//

Unlock 1.1.2 vanuit de box...

Unlock 1.1.2 vanuit de box... discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Als alles goed is heb ik weldra de iPhone eindelijk in handen. Deze wordt opgestuurd via een kennis in de US. Heeft die deze week ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-11-07, 18:35
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard Unlock 1.1.2 vanuit de box...

Als alles goed is heb ik weldra de iPhone eindelijk in handen. Deze wordt opgestuurd via een kennis in de US. Heeft die deze week besteld maar ik vrees dat de versie 1.1.2 misschien al standaard op het toestel zal geïnstalleerd zijn. Kan ik deze dan Unlocken en gebruiken met eender welke SIM kaart in de toekomst ? Heb al aan het zoeken geweest op de site maar ben nog niemand tegen gekomen die de 1.1.2 out of the box heeft geunlockt enz. Wat zijn de te nemen stappen als ik hem ontvang. Vanaf nul zeg maar. Ik werkt met OSX leopard. Alvast bedankt voor de nodige info en hopelijk werkt alles in de toekomst.

groetjes,

Den Door.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-07, 19:03
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Het eerste probleem is al dat de huidige 1.1.2 unlock guide op dit alleen voor Windows bestemd is. Hopelijk werkt er iemand aan een Mac versie.

Als je over een Windows machine beschikt zou je theoretisch gezien de 1.1.2 guide kunnen volgen vanaf stap "downgrade 1.1.1".
Zoals je zegt is er nog geen ervaring opgebouwd met OTB 1.1.2 iPhones, dus wacht evt. de reacties van anderen af.

Je weet wel zeker dat het een US iPhone is, he?
De UK en DE iPhones hebben namelijk een andere versie van de bootloader, waar de unlock guide niet geschikt voor is.

Hier staat de guide:
https://forum.iculture.nl/wiki/...2-windows.html
  #3  
Oud 15-11-07, 19:24
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ik heb gisteren een OTB 1.1.2 uit de US gedaan gaat prima en is gelukt. Die uit GB en DTSL kunnen nog niet vanwege de andere bootloader.
  #4  
Oud 15-11-07, 19:36
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Jazeker hij komt voor 100% uit de USA. Hopelijk heb ik hem rond 24 nov. Is besteld in de Apple Store online. Wordt afgeleverd maandag aanstaande en dan doorgestuurd naar mezelf. Hoop op versie 1.1.1 maar vrees toch een beetje dat ze al de 1.1.2 zullen aanbieden. Je hebt er uiteraard geen zicht op. Hoop doet leven zegt men dus ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ik heb gisteren een OTB 1.1.2 uit de US gedaan gaat prima en is gelukt.
Heb je dit gedaan via de procedure vanuit Windows dan ?

Laatst gewijzigd door iCulture; 15-11-07 om 19:40. Reden: //samengevoegd
  #5  
Oud 15-11-07, 19:54
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ja ik was tester met mijn eigen iPhone. Ik heb het deels tussen een mac (intell met parallels desktop) en windows gedaan. Met name de jailbreak was niet te doen op een mac het programma weigerde dienst. Die ik gisteren heb gedaan kwam rechtstreeks uit de states met 1.1.2 erop.
  #6  
Oud 15-11-07, 20:03
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Michael en Fresh: wat kan ik evt. in de wiki aanpassen voor dit artikel voor OTB 1.1.2-modellen? Vanaf welke stap moet men dan beginnen? Dan pas ik dat zo even aan met een Tip-box.
  #7  
Oud 15-11-07, 20:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Wat aangepast moet worden voor de OTB 1.1.2 is dat Duitse en Engelse modellen deze gids vooral niet moeten gebruiken ivm met de andere bootloader. De US 1.1.2 OTB kunnen beginnen bij het terug gaan naar 1.1.1 en daar de anysim 1.2 draaien en de oktprep erop zetten via installer.app. Daarna updaten niet restoren naar 1.1.2 en jailbreaken etc.......
  #8  
Oud 15-11-07, 20:11
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Dat eerste staat er al (zeer duidelijk) in
Je tweede deel is me niet helemaal duidelijk. Kun je met behulp van de paragraafnummers even aangeven bij welke stap ze moeten beginnen en welke stappen eventueel moeten worden overgeslagen? Mag evt. ook via PM.
  #9  
Oud 15-11-07, 20:30
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Paragraaf 3.3 Downgrade 1.1.1
  #10  
Oud 16-11-07, 18:08
Juanes's schermafbeelding
Juanes Juanes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

Hoe is te herkennen of ik firmware 1.1.1 of 1.1.2 heb? Uit onderstaand bericht is me niet duidelijk hoe ik een 1.1.2 versie herken:
Ongeactiveerde iPhone:

Is je iPhone nog niet [wiki=2083]Activatie[/wiki], volg dan onderstaande methode:
  • Als je de iPhone aanzet, kun je kiezen voor de optie 'Emergency Call'. Toets vervolgens de volgende code in en klik daarna op 'Call':
    Code:
    *3001#12345#*
  • Je krijgt nu de [wiki]Field Test[/wiki]-informatie te zien. Kies voor 'Versions'.
  • Na Firware Version (met spelfout) staat een waarde; dit is de versie van je [wiki=1555]Baseband[/wiki]. De eerste twee getallen maken duidelijk welke versie je hebt.
    • 03.**** Firmware 1.0 t/m 1.0.2
    • 04.**** Firmware 1.1.1
    (als je iPhone eerder door jezelf of iemand anders is aangepast is, kan het zijn dat je firmwareversie en [wiki=1555]Baseband[/wiki] niet meer aansluit)
  #11  
Oud 16-11-07, 18:19
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

@Juanes

Het antwoord staat eigenlijk al in de 1.1.2 unlock wiki in paragraaf 3.2.

04.01.13_G = 1.1.1
04.02.13_G = 1.1.2

https://forum.iculture.nl/f1/ip...2-windows.html

Je hebt gelijk, het stukje dat jij gekopieerd hebt zou even uitgebreid moeten worden met deze info.
  #12  
Oud 18-11-07, 19:20
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Ben ik toch even de draad kwijt.

In deze thread lees ik dat jullie succesvol een 1.1.2 OTB unlocken.

Ik heb dit ook geprobeerd, de wiki unlock 1.1.2 (windows) volgend, maar het is mij niet gelukt.

In deze wii staat overigens;
Begint je bootloader met 4xx dan kan je alleen de iPhone activeren en niet unlocken, de anySIM werkt alleen met bootloader beginnend met 3xx.

Mijn 1.1.2 OTB heeft bootloader 04.02.13_G, is die nu wel of niet te unlocken?
  #13  
Oud 18-11-07, 19:37
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
Ben ik toch even de draad kwijt.

In deze thread lees ik dat jullie succesvol een 1.1.2 OTB unlocken.

Ik heb dit ook geprobeerd, de wiki unlock 1.1.2 (windows) volgend, maar het is mij niet gelukt.

In deze wii staat overigens;
Begint je bootloader met 4xx dan kan je alleen de iPhone activeren en niet unlocken, de anySIM werkt alleen met bootloader beginnend met 3xx.

Mijn 1.1.2 OTB heeft bootloader 04.02.13_G, is die nu wel of niet te unlocken?
Dit is de baseband versie, niet de bootloader.
De bootloader versie kun je achterhalen met de methode die vermeld staat in de guide onder "extra instructies voor OTB 1.1.2".
  #14  
Oud 20-11-07, 10:09
Juanes's schermafbeelding
Juanes Juanes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Dit is de baseband versie, niet de bootloader.
De bootloader versie kun je achterhalen met de methode die vermeld staat in de guide onder "extra instructies voor OTB 1.1.2".
Ik heb een Mac, is er een mogelijkheid om straks bij een OTB 1.1.2 te bekijken welke baseband ik heb?
  #15  
Oud 20-11-07, 10:19
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juanes Bekijk bericht
Ik heb een Mac, is er een mogelijkheid om straks bij een OTB 1.1.2 te bekijken welke baseband ik heb?
Ik heb hetzelfde "probleem"....zou zelf ook graag willen weten hoe dit op een Mac voor elkaar te krijgen.
  #16  
Oud 20-11-07, 13:35
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prime Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde "probleem"....zou zelf ook graag willen weten hoe dit op een Mac voor elkaar te krijgen.
Heb voor alle zekerheid bootcamp op mijn Macbook geïnstalleerd met een XP versie van Windows om het hele iPhone gebeuren te kunnen uitvoeren indien nodig onder windows. Werkt perfect die bootloader, gewoon installeren, windows erop, Leopard DVD erin schuiven, voert automatisch alle geschikte drivers ten tonele, even rebooten en voila een perfect werkende ( uhm uhm ) windowsversie op je Mac. Bij opstarten van de Macbook de option toets inhouden en je hebt de keuze welk systeem je wil opstarten. Aanrader voor wie den Bill zijne software nodig moest hebben . . .
  #17  
Oud 20-11-07, 13:53
Juanes's schermafbeelding
Juanes Juanes is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Unhappy

Maar dan gebruik je dus nog steeds Windows, en dat kan nu net niet draaien op mijn Mac PPC (geen Intel dus)
  #18  
Oud 20-11-07, 14:00
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juanes Bekijk bericht
Maar dan gebruik je dus nog steeds Windows, en dat kan nu net niet draaien op mijn Mac PPC (geen Intel dus)
Inderdaad dat kan niet op een Mac PPC.
  #19  
Oud 21-11-07, 13:30
myxomatosis myxomatosis is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 1
Standaard

ik krijg volgende week een verse US OTB iphone binnen. ik ga er vanuit dat ie v1.1.2 maar ik ben bang dat deze boothloader 4xx heeft, ofniet?(tell me if I'm wrong). heel leuk en aardig, maar zover ik lees heeft nog niemand die succesvol ge sim-unlockt...als dat wel het geval is, zou iemand dat kunnen laten weten?
  #20  
Oud 21-11-07, 14:59
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myxomatosis Bekijk bericht
ik krijg volgende week een verse US OTB iphone binnen. ik ga er vanuit dat ie v1.1.2 maar ik ben bang dat deze boothloader 4xx heeft, ofniet?(tell me if I'm wrong). heel leuk en aardig, maar zover ik lees heeft nog niemand die succesvol ge sim-unlockt...als dat wel het geval is, zou iemand dat kunnen laten weten?
Jawel hoor, als je bootloader 3xx hebt, indien je die niet hebt ben je vern***kt!!

Ik krijg mijn iPhones binnekort ook binnen en ik hoop echt dat hij een bootloader 3xx heeft!!!!!

Greetz!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e Exchange box Rcfred iPhone algemeen 0 23-06-10 14:29
1.1.3 uit de box claeskens.matteo Archief 1 27-01-08 12:15
[1.1.2] Out of the box, unlocken applestore Unlock [archief] 12 14-11-07 12:32
iPhone box vdb Archief 2 02-11-07 06:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.