//

Batterij leeg -> ongeldige SIM?!!

Batterij leeg -> ongeldige SIM?!! discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) je moet niet alleen virginizen namelijk ook je seczone repareren !!! zie deze link [GUIDE] Downgrade v1.1.1 to v1.0.2 + Fix Seczone (Automated) & Upgrade ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-01-08, 11:18
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

je moet niet alleen virginizen namelijk ook je seczone repareren !!! zie deze link


[GUIDE] Downgrade v1.1.1 to v1.0.2 + Fix Seczone (Automated) & Upgrade to v1.1.1 - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more


succes !!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-01-08, 18:41
xb9 xb9 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Ja dat moet je idd doen ja. Je kunt daarna downgraden naar 1.1.1. Jailbreaken/Activeren met de appsnapp manier. Daarna oktoprep installeren en update naar 1.1.2. Jailbreaken en Activeren met jailbreaker.jar en iWorld installeren en draaien. Daarna kun je bellen.
Ik zie hier geen restore staan. Destiny schrijft duidelijk oktoprep en UPDATE naar 1.1.2.

Let op de airplane modus EN " anysim 1.2.1 u"!

Wat betreft no Wi-Fi:
- zie je je access point wel?
-krijg je wel een ip-adres?
  #23  
Oud 10-01-08, 22:22
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Nou, hier ben ik weer mijn mijn verhaal…

Ik moest dus updaten/restoren naar 1.1.2. Na deze te hebben ge-download, bracht ik de iPhone in de recovery mode.

Daarna heb ik de 1.1.2 firmware erop laten lopen. Dat duurde vrij lang, en ook zag ik "repairing firmware" staan. Toen dacht ik, dit gaat helemaal goed komen.

Nadat iTunes klaar was met het installeren van 1.1.2, rebootte de iPhone zoals normaal en hoorde hij weer zichtbaar te worden in iTunes.

Nu wil het dat de iPhone inderdaad te zien werd in iTunes, maar alleen in de zijbalk. In het hoofdscherm kreeg ik een mededeling die ik liever niet had willen zien. Er kwam te staan:

There is a problem with your iPhone.

We're sorry, the iPhone you connected may be damaged and cannot be activated for service. We recommend you visit the nearest Apple Store for more information. To find your nearest Apple Store, click here.

Ik dacht, misschien hoort dit er wel bij en koppelde de iPhone los van de Mac, deed de *#31#-truc om te kijken hoe het een en ander er vanbinnen uitzag. Hij had inderdaad 1.1.2 met een nieuwe baseband gekregen… maar nog steeds No Wi-Fi.

Dus ik de iPhone weer in de recovery mode gebracht en 1.1.1 teruggezet. Uit de recovery mode gehaald met iNdependence en in iTunes weer willen downgraden naar 1.0.2.

Maar dit lukt niet meer! Als ik 1.0.2. terug wil zetten en deze firmware aanwijs met Shift/Option + restore, dan pakt hij het firmware pakket uit en krijg ik de melding:

De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1).

Toen heb ik het opnieuw willen proberen en ben toen weer naar 1.1.2 gegaan (met dezelfde melding tot gevolg) en toen gedowngrade naar 1.1.1. Althans, dat probeerde ik.

Als ik 1.1.1 wil restoren, dan krijg ik aan het einde deze foutmelding:

De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan.

Vervolgens heb ik de iPhone uit de recovery modus gehaald met iNdependence, en weer willen inladen in iTunes. Maar het rare is… dat ik nu de melding krijg van:

De iPhone kan niet met iTunes worden gebruikt, omdat de simkaart niet is geïnstalleerd. U moet uw simkaart in de iPhone plaatsen om de iPhone te activeren.

Maar het rare is… de simkaart 'zit' gewoon in de telefoon.


Nou, ik kan dus geen kant meer uit. 1.1.2 kan niet, 1.1.1 wil ook niet meer en ik kan ook niet meer terug naar 1.0.2!


Dit was het blijkbaar dan! Na 2,5 maand een trotse iPhone bezitter geweest te zijn, waarin we letterlijk werkelijk 'onafscheidelijk' waren, ben ik nu iPhone-loos. En dat doet pijn!

Want het is niet alleen een hele dure grap geweest, ik gebruikte het apparaat werkelijk dag en nacht, als telefoon, internetdevice, e-mail, agende, notities, etc.

Alhoewel ik het apparaat vreselijk ga missen, denk ik niet meer dat ik me ga storten in een nieuw 'hack' avontuur. Het was leuk, spannend en absoluut de moeite waard, maar het feit dat mijn iPhone er zo plotseling mee ophield, na 2,5 maand als een zonnetje gedraaid te hebben (en ik had géén software van derden geïnstalleerd), heeft me toch wel afgeschrikt.
  #24  
Oud 10-01-08, 23:27
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je mag hem ook naar mij sturen... Ik wil het ook wel proberen... Mischien kom ik er wel ... Kosteloos uiteraard
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #25  
Oud 11-01-08, 01:09
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Dankjewel Destiny, dat is heel aardig!

Maar misschien heb ik weer wat progressie gemaakt!

Ik zocht namelijk op dit forum naar de foutmelding die ik kreeg als ik wilde downgraden naar 1.0.2., en kwam uit bij een 'post' van jou (Destiny). Jij had het probleem met de (1) foutmelding ook al eens gehad, en daar heb ik toen mijn info uitgehaald.

In eerste instantie was een oudere iTunes (mogelijk) makkelijker, en dus heb ik versie 7.5 verruild voor 7.4. Daarna bleken er 2 recovery modussen te zijn voor 1.1.1, en degene waarbij het scherm zwart bleef, moest ik hebben.

Nou, dit alles lukte en ik kon terug naar 1.0.2. (Welliswaar met de baseband van 1.1.2. Toen heb ik in independence ge-activeerd ge-jailbreaked.

iTunes herkende gelukkig m'n iPhone weer, geen meldingen meer over dat de simkaart er niet in zou zitten, etc. en ik heb vlug een reservekopie van toen alles nog goed was teruggezet.

Hij is nog niet klaar met terugkopiëren op het moment van dit schrijven, maar ik heb er hoop in dat ik hem in ieder geval weer als iPod kan gebruiken morgen.

Daarnaast heb ik het programma iFuntastic gedownload, een soort tegenhanger van iBrickr.

Met dit programma ben ik in staat om toch nog in de iPhone zelf (de mappen en bestanden) te komen zonder Wi-Fi te gebruiken.

Want inderdaad, ik heb nog steeds geen Wi-Fi. Hij staat nog steeds greyed out.

Ik moet, denk ik, nog het een en ander herstellen om dit goed te krijgen en omdat ik met iFuntastic misschien wel een programma kan vinden om bijvoorbeeld te viriginisen, heb ik toch weer een beetje hoop gekregen.

Laatst gewijzigd door Mr. Macminded; 11-01-08 om 10:26.
  #26  
Oud 11-01-08, 01:15
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je kunt het beste hem dadelijk eerst virginizen in de 1.0.2 firmware met Virginize van de source http://ifoneguide.nl/repo.

Daarna gewoon update naar 1.1.1 en jailbreaken m.b.v. de appsnapp manier.
Daarna moet je de guide 1.1.1 naar 1.1.2 ( mac osx ) volgen. Het eerste gedeelte van het updaten en downgraden/jailbreaken hoef je niet meer te doen, omdat je nu al de 1.1.2 baseband hebt.

Succes
  #27  
Oud 11-01-08, 01:34
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Je kunt het beste hem dadelijk eerst virginizen in de 1.0.2 firmware met Virginize van de source http://ifoneguide.nl/repo.

Daarna gewoon update naar 1.1.1 en jailbreaken m.b.v. de appsnapp manier.
Daarna moet je de guide 1.1.1 naar 1.1.2 ( mac osx ) volgen. Het eerste gedeelte van het updaten en downgraden/jailbreaken hoef je niet meer te doen, omdat je nu al de 1.1.2 baseband hebt.

Succes
Maar hoe kom ik hier bij als ik geen Wi-Fi op de iPhone heb? Want dat is nu juist het hele probleem. Ik kan geen software downloaden zonder Wi-Fi.

Staan deze paketten die je normaal download via Installer.app, ook ergens los, zodat je ze via iBrickr of iFuntastic erop kunt zetten en op die manier laten draaien?
  #28  
Oud 28-01-08, 21:18
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb inmiddels de iPhone van Mr. Macminded mogen ontvangen, maar het ziet er slecht uit...

Ik heb geupdate naar 1.1.3....
Baseband aantal keren gedowngrade....
Meerder malen handmatig en geautomatiseerd gevirginized....

Niks helpt. Ik heb nog steeds geen Wi-Fi en bluetooth
  #29  
Oud 30-01-08, 14:39
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb de iPhone inmiddels terug gestuurd naar Mr. Macminded. Hij is niet met software aan de praat te krijgen. Updaten naar 1.1.3, baseband opnieuw flashen, virginizen, het heeft allemaal geen zin. Helemaal niks komt terug.

Het zou misschien opgelost zijn door de NOR seczones te herstellen, maar daar heb ik Wi-Fi voor nodig.
  #30  
Oud 30-01-08, 22:06
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Ik heb de iPhone inmiddels terug gestuurd naar Mr. Macminded. Hij is niet met software aan de praat te krijgen. Updaten naar 1.1.3, baseband opnieuw flashen, virginizen, het heeft allemaal geen zin. Helemaal niks komt terug.

Het zou misschien opgelost zijn door de NOR seczones te herstellen, maar daar heb ik Wi-Fi voor nodig.
Ik ben een relatieve n00b (senior member slaat op mijn leeftijd en niet op mijn kennis van de iPhone).
Dus durf ik deze vraag ook wel te stellen: waar vind ik die seczones? Waarom die vraag: ik heb een programmaatje op mijn pc waarmee ik mijn iPhone kan benaderen als harde schijf, via de USB-kabel. Is dat misschien een optie om zonder Wi-Fi iets te doen?

Zou dit überhaupt een optie zijn voor iedereen die momenteel (bijv. onder 1.1.3) geen Wi-Fi heeft, om toch wat aan te passen?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=

Laatst gewijzigd door ButcherJF; 30-01-08 om 22:18. Reden: doorgedacht (doorgedraaid?)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: ongeldige sim na update I-tunes firmware jasperkarin Unlock 10 29-12-10 14:15
iPhone: Via SBSettings bt/Wi-Fi/ssh uitschakelen, na reboot ongeldige sim? buikpijn Jailbreak 1 14-09-10 20:43
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 08:44
ongeldige sim donovoso Archief 1 03-12-09 15:40
Ongeldige sim na herstellen?? Lowflyerke iPhone algemeen 7 24-02-09 17:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.