//

Vastgelopen '300MB killer fix'

Vastgelopen '300MB killer fix' discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, heb een unlocked (Nextsim) 1.1.2 US 4.6BL iPhone. Installeer regelmatig applicaties via Installer en kreeg de melding dat de schijf bijna vol zat. Had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-08, 22:38
sdekker sdekker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 20
Unhappy Vastgelopen '300MB killer fix'

Hoi,

heb een unlocked (Nextsim) 1.1.2 US 4.6BL iPhone. Installeer regelmatig applicaties via Installer en kreeg de melding dat de schijf bijna vol zat.

Had gehoord over het script dat je apps verplaatst en een symlink aanmaakt (300 MB killer fix van ifoneguide) en die gestart. Echter, ik heb ook Categories actief en tijdens het draaien van het script liep de iPhone vast

Nu mis ik een aantal apps (waaronder ook die van Apple) en kan deze niet vinden via iPhoneBrowser. De locatie die wordt genoemd waar de apps naartoe moeten bestaat niet.

Ik wil het pgm Categories uninstallen via Installer maar daar krijg ik de foutmelding ''main script execution failed'

Ook krijg ik sindsdien geen updates meer te zien in Installer (dat kán natuurlijk maar normaliter had ik dagelijkse updates).

Heeft iemand een idee waar de apps naartoe zijn verplaatst, hoe ik alsnog Categories kan verwijderen, wat er met de updates aan de hand kan zijn?

Alvast erg bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-08, 22:15
sdekker sdekker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 20
Standaard

Niemand die een idee heeft?
  #3  
Oud 14-01-08, 22:48
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Jawel Je had die 300 fix niet moeten draaien. Dat was niet de oplossing. Geen idee waar je apps zijn gebleven dus misschien handig om te restoren
  #4  
Oud 19-01-08, 10:02
sdekker sdekker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 20
Standaard

Ik heb het ondertussen zelf opgelost, bij zoeken door de iPhone kwam ik deze map tegen:
/private/var/root/Applications_ROOT

Hierin stonden alle programma's, ook die ik niet meer in /Applications/ kon vinden. Ik heb toen de missende programma's gekopieerd vanuit deze map naar de /Applications/ map.

Je moet dan wel op letten dat je de permissies goed hebt staan, anders kunnen de programma's niet opstarten.

Weet iemand of de map /private/var/root/Applications_ROOT/ ook verwijderd mag worden?
  #5  
Oud 19-01-08, 10:19
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Die mag je wel weggooien
  #6  
Oud 21-01-08, 13:48
rich2510 rich2510 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 19
Standaard

werkt alles intussen naar behoren? ik heb hetzelfde gehad dat ineens icoontjes verdwenen. ik heb dus de iphone moeten restoren, maar als het nog een keer gebeurt dan weet ik tenminste dat er een andere oplossing is.

ik heb nu de 300mb fix niet meer geinstalleerd. hoorde namelijk ook dat je gewoon op ok moet drukken en verder niets aan de hand is... dus dat je gewoon door kan blijven installeren zonder dat 'de schrijf vol zit'
  #7  
Oud 21-01-08, 14:00
sdekker sdekker is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 20
Standaard

Yep, alles werkt gelukkig weer ok. Heb al m'n oude progs er weer in zitten.

Het enige dat ik vermoed is dat installer niet meer wat wat ik allemaal geïnstalleerd heb, ik krijg tegenwoordig nl. geen updates meer te zien. Ga ik oplossen door alles te uninstallen en daarna weer te installeren (hopelijk werkt dat).

Succes!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone task killer / process killer peterdeleu Jailbreak apps en thema's 1 15-09-08 13:36
300mb fix -kriis Unlock [archief] 3 04-02-08 13:43
WinSCP en 300MB Killer problemen na upgrade 1.1.3 ControlSje Unlock [archief] 5 30-01-08 10:13
300MB Gerwin Archief 2 12-11-07 17:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.