toch te regelen zijn ??
  #16  
Oud 02-03-10, 17:21
chillthebill chillthebill is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Nee, denk dat je dat niet gaat lukken.

inderdaad niet gelukt
  #17  
Oud 02-03-10, 17:22
chillthebill chillthebill is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 29
Standaard

[quote=krieltje12;422541]Alleen met een simcard van t-mobile Frankrijk. Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een telefoon die achteraf uit China kwam. 3.1.3 erop, kon helemaal niets meer.
Heb met grote korting een andere i-phone gekregen.


hoe grote korting ?
  #18  
Oud 02-03-10, 18:10
V70ORD5 V70ORD5 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NW Friesland
Berichten: 90
Standaard

T-mobile in Frankrijk?
Heb hier nog geen T-mobile gezien hoor, het is bijna allemaal Orange.....
Zelfs geen T-mobile netwerk te bekennen.
__________________
Wachten op de 5.....
  #19  
Oud 02-03-10, 18:18
chillthebill chillthebill is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 29
Standaard

dus de iphone in frankrijk krijg je met orange ?
zou je voor mij een prepaid sim kaart orange kunnen regelen
  #20  
Oud 02-03-10, 19:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Omdat dit allemaal te vinden is op het forum met de zoekfunctie (of bijvoorbeeld in dit overzicht), kan dit topic dicht.

//Slotje
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3g Simlock vrij maken jelle956 Jailbreak apps en thema's 2 23-11-10 21:11
Hoe kan ik checken of mijn 3G simlock vrij kan maken andre-nl Odido (T-Mobile) 5 28-06-10 22:48
Iphone 3G Simlock vrij maken keesdr Archief 1 06-11-09 11:03
iPhone 3G: simlock vrij maken. robbies Unlock 6 02-08-09 18:19
simlock vrij maken snowman007 Archief 7 24-08-08 00:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.