//

Update 1.1.1 > 1.1.2 geeft problemen

Update 1.1.1 > 1.1.2 geeft problemen discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanavond geprobeerd om mijn activated+unlocked 1.1.1 te updaten naar 1.1.2 omdat een aantal programmaatjes kuren vertoonden. Dat ging echter niet vlekkeloos. Heb eerst met INdependence ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-01-08, 22:21
oscar oscar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Unhappy Update 1.1.1 > 1.1.2 geeft problemen

Vanavond geprobeerd om mijn activated+unlocked 1.1.1 te updaten naar 1.1.2 omdat een aantal programmaatjes kuren vertoonden. Dat ging echter niet vlekkeloos.

Heb eerst met INdependence 1.3.1 een prep uitgevoerd en vervolgens via iTunes de update gedraaid. Tot zover geen problemen, echter de iPhone is dan weer gelocked en niet meer geactiveerd.

Volgens de handleiding van INdependence is het vervolgens een fluitje van een cent. Gewoon op Jailbreak klikken en klaar. Echter, INdependence zegt vervolgens dat ie alleen 1.0.2 kan jailbreaken (in de help/handleiding staat niks over downgraden). Tja. Daar zit ik dan. Jailbreaken via AppSnapp gaat namelijk niet, want mijn iPhone is al gefixed voor wat betreft de TIFF exploit.

Wie kan me helpen?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-08, 22:25
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Eerst moet je weer downgraden naar de 1.1.1 firmare d.m.v. de recovery mode. Daarna jailbreaken/activeren met appsnapp. Vervolgens oktoprep installeren en gewoon update naar 1.1.2. Daarna activeren met jailbreaker.jar. iPhone in airplane mode zetten en anysim 1.2.1u draaien ( Als je dat nog niet hebt gedaan. Kan zijn dat je dat al in de 1.1.1 firmware hebt gedaan. Dan hoeft het niet nog eens ). iWorld installeren en draaien en je kunt weer bellen.

Meer info zie de wiki
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 12-01-08, 02:35
oscar oscar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Eerst moet je weer downgraden naar de 1.1.1 firmare d.m.v. de recovery mode. Daarna jailbreaken/activeren met appsnapp. Vervolgens oktoprep installeren en gewoon update naar 1.1.2.
Zover ben ik nu, oktoprep geinstalleerd en update achter de rug... alleen, ik krijg de iPhone nu niet meer uit de recovery mode. Wat een geklungel van mij zeg. INdependence herkent hem daarom nog niet.

Iemand een tip?
  #4  
Oud 12-01-08, 10:39
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Nadat je updat hebt gedaan moet je nog een ander programma draaien om te jailbreaken Hier te downloaden RapidShare: 1-Click Webhosting Draai de jailbreak.jar Als dit klaar is de iphone herstarten en als het goed is herstart de iphone nog een keer vanuit zichzelf

Laatst gewijzigd door Michael; 12-01-08 om 10:45.
  #5  
Oud 12-01-08, 14:58
oscar oscar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Unhappy

Het schiet niet op... Ik heb nu de volgende stappen doorlopen:

- downgrade 1.1.1
- oktoprep
- update 1.1.2
- jailbreak
- anySIM 1.2.1u gedraaid

Echter anySIM loopt vast (!) en nu ik de telefoon heb herstart, blijft de iPhone zich herstarten. What to do?!?!

Edit: ondertussen ben ik via iTunes een restore aan het uitvoeren. Eens kijken of de iPhone zich daarna weer laat jailbreaken en dan er toch maar weer eens anySIM op loslaten.

Laatst gewijzigd door oscar; 12-01-08 om 15:01. Reden: Aanvulling
  #6  
Oud 12-01-08, 15:05
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Je moet wel de vliegtuig modus aanzetten als je anysim draait Anders krijg je bovenstaand probleem
  #7  
Oud 12-01-08, 15:08
oscar oscar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Je moet wel de vliegtuig modus aanzetten als je anysim draait Anders krijg je bovenstaand probleem
Ahaaa... dat zal het zijn! Ik ga aan de slag (weer downgraden naar 1.1.1 - oktoprep - updaten 1.1.2 - jailbreak - anysim). Ik post mijn bevindingen zodra ik verder ben.
  #8  
Oud 12-01-08, 16:16
oscar oscar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 50
Standaard

Downgraden naar 1.1.1 ging uiteindelijk goed, maar de iPhone kwam niet meer uit de recovery mode. Uiteindelijk via iBrickr (op een PC) uit de recovery mode gekomen en vervolgens (na oktoprep) een 1.1.2 update gedraaid. Nu wel airplane mode aangezet en uiteindelijk AnySim gedraaid. Hij werkt weer!!

Veel dank voor de ondersteuning hier in het forum, hier kan een slotje op. (nou ja, uiteindelijk doet de app Listen nog steeds niet wat ik wil - conyinu connection failed - maar dat komt omdat de Gracenote service van Listen plat ligt).

Laatst gewijzigd door oscar; 12-01-08 om 21:38. Reden: Opgelost!
  #9  
Oud 30-01-08, 16:08
flojo flojo is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard

Mensen heb een probleem, namelijk dat ik een otb 1.1.2 heb. Eerst gedowngrade naar 1.1.1 toen gejailbreaked en oktoprep geinstalleerd. Vervolgens via itunes shift-update iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw aangeklikt maar de telefoon zet op dat moment zichzelf in recovery-mode waardoor oktoprep en alles eraf wordt gegooid want je moet vervolgens rebooten via ibrickr...weet iemand wat er fout gaat?
  #10  
Oud 30-01-08, 17:23
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Heb je voor de upgrade van 1.1.1. naar 1.1.2. de At&t simkaart nodig? zoals beschreven in de Wiki?
  #11  
Oud 30-01-08, 18:08
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

als ik de wiki volg en mijn gejailbreakde iphone 1.1.1. wil updaten naar 1.1.2 kom ik bij de 1e stap al in de problemen. Als ik op shift restore druk in Itunes krijg ik en nieuw scherm maar niet met het benodigde bestand wat in de wiki staat aangegeven maar met daarin zoeken in C:
Hoe los ik dit op????
  #12  
Oud 30-01-08, 18:23
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

SHIFT en update knop werkt trouwens ook niet
  #13  
Oud 30-01-08, 18:38
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

niemand die kan helpen??????
  #14  
Oud 30-01-08, 18:47
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
niemand die kan helpen??????
Download eerst de firmware voor 1.1.2 (zie firmware bij wiki) sla het bestand op.
Op je 1.1.1 oktoprep installeren. Na installatie op OK drukken en dan terug naar je springboard.
Zet je iPhone nu uit dmv menu en uitknop 3 seconden in te drukken en slide om uit te zetten. (geen hardreset want dan ben je oktoprep weer kwijt)
Opnieuw aanzetten en verbinden met iTunes. Nu shift-update drukken (geen restore, anders kan je weer van voor af aan beginnen).
Selecteer het bestand wat je net van het net hebt gehaald. na update via iBrickr of Jailbreak (win.bat) uit restore mode halen. Nu win.bat draaien en SSH aanzetten en knallen maar.
Duurt even en na de hele actie gaat je iPhone paar keer resetten. Daarna prima werkende versie van 1.1.2.
  #15  
Oud 30-01-08, 18:49
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Heb je voor de upgrade van 1.1.1. naar 1.1.2. de At&t simkaart nodig? zoals beschreven in de Wiki?
Ik raad je aan om je AT&T kaart te gebruiken bij upgrade
  #16  
Oud 30-01-08, 18:50
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

ff vraagje, mijn Itunes geeft aan er een iphone is aangetroffen in herstelmodus?
Wat te doen om verder te upgraden naar 1.1.2, nu op versie 1.1.1.
  #17  
Oud 30-01-08, 18:53
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
ff vraagje, mijn Itunes geeft aan er een iphone is aangetroffen in herstelmodus?
Wat te doen om verder te upgraden naar 1.1.2, nu op versie 1.1.1.
Via iBrickr kan je je telefoon uit restore mode halen. Volg daarna de volgende handleiding:
iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows

Koen
  #18  
Oud 30-01-08, 18:57
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Ik kan dus ook alleen maar de restoreknop indrukken en niet de update knop momenteel, moet ik dan eerst restoren naar 1.1.1. dan oktoprep en dan shift-update naar 1.1.2.?
  #19  
Oud 30-01-08, 19:16
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ Bekijk bericht
Ik kan dus ook alleen maar de restoreknop indrukken en niet de update knop momenteel, moet ik dan eerst restoren naar 1.1.1. dan oktoprep en dan shift-update naar 1.1.2.?
Het beste is om met een schone 1.1.1 naar 1.1.2 te gaan. Dus eerst restoren (shift-restore) naar 1.1.1 is aan te raden.
  #20  
Oud 30-01-08, 19:44
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

Ik heb hem met Ibrickr uit restore modus gehaald en gelukt, bedankt voor de tip,
Nu van de wiki firmware 1.1.2. downloaden daarna volgends de guide uprade van 1.1.1. naar 1.1.2. zonder downgrade naar 1.1.1. upgraden, moet als het goed is lukken. bedankt voor de hulp so far!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Update naar 4.3 geeft problemen (niet-jailbreak) sjoerdselen Jailbreak 8 11-03-11 15:44
3.0 geeft problemen misterx iPhone algemeen 4 21-06-09 00:27
springjumps update geeft problemen Lucien1966 Jailbreak apps en thema's 2 06-05-09 17:18
Meerdere smsjes geeft problemen? vdvorst iPhone algemeen 2 03-12-08 16:41
appinstaller geeft grote problemen!! orli iPhone algemeen 7 19-04-08 13:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.