//

Welke sim?

Welke sim? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey Ik heb enkele weken geleden een turbosim gekocht op Ebay. Op die sim stond echter niet bladox op maar wel Gevey. Kaartje is in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-01-08, 21:27
Sphinkx Sphinkx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 37
Standaard Welke sim?

Hey Ik heb enkele weken geleden een turbosim gekocht op Ebay. Op die sim stond echter niet bladox op maar wel Gevey. Kaartje is in Oranje en flinterdun. Om mijn Iphone te unlocken heb ik de gebruiksaanwijzing gebruikt van een Turbosim. Heb de manual gevolgd van het Hackint0sh forum. Geen problemen hier tot als ik de laatste stap moest doen. Daarbij moest ik de file Applesaft aanpassen. Daarbij kreeg ik op het einde nooit een OK. Heb nadien toch maar eens mijn sim er proberen in te steken en die werd wel aanvaard maar ik kon niet bellen. Daarna heb ik Iworld geinstalleerd en dan werkte wel alles... Nu heb ik wel af en toe een foutmelding sim locked. Als ik gewoon op unlock duw werkt alles terug maar tijdens die melding heb ik wel geen ontvangst. Dus ik denk dat ik softwarematig iets verkeerd gedaan heb of dat ik mijn sim niet goed geplaatst... Ik krijg daardoor regelmatig de opmerkingen van andere dat ik niet bereikbaar was. Dit komt uiteraard omdat mijn sim toen op locked staat. Nogal vervelend dus. Nu is mijn vraag wat voor soort sim ik heb? Heb ik een turbosim kloon of zelfs een ander soort sim zoals een Nextsim, stealthsim of nog iets anders... Is er een manier om dit te weten komen? Heb het al aan de verkoper gevraagd maar geen antwoord. Kan er mij iemand helpen met mijn problemen?

Laatst gewijzigd door Sphinkx; 20-01-08 om 21:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-01-08, 07:55
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Misschien dat de volgende links je van hulp kunnen zijn :

- NEXT SIM-GEVEY: Turbo Speed to unlock iphone OOB 1.1.2 - eBay, Unlocking Kits, Services, Accessories, Parts, Cell Phones PDAs. (Eindtijd 28-dec-07 09:49:50 CET) (staat een youtube filmpje in over het hoe en wat)

- [1.1.2 OTB] Tutorial MAC/PC with TurboSIM - Hackint0sh (user manual)

Ziet er dus naar uit dat je een TurboSim clone hebt.
__________________
...If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with stupidity...
  #3  
Oud 21-01-08, 07:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Dat is geen turbosim. Alleen de Turbosim van Bladox hoeft met Applesaft geprogrammeerd te worden.
Al die dingen heten tegenwoordig turbosim in de volksmond.
  #4  
Oud 21-01-08, 10:30
Sphinkx Sphinkx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 37
Standaard

Dus de files van Applesaft dat ik er opgezet heb zijn niet nodig... Ik had enkel moeten 1.1.2 downgraden, dan activeren. Oktorep installeren op de 1.1.1. Daarna terug upgraden en Iworld installeren. Dan booten met die sim.

Die files van Applesaft die nu op de Iphone staan mag ik deleten... Of kan dit voor problemen zorgen? Is dit dan de reden waarom ik soms die kleine problemen heb of ligt dit mss gewoon dat mijn 2sims niet goed connecteren omwille van slechte plaatsing...

Hoe kan ik te weten komen welke sim ik heb?

Ebay pagina = eBay.be: TURBOSIM iPhone Unlock 1.1.2 OTB - BL 4.6 / USA Version (object 140195989022 eindtijd 08-jan-08 21:30:00 CET)

Bedankt voor de hulp al
  #5  
Oud 21-01-08, 22:03
Sphinkx Sphinkx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 37
Standaard

Heb antwoord gekregen van de verkoper. Heb dus een Nextsim V3. Dus laatste stap is niet nodig enkel Iworld installeren Applesaft files mag ik dus deleten...
  #6  
Oud 22-01-08, 11:11
sanbre sanbre is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: R'dam
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sphinkx Bekijk bericht
Heb antwoord gekregen van de verkoper. Heb dus een Nextsim V3. Dus laatste stap is niet nodig enkel Iworld installeren Applesaft files mag ik dus deleten...
En, werkt ie naar behoren?? easy install?

Ik zit met smart op mijn bestelling te wachten, afgelopen vrijdag gedaan.

Grtzz,

San
  #7  
Oud 22-01-08, 11:39
Sphinkx Sphinkx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik had de handleiding van Turbosim gevolgt... Daardoor had ik eerst wat problemen om de Applesaft files aan te passen. Maar dit was dan uiteraard niet nodig.

Dus gewoon handleiding volgen van Turbosim tot aan de upgrade van de 1.1.2 versie. Daarna Iworld installeren en Nextsim insteken samen met uw sim. Uiteraard moet je wel stukje van uw sim knippen.

Op begin had ik enkele problemen zoals vastlopers & sim die geblokkeerd was maar dit heb ik nu niet meer. Volgens mij kwam dit omdat de sim kaart er niet goed in zat... Dus als je de 2 sims er in steekt heel voorzichtig zijn en zelfs eventueel wat vast kleven met een klein stukje tape. Wel geen tape over de connectors kleven uiteraard...

Handleiding staat ook in mijn post #4. Die Ebay link dus...
  #8  
Oud 22-01-08, 20:10
sanbre sanbre is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: R'dam
Berichten: 14
Standaard

Yesss, inderdaad de manual gelezen, otb 1.1.2 bl4.6, eerst terug naar 1.1.1 weer naar 1.1.2 en werken, Nextsim werkt dus perfect...
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke pre-paid sim in USA? en voor welk bedrag? $25? $10? koekjedebij Koopinformatie USA 11 06-05-09 08:37
iPhone 3G: Welke simkaarten worden ondersteund door Rebe SIM? UZW Unlock 6 31-03-09 10:58
Welke hardware unlock sim is het beste/werkt met firmware 2.2 MOL20K Archief 1 10-12-08 16:06
Telfort en Iphone 3g welke sim? jaz075 Archief 3 20-10-08 09:07
welke *sim pdewildt Unlock [archief] 14 06-02-08 13:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.