//

film op ipad zetten met itunes

film op ipad zetten met itunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Zal een echte beginnersvraag zijn maar stel hem toch maar even. Ik heb wat films geconverteerd naar mp4 formaat en in een map gezet, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-03-12, 19:44
Herbieferbie Herbieferbie is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 50
Standaard film op ipad zetten met itunes

Zal een echte beginnersvraag zijn maar stel hem toch maar even. Ik heb wat films geconverteerd naar mp4 formaat en in een map gezet, maar als ik in itunes op mijn ipad klik en dan in het anders scherm op films kan ik alleen maar alle, of meest recente 3 of 5 etc aangeven, Kun je dan niet net als bij foto's een map aan wijzen die je kunt synchroniseren. Of mis ik iets.
Ik vind de ipad geweldig maar ik vind itunes waardeloos, had hier al een vraag gesteld over een goede vervanger maar die heb ik nog steeds niet gevonden helaas. Zou gewoon graag willen slepen, knippen plakken en kopieren.

Nou Ik hoor het graag van jullie

MVG HF
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-03-12, 01:13
AppleFreaks AppleFreaks is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 31
Standaard

Zoek ff op aceplayer op dit forum en je probleem is opgelost zelfs niet meer nodig om te conventeren
  #3  
Oud 30-03-12, 09:54
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

Itunes is niet slecht, gewoon je films er heen slepen, dan kun je net als muziek, boeken en de apps,niks moeilijks aan en alle films zijn zichtbaar even een vinkje welke je wilt syncen en klaar, makkelijker nog is om gewoon je film in iphone/ipod/ipad formaat te downloaden er staan er genoeg op.
  #4  
Oud 05-07-12, 11:58
AadK AadK is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 67
Standaard

Tja Tiger 1050 makkelijk gezegt.Als je weet hoe je het doen moet.Ben al 3 dagen bezig om 2 zelfgemaakte filmpjes van totaal 4 minuten (in mp4 bestand) op mn Ipad 2 te krijgen.
Ik zie ze staan in de linker I-tunes kolom,bij apparaten-Ipad en film.Maar op mn Ipad zelf vind ik ze na synchronisatie nergens terug.Ook geen film/video map op mn Ipad aanwezig.Heb in Itunes duidelijk gezien (midden boven) dat ze gesynct zijn.
Ik ben zo zachtjes aan de moed aan het opgeven.Snap ook niet waarom Windows en i-OS zo omslachtig met elkaar communiseren.Slepen en kopie-eren/plakken zou een uitkomst zijn.
  #5  
Oud 05-07-12, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadK Bekijk bericht
.Ook geen film/video map op mn Ipad aanwezig.
iOS is niet zo "mapperig" Heb je al eens in de app Video's gekeken onder "Films" of "TV Programma's"?
  #6  
Oud 05-07-12, 12:30
MatsSkoe MatsSkoe is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadK Bekijk bericht
Tja Tiger 1050 makkelijk gezegt.Als je weet hoe je het doen moet.Ben al 3 dagen bezig om 2 zelfgemaakte filmpjes van totaal 4 minuten (in mp4 bestand) op mn Ipad 2 te krijgen.
Ik zie ze staan in de linker I-tunes kolom,bij apparaten-Ipad en film.Maar op mn Ipad zelf vind ik ze na synchronisatie nergens terug.Ook geen film/video map op mn Ipad aanwezig.Heb in Itunes duidelijk gezien (midden boven) dat ze gesynct zijn.
Ik ben zo zachtjes aan de moed aan het opgeven.Snap ook niet waarom Windows en i-OS zo omslachtig met elkaar communiseren.Slepen en kopie-eren/plakken zou een uitkomst zijn.
"Ik zie ze staan in de linker iTunes kolom" klinkt een beetje raar. Je bedoelt je hebt hem naar de linkerbalk gesleept en het is een afspeellijst geworden? Het beste is om op Films te klikken en de bestanden dan in het witte grote vlak (met eventuele andere film bestanden) te slepen. Als ze in die lijst staan kan je hem synchroniseren. Controleer op je iPad in de Films applicatie.

Mochten ze niet in die lijst staan dan zijn ze niet goed geconverteerd, gebruik dan Handbrake software om de bestanden om te zetten (vrij makkelijk).

Staan ze wel in de lijst maar synchroniseren niet dan zijn ze misschien van een te hoge bitrate (dat is bij een iPhone in ieder geval soms het geval). Ook dan kan je via Handbrake hem omzetten maar volgens mij kan iTunes dat zelf ook als je rechtsmuisknop gebruikt op zo'n bestand.

Laatst gewijzigd door MatsSkoe; 05-07-12 om 12:30. Reden: spelfout
  #7  
Oud 05-07-12, 12:38
AadK AadK is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 67
Standaard

Hallo Timosha,
Ik begrijp even niet wat je met de 'app video' bedoeld.
Moet ik die zelf aanmaken op de Ipad?Of moet ik die zien in I-tunes?
In het 1ste geval heb ik dus geen app video op mn Ipad,nergens te vinden.Dat vind ik dus zo raar aan dit geheel.
En over mapperig kan ik zeggen dat ik de afgelopen 10 jaar met windows heb gewerkt,en dat heet dan 'mappen' ,vandaar.
Dat een map op de Ipad een app wordt genoemd vind ik niet zo interessant eigenlijk.Het doel is hetzelfde nml er iets in plaatsen.
  #8  
Oud 05-07-12, 13:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadK Bekijk bericht
Ik begrijp even niet wat je met de 'app video' bedoeld.
Moet ik die zelf aanmaken op de Ipad?
"Video's" is een standaard "app" op de iPhone/iPad. "app" is een afkorting van "application", of op zijn Windows een exe uitvoerbaar bestand.

iTunes synchroniseert filmpjes met de app "Video's". De filmpjes staan binnen de app "Video's" (en foto's staan binnen de app Foto's).

Succes verder

  #9  
Oud 05-07-12, 13:22
AadK AadK is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 67
Standaard

Hallo MatsSkoe,
Ik bedoel dus ook dat als ik in de linkerkolom onder Ipad, op TV progs klik,ik de beide filmpjes WEL zie staan,in het grote witte vlak.Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen.
Het probleem is denk ik dat wat jij Film applicatie op de Ipad noemt,die staat dus NIET op mijn Ipad,ook niet na de synchro.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2012 om 12:27 ----------

Timosha,die app staat dus nergens op mn Ipad,wel een foto en muziek app.maar de filmpjes staan dus niet in die 2 mappen.
  #10  
Oud 05-07-12, 13:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadK Bekijk bericht

Timosha,die app staat dus nergens op mn Ipad,wel een foto en muziek app.maar de filmpjes staan dus niet in die 2 mappen.
De app Video's staat standaard op elk iDevice, dus ook op jouw iPad. Misschien staat die wel in het een of ander "mapje" op het springboard.

Zoek maar eens met Spotlight naar "Video".
  #11  
Oud 05-07-12, 13:42
AadK AadK is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 67
Standaard

Hier een screendump van mn Ipad scherm met apps.De apps games enz. daar zitten meer apps in,maar GEEN video of film app
Hmm volgende probleem:ik kan geen foto plaatsen van screendump,Dit forum vraagt een URL,en ik heb die foto gewoon in mn diversen map geplaats op mn windows pc.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2012 om 12:45 ----------

Timosha,duidelijke taal,wat bedoel je met i-device en springboard,ik ben totaal leek hoor met de ipad.Heb hem pas een week.
Heb wel de handleiding gelezen van de Ipad,maar daar vind ik geen info in die ik nu gebruiken kan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2012 om 12:46 ----------

En wat is Spotlight?Een progje op de pc of op de ipad?En waar vind ik die dan weer?
  #12  
Oud 05-07-12, 13:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AadK Bekijk bericht

En wat is Spotlight?Een progje op de pc of op de ipad?En waar vind ik die dan weer?
Spotlight is een zoekfunctie op de iPad. Op het eerste scherm naar rechts vegen. Nu krijg je een zwart scherm met een toetsenbord. En nu tik je "Video" in (zonder aanhalingstekens).

En kijk ook eens op het tweede (of derde) scherm van de iPad of de app Video's daar niet staat, eventueel in een "mapje".

PS:
Een handleiding van de iPad kan je gratis downloaden met iBooks en deze staat ook in Safari onder favorieten/bookmarks.
  #13  
Oud 05-07-12, 13:58
AadK AadK is offline
 
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 67
Standaard

Gevonden,......(sh*t).
Ik had een app met Nieuws gemaakt met daar in Nasa tv,en daar staat dus de app video.
Allemaal dank hoor.Ben er blij mee,en ik zal gelijk die video app er uit halen,anders weet ik het de volgende x weer niet te vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juli 2012 om 13:01 ----------

Nu heb ik nog een ander probleempje,dat gaat over de foto app.Maar dan moet ik zeker in een ander forum-deel zijn?
  #14  
Oud 12-07-12, 01:10
teha teha is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 4
Standaard

inhakend op dit onderwerp... geen idee of dat nog kan...

vorige week had ik nog keurig in de video app een verdeling tussen 'tv-programma's' en 'films'. nu niet meer. hoe krijg ik dat onderscheid terug?

de tv-programma's staan nog wel op de ipad. met spotlight vind ik ze en kan ik ze ook afspelen, maar terugkeren naar de video app gaat niet. de video app knalt er dan uit. deze doet het dan pas weer als ik een andere film met spotlight zoek en opstart.

kan iemand me helpen? thnx!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Film via iFunbox op iPhone zetten. SG3i iPhone algemeen 2 25-01-12 22:06
Mac OS X: Film op externe HD synct niet met iPad Casa di Lama iTunes 0 13-10-11 21:18
Serie / film op ipad/itunes Cooltennis iPad algemeen 24 28-08-11 23:06
Windows: film synchronyseren met itunes nofrano iTunes 1 08-10-10 20:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.