//

Hulp voor een n00b?

Hulp voor een n00b? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan in het 'normale' leven alles wat er maar te doen is met een Mac (en met Win XP kan ik ook nog wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-01-08, 22:05
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Smile Hulp voor een n00b?

Ik kan in het 'normale' leven alles wat er maar te doen is met een Mac (en met Win XP kan ik ook nog wel een beetje uit de voeten) maar als iPhone-n00b heb ik nu toch even hulp nodig, zie door de bomen...

Op een bizarre manier kom ik overal op het web tutorials tegen die beloven dat als je ze volgt je een 1.1.2 OOTB kan jailbreaken, maar puntje bij paaltje lijkt het nooit te kloppen, en tot mijn spijt gaat dat ook voor alle uitleg die ik tot nu toe (maar ik ga er van uit dat ik iets mis) hier heb gevonden.

Zo begint deze entry in de Wiki met het feit dat je eerst moet synchen met iTunes. Maar ik kan niet synchen met iTunes omdat ik niet wil/kan activeren met de AT&T kaart.

De volgende stap in de Wiki is dat ik naar jailbreakme.com moet gaan om installer.app op de iPhone te zetten, maar jailbreakme.com werkt alleen met 1.1.1 en om 1.1.1 op m'n iPhone te krijgen moet ik installer.app er op hebben. Heb het voor de zekerheid trouwens toch geprobeerd met jailbreakme.com maar na een hele lange tijd van helemaal niets maar opgegeven.

Kortom, ik zit in eindeloze vicieuze cirkels en hoop dat iemand me er uit kan helpen.

Wi-Fi werkt (via *#307# etc.) en de versie is 1.1.2 (3B48b) met modem firmware 07.02.13_G (bootloader zal wel 4.6 zijn, maar ook nog niet bij kunnen komen).

Dus als iemand een gouden tip heeft ben ik hem/haar eeuwig dankbaar!

(edit: tiepfauten gecorrigeerd)

Laatst gewijzigd door Dwevbob; 17-01-08 om 22:42.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-08, 00:14
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

Eerst downgraden naar 1.1.1 die jailbreaken etc.. en dan upgraden naar 1.1.2
Dan heb je wel Installer op je iphone.
  #3  
Oud 18-01-08, 07:59
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

Bedankt voor het antwoord, maar daar zit juist het probleem. Ik heb in het verleden genoeg apparaten gekraakt, maar heb het gevoel dat alle tutorials die ik vind er te veel van uit gaan dat mensen al weten waar het over gaat en er daarom passen missen.

Jij schrijft dat ik er 1.1.1 op moet zetten, maar de stappen die ik moet doen volgens dit forum om dat te doen werken simpelweg niet. Ik blijf steken bij het activatiescherm van AT&T waar ik volgens deze tutorial in DFU mode zou moeten komen met de Home knop en de Sleep/Wake knop, maar mijn iPhone gaat uit, unmount in iTunes en gaat nooit meer aan, in wat voor mode dan ook.

De activatie-methode die hier op het forum gegeven wordt werkt ook niet, zowel iDemocracy als iNdependence ondersteuning volgens hun eigen sites mijn telefoon niet.

En (zoals ik al eerder schreef) werkt de methode van de Wiki hier ook niet, zowel stap 1 (synchroniseren) als twee (jailbreaken via jailbreakme.com) kunnen allebei niet worden uitgevoerd.

Zijn de Wiki-tutorials hier misschien niet geschikt voor 1.1.2 OOTB of mist er misschien een stap aan het begin?

Ik sta in ieder geval op het punt om voor het eerst in m'n leven maar voor een hack te gaan betalen... :-(
  #4  
Oud 18-01-08, 09:03
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

Even een antwoord op mezelf in de hoop dat dit andere n00bs inde toekomst zal kunnen helpen. Ik hield kennelijk de home-knop te lang vast. Door 'm eerder los te laten ben ik nu (eindelijk!) in iTunes in Recovery-mode terecht gekomen, neem aan dat het vanaf hier wel moet lukken...
  #5  
Oud 18-01-08, 11:18
Gianni Gianni is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob Bekijk bericht
Bedankt voor het antwoord, maar daar zit juist het probleem. Ik heb in het verleden genoeg apparaten gekraakt, maar heb het gevoel dat alle tutorials die ik vind er te veel van uit gaan dat mensen al weten waar het over gaat en er daarom passen missen.

Jij schrijft dat ik er 1.1.1 op moet zetten, maar de stappen die ik moet doen volgens dit forum om dat te doen werken simpelweg niet. Ik blijf steken bij het activatiescherm van AT&T waar ik volgens deze tutorial in DFU mode zou moeten komen met de Home knop en de Sleep/Wake knop, maar mijn iPhone gaat uit, unmount in iTunes en gaat nooit meer aan, in wat voor mode dan ook.

De activatie-methode die hier op het forum gegeven wordt werkt ook niet, zowel iDemocracy als iNdependence ondersteuning volgens hun eigen sites mijn telefoon niet.

En (zoals ik al eerder schreef) werkt de methode van de Wiki hier ook niet, zowel stap 1 (synchroniseren) als twee (jailbreaken via jailbreakme.com) kunnen allebei niet worden uitgevoerd.

Zijn de Wiki-tutorials hier misschien niet geschikt voor 1.1.2 OOTB of mist er misschien een stap aan het begin?

Ik sta in ieder geval op het punt om voor het eerst in m'n leven maar voor een hack te gaan betalen... :-(

Je meot gewoon naar iphonethesolution.com gaan, daar staat de correcte uitleg op.

Greetz Gianni
  #6  
Oud 18-01-08, 12:22
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

Het is fijn om te horen dat het is gelukt. (het is makkelijk om je geluid van je pc aan te hebben staan als je in DFU modem gaat. Dan hoor je in windows de usb connect en disccoent geluiden.
Succes verder met het unlocken !
  #7  
Oud 18-01-08, 20:19
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

@ Jimmy_Boy: Ik lees inmiddels ook op andere plekken op het web die tip, maar op een Mac werkt dat niet zo. Ik zou zeggen in het algemeen gelukkig maar, maar in dit geval wel jammer.

Maar heb inmiddels wel een (volgens mij) veel betere manier in DFU-mode te komen: zet je iPhone uit (met de knop bovenop) en zet 'm weer aan met de knop bovenop èn de Home-knop. Zodra je het Apple-logo ziet (duurt wat langer dan anders) laat je de knop bovenop los terwijl je de Home-knop nog ingedrukt houdt. Start ondertussen iTunes op en wacht tot die je vertelt dat je in Restore-mode zit.

En de unlock is verder prima gegaan! ;-)

Laatst gewijzigd door Dwevbob; 20-01-08 om 16:03.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Firmware upaten ? How to voor een n00b. King-Kurt Archief 1 08-01-10 15:51
Hulp gezocht voor een nieuwe ontwikkelaar juulie Ontwikkelen voor iOS 4 02-04-09 11:27
hulp voor een jailbreak 3g tinos Archief 3 02-10-08 19:32
N00b heeft vragen. EricP007 Archief 4 08-05-08 13:55
Uitleg nodig voor een n00b Iknietsnap Archief 2 07-01-08 06:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.