//

StealthSim

StealthSim discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben ook erg geinteresseerd in de StealthSim, maar door dit bericht: Citaat: Update: ik kan bellen en gebeld worden, maar het toestel reageert op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 15-12-07, 22:35
Reckless Reckless is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Ik ben ook erg geinteresseerd in de StealthSim, maar door dit bericht:

Citaat:
Update: ik kan bellen en gebeld worden, maar het toestel reageert op sommige momenten 'funny'....na 2 sms'sjes geen 3e meer mogelijk, kon geen eerder gekozen nummer opnieuw gebruiken (de 'recent' list)....gaat nog niet 100%
Ben ik gaan twijfelen. Ik hoop dat ik dinsdag als Rox ze binnenkrijgt, of nog eerder als andere mensen ze binnenkrijgen, een verslag kan lezen en kijken of alles, dus bellen én sms-en, volledig werkt.

Trouwens, Hoe zit het nou met de procedure? Voglens die site van iPhoneHellas moet ik al deze stappen uitvoeren: jailbreak instructions

Maar ik heb al een gejailbreakte v1.1.1 iPhone (maar die is gedowngrade van 1.1.2 naar 1.1.1, maar daarentegen zie ik geen reden om naar 1.1.2 te upgraden behalve als dat echt nodig is).
Dus gelden al die stappen nog wel, of moet ik gewoon mijn sim een beetje afknippen, opdoen en klaar is kees?


MVG,
Reckless
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 15-12-07, 22:55
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reckless Bekijk bericht
Ik ben ook erg geinteresseerd in de StealthSim, maar door dit bericht:

Ben ik gaan twijfelen. Ik hoop dat ik dinsdag als Rox ze binnenkrijgt, of nog eerder als andere mensen ze binnenkrijgen, een verslag kan lezen en kijken of alles, dus bellen én sms-en, volledig werkt.

Trouwens, Hoe zit het nou met de procedure? Voglens die site van iPhoneHellas moet ik al deze stappen uitvoeren: jailbreak instructions

Maar ik heb al een gejailbreakte v1.1.1 iPhone (maar die is gedowngrade van 1.1.2 naar 1.1.1, maar daarentegen zie ik geen reden om naar 1.1.2 te upgraden behalve als dat echt nodig is).
Dus gelden al die stappen nog wel, of moet ik gewoon mijn sim een beetje afknippen, opdoen en klaar is kees?


MVG,
Reckless
alsi al gejailbreaked is sim stukje afknippen en hoppa.. ik weet alleen nie tzeker of stealthsim met v1.1.1 werkt... moet je ff googlen..
  #43  
Oud 16-12-07, 10:34
Rox Rox is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

In de tussentijd die nodig is om te wachten op de resultaten maar eens een informatief stukje over de werking van SIM-kaarten en Sim-locks op een telefoon.

Om te beginnen met een SIM-lock, hiervan zijn verschillende versies die hier worden uitgelegd. Uit de tekst komt ook een bevestiging naar voren van de unlock-methode die Apple gebruikt in Frankrijk. Technish gezien is het mogelijk om alleen sim-kaarten uit 1 land toe te staan. Dit komt door het IMSI-nummer van de sim-kaart. Deze bestaat uit een algemeen deel en een abonnee-specifiek deel. Zie ook deze link over IMSI. Hierbij is het ook wel prettig om het aanmeldproces van een sim-kaart te lezen op: deze link.

Hier komt ook het verschil naar voren tussen de Turbo-SIM (en andere programmeerbare oplossingen) en de StealthSIM (en consorten). Voor zover nu bekend zijn alle StealthSIMS hetzelfde (er staan geen nummer op om ze te identificeren). Bij de TurboSIM kloon je de SIM-kaart die je bij je iPhone hebt gekregen (en die in feite uniek is). De StealthSIM is waarschijnlijk een oneindige kopie (die zover de uitleg van de sim-kaarten gaat op Wikipedia en de beperkte informatie op de website niet uniek is). Ik zal Stealthsim hier eens over mailen, misschien dat ze een random generator hebben en dan is het probleem al opgelost.

Mocht het wel een oneindige kopie zijn, dan is het voor Apple met een update mogelijk om de stealthsim onbruikbaar te maken. Hiervoor hebben zij echter zelf een stealthsim nodig of een ongebruikelijk hoog aantal aanmeldingen van dezelfde IMSI. Deze laatste informatie moeten ze echter van AT&T krijgen. Hier speelt echter ook de mogelijkheid van Duo-Sims en Sim cloning, zie hiervoor deze link.

Is het dan echt zo makkelijk om het in een update te blocken?
Gelukkig is dat ook weer niet zo. Het grote voordeel is dat de IMSI door telefoon/sim-kaart zo weinig mogelijk wordt verzonden (zie ook hier), maar dat een zogenaamde TMSI wordt gebruikt.

De IMSI wordt gebruikt bij het aan/uitzetten van de telefoon of bij ongeldige data (wat bij een update dus moet gebeuren...). De TMSI is compleet random (klikje voor uitleg), wat als voordeel heeft dan wanneer je telefoon eenmaal aanstaat, je je nergens meer druk om hoeft te maken .

Ik wilde daarnaast eens kijken of het mogelijk was om bij AT&T een tweede sim-kaart aan te vragen (zoals de Vodafon Duo Sim mogelijkheid), maar dat kan ik op de website niet vinden.
Gelukkig kwam ik wel wat anders nuttigs tegen:
klikje.
De link gaat over het opnieuw activeren van een gestolen of verloren telefoon. Dat is waar alle informatie samen komt (IMSI-IMEI-Sim Lock, etc.). Dit betekent (zoals ik vermoedde) dat wanneer Apple een sim-reeks wil blokken, dit van AT&T moet komen of dat ze zelf alle producten moeten aanschaffen.

Dat de sim-oplossingen voor Bootloader 4.6 werken (met de nieuwste baseband), betekent dat in een toekomstige update deze aangepast moet worden. Wat dus voor een software-matige oplossing noodzakelijk lijkt, komt voor de hardware-oplossingen slechter uit. Zolang de Bootloader en baseband hetzelfde blijve, hoeven de hardware-oplossingen zich volgens mij geen zorgen te maken.

Wanneer deze wel geupdate wordt is het de vraag hoe ver Apple en AT&T willen gaan.

Voorlopig is dus nog voorzichtigheid geboden bij een upgrade!

Zo, dat was het hele verhaal. Nu nog hopen dat het in NL een beetje normaal gaat werken (dus niet zoals de reactie op OMT).

/Edit nog even een aanvulling vanaf deze blog. Hier staat veel informatie over de werking van Baseband en bootloader. Het ziet er dus naar uit dat wanneer de baseband hetzelfde blijft, wij daadwerkelijk kunnen blijven genieten (toch wacht ik de eerste update nog wel even af ). Hierover is op hackint0sh ook een interessante discussie die de mogelijkheden en onmogelijkheden laat zien.

/Edit 2 De iPhone Dev-wiki laat het iets anders zien: klikje. Zij zeggen dat de Main Firmware de telefoonfunctie regelt. Dit zou weer betekenen dat een block mogelijk op de manier zoals hierboven vermeld.

/Edit 3. Ik ben benieuwd of de nieuwe release van indepence ook werkt met 1.1.2 OOB (niet getest volgens de maker). Maar wanneer het mogelijk is om hem te activeren zou het voor het basis-gebruik niet meer nodig zijn om te downgraden naar 1.1.1. Het is alleen de vraag of de jailbreak wel werkt. Was het maar vast dinsdag

Laatst gewijzigd door Rox; 16-12-07 om 13:34.
  #44  
Oud 16-12-07, 12:54
R@MIREZ's schermafbeelding
R@MIREZ R@MIREZ is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Goed stukje, Rox.
We wachten met spanning op jouw ervaringen met de StealthSim...
  #45  
Oud 16-12-07, 13:58
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

die rolf van OMT was vergeten om iWorld te installeren... nu werkt hij prima met stealth... op KPN dat heb ik ook dus voor mij is er bewijs

Laatst gewijzigd door MarkBender; 16-12-07 om 13:59. Reden: toevoeging
  #46  
Oud 16-12-07, 14:15
d_v d_v is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 37
Standaard

Kunnen maximaal 10 besteld worden, shipping wordt dan wel uitgesmeerd over 10 stuks waardoor het in totaal 69,- per stealthsim is.. Als er iemand bereid is zo'n actie op te zetten doe ik graag mee (heb zelf geen CC dus kan het helaas niet doen). Software unlock laat wel erg lang op zich wachten..
  #47  
Oud 16-12-07, 14:24
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

ik doe ook mee naar heb alleen ook geen CC
  #48  
Oud 16-12-07, 15:29
Rox Rox is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d_v Bekijk bericht
Kunnen maximaal 10 besteld worden, shipping wordt dan wel uitgesmeerd over 10 stuks waardoor het in totaal 69,- per stealthsim is.. Als er iemand bereid is zo'n actie op te zetten doe ik graag mee (heb zelf geen CC dus kan het helaas niet doen). Software unlock laat wel erg lang op zich wachten..
@MarkBender, ok mooi dat het wel probleemloos werkt .

Dat je er 10 kunt bestellen heb ik idd vaker gelezen. Heb ze gemaild, maar ook direct contact gezocht met de fabrikant wat je nodig hebt om 'reseller' te worden. Misschien dat er zo ook nog wat te besparen valt. Even wachten op een reactie dus . Ze zijn op dit moment toch niet op voorraad...
  #49  
Oud 16-12-07, 16:59
Reckless Reckless is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Kan iemand er 1 voor mij reserveren? Ik wil er graag eentje overkopen, vooral als ze uitverkocht zijn (en om de dure verzendkosten te vermijden).

Rox of andere mensen, stuur a.u.b. een PM want ik zou erg graag zo'n ding willen. Ik ga nog even wachten totdat iemand een verslag maakt en checkt of alles feilloos werkt (dus ook meer dan 3 keer smsen).

Als de test positief blijkt te zijn, dan ben ik zeker een koper! Dus reserveer er alvast 1 voor mij als u geinteresseerd bent!
MVG,
Reckless
  #50  
Oud 16-12-07, 20:50
R@MIREZ's schermafbeelding
R@MIREZ R@MIREZ is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Mijn Stealth Sim is op de 15e verscheept (vanuit Canada)... Ze hebben er dus wel nog wat. Ik denk dat die Griekse reseller wel out of stock is.

Als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaring melden.
  #51  
Oud 16-12-07, 21:06
Rox Rox is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Vanochtend waren ze out-of-stock en alles wat na de 15e is besteld, wordt de 18e verzonden.

Ik hoop dat ze snel mijn mail beantwoorden over de andere aantallen. Anders moeten we er maar 10 bestellen. Volgens mij gaat de verzending nu trouwens niet meer per stuk, maar is het altijd $55 dollar (scheelt toch weer een paar euro per 10 ).
  #52  
Oud 16-12-07, 21:08
d_v d_v is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 37
Standaard

Anders die uit Zwitserland, zijn nog ietsje goedkoper, maar even afwachten of die werken met Hollandse providers.
  #53  
Oud 16-12-07, 21:11
R@MIREZ's schermafbeelding
R@MIREZ R@MIREZ is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Kennelijk nogal een run op dit soort dingen: Next Sim (die uit Zwitserland) zijn nu ook uitverkocht... ... ... Jammer want ik woon zelf ook in CH
  #54  
Oud 16-12-07, 21:52
Reckless Reckless is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R@MIREZ Bekijk bericht
Kennelijk nogal een run op dit soort dingen: Next Sim (die uit Zwitserland) zijn nu ook uitverkocht... ... ... Jammer want ik woon zelf ook in CH
Precies, er is een versnelling in de ontwikkeling van dat soort SIM kaarten. Ik wacht alleen eerst de reacties van onze trouwe iPhoneclub gebruikers af, en hoop dan één te kopen, het liefst van iemand van hier uit Nederland, anders bestellen bij een webwinkel.
  #55  
Oud 17-12-07, 11:06
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

ik heb er gisteren 1 besteld bij next-sim.ca ben benieuwd... weet woensdag meer over mijn next-sim. kosste 50 euro incl. verzendkosten vond het de gok wel waard.
  #56  
Oud 17-12-07, 11:14
Rox Rox is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Mark, dat is niet echt duur. Scheelt toch weer een dikke 20 euro met de stealthsim . Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
  #57  
Oud 17-12-07, 12:29
d_v d_v is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 37
Standaard

Helaas al meteen uitverkocht inderdaad.. Nja, als de ervaringen goed zijn is dat wel een goede optie. Goedkoopste tot nu toe volgens mij?
  #58  
Oud 17-12-07, 14:23
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

daarom ik wil het wel proberen volgens Next-Sim werkt het alleen met us iPhone's en die heb ik dus gewoon even proberen als het niet werkt dikke pech.. dan maar een stealth bestellen. Woensdag weten we meer...
  #59  
Oud 17-12-07, 14:53
ruben ruben is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marresc Bekijk bericht
Op macosx.nl is er iemand die al een StealtSim heeft:

One More Thing :: Bekijk onderwerp - turbosim of stealthsim

Echt helemaal werkt het dus niet.


dit is ook al weer opgelost door iWorld te installeren via installer.app!!

verder naar onderen verteld hij namelijk z'n nieuwe bevindingen
  #60  
Oud 18-12-07, 00:44
Amsbloke Amsbloke is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Amsbloke Stuur een bericht via MSN naar Amsbloke
Smile Stealthsim supersnel binnen en werkt perfect, 1.1.2 OTB

Hoi allemaal,

ik heb net 6 stealthsim kaarten binnengekregen die ik vrijdag heb besteld.
Stukje uit mn simkaart geknipt en die van mn vrienden en het werkt perfect.
Zorg wel dat je iworld hebt geinstalleerd. Alles mogelijk gprs via tmobile, sms, bellen met alle functies behalve de visual voicemail. Keigaaf dit apparaat, OTB 1.1.2 gejailbreaked etc...... werkt perfect, echt een aanrader.
ik denk dat de software hack nog wel een tijdje op zich laat wachten vandaar deze actie. Ciao een hele blije iphone user. A.
ik heb ze met 5 vrienden gezamenlijk besteld, helaas ik heb er niet 1 over moet er voor 2 andere vrienden nu ook een paar bestellen die ik meeneem als ik volgende week in de usa ben.
Echt perfect werkend, bellen gebeld worden muziek die langzaam zachter wordt, telefoongesprek aannemen mail halen etc...... ideaal.
Ik had hem al gejailbreaked etc hoefde daar niets aan te veranderen alleen het hoekje eruit en de kaart erin, peace of cake.
Besteld bij Hellas, heeft 3 dagen geduurd topservice.
Ciao Al

Laatst gewijzigd door Amsbloke; 18-12-07 om 00:54.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
stealthsim rolanne Archief 1 01-03-08 22:36
Stealthsim Fraude gmlens Koopinformatie Nederland 2 11-01-08 18:06
stealthsim en proximus problemen! iDude85 Unlock [archief] 13 30-12-07 02:32
StealthSIM joostje18 Archief 1 24-12-07 20:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.