//

iTunes synchronisatie vraag

iTunes synchronisatie vraag discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Bedoeling: via iTunes synchronisatie van o.a. agenda en mail en andere gegevens, zoals favorieten in de browser tussen iMac, iPad en iPhone. Dat werkte tot ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-13, 18:04
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard iTunes synchronisatie vraag

Bedoeling: via iTunes synchronisatie van o.a. agenda en mail en andere gegevens, zoals favorieten in de browser tussen iMac, iPad en iPhone.
Dat werkte tot nu toe ook (zonder gebruik te maken van iCloud).

Maar sinds de update niet meer. Wat ik dan ook mis op de overzichtspagina van iTunes op de iMac is de keuzemogelijkheid bij de tabs voor de pagina 'Info'. Die stond tussen de pagina: 'Overzicht' en 'Apps'. Op die pagina kon je tevoren aangeven of en hoe je gegevens van agenda, contacten, mail, enz. kunt synchen en ook bijvoorbeeld tot hoe ver je terug wilt gaan met het synchen.

Die pagina zie ik dus niet meer.

iTunes v 11.1.2, Help, helpcentrum zegt o.a.:
"Contactgegevens, agenda's en andere gegevens met een iPod, iPhone of iPad synchroniseren

Met iTunes kunt u de contactgegevens, agenda's, notities, Safari-bladwijzers en e-mailaccountgegevens op de computer synchroniseren met uw iPod, iPhone of iPad. Met iTunes worden deze gegevens ook gesynchroniseerd van uw apparaat naar uw computer. Als u bijvoorbeeld contactgegevens toevoegt op uw iPad, worden die contactgegevens tijdens de synchronisatie toegevoegd aan Contacten op uw computer (of aan Adresboek, in sommige versies van OS X).

Bij het synchroniseren wordt gekeken of de meest recente gegevens op uw apparaat of op uw computer staan, waarna u kunt kiezen welke gegevens u wilt synchroniseren.

Opmerking: Deze instructies zijn alleen van toepassing als u OS X v.10.8.5 of ouder gebruikt. Als u OS X Mavericks v.10.9 of nieuwer gebruikt, worden uw contactpersonen, agenda's en andere gegevens via iCloud bijgewerkt op uw computers en iOS-apparaten. Raadpleeg voor meer informatie iCloud Help op icloud.com." (Tekst vet van mij.)

VRAAG: Betekent dit dat een synchronisatie van deze gegevens uitsluitend nog via iCloud mogelijk is?
Dat kan toch niet waar zijn!
Ik voel er niet voor om allerlei gegevens in de iCloud te zetten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-13, 18:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
VRAAG: Betekent dit dat een synchronisatie van deze gegevens uitsluitend nog via iCloud mogelijk is?
Dat kan toch niet waar zijn!
Ik voel er niet voor om allerlei gegevens in de iCloud te zetten.
ANTWOORD: In OS X 10.8 Mountain Lion werd SyncServices verwijderd. Alleen het SyncServices Framework was nog aanwezig. In OS X 10.9 Mavericks wordt nu ook het SyncServices Framework niet meer ondersteund.

Dat betekent dat contacten, agenda's en herinneringen (onderdeel van Calendar) niet meer kunnen gesynchroniseerd worden met iTunes.

Om emotionele discussies te vermijden: het is wat het is.
  #3  
Oud 27-10-13, 20:07
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Bedankt.

Het eerste punt is: heb ik het juist gezien. Kennelijk wel.

Tweede punt: ben ik het daarmee eens. Nee, maar wat doet het ertoe, zoals jij eigenlijk ook aangeeft.

Derde punt: een vraag / vaststelling: nu de synchronisatie thans via iCloud verloopt, kan ik inderdaad niets anders meer kiezen dan synchronisatie ja/nee, - en dus niet meer bijvoorbeeld: hoe ver terug in de tijd?
Ook dat zie ik goed?
  #4  
Oud 27-10-13, 20:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
Derde punt: een vraag / vaststelling: nu de synchronisatie thans via iCloud verloopt, kan ik inderdaad niets anders meer kiezen dan synchronisatie ja/nee, - en dus niet meer bijvoorbeeld: hoe ver terug in de tijd?
Ook dat zie ik goed?
Ja en nee. Als je voor iCloud synchronisatie kiest op de Mac wordt alles in iCloud gesynchroniseerd. Op een iPhone/iPad kan je wel kiezen wat er moet gesynchroniseerd worden: Alles, 6 maanden, 3 maanden, 1 maand, 2 weken (voor de agenda's). Voor iCloud Mail kan je het aantal berichten kiezen dat gesynct moet worden op een iDevice.
  #5  
Oud 28-10-13, 18:22
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Problemen synchronisatie - meerdere iTunes accounts - Nieuwste versie iTunes sanne2611 iTunes 4 30-09-13 13:19
iCal synchronisatie vraag (iMac --> iPhone) Willem4s iPhone Apps 4 05-01-12 15:23
Windows: iTunes synchronisatie arjanvr iTunes 0 26-09-09 08:06
synchronisatie vraag !!?? DeRover iTunes 1 18-02-09 13:00
synchronisatie en itunes Colburners iTunes 3 12-11-08 15:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.