//

Wat doe ik verkeerd? [Unlocked, Jailbroken, Invalid Sim Error]

Wat doe ik verkeerd? [Unlocked, Jailbroken, Invalid Sim Error] discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Na veel gedoe heb ik eindelijk mijn iPhone (1.1.1, later naar 1.1.2) gedowngrade naar 1.0.. Vervolgens via iBrickr gejailbroken en AnySim geinstalleerd. ATT simcard er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-11-07, 15:09
Noxic's schermafbeelding
Noxic Noxic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard Wat doe ik verkeerd? [Unlocked, Jailbroken, Invalid Sim Error]

Na veel gedoe heb ik eindelijk mijn iPhone (1.1.1, later naar 1.1.2) gedowngrade naar 1.0..

Vervolgens via iBrickr gejailbroken en AnySim geinstalleerd.
ATT simcard er uitgehaald, mijn eigen (O2/Telfort) sim er in gedaan.
AnySim gedraaid. En op het moment dat hij klaar is komt AnySim met de melding; 'Firmware already modified'

Omdat ik mij natuurlijk niet uit het veld laat slaan door zoiets heb ik de iPhone weer gerestored naar 1.0.2. Om vervolgens andere methodes uit te proberen. Namelijks;
- wInstaller
- PACAY

En constant het zelfde probleem. Gezocht op google en hier etc. Kwam vervolgens op wat topics waar ze het hadden over dat de EMEI niet correct was. Deze is bij mij echter precies het zelfde als op de doos staat.

Met als gevolg dat ik nu met een veredelde iPod Touch zit, die elke keer als ik hem aanzet de error geeft dat ik een valid sim card moet invoeren.

En een bijkomend probleem is dat ik met geen mogelijkheid op mijn Wi-Fi netwerk kom. Dus moet al het unlock werk doen via USB.

Dus iemand een idee wat ik het beste kan doen? (Met uitzondering een werkend Wi-Fi netwerk maken) Ik beschik overigens over zowel OSX als Windows. Dus dat maakt verder niet uit.

Alvast dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-11-07, 15:16
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Heb je wel gevirginized?
  #3  
Oud 20-11-07, 15:46
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

waarom in g'dsnaam naar 1.0.2???
ik snap niet echt wat je nou precies edaan hebt, maar het klinkt alsof je op je eigen houtje maar random aan het up/downgraden bent geslagen... met een dobbelsteen ofzo? 1&2=FW1.0.2 3&4=FW 1.1.1 5&6=direct door naar 1.1.2, stop niet bij start u ontvangt GEEN 200 euries!

weer serieus: leg even beter uit wat je precies hebt gedaan (en waarom) dan kunnen we je vast wel helpen.

(macfoxx.. is het de bedoeling dat ik ietwat opgewonden raak van jouw avatar? lekker foxy )
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #4  
Oud 20-11-07, 18:03
Noxic's schermafbeelding
Noxic Noxic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFoxx Bekijk bericht
Heb je wel gevirginized?
Nope,

Vermoed dat daar ook gelijk de fout ligt. Maar kon geen virginizer vinden die over Wi-Fi werkt


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
waarom in g'dsnaam naar 1.0.2???

weer serieus: leg even beter uit wat je precies hebt gedaan (en waarom) dan kunnen we je vast wel helpen.
Waarom 1.0.2? Omdat ik die kon unlocken zonder Wi-Fi
Precieze geschiedenis;
- OTB 1.1.1
- Paar dagen lopen *****n om Wi-Fi aan de praat te krijgen. Wi-Fi werkt wél op iBook maar niet op iPhone (Verliest verbinding constant en krijgt geen geldig ip adres. Géén mac filters op AP/Router)
- Update naar 1.1.2 (Hoewel dat niet de bedoeling was eigenlijk)
- Downgrade naar 1.1.1 (Volgens de guide 1.1.2 jailbreak guide zoals dat zou moeten)
- Downgrade naar 1.0.2
- Diverse unlock methodes gebruikt zonder succes. Na elke poging weer gerestored naar 1.0.2.
  #5  
Oud 20-11-07, 18:15
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je kunt niet unlocken, omdat hij dat al een keer is geweest.

1 - iPhone Elite - Forums :: View topic - The Potentially Idiot Proof Guide to downgrading your BB

2 - Downgrade 1.0.2 baseband OS X iPhone - ModMyiFone - Wiki

De commando's kun je in Putty uitvoeren. Begin dus bij cd /usr/bin.
Als dat ls niet werkt is niet erg. Gewoon verder gaan bij Launchctl unload enzo.

Hierna is iphone virgin. Je kunt niet meer bellen of gebeld worden.

https://forum.iculture.nl/f1/ip...2-windows.html

Volg dan deze guide om hem naar de 1.1.2 firmware te krijgen of gebruik AnySim 1.1.1 om op 1.0.2 te blijven
  #6  
Oud 21-11-07, 08:44
Noxic's schermafbeelding
Noxic Noxic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

't probleem is dus dat die guides allemaal Wi-Fi gebruiken.

Ik heb ondertussen wel deze guide gevonden, om tevirginizen zonder Wi-Fi. Die ga ik vanmiddag maar eens proberen.
  #7  
Oud 21-11-07, 13:10
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noxic Bekijk bericht
't probleem is dus dat die guides allemaal Wi-Fi gebruiken.

Ik heb ondertussen wel deze guide gevonden, om tevirginizen zonder Wi-Fi. Die ga ik vanmiddag maar eens proberen.
Tsja apple heeft de vreeemde gadachte gehad dat als je 500 eur voor een iPhone neer kan tellen je ook wel een Wi-Fi routertje van 2 tientjes neer kan zetten.. vreemd?
en hoe kom je er trouwens bij dat het om virginizing gaat in die post? (ik zie alleen baseband flashen) kijk ff naar idemocracy2 anders, daar zitten wat Wi-Filoze oplossingen in
  #8  
Oud 21-11-07, 13:21
Noxic's schermafbeelding
Noxic Noxic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 23
Standaard

Virginizen is toch baseband flashen naar bepaalde versie? Of heb ik dat weer helemaal verkeerd begrepen?

Heb trouwens een Wi-Fi router van 60 euro (Linksys wrt54gl). Maar daar krijg ik mijn iPhone met geen mogelijkheid verbinding mee.
  #9  
Oud 21-11-07, 13:30
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ook niet als je geen beveiliging doet? Met de baseband flashen en virginizen zorg je ervoor dat de iPhone in originele toestand komt. Dus nieuw uit de doos
  #10  
Oud 21-11-07, 14:03
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

uhm, ja ook.. maar niet helemaal, het belangrijkste van het virginize proces is het herstelen van je gecorrumpeerde seczones, als je je baseband alleen flashed is dit niet genoeg. let wel: je seczones zijn alleen bij oudere unlock methoden gecorrumpeerd.
ff kleine kanttekening voor destiny: niet helemaal waar, na het virginizen staan nogsteeds al je 3rd party apps/aangepaste keyboards/taalinstellingen etc. op je foon, nog dudielijk te zien dat ermee "getampered" is voor de gemiddelde genius bar medewerker, om hem als nieuw te krijgen zal je wat meer werk moeten verrichtten, het enige dat het virginizen doet is ervoor zorgen dat iTunes denkt dat de telefoon ok is en dus een upgrade toestaat (zonder hem te bricken)
  #11  
Oud 18-07-08, 20:05
justinjob justinjob is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: assen
Berichten: 9
Standaard

hoi heb 2.0 geinstalleerd en nu werkt mijn iphone niet meer
downgraden werkt ook niet
wie kan mij helpen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Wat doe ik verkeerd ??? djbosanac Jailbreak 1 14-03-11 06:21
iPhone: jailbreak 4.1 3g wat doe ik verkeerd? patriekske Jailbreak 21 08-11-10 21:41
iPhone: Iphone 3g jailbroken/unlocked zit vast, wat nu? Franko Jailbreak 9 19-10-09 00:46
Pocket Informant geeft Invalid Updated-min Error, wat te doen? BruceSV iPhone Apps 0 13-04-09 15:37
wat doe ik verkeerd? thema's 28juni Jailbreak apps en thema's 11 03-04-08 21:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:26.