//

Locatie map "iTunes Media" veranderd steeds

Locatie map "iTunes Media" veranderd steeds discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik heb Mac OS X Lion 10.7.4 op mijn MacBook Pro draaien. Mijn muziekbestanden e.d. heb ik op een Time Capsule staan en dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-05-12, 09:59
onzenoort onzenoort is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Unhappy Locatie map "iTunes Media" veranderd steeds

Goedemorgen,

Ik heb Mac OS X Lion 10.7.4 op mijn MacBook Pro draaien. Mijn muziekbestanden e.d. heb ik op een Time Capsule staan en dus heb ik de locatie van de map "iTunes Media" conform de beschrijving op Apple Support daar naartoe verplaatst. Dit is allemaal goed gegaan, maar iedere keer als ik iTunes afsluit en na een tijdje weer opstart of wanneer de verbinding met de Time Capsule even verbroken is geweest, staat in het menu bij iTunes en Voorkeuren de locatie van de map iTunes Media weer op de standaard locatie (lokaal op de MacBook) ingesteld.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groeten,

Michael
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-12, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een Time Capsule is geen NAS of server Als je een TC toch wil gebruiken (of misbruiken) als NAS/Server moet je er voor zorgen dat het "iTunes Helper" proces de TC constant ziet. Dat betekent dat de TC moet gemount worden bij het opstarten of login in de Mac.

iTunes, of andere data, naast een Time Machine sparsebundle zetten op een TC zorgt dan weer voor andere problemen. Na elke wijziging, hoe klein ook, in de iTunes bibliotheek gaat Spotlight de hele TC, incl. de Time Machine sparsebundle, opnieuw synchroniseren. Een TC kan je niet uitsluiten uit het indexeringsproces van Spotlight.

Succes gewenst
  #3  
Oud 20-05-12, 10:34
onzenoort onzenoort is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een Time Capsule is geen NAS of server Als je een TC toch wil gebruiken (of misbruiken) als NAS/Server moet je er voor zorgen dat het "iTunes Helper" proces de TC constant ziet. Dat betekent dat de TC moet gemount worden bij het opstarten of login in de Mac.

iTunes, of andere data, naast een Time Machine sparsebundle zetten op een TC zorgt dan weer voor andere problemen. Na elke wijziging, hoe klein ook, in de iTunes bibliotheek gaat Spotlight de hele TC, incl. de Time Machine sparsebundle, opnieuw synchroniseren. Een TC kan je niet uitsluiten uit het indexeringsproces van Spotlight.

Succes gewenst
Bedankt voor je reactie. Betekent dit dat ik de iTunes bibliotheek beter op mijn Western Digital Netwerkschijf kan zetten?
  #4  
Oud 20-05-12, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onzenoort Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Betekent dit dat ik de iTunes bibliotheek beter op mijn Western Digital Netwerkschijf kan zetten?
Dat is inderdaad een veel beter idee. Zorg er dan wel voor dat die netwerkschijf gemount wordt bij het opstarten van de Mac.

PS:
Het zal je wel opgevallen zijn dat de Time Capsule gemount wordt als Time Machine zijn ding gaat doen. Maar ook onmiddellijk verwijderd wordt als Time Machine klaar is.
  #5  
Oud 20-05-12, 10:42
onzenoort onzenoort is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Dat heb ik gemerkt ja. Ok, bedankt. Ik ga m'n MacBook aan het werk zetten om de bibliotheek te verplaatsen.
  #6  
Oud 20-05-12, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onzenoort Bekijk bericht
Dat heb ik gemerkt ja. Ok, bedankt. Ik ga m'n MacBook aan het werk zetten om de bibliotheek te verplaatsen.
Als die WD netwerkschijf het AFP protocol ondersteunt dan activeer dat. OS X Lion 10.7.x kan namelijk niet meer overweg met OpenSMB zoals dat in vele NASjes gebruikt wordt.
Reageren

Labels
locatie map itunes media



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Outlook 2007: map "deleted messages" van iCloud verwijderd Sir Botex iCloud 2 21-11-11 10:56
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
"bestand opgegeven in plaats van map" Bafo iTunes 1 20-12-10 12:50
pop mail en nieuwe "map" of postbus Binkey01 Archief 1 28-10-08 18:37
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.