//

Spuugzat met Apple en Itunes

Spuugzat met Apple en Itunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eesee Mogelijk heb je gelijk, het genoemde voorbeeld heb ik van een vriend die nu met een iPad werkt. maar kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23-11-11, 12:02
Coen Gortemaker Coen Gortemaker is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eesee Bekijk bericht

Mogelijk heb je gelijk, het genoemde voorbeeld heb ik van een vriend die nu met een iPad werkt.
maar kan jij dan met een USB Flash drive bestanden uitwisselen met een iPad en bestanden overzetten als je ergens op bezoek bent bijvoorbeeld?
Nee dat kan niet, dan is een Samsung Tab veel gebruiksvriendelijker, inpluggen en klaar.
je weet dat bij een samsung galaxy tab ook geen usbstick oid aangesloten kan worden?

Dat het updaten lang duurt, wel eens een rom-update gedaan van elk willekeurig ander merk?
Daarbij is het voornamelijk alle dingen die itunes voor en na de update doet tijdrovend, maar dat is mijn ervaring.

Sinds ios is de ipad beter te gebruiken vind ik zelf, Wi-Fi sync is een grote verbetering!

Met itunes kan ik ook nog steeds niet overweg, hekel programma.
__________________
iPhone 5 64GB DE [FW: 6.1] [Jailbreak: Ja] | iPad 2 32GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee] | iPad mini 16GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee]
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 23-11-11, 12:47
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Dat het om de iPhone van je vriendin ging had je niet eerder vermeld maar dat zou toch geen verschil moeten maken. Al kun je discussiëren dat vrouwen doorgaans minder competent zijn met een computer maar hier ben ik het niet mee eens.

Ik heb net even gekeken hoelang een synchronisatie bij mij duurt (OSX 10.7.2, iTunes 10.5.1 en iPhone 4S 5.0.1): 45 seconden. Dit is voor mij een normale synchronisatie inclusief reservekopie en twee nieuwe albums máár zonder adresboek, kalender en mail account want dit synchroniseert via iCloud. Een update van iOS duurt natuurlijk langer.
Wellicht is dit omdat ik met meerdere producten van Apple werk en het merendeel uitwisselbaar is. Net als dat je mag verwachten dat Andriod toestellen naadloos aansluiten bij Google producten.

Maar ik begrijp nu dat het probleem is dat niet je niet iTunes wil werken en daarvoor zijn een aantal alternatieven voor aangedragen in dit topic. Ik ben de laatste die zou zeggen dat (gegronde) kritiek niet goed is maar het lijkt/leek er op dat je niet geholpen wilde worden en dan is het natuurlijk raar dat je zo'n topic opent.
  #43  
Oud 23-11-11, 13:15
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Je registreert je om iets af te zeiken.
Dan zie ik het nut niet in van registreren.

Ben verre van een adept,
maar je vraag niet eens hulp,
je kraakt gewoon het product (en software af)

terwijl eigenlijk apple je niet irriteert maar enkel iTunes?

ik ben verre van een apple/mac - verslaafde, aanbidder,
ik zie in alles zijn voor en nadelen (zit bijna 10jaar in informatica, dan leer je dingen relativeren.)
  #44  
Oud 23-11-11, 13:41
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

Het zal vast aan je zelf liggen,
  #45  
Oud 23-11-11, 13:51
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Vriendelijk verzoek: hou de discussie inhoudelijk, dus over Apple en/of iTunes.

Oftewel: mocht er sprake zijn van "trolling" (ongewenste reacties posten met als primaire doel emotionele reacties op te roepen) "beloon" dat dan niet. Mocht de topic starter inderdaad "trollen" dan neemt het moderatieteam wel gepaste actie.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #46  
Oud 24-11-11, 11:18
eesee eesee is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Dat het om de iPhone van je vriendin ging had je niet eerder vermeld maar dat zou toch geen verschil moeten maken. Al kun je discussiëren dat vrouwen doorgaans minder competent zijn met een computer maar hier ben ik het niet mee eens.

Ik heb net even gekeken hoelang een synchronisatie bij mij duurt (OSX 10.7.2, iTunes 10.5.1 en iPhone 4S 5.0.1): 45 seconden. Dit is voor mij een normale synchronisatie inclusief reservekopie en twee nieuwe albums máár zonder adresboek, kalender en mail account want dit synchroniseert via iCloud. Een update van iOS duurt natuurlijk langer.
Wellicht is dit omdat ik met meerdere producten van Apple werk en het merendeel uitwisselbaar is. Net als dat je mag verwachten dat Andriod toestellen naadloos aansluiten bij Google producten.

Maar ik begrijp nu dat het probleem is dat niet je niet iTunes wil werken en daarvoor zijn een aantal alternatieven voor aangedragen in dit topic. Ik ben de laatste die zou zeggen dat (gegronde) kritiek niet goed is maar het lijkt/leek er op dat je niet geholpen wilde worden en dan is het natuurlijk raar dat je zo'n topic opent.
Dank voor je reactie,
Als ik 45 sec zou doen over een update dan zou mij echt niet horen!
Het updateproces naar 5.01 gaat als volgt(in mijn eigen woorden):
1 ik klip op knop updaten
2 reactie:eerst aangekochte apps overzetten anders verloren, reservekopie maken
3 synchroniseren (hierbij is de muziekopslag van ca 8Gb naar 4 Gb teruggelopen)
4 start update
5 bleef langer dan 15 min. hangen op het opslaan van ....(ben ik even kwijt)

totale tijd update en synchronisren ca 1 uur, mijn verbinding 60Mb, computer net een jaar oud.

Na update is de geluidsmelding van whatsapp verdwenen, een mailaccount werkt niet meer

OK What went wrong?

Ik vind dat je zonder hulp een eenvoudige bewerking zoals een update zou moeten kunnen doen, en vanuit mijn ongenoegen heb ik deze Topic geopend, in het 'hol van de leeuw' zeg maar. De aanbevelingen van anderen ga ik toch maar bestuderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 november 2011 om 10:20 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Vriendelijk verzoek: hou de discussie inhoudelijk, dus over Apple en/of iTunes.

Oftewel: mocht er sprake zijn van "trolling" (ongewenste reacties posten met als primaire doel emotionele reacties op te roepen) "beloon" dat dan niet. Mocht de topic starter inderdaad "trollen" dan neemt het moderatieteam wel gepaste actie.
Trolling is zeker niet mijn bedoeling! Het lijkt wel of sommige Apple adepten een tunnelvisie hebben ontwikkeld en daardoor minder open staan voor kritiek op hun favoriete product.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 november 2011 om 10:22 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samsungapple Bekijk bericht
Met een non-JB iPad / iPhone heb je *geen* iTunes nodig om bestanden over te zetten.

Download Goodreader of iStorage (elk $5) en je kunt via een webintsrface resp. webdav bestanden gewoon via Wi-Fi uitwisselen.
Muziekbestanden kun je gewoon in beide apps pleuren en afspelen zonder iTunes geneuzel, net als op iedere niet-Apple mp3 speler.

Verder is er nog iPhone Explorer (Windows en Mac, gratis) daarmee kun je (via USB) *alle* bestanden in de app folders uitwisselen ook *zonder* JB.

Ik heb dit zonder problemen gebruikt nog voordat ik een jailbreak had.
Ik gebruik iTunes helemaal nooit ook niet op mijn Mac.

Maar ik geef toe ik ben zeer blij met mijn Galaxy S2 die toch wel meer kan.
Dank je voor je informatie
  #47  
Oud 24-11-11, 11:24
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Het lijkt hier eerder dat jouw haat tov apple zo groot is dat jij tunnelvisie hebt,

(btw de link die je in de openingspost hebt gezet van de samsung commercial, staat hier op het forum... werd al besproken: Grappig dat samsung zichzelf enkel in de spotlight kan krijgen door apple proberen belachelijk te maken ;-))

verder vind ik het wel raar,

ik heb mijn iphone (3GS) 2e hands gekocht met een software probleem.

Heb hem op half uur tijd kunnen herstellen,
enkel de jailbraik wou mij niet lukken.

Maar hier op het forum hulp gevraagd (ook al vond ik itunes zelf niet altijd het beste programma) en uiteindelijk is het gelukt..

je moet natuurlijk ook openstaan voor oplossingen.

hoe bedoel je: muziekopslag is van 8 naar 4gb gegaan?
  #48  
Oud 24-11-11, 13:40
eesee eesee is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ko3n Bekijk bericht
Het lijkt hier eerder dat jouw haat tov apple zo groot is dat jij tunnelvisie hebt,

(btw de link die je in de openingspost hebt gezet van de samsung commercial, staat hier op het forum... werd al besproken: Grappig dat samsung zichzelf enkel in de spotlight kan krijgen door apple proberen belachelijk te maken ;-))

verder vind ik het wel raar,

ik heb mijn iphone (3GS) 2e hands gekocht met een software probleem.

Heb hem op half uur tijd kunnen herstellen,
enkel de jailbraik wou mij niet lukken.

Maar hier op het forum hulp gevraagd (ook al vond ik itunes zelf niet altijd het beste programma) en uiteindelijk is het gelukt..

je moet natuurlijk ook openstaan voor oplossingen.

hoe bedoel je: muziekopslag is van 8 naar 4gb gegaan?
1-"think different" zou ik zeggen

2-Voor het synchroniseren en updaten stond er ca 8Gb muziek op, na 4Gb, ik heb niets verwijderd op mijn PC? zeg het maar
3- ja je moet wel open staan voor oplossingen, maar leid wel tot irritatie bij mij dat ik eerst "oplossingen"moet gaan zoeken voor basic zaken zoals een update

dank je voor je reactie
  #49  
Oud 24-11-11, 13:44
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Goh ik denk different hoor
kom mijn computerparkje thuis eens bekijken, (geen enkele pc heeft zelfde os draaien )

voor 2 -> raar, kan ik niet zeggen vanop afstand wat er gebeurd is, of wat er mis ging

voor 3 -> ik had geen probleem met een basic update, anderen ook niet, en sommige anderen dan weer wel... spijtig genoeg is het bij jou misgelopen...
Maar een update dat misloopt, is niet enkel apple he, maar heb ik evengoed bij windows, als bij ubuntu...

Wel tof dat je je nu openstelt, en alles positiever opneemt
  #50  
Oud 25-11-11, 12:25
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eesee Bekijk bericht
Dank voor je reactie,
Als ik 45 sec zou doen over een update dan zou mij echt niet horen!
Het updateproces naar 5.01 gaat als volgt(in mijn eigen woorden):
1 ik klip op knop updaten
2 reactie:eerst aangekochte apps overzetten anders verloren, reservekopie maken
3 synchroniseren (hierbij is de muziekopslag van ca 8Gb naar 4 Gb teruggelopen)
4 start update
5 bleef langer dan 15 min. hangen op het opslaan van ....(ben ik even kwijt)

totale tijd update en synchronisren ca 1 uur, mijn verbinding 60Mb, computer net een jaar oud.

Na update is de geluidsmelding van whatsapp verdwenen, een mailaccount werkt niet meer

OK What went wrong?

Ik vind dat je zonder hulp een eenvoudige bewerking zoals een update zou moeten kunnen doen, en vanuit mijn ongenoegen heb ik deze Topic geopend, in het 'hol van de leeuw' zeg maar. De aanbevelingen van anderen ga ik toch maar bestuderen.
Ah ja ik zie dat je over verschillende dingen praten Ik had het met 45 seconden over synchroniseren, een wekelijks/maandelijks proces. Jij praat over het updaten van iOS van 5.0 naar 5.0.1 en dat is (doorgaans) een once in a lifetime. Dat duurde bij mij namelijk ook ruim een half uur.

Ik ben het met je eens dat een update van OS zonder problemen zou moeten gaan en dingen na de update nog net zo zouden moeten functioneren. Kan het me ook niet voorstellen dat een mail account het na de update niet meer doet want zover ik weet is daar niks aan veranderd.
Waarom heb je dit verhaal niet in je eerste post gezet? Dan kreeg je waarschijnlijk ook veel meer sympathie
  #51  
Oud 25-11-11, 16:06
jajaohnee jajaohnee is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: den haag
Berichten: 54
Standaard

Ik vind iTunes ook een vreselijk onhandig programma. Het is de reden dat ik met jailbreaken begon.
  #52  
Oud 25-11-11, 20:49
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Itunes is goed voor muziek en apps, voor al dat andere best via apps gebruiken.
  #53  
Oud 26-11-11, 15:59
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Gebruik iTunes al bijna 5 jaar, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Zolang alles legaal via iTunes is, 1 iPhone is aangesloten gaat t prima, zodra je hiervan afwijkt gaat het mis.
Neemt niet weg dat de spullen van Apple altijd grandioos zijn
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #54  
Oud 26-11-11, 17:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jajaohnee Bekijk bericht
Ik vind iTunes ook een vreselijk onhandig programma. Het is de reden dat ik met jailbreaken begon.
Ik zie even niet zo goed wat jailbreaken verhelpt aan de kreupelheids factor van iTunes, maar ik ben met je eens dat iTunes vreselijk onhandig is geworden.
Het programma moet simpelweg teveel ballen in de lucht houden: firmware installeren of iDevice herstellen / updaten, muziek/film/apps downloaden, updaten en synchroniseren, en contacten/agenda's e.d. synchroniseren. Hebben we het nog niet over branden van muziek of film, want dat doet toch bijna niemand meer....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Itunes wil niet en contact met apple BDR73 iTunes 0 22-08-11 17:20
Apple id is nog niet gebruikt met Itunes Store sagapoa Archief 1 01-12-08 11:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:19.