//

Wil OSX Lion opnieuw installeren

Wil OSX Lion opnieuw installeren discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil mijn Mac opschonen en een clean install doen van OSX Lion. Dit betekent dat de hele Mac leeg is en dus ook iTunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-05-12, 15:04
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard Wil OSX Lion opnieuw installeren

Ik wil mijn Mac opschonen en een clean install doen van OSX Lion. Dit betekent dat de hele Mac leeg is en dus ook iTunes leeg is.

Mijn muziek, filmbestanden en app staan op een externe HD. Die kan ik na installatie zo weer naar iTunes slepen. Wat ik wel zou willen houden is zijn mijn afspeellijsten. Tevens worden er 2 iPhones en 1 iPad met deze iTunes bibliotheek gesynct.

Als ik nu een clean install doe, zal ik mijn afspeellijsten kwijt zijn. Mogelijk dat deze in iCloud worden bewaard, maar heeft iemand een idee hoe ik deze op een andere wijze kan bewaren?

Waar ik ook niet op zit te wachten is dat mijn iDevices na de install niet meer syncen en dat ik alle apps opnieuw op de iDevices moet installeren. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-12, 15:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kopieer /Users/gebruikersnaam/Music/iTunes naar een veilige locatie. Verwijder na de herinstalatie /Users/gebruikersnaam/Music/iTunes en kopieer dan de opgeslagen iTunes directory weer terug.

Doe hetzelfde met /Users/gebruikersnaam/Library/iTunes en /Users/gebruikersnaam/Application Support/MobileSync

Succes gewenst
  #3  
Oud 02-05-12, 17:26
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Thanks! Ga vrijdag ermee aan de slag en laat je weten of het is gelukt.
  #4  
Oud 02-05-12, 17:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Thanks! Ga vrijdag ermee aan de slag en laat je weten of het is gelukt.
Als je voor de herinstallatie een Time Machine backup maakt dan gaat het nog simpeler
  #5  
Oud 02-05-12, 18:11
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Maar dan zet ik toch alles weer terug zoals het was? Ik wil echt een schone installatie omdat bepaalde programma's niet soepel meer lopen. Ik gebruik deze Mini slechts als Media Center/thuisserver.
  #6  
Oud 02-05-12, 18:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Maar dan zet ik toch alles weer terug zoals het was?
Niet als je uit de Time Machine backup alleen maar de directories plukt die ik opgegeven heb. Je moet dus niet de volledige TM backup terugzetten tijdens de eerste start. Na de eerste start en login open je de Finder, navigeer naar de directories die ik genoemd heb, start Time Machine en kies restore.

Als je TM gebruikt heb je de garantie dat alle permissions juist staan, dat wil bij manueel kopiëren wel eens misgaan.

Bij de instellingen van TimeMachine kan je ook de data uitsluiten die je niet wil meenemen in de backup:
  #7  
Oud 03-05-12, 11:58
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik doe te weinig met TM....bedankt, ik ga het proberen!
  #8  
Oud 07-05-12, 11:36
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Kopieer /Users/gebruikersnaam/Music/iTunes naar een veilige locatie. Verwijder na de herinstalatie /Users/gebruikersnaam/Music/iTunes en kopieer dan de opgeslagen iTunes directory weer terug.

Doe hetzelfde met /Users/gebruikersnaam/Library/iTunes en /Users/gebruikersnaam/Application Support/MobileSync

Succes gewenst
Gelukt! Brandschone Mac Mini met mijn volledige iTunes bibliotheek (incl afspeellijsten, favorieten ed).

Bedank!
  #9  
Oud 07-05-12, 12:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Tot uw dienst

/offtopic/
Ik gebruik dit "mechanisme" om een iTunes bibliotheek synchroon te houden op een MacBook Air en een iMac.

Met dit "principe" kan ik dan mijn iDevices synchroniseren op een MacBook Air en een iMac. De synchronisatie van de iTunes bibliotheken heb ik geautomatiseerd met Super Flexible File Synchronizer.
/ontopic/

Succes verder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
na 10.7.2 lion en 10.5 itunes wil iphone niet meer synchroniseren ddpcm iCloud 0 19-10-11 13:51
Ipad 3 met osx lion? jorisje96 iPad algemeen 3 23-08-11 19:30
iPhone 3GS not eligble OSX LION Murphie iPhone algemeen 0 23-07-11 16:58
iPhone: Opnieuw installeren emre_nll Jailbreak 3 07-09-10 22:11
Cydia verwijderd; hoe opnieuw installeren zonder opnieuw te jailbreaken mikey1983 Jailbreak apps en thema's 1 16-04-10 16:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.