//

iPad 2 geruchten - FIGHT!

iPad 2 geruchten - FIGHT! discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Er staat een nieuwspost op engadget die het "zeker wisten" dat de volgende ipad een retina scherm met verbeterde resolutie zou krijgen. Maar andere bronnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-02-11, 20:52
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard iPad 2 geruchten - FIGHT!

Er staat een nieuwspost op engadget die het "zeker wisten" dat de volgende ipad een retina scherm met verbeterde resolutie zou krijgen.
Maar andere bronnen zeggen weer van niet.
Toch heeft engadget nog niks weer hierover gezegt.

Engadget lijkt me wel een betrouwbare bron wegens hun bekendheid op het internet enzo.

Dus welke geruchten lijken erop waar te zijn? gebaseerd op sites die vaker dingen gelijk hebben?

Fight!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-11, 21:01
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Weet je die geruchten beginnen me een beetje de keel uit de komen dus ik geloof geen van beiden meer. Maar mijn gedachtes zeggen dat het een retina display is, aangezien de nieuwe iPod dat ook heeft, en die 2 camera's heeft, en een iPad 2 die ook krijgt (zie nieuwe OS iPad!) denk ik dat iPad ook retina krijgt.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 25-02-11, 00:22
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Weet je die geruchten beginnen me een beetje de keel uit de komen dus ik geloof geen van beiden meer. Maar mijn gedachtes zeggen dat het een retina display is, aangezien de nieuwe iPod dat ook heeft, en die 2 camera's heeft, en een iPad 2 die ook krijgt (zie nieuwe OS iPad!) denk ik dat iPad ook retina krijgt.
jep maar daarom kan die firmware nog wel voor de latere ipad 3 bestemd zijn...
We zullen er in elk geval snel achter komen. maar geen retina is een flinke afhaker voor mij
  #4  
Oud 25-02-11, 10:42
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Retina voor een 10 inch scherm is echt geen misselijke feature. Dat zou de ontwikkeling van de concurrentie op zo'n gigantische achterstand zetten dat het mij vrijwel onmogelijk lijkt (tenzij de goedkoopste iPad 1000euro gaat kosten ofzo)

Retina gaat over ongeveer 325ppi op leesafstand. (Voor de iPad is dit iets lager (stel bijvoorbeeld 300ppi), omdat je die waarschijnlijk iets verder weghoudt dan een iPhone).
De huidige iPad heeft een 9,7inch scherm, met 1024*768 resolutie.
Dat is een ppi van bijna 132.

Zelfs als je de resolutie in hoogte en breedte allebei zou verdubbelen (dus eigenlijk een 4x (2x2) zo grote resolutie) dan zou het nog "maar" 2048*1536 = 264ppi zijn.

Pas als de resolutie beide in hoogte en breedte x2,5 zou worden gedaan (effectief dus een 6,25x zo grote resolutie) zou je op 330ppi komen. Resolutie zou dan 2560*1920 zijn. Ter vergelijking de Apple iMac 27inch heeft een resolutie van 2560*1440. Dan zou de iPad dus een beter scherm hebben op een kleiner oppervlak dan het beste scherm bij een iMac.

Het is aannemelijk dat resoluties worden geschaald naar het 1e model dus een verviervoudiging van de pixels (2048*1536 resolutie) zou al een ENORME vooruitgang zijn en lijkt me niet eens haalbaar. Even ter vergelijking. De nieuwste MacBook Air heeft een resolutie van 1366*768 op een 11,6inch scherm.

Een verhoging van de pixels voor de iPad zou dus betekenen dat er nog veel meer pixels op een nog kleiner scherm komen. Hoe meer pixels op een kleiner scherm, hoe duurder het wordt. Retina op de iPad zal wat mij betreft zeker niet nu komen, op z'n vroegst de iPad 3, maar zelfs dat lijkt me nog een beetje vroeg.


(Ik zou graag mijn woorden inslikken btw, want als er Retina komt voor dezelfde prijs dan lig ik met de slaapzak op de stoep bij de lancering.)

Laatst gewijzigd door glaantje; 25-02-11 om 10:56.
  #5  
Oud 25-02-11, 11:28
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Nog 5 nachten slapen en we weten het . Retina zit er zo goed als zeker niet op. Hoe dichter bij het event hoe betrouwbaarder de geruchten worden. Wel een A5 chip en 512mb geheugen. Camera en wat dunner. Hiermee zullen ze de verkoopcijfers van de iPad1 zeker niet gaan overtreffen.
Wel schijnt er (gerucht) in december weer een nieuwe iPad te komen. Ditmaal mogelijk wel met een verbeterd scherm.

Zeker gezien de enorme concurrentie moeten ze wel innoveren en 1x per jaar een nieuwe iPad met wat meer geheugen, maar verder weinig nieuws is uiteindelijk einde iPad, want de concurrentie gaat heeel hard.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #6  
Oud 25-02-11, 11:47
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Als ik eens een gok mag wagen.. Dan zou ik zeggen dat er een thunderbolt poort opkomt. Dan kan je de iPad aansluiten via dispalyport en data transfers maken via dezelfde, behoorlijk kleine poort..
  #7  
Oud 05-03-11, 18:03
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Aangezien de iPad 2 inmiddels is aangekondigd is dit geen gerucht meer en kan deze discussie op slot.

// Slotje
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.