//

Weergave opties instellen als standaard??

Weergave opties instellen als standaard?? discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Ik ben beginnend IOS X gebruiker, op een macbook pro (Sierra) na 25 jaar Windows gebruik. Nu loop ik tegen het volgende aan; Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-12-16, 07:04
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard Weergave opties instellen als standaard??

Hallo

Ik ben beginnend IOS X gebruiker, op een macbook pro (Sierra) na 25 jaar Windows gebruik.

Nu loop ik tegen het volgende aan;
Ik wil voor alle mappen in finder dezelfde lay-out instellen. Mijn voorkeursinstellingen zijn:

-Open altijd in symboolweergave
-Rangschik op soort
-Sorteer op naam

Ik heb dit geprobeerd in te stellen voor alle mappen. Wat ik dan doe is de betreffende map openen en boven in de balk naar Weergaveopties. Vervolgens lukt per map instellen prima, en dan worden instellingen ook onthouden echter heb ik zeer veel mappen en submappen en die moet ik kennelijk allemaal stuk voor stuk instellen. Een gigantische klus. Het geeft geen effect om in dat weergaveschermpje onderaan te klikken op " gebruik als standaard"....

Daarnaast heb ik ontdekt dat wanneer ik een map met de door mij ingestelde voorkeuren voor weergave kopieer naar een externe HD deze er in eerste instantie netjes zo uitziet zoals ik wil, maar zodra ik de schijf een keer ontkoppel en opnieuw aansluit dan gaat hij weer terug naar een andere indeling van die map...

En wanneer ik in een door mij ingestelde map een nieuwe submap aanmaak moet ik daar ook weer steeds opnieuw de instellingen van aanpassen.


Dus concreet mijn vragen:

Hoe stel ik voor een map inclusief alle submappen in één keer de weergaveopties in?

Hoe zorg ik ervoor dat nieuwe submappen automatisch de juiste weergaveopties mee krijgen?

en hoe zorg ik dat die instellingen van een map na kopieren naar een externe HD behouden blijven?


Heel graag jullie reactie!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-16, 19:22
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Lees vooral het antwoord volledig...

https://discussions.apple.com/thread/5543840?tstart=0
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 12-12-16, 09:40
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard

Dank voor de link. Begrijp ik goed dat wanneer ik die regel in terminal type hij de boel reset en ik dan de eerste map die ik aanklik naar wens in kan stellen waarmee (als ik op gebruik standaard klik) alle andere mappen voortaan ook zo zullen openen?

Mijn engels is voor normaal gebruik voldoende, maar niet heel goed, en zeker wanneer het op het ingewikkelde vlak komt dan wordt het lastig...

Dan rest nog de vraag hoe ik kan zorgen dat wanneer ik een volledige map naar bv een externe schijf verplaats deze dezelfde lay-out blijft behouden...
  #4  
Oud 12-12-16, 09:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoefhaan Bekijk bericht
Begrijp ik goed dat wanneer ik die regel in terminal type hij de boel reset en ik dan de eerste map die ik aanklik naar wens in kan stellen waarmee (als ik op gebruik standaard klik) alle andere mappen voortaan ook zo zullen openen?
Met dat terminal commando reset hij, wie dat ook mag zijn, de boel niet. Met dat terminal commando worden alle resource forks .DS_Store verwijderd, die blijkbaar vernaggeld zijn.

Als je de instellingen voor de directories dan opnieuw aanpast worden nieuwe resource forks aangemaakt en zou alles weer moeten werken.

Citaat:
Dan rest nog de vraag hoe ik kan zorgen dat wanneer ik een volledige map naar bv een externe schijf verplaats deze dezelfde lay-out blijft behouden...
Als je geen "handige tooltjes" gebruikt die van mening zijn dat .DS_Store resource forks niet nodig zijn op externe media blijven de instellingen ook op die media behouden.

PS:
Ook in Windows worden resource forks gebruikt en die heten daar dan Desktop.ini
  #5  
Oud 12-12-16, 15:43
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard

Hij, zij, het, IOS..

Het enige wat ik doe is een map verslepen naar de externe HD. Dus geen handige tooltjes die eigen meningen hebben. En dan lijkt in eerste instantie de lay-out behouden te worden maar na 1x ontkoppelen van de HD (netjes via "verwijder (medium)" ) en vervolgens weer koppelen dan pakt hij weer een andere weergave.

Ik zal bovenstaande uitvoeren, de HD nog eens formatteren en dan opnieuw proberen..
  #6  
Oud 12-12-16, 15:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoefhaan Bekijk bericht
Ik zal bovenstaande uitvoeren, de HD nog eens formatteren en dan opnieuw proberen..
Voer dat commando uit als die externe HD aangesloten is. De verwijdering van alle resource forks kan even duren. Zij is namelijk niet de snelste. Succes gewenst.
  #7  
Oud 12-12-16, 15:54
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard

Ok, en ik loop dan geen risico data van die schijf kwijt te raken
  #8  
Oud 12-12-16, 15:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat risico loop je niet. Waarom zou je?
  #9  
Oud 12-12-16, 16:00
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard

Sorry, vergeef me mijn onwetendheid, ik ben nog een redelijke leek op dit gebied en ga straks iets in terminal invoeren waarvan ik eigenlijk (behalve jullie uitleg) geen idee heb wat het eigenlijk is. Voor mij is het een soort toverspreuk vandaar. Maar ik ben gerustgesteld.

Zal het resultaat hier melden.
  #10  
Oud 13-12-16, 16:24
Hoefhaan Hoefhaan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 6
Standaard

Zo. Alles uitgevoerd zoals in de link die in het eerste antwoord stond (van Wally C). Echter beide commands zoals ze beschreven worden leiden nog niet geheel tot het gewenste resultaat. Ik krijg tijdens het proces twee keer de volgende regel te zien:

find: dev/fd/Haanhoef: no such file or directory

Niet geheel zeg ik, want deels heeft het wel geholpen:

Alle mappen worden nu geopend als symbolen, en in het formaat wat ik wilde, echter er is één instelling die hij blijft weigeren universeel uit te voeren: Rangschik op soort...
en dat was voor mij nu eigenlijk de belangrijkste, want zonder die rangschikking staat alles door elkaar.

En wanneer ik een nieuwe map aanmaak moet ik die map ook weer geheel instellen...

Iemand nog tips??
  #11  
Oud 13-12-16, 16:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Foutief antwoord. Sorry.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 13-12-16 om 16:38.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Standaard-account instellen fba0512 Telenet 4 30-06-14 11:29
AdMail instellen als standaard mail kadirnl70 iPhone algemeen 0 11-05-11 14:04
Standaard app instellen voor bestanden Perdut iPad algemeen 1 08-09-10 22:49
T-Mobile netwerk als standaard instellen bij orange sim klaverentwee Overige providers Nederland 0 18-10-08 14:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.