//

Turbosim 1.1.2 otb restore wil niet lukken

Turbosim 1.1.2 otb restore wil niet lukken discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Nieuw op het forum, en hier terecht gekomen omdat na veelvuldig rond zoeken ik echt vast zit Gisteren een US versie OTB 1.1.2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-02-08, 12:59
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard Turbosim 1.1.2 otb restore wil niet lukken

Hallo allemaal,

Nieuw op het forum, en hier terecht gekomen omdat na veelvuldig rond zoeken ik echt vast zit

Gisteren een US versie OTB 1.1.2 iPhone gekocht in Singapore. Deze is in de zaak met een turbosim (meegekregen) open gemaakt. Alles werkte zonder problemen. De jailbreak naar 1.1.3 er over heen, allemaal koek en ei.

Vandaag, zonder ff te kijken op fora, summerboard geinstaleerd en dan crashed de boel. Volledig aan het hangen. Harde reset werkt, maar het systeem kwam niet meer terug ook niet naar een halve dag wachten.

Op nieuw jailbreaken dus. Rond gekeken en blijkt dus dat ik eerst naar 1.1.1 moet gaan, nou het probleem.

iTunes wil 1.1.1 niet restoren. Niet de iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw versie (maar die schijnt vaker problemen te hebben) noch de iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw versie.
Beide komen geheel niet op de telefoon terecht via iTunes, en dus verder gaan met indepency of jailbreak 1.1.2 gaat niet lukken.

iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw gaat zonder problemen, maar ja, dat jailbreaked wat lastig (tenzij ik gewoon scheel google natuurlijk).

Ik werk op een mac book, en heb iTunes gedowngrade van 7.6 naar 7.5. Heb het onder verschillende user gerobeerd maar ho maar. Ik heb hier geen windows systeem tot m'n beschikking, dus ik zal het met de mac moeten doen.

Iemand die mij kan helpen? Moet ik mogelijk de turbosim verwijderen alvorens 1.1.1 er op te zetten? Beetje clueless aan het worden
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-08, 13:01
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Misschien heb je hier iets aan:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html
  #3  
Oud 05-02-08, 13:04
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Misschien heb je hier iets aan:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html
Dank voor het mee denken, maar ik heb geen windows tot mijn beschkking voor de komende 2 maanden, dus ik heb echt een mac oplossing nodig....

Mijn probleem zit hem vooral dus in het downgraden/restoren naar 1.1.1, what ever versie ik ook gebruik....
  #4  
Oud 05-02-08, 13:07
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghoul Bekijk bericht
Dank voor het mee denken, maar ik heb geen windows tot mijn beschkking voor de komende 2 maanden, dus ik heb echt een mac oplossing nodig....

Mijn probleem zit hem vooral dus in het downgraden/restoren naar 1.1.1, what ever versie ik ook gebruik....
Als je wel "slide for emergency" kunt doen, doe dat dan. Als je in het scherm met het telefoontoetsenbord bent houd je de aan-/uit- en de homeknop tegelijk ingedrukt totdat het scherm van de iPhone zwart wordt.
Je laat dan de powerknop los en blijft de homeknop ingedrukt houden. iTunes zal een iPhone vinden in herstelmodus. De downgrade naar 1.1.1 zou zo ook moeten lukken.
  #5  
Oud 05-02-08, 13:12
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Als je wel "slide for emergency" kunt doen, doe dat dan. Als je in het scherm met het telefoontoetsenbord bent houd je de aan-/uit- en de homeknop tegelijk ingedrukt totdat het scherm van de iPhone zwart wordt.
Je laat dan de powerknop los en blijft de homeknop ingedrukt houden. iTunes zal een iPhone vinden in herstelmodus. De downgrade naar 1.1.1 zou zo ook moeten lukken.
Bij het installeren van 1.1.2 kom ik daar wel inderdaad, echter bij elke poging een 1.1.1 er op te zetten kom ik daar niet. Bedoel je dat ik van uit de 1.1.2 versie iets zou moeten kunnen met de "slide for emergency"?
Recovery mode kom ik in, da's geen punt. Ik kan dus ook de 1.1.2 firmwae op m'n iphone krijgen, maar niet een andeere, zelfs itunes de 1.1.3 er op laten zetten werkt niet.

Of ik heb de pech tegen corrupte firmwares aan te lopen (waar ik aan twijfel) of er is iets raars aan de hand met m'n iTunes....
  #6  
Oud 05-02-08, 13:35
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Wat er gebeurd bij het restoren van de 1.1.1 image:

Alles gaat goed tot aan het verifieren van de software. Dan komt de 1015 foutmelding, welke volgens alles correct dient te zijn. Vervolgens dien ik of Indepence of jail break 1.1.2 te gebruiken om de iPhone te rebooten, beide programma's zijn daar niet toe instaat. Indepences wil niet op starten zelfs of geeft de melding dat er geen call gedaan kan worden en sluit dan af.

1.1.2 gaat er in 1 keer op, maar daarna downgraden naar 1.1.1 geeft hetzelfde resultaat....

1.1.2 geeft ook via iTunes aan dat de iPhone tot factory defaults is terug gegaan.
  #7  
Oud 05-02-08, 14:25
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghoul Bekijk bericht
Wat er gebeurd bij het restoren van de 1.1.1 image:

Alles gaat goed tot aan het verifieren van de software. Dan komt de 1015 foutmelding, welke volgens alles correct dient te zijn. Vervolgens dien ik of Indepence of jail break 1.1.2 te gebruiken om de iPhone te rebooten, beide programma's zijn daar niet toe instaat. Indepences wil niet op starten zelfs of geeft de melding dat er geen call gedaan kan worden en sluit dan af.

1.1.2 gaat er in 1 keer op, maar daarna downgraden naar 1.1.1 geeft hetzelfde resultaat....

1.1.2 geeft ook via iTunes aan dat de iPhone tot factory defaults is terug gegaan.
Ik zou eens heel even een guide erbij pakken, want fout 1015 is heel normaal bij een downgrade naar 1.1.1. Je hoeft daarna alleen je iPhone uit restore mode te schoppen.

1 Ding: Probeer nooit, maar dan ook nooit meer met iTunes naar 1.1.3 te herstellen. Je iPhone kan dan niet meer bellend gemaakt worden.
  #8  
Oud 05-02-08, 14:29
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik zou eens heel even een guide erbij pakken, want fout 1015 is heel normaal bij een downgrade naar 1.1.1. Je hoeft daarna alleen je iPhone uit restore mode te schoppen.
Klopt, dat dacht ik dus ook, alleen welke guide en de daarbij horende tool ik ook volg en probeer, het uit dfu modus krijgen gebeurd niet. Tevens breekt de 1.1.1 downgrade af met de foutmelding in een eerder stadium dan de 1.1.2 install via iTunes. Ik volg de manuals echt stap voor stap, en gebruik de versies van de tools die passen bij m'n itunes versie. Nog steeds geen stap verder...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
1 Ding: Probeer nooit, maar dan ook nooit meer met iTunes naar 1.1.3 te herstellen. Je iPhone kan dan niet meer bellend gemaakt worden.
Woops, ben ik ff blij dat dat dan ook niet gelukt is
  #9  
Oud 05-02-08, 16:41
djgns djgns is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Al eens de guide geprobeerd die op iclarified staat? Dis is speciaal voor mac en kan je de laatste nieuwe independence downloaden.
En dan als je die foutmelding 1015 krijgt, OK klikke, iTunes afsluiten, wel iphone aan de mac aangesloten laten en gewoon independence opstarten en wachten.
Die zla automatisch de iphone zoeken en hem uit dfu kicken.

Grtz PJ
  #10  
Oud 05-02-08, 16:50
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djgns Bekijk bericht
Al eens de guide geprobeerd die op iclarified staat? Dis is speciaal voor mac en kan je de laatste nieuwe independence downloaden.
En dan als je die foutmelding 1015 krijgt, OK klikke, iTunes afsluiten, wel iphone aan de mac aangesloten laten en gewoon independence opstarten en wachten.
Die zla automatisch de iphone zoeken en hem uit dfu kicken.

Grtz PJ
Daar is dus waar het bij mij fout gaat. Independence start niet. Als ik fw 1.1.2 heb draaien start independence zonder problemen, laat me alle info zien, maar kan natuurlijk niets met 1.1.2.

Als ik de restore naar 1.1.1 doe, krijg ik de 1015 melding. Ik klik ok, sluit iTunes af en start independence. App stuiter 3 keer in de dock en plof weg is ie weer. 10 minuten wachten, niets. Dat gebeurd onder root iig. Als ik het onder m'n eigen user doe krijg ik een fout melding. Iets met no call registering of zo iets dergelijks. Googlen daar op geeft mee ook geen informatie.

Ik volg de stappen van de manuals, maar independence wil gewoon niet doen wat ie moet doen met mijn 1.1.1 images lijkt het wel.

Kan het met de turbo sim te maken kunnen hebben?

Info na installatie van 1.1.2:

iTunes version 7.5.0
product version 1.1.2
baseband version 04.02.13_g
firmware version iBoot-204.2.9
build version 3b48b

ik gebruik independence versie 1.3.1

Laatst gewijzigd door Ghoul; 05-02-08 om 16:53.
  #11  
Oud 05-02-08, 17:08
djgns djgns is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

bizar, wat ik wel zie bij mij si dat ik versie 1.3.2 beta heb van independence.

Misschien dat die het wel doet...

Normaal vind je een link op de site van iclarified.

grtz PJ
  #12  
Oud 05-02-08, 17:21
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Helaas, het zelfde resultaat :s Wordt er een beetje moedeloos van :s

Misschien maar weer 1.1.2 er op zetten en langs gaan bij de knakkers om te kijken of ze daar nog de at&t sim hebben ofzo :S

Anders maar wat geld er tegen aangooien om een beunhaas aan de slag te zetten... tast me wel in m'n eer aan dit geheel hahahahaah
  #13  
Oud 05-02-08, 17:31
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghoul Bekijk bericht
Helaas, het zelfde resultaat :s Wordt er een beetje moedeloos van :s

Misschien maar weer 1.1.2 er op zetten en langs gaan bij de knakkers om te kijken of ze daar nog de at&t sim hebben ofzo :S

Anders maar wat geld er tegen aangooien om een beunhaas aan de slag te zetten... tast me wel in m'n eer aan dit geheel hahahahaah
Herkent iTunes je iPhone wel?
  #14  
Oud 05-02-08, 17:37
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Ja. Na de 1.1.2 install krijg ik de invalid sim melding, na de 1.1.1 wordt de iPhone enkel als een iphone in recovery mode herkend. Als ik de iPhone hard reset nadat iNdendence toch niet wil starten boot ik ook direct in de recovery mode, en dus niet in een 1.1.1 image. Zal anders de image gaar zijn? Ik ben met de iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw zowiezo niet succesvol geweest (error 5 steeds, die die image is blijkbaar brak).
Ik probeer dan versie iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw en dat geeft dus steeds dit resultaat. Beide images met firefox gedownload om file corruptie te voorkomen, en via de links die hier in de wiki te vinden zijn...
  #15  
Oud 05-02-08, 17:45
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Nee, het is niet je image, het is je installatie van iNdependence. Error 1015 na de 1.1.1 restore is heel normaal.
Kun je eens "slide for emergency" doen, naar *3001#12345#* bellen, op versions tikken? Wat staat er bij firmware version?
  #16  
Oud 05-02-08, 17:51
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Als ik 1.1.1 installeer en reboot kom ik niet op de emergency plek, maar ga ik direct door naar recovery. onder 1.1.2 geeft dit nummer:
Firmware version 04.02.13_G

Maar dat geeft iNdependence me ook als ik het opstart als de 1.1.2 image er op staat.

Onder 1.1.1 gebeurd er niets anders dan terug gegooit worden in recovery mode vandaar dat ik aan de image twijfel...
  #17  
Oud 05-02-08, 17:52
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Welke foutmelding krijg je bij het restoren naar 1.1.1?
  #18  
Oud 05-02-08, 17:56
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Welke foutmelding krijg je bij het restoren naar 1.1.1?
iTunes geeft enkel de 1015 error, na ok klikken meteen de melding dat er een iphone in recovery mode gevonden is. that's it. Dat is wat je verwacht.

Ook het mage laden duurt lang genoeg (vergelijkbaar aan de succesvolle 1.1.2 install) om dat wel voor goed aan te merken.

Ik weet niet of na een handmatige reboot de iphone dan met een image moet komen, want dat gebeurd niet.
  #19  
Oud 05-02-08, 18:01
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Die 1015 error is normaal.
Als iNdependence niet reageert, of de melding geeft dat je 1.1.2 hebt, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1. iNdependence check alleen de baseband versie en trekt de verkeerde conclusie dat je FW 1.1.2 draait.
2. Je installatie van iNdependence is niet goed.

Heb je (voor 1 keer dan) geen Windoos bij de hand?
Macintoshers kunnen toch alles draaien?
  #20  
Oud 05-02-08, 18:09
Ghoul Ghoul is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Die 1015 error is normaal.
Als iNdependence niet reageert, of de melding geeft dat je 1.1.2 hebt, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn.
de melding 1.1.2 krijg ik alleen als ik ook echt 1.1.2 er op heb staan
met 1.1.1 er op krijg ik volledig niets. zelfs iNdependence niet opgestart :s

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
1. iNdependence check alleen de baseband versie en trekt de verkeerde conclusie dat je FW 1.1.2 draait.
2. Je installatie van iNdependence is niet goed.
2 zou kunnen, maar heb het al meerdere keren van de google source gedownload, met zowel safari als firefox :s

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Heb je (voor 1 keer dan) geen Windoos bij de hand?
Macintoshers kunnen toch alles draaien?
Ik zit in SIngapore momenteel. Heb m'n mac hier, maar geen windows install disc om er een dual boot van te maken. Heb een windows bak van m'n werk, maar die is behoorlijk beperkt in rechten (kan niet installeren) dus dat schiet niet op. En een werk laptop hacken als security man is vragen om m'n baan kwijt te raken

Zou op kantoor en pc kunnen ritselen, ware het niet dat ivm chinees nieuw jaar alles gesloten is (kantoren dat is) dus dat zou pas na het weekend zijn, en eigenlijk wil ik niet zo lang wachten om bereikbaar te zijn
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak wil niet lukken JW75 Jailbreak 8 03-05-11 19:50
't Wil maar niet lukken... Sir Mac Unlock [archief] 2 28-11-07 22:20
unlock wil niet lukken frangipaneman Archief 5 08-10-07 14:50
Wi-Fi wil niet lukken mrwhoopie Archief 24 07-10-07 21:48
SIMlock verwijderen wil niet lukken Dédé Archief 10 07-10-07 11:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.