//

iTunes start maar één keer op

iTunes start maar één keer op discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iedereen, Ik heb een raar probleem sinds de laatste update. Als ik mijn computer aanzet en iTunes start, dan is er niks aan de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-01-12, 15:11
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard iTunes start maar één keer op

Beste iedereen,

Ik heb een raar probleem sinds de laatste update. Als ik mijn computer aanzet en iTunes start, dan is er niks aan de hand. Wanneer ik iTunes echter afsluit en opnieuw wil starten, dan doet ie dat niet! Moet nu dus elke keer mijn pc opnieuw opstarten als ik weer gebruik van iTunes wil maken...

Weet iemand waardoor dit kan komen?

Groet,

Haplo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-12, 15:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kan het niet zijn bv dat je pc teveel achtergrond programma's moet sleuren ofzo?
Hoeveel ram zit er in je pc?

Wat ik nooit doe is als ik de pc start itunes automatisch word meegestart, al zo'n dingen zorgt er ook veel de pc trager opstart.

Je kan altijd eens revo uninstaller installeren; met deze kan je bv jinkfiles opkuisen en defragmenteren nemen nadien, duurd effe maar het kuist veel brol van je pc weg, sinds ik dat hier heb gedaan gaat alles terug zoals nieuw.

Mocht je dit eens doen dan klik je op junkfiles en bovenaan scannen nemen, als deze gedaan heeft verwijder klikken en deze kuist al de brol op= zorgt ervoor de laptop al meteen wat sneller gaat.
Dan als laatste wat ik doe is naar windows gereedschappen gaan en disk defragmenter klikken, dan beiden schijven eens laten analyseren eerst en dan de knop ernaast nog eens klikken om te defragmenteren, deze zorgt alles beter op z'n plaats komt= zorgt er ook voor je pc sneller gaat, je merkt dat snel als je een pagina oplaad of een link van een film download enz...gaat net zoals je deze op je 1ste dag hebt aangekocht .
  #3  
Oud 03-01-12, 15:24
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Nee ik heb sowieso niet dat iTunes automatisch opgestart wordt. Niets wordt automatisch opgestart trouwens. Heb er 4GB in zitten. Het probleem doet zich ook voor als ik verder geen andere programma's heb lopen.
  #4  
Oud 03-01-12, 15:25
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Herinstalleer iTunes eens gewoon
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 03-01-12, 15:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Herinstalleer iTunes eens gewoon
Das idd ook een mogelijkheid .

Neemt niet weg hetgeen ik heb gepost ook een goeie hulp is want vele mensen weten dat niet dat na verloop van tijd er veel brol op hun pc blijft staan, dat zorgt ervoor alles wat trager begint te gaan, alles langer tijd nodig heeft om op te laden maar itunes eens herinstalleren kan idd ook wel de oplossing zijn.
  #6  
Oud 03-01-12, 15:32
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Das idd ook een mogelijkheid .

Neemt niet weg hetgeen ik heb gepost ook een goeie hulp is want vele mensen weten dat niet dat na verloop van tijd er veel brol op hun pc blijft staan, dat zorgt ervoor alles wat trager begint te gaan, alles langer tijd nodig heeft om op te laden maar itunes eens herinstalleren kan idd ook wel de oplossing zijn.

Je hebt gelijk maar daar is weer een ander forum voor
  #7  
Oud 03-01-12, 15:50
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Je hebt gelijk maar daar is weer een ander forum voor
Ik weet dat niet, itunes is een zwaar programma, nu gaat het opladen toch terug een beetje sneller door tussendoor eens de junkfiles op te kuisen enz... .
  #8  
Oud 03-01-12, 15:57
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Wat je ook kan doen i.p.v. telkens je pc te heropstarten is iTunes killen in je taakbeheer...

Open taakbeheer (druk gelijktijdig op Ctrl-Alt-Del)...

In je processen...selecteer je itunes.exe...rechterklikken en proces beeindigen...

Kan zijn dat je dit nog een paar keer moet herhalen voor dat iTunes of windows doorheeft dat ie echt moet afsluiten...

Verder eens kijken of er nix van iTunes in je msconfig opstartconfiguratie zit...

Indien dit het geval is...wegvinken...en heropstarten...

De melding na het opstarten kan je sowieso negeren door eerst de 'waarschuwing niet te laten herhalen'...(staat erin...goed kijken...wegvinken)
  #9  
Oud 03-01-12, 16:06
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Wally, jouw oplossing heeft geholpen. Had hier zelf overigens ook wel aan kunnen denken.

Hetgeen mij opviel was dat er in Taakbeheer iTunes.exe *32 staat. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik een 64bit systeem heb (Windows 7), maar dat iTunes in de *86 staat geïnstalleerd. Ik ga iTunes nu deïnstalleren van de *86 Program Files en zal daarna laten weten of het probleem in *64 blijft bestaan.

Bedankt voor alle reacties tot zover!

Haplo
  #10  
Oud 03-01-12, 16:10
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Is één van de minder interessante kanten van een 64bit systeem...

Als het ff kan, installeer ik meestal de 32bit versie van een programma bij klanten...
  #11  
Oud 03-01-12, 16:18
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Te vroeg gejuicht. iTunes start na installatie op *64 ook niet meer op. Wel nadat ik het proces uit Taakbeheer heb verwijderd, maar dan blijft het ook echt alleen bij opstarten. Ik kan het programma niet gebruiken of zelfs benaderen.

-edit- Heb de pc opnieuw opgestart. Er lopen geen programma's. Ik start iTunes zonder problemen op. Kan er mee werken etc.

Sluit vervolgens iTunes af, probeer het opnieuw te starten, maar nee. Nu in Taakbeheer het proces gestopt. Opnieuw geprobeerd. iTunes start op, maar is niet te gebruiken.

Heb vóór de herstart in msconfig de iTunes Helper uitgevinkt bij het kopje Opstarten.
  #12  
Oud 03-01-12, 16:27
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Miscchien dat je best eerst alles van Apple deinstalleert via je configuratiescherm...

Dus iTunes...Apple application support...Apple mobile device support...Apple software update...quicktime...

Rebooten telkens wanneer je erom gevraagd wordt...

Dan een cleane install van de nieuwste 32bit versie (indien mogelijk) van iTunes...
  #13  
Oud 03-01-12, 16:56
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Miscchien dat je best eerst alles van Apple deinstalleert via je configuratiescherm...

Dus iTunes...Apple application support...Apple mobile device support...Apple software update...quicktime...

Rebooten telkens wanneer je erom gevraagd wordt...

Dan een cleane install van de nieuwste 32bit versie (indien mogelijk) van iTunes...
Heb dit zojuist gedaan. Alle Apple programma's verwijderd, herstart, opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas niet gewerkt, probleem blijft bestaan. Misschien wordt het verholpen met een iTunes update.
  #14  
Oud 03-01-12, 17:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Kuist eens uwe boel op zoals ik heb gezegd, met wat geluk helpt dat mss, tis het probere waard.

#2

Laptop nadien wel eens terug doen heropstarten.
  #15  
Oud 03-01-12, 17:37
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Hela...hela...heb al mijn cartouchekes nog nie afgeschoten zunneh !!!

@Haplo...Welke versie van 7 draai je precies...

Ik ga nu eerst aan tafel...I'll check back l8ter...
  #16  
Oud 03-01-12, 23:02
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Windows 7 Home Premium (64-bit)
  #17  
Oud 03-01-12, 23:38
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Goed...ik neem dat je ook Bonjour van apple had verwijderd ?

Het enige wat bij mij nog steek houdt, is dat een of andere service die niet behoren draait...

Tik services.msc in het commando centrum meteen boven de windows startknop...(da bolleke links onder...)

Als het goed is, opent zich een venster waarin je kan zien welke services er allemaal op je systeem zitten en hoe ze worden aangesproken...Handmatig...Automatisch of uitgeschakeld...
iTunes draait nu niet op mijn pc...
Bij mij staat de apple mobice device service gestart en automatisch
De iPod service staat dan weer gestart maar op handmatig...

Je kan de status/opstarttype van deze services veranderen door gewoon op de betroffen service te dubbelklikken...

Ik neem dat je expert genoeg bent om met deze services te 'spelen' en te kijken of een andere instelling je probleem oplost...

Denk eraan dat je wanneer je iets verandert hier iTunes mag draaien...

Suc6 d'rmee...
  #18  
Oud 03-01-12, 23:57
wehoo wehoo is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik had dezelfde problemen met Itunes na de update naar 10.5....
Een aantal keren opnieuw geïnstalleerd en ook steeds alle Apple gegevens verwijderd van de pc (Vista 32bit versie). Helaas geen oplossing.
Tot het volgende:
Ga in de commandmode (cmd) als administrator en geeft het volgende commande:
netsh winsock reset
Hierna de pc opnieuw opstarten.
Het gevolg was dat Itunes (dat al weer geïnstalleerd was) volledig op de oude wijze werkte. Weer toegang tot Istore etc..... Synchroniseren verloopt weer probleemloos.
  #19  
Oud 04-01-12, 17:31
Haplo Haplo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Goed...ik neem dat je ook Bonjour van apple had verwijderd ?

Het enige wat bij mij nog steek houdt, is dat een of andere service die niet behoren draait...

Tik services.msc in het commando centrum meteen boven de windows startknop...(da bolleke links onder...)

Als het goed is, opent zich een venster waarin je kan zien welke services er allemaal op je systeem zitten en hoe ze worden aangesproken...Handmatig...Automatisch of uitgeschakeld...
iTunes draait nu niet op mijn pc...
Bij mij staat de apple mobice device service gestart en automatisch
De iPod service staat dan weer gestart maar op handmatig...

Je kan de status/opstarttype van deze services veranderen door gewoon op de betroffen service te dubbelklikken...

Ik neem dat je expert genoeg bent om met deze services te 'spelen' en te kijken of een andere instelling je probleem oplost...

Denk eraan dat je wanneer je iets verandert hier iTunes mag draaien...

Suc6 d'rmee...
Wat er standaard van Apple loopt zijn Apple Mobile Device (Gestart, Automatisch), Bonjour-service (Gestart, Automatisch) en iPod-service (Gestart, Handmatig). Deze instellingen zijn al tijden zo, dus er iets aan veranderen heeft m.i. weinig zin.

@ Apotheosis

Ik heb Find Junk Files -edit- en Revo Uninstaller gedownload, geïnstalleerd en laten lopen. Er is veel temporary en .bak spul opgeschoond, maar het probleem bestaat nog steeds.

@ wehoo

Volgens mij hebben wij niet hetzelfde probleem. Je suggestie heeft in ieder geval niet gewerkt. Volgens mij heeft netsh winsock reset ook meer te maken met je internet etc.

Laatst gewijzigd door Haplo; 04-01-12 om 17:44.
  #20  
Oud 04-01-12, 18:01
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Dit kan misschien op een long-shot lijken...

Zou je de moeite eens willen doen om je modem/router eens te resetten..?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 16GB start niet meer op na een error van iTunes! Help plz :( Nazgoth iTunes 1 27-12-11 10:24
Apple Logo + Spinning Wheel, wel iTunes verbinding, maar start niet op arts.timothy iTunes 4 05-01-11 00:26
Mac OS X: iTunes start iedere keer "opnieuw" op iMarvin. iTunes 0 15-06-10 14:44
iPhoto start keer op keer op bij connecten djrandyindo Archief 2 07-08-08 08:51
Exchange maar 1 keer sjoeii iTunes 0 03-08-08 23:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:21.