//

Incorrect SIM

Incorrect SIM discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey all, Ik ben de afgelopen 24 uur flink druk bezig geweest met het oplossen van een probleem met mijn iPhone 8GB (geleverd als 1.1.2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-08, 12:30
lance359 lance359 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Unhappy Incorrect SIM

Hey all,

Ik ben de afgelopen 24 uur flink druk bezig geweest met het oplossen van een probleem met mijn iPhone 8GB (geleverd als 1.1.2 en vorige week nog naar 1.1.3 bijgewerkt). Ik heb een TurboSIM bij mijn iPhone en alles werkte voorheen prima (bellen, etc).

Gisterochtend, toen ik de iPhone weer een keer in mijn Bose SoundDock Portable had gestoken, kwam de iPhone ineens in DFU modus terecht (normaal gebeurd dat natuurlijk niet). Anyway, ik moest de iPhone aan iTunes koppelen om hem te restoren

Om het verhaal niet al te lang te maken, ik heb er serieus werk van gemaakt, het forum binnenstebuiten gekeerd, en tig keren firmware's geflashed.
De huidige situatie is dat ik ben teruggegaan naar firmware 1.1.1 (en OktoPrep geinstalleerd), toen naar 1.1.2 geupgrade en anySIM 1.2.1u uitgevoerd in Airplane Mode. Maar anySIM meld dat de iPhone niet te unlocken is.
In ieder geval, de iPhone geeft (bij zowel 1.1.1 als 1.1.2) de volgende melding (zowel met en zonder TurboSIM, zowel met de AT&T SIM en ook met de KPN kaart):

"Incorrect SIM - This iPhone must be used with an approved SIM."

Ik heb met PuTTY even gekeken (bbupdater). Dit zijn de versies in mijn iPhone:

firmware: DEV_ICE_MODEM_04.03.13_G
eep version: EEP_VERSION:208
eep revision: EEP_REVISION:1
bootloader: BOOTLOADER_VERSION:4.6_M3S2

Ik kan me niet voorstellen dat de bootloader gewijzigd is (maar ik heb wellicht de eerste keer de iTunes restore gebruikt om de boel te herstellen). Just to be certain, heeft iemand nog een fantastisch idee?

Thanks!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-02-08, 21:25
Artizt Artizt is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Unhappy

Ik heb exact hetzelfde probleem, met het enige verschil dat ik nooit gebeld hem met mijn phone. OTB 1.1.2 perongeluk update naar 1.1.3

downgrade naar 1.1.1 jailbreak octoprep, update 1.1.2

krijg ook incorrect sim melding.

modem versie is 04_03_13G na die fatale update.

Ik probeer echt vanalles met een nextsim, geen succes.

Ik dacht apple gebruiksvriendelijk was...
  #3  
Oud 04-02-08, 21:28
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Gezien de versie van de bootloader en de modem op jullie iPhones kunnen jullie beide voorlopig niet meer bellen.
  #4  
Oud 04-02-08, 21:37
Artizt Artizt is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Dat begon ik al een beetje te geloven. Maar is die incorrect sim melding wel zuiver?

Of is dat gewoon het gevolg van de combinatie AT&T sim + 04_03_13G?

Errug shit dit. Misschien moet hier een aparte topic voor worden geopend waar mensen dingen kunnen posten als de tijd weer aangebroken is als er weer oplossingen zijn. bijv: 4.6 / 04_03_13G topic ???

Ben bang dat ik voorlopig in een waitstate terecht ben gekomen...
  #5  
Oud 04-02-08, 21:59
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Als de tijd aangebroken is dat de 1.1.3 firmware met modem firmware 04_03_13G komt hier wel een topic over.
Het incorrect sim is wel een zuiver vehaal. Dit doet hij simpelwel met elke sim, omdat hij gesimlockt is in principe.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
incorrect sim Menno1973 Unlock [archief] 2 12-02-08 00:09
incorrect sim this iphone must be used with an approved SIM MacFrankieG Unlock [archief] 1 30-01-08 15:14
incorrect sim tjimme Unlock [archief] 2 25-01-08 23:33
Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM fritspits Unlock [archief] 19 14-01-08 10:12
Incorrect sim lemme201 Archief 3 19-10-07 20:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.