//

Itunes wachtwoord wordt elke paar dagen gereset

Itunes wachtwoord wordt elke paar dagen gereset discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met een serieus probleem, en hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Ik gebruik al jaren Iphones & Ipads. Momenteel heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-13, 10:27
Mobi666 Mobi666 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard Itunes wachtwoord wordt elke paar dagen gereset

Hallo,

Ik zit met een serieus probleem, en hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Ik gebruik al jaren Iphones & Ipads. Momenteel heb ik een Iphone5. Mijn vrouw ook en een Ipad mini. Ik heb tot recent nooit problemen gehad.

Sinds ik IOS7 heb geïnstalleerd op mijn Iphone5 (gekocht in Jan 2013) zijn devolgende problemen begonnen. Bijna wekelijks wordt mijn itunes wachtwoord door iets of iemand gereset. Ik krijg dan een email van Apple om te zeggen dat mijn itunes wachtwoord werd gereset. Ik kan op dit moment uiteraard zelf niet meer in de itunes store gaan of bv app updates downloaden op mijn Iphone. Het enigste wat ik dan kan doen is via die email naar iforgot gaan om mijn itunes wachtwoord nogmaals te resetten.

Dit fenomeen doet zich dus voor sinds IOS7 upgrade, en sindsdien heb ik ongeveer een 15tal keren mijn itunes wachtwoord moeten resetten!

Ik heb reeds 2x naar Apple care gebeld. De 1ste keer moest ik wat settings op mijn telfoon wijzigen, wat ik vreemd vond. Dit heeft niet geholpen. De 2de keer had ik iemand aan de lijn die er wel wat van kende. Toen heb ik mijn itunes wachtwoord opnieuw veranderd, mijn 3 veiligheidsvragen veranderd alsook mijn email wachtwoord. De conclusie was dat ofwel iemand toegang had tot mijn mailbox en zo mijn itunes wachtwoord kon resetten, ofwel kende iemand mijn 3 veiligheidsvragen.

Na deze aanpassingen heb ik ongeveer 2 weken geen probleem gehad, tot ik daarnet een paar app updates probeerde uit te voeren op mijn telefoon... toen ik mijn itunes wachtwoord probeerde in te voeren kreeg ik de melding dat mijn wachtwoord onjuist is. Ik voelde de bui al hangen, dus deed ik mijn mailbox open en rarara, gisterenavond rond 23u20 heb ik een mail van apple dat mijn itunes wachtwoord gereset is . Dan maar meteen opnieuw mijn wachtwoord veranderd maar nu ben ik het redelijk kotsbeu.

Ik ben jaren apple fan geweest maar door deze blijvende problemen heb ik veel zin om die iphone & itunes buiten te smijten en over te schakelen naar een ander merk.

Voordat ik opnieuw naar Apple care bel zou ik graag jullie mening willen. Ik heb ook online zitten zoeken en blijkt dat meer mensen dit probleem hebben. Zou apple met een serieus security lek zitten, of ligt het aan mijn telefoon. (gezien ik de veiligheidsvragen en mijn email wachtwoord heb aangepast weet ik echt niet wie of wat mijn itunes wachtwoord nu nog kan resetten.)

mvg,
Mobi
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-13, 10:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gaat hier om een Apple ID. Mijn vrouw en ik krijgen sinds een paar weken regelmatig mails van Apple met het verzoek het paswoord van één bepaald Apple ID te wijzigen.

In ons geval gaat het slechts om pogingen om het paswoord van dat bepaalde Apple ID te wijzigen. Het wijzigen zelf is niet gelukt.

Er loopt trouwens al een topic over dit probleem.
  #3  
Oud 27-11-13, 10:53
Mobi666 Mobi666 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Wel bij mij wordt mijn pwd effectief gereset door iets of iemand.
  #4  
Oud 28-11-13, 00:38
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Arrow Veiligheid gaat voor

Korte versie: voer een uitgebreide anti-virus check uit op de computer(s). Stel nieuwe wachtwoorden en veiligheidsvragen in. Stel op de computer(s) schermvergrendeling in en op de iOS-Apparaten een codeslot.

Let op: Veel leesvoer. Veel te doen. Veel veiliger. Wiljeniet? Bel Apple. Lees je door? Hoera, veiligheid!

Laten we het eens goed bekijken. Je hebt de wachtwoorden van je mail-adres en Apple ID veranderd, alsmede de veiligheidsvragen van beide accounts (neem aan ook die van je mail-adres). En nog steeds schijnt iemand toegang te krijgen tot beide accounts.

De misbruik kan plaatsvinden vanaf (geordend op waarschijnlijkheid):

- één van jullie apparaten (spyware op niet-Apple apparaten zoals je Windows computer)
- ergens waar je email nog ingelogd staat (andermans computers of apparaten)
- de locatie waar jullie je wachtwoorden opslaan (browser/PC, wachtwoordmanager, iCloud Keychain, stickies op je computer, boekje met wachtwoorden)
- onveilige Wi-Fi verbinding (openbare router, andermans router)
- je mailprovider (iemand krijgt toegang via je provider)
- veiligheidslek bij Apple (iemand misbruikt een openstaande bug bij Apple software of services)
De kans is klein dat er een andere oorzaak is.

Nu we dat weten, kunnen we aan de slag met het oplossen van dit probleem. Sla gerust een stap over als je jullie huidige situatie voldoende vindt. Te beginnen met jullie computer(s), kies A of B en ga door met C:


1A.
- Verwijder software en bestanden die jullie niet gebruiken of nodig achten, ruim jullie computers op
- Update alles op jullie computers: Adobe software (Acrobat, Creative Cloud apps of Creative Suite apps, Flash), browsers, java (mits geïnstalleerd), Office applicaties, games, overige applicaties, Windows
- Voer een anti-virus check uit over de gehele computers
- Maak een nieuwe gebruiker met adminrechten aan, verander vervolgens je eigen accounttype naar een 'standaardaccount'

1B.
- Om zeker te zijn dat jullie computers op en top schoon zijn, kunnen jullie een schone Windows (7even of 8cht) installatie uitvoeren. Applicaties en bestanden kunnen jullie naar een externe HD of cloud app(s) kopiëren, dat is natuurlijk wel onveiliger mocht er een besmet bestand tussen zitten. Bij voorkeur: al het gewenste opnieuw downloaden vanaf officiële / betrouwbare bronnen
- Na installatie moeten jullie de ingebouwde veiligheidsopties checken en instellen naar wens met het oog op veiligheid
- Maak vervolgens een nieuw account zonder adminrechten aan en gebruik deze vanaf nu
- Anti-virus installeren

1C.
- Stel op jullie computers een schermbeveiliging in
- Ook voor jullie iPhones en iPad komt een codeslot + automatisch vergrendelen goed van pas

2.
Voer onderstaande wijzigingen zo mogelijk uit vanaf Safari op jullie iPad mini of je iPhone voor extra veiligheid (al dan niet in Privé-modus als je vrouw normaal ingelogd is).
Controleer dat je email adres niet op een andere plaats ingelogd is. Log je account uit van andere plaatsen en controleer de verbonden applicaties. Verander je wachtwoord. Stel extra veiligheidsinstellingen in (zoals 2-staps verificatie via een app zoals Google Authenticator of je mobiele nummer). Let op: Gebruik altijd een goed en uniek wachtwoord, hergebruik deze nooit. Gebruik kleine letters, grote letters, cijfers en tekens. Gebruik geen opeenvolgende karakters zoals een bestaand woord of cijfers (fout: iphone123, slechte wachtwoorden).
- Apple's Mijn Apple ID | iCloud > Geavanceerd > Log uit uit alle browsers (klik rechtsboven op je naam) | Machtigingen intrekken
- Google's beveiligingspagina | Laatste accountactiviteit Gmail | [Optioneel] Checklist veiligheid Gmail
- Microsoft's beveiligingspagina | [Optioneel] Checklists veiligheid Windows 8 & Windows 7 & Xbox Live
- Yahoo! Accountinformatie | [Optioneel] Yahoo Security Center

Als je nog geen gebruiker bent, overweeg dan om bovenstaande email providers in gebruik te nemen. Let op: het zijn wel allemaal Amerikaanse bedrijven.

3.
- Schrijf je wachtwoord nooit op een papiertje of in een boekje
- Gebruik de tips bij stap 2 voor een veilig wachtwoord
- Als je een externe wachtwoordmanager zoals LastPass gebruikt, of een ingebouwde in je browser, overweeg dan je hoofdwachtwoord te wijzigen. Vergeet niet 2-staps verificatie in te schakelen
- Gebruik je nog geen dienst zoals LastPass, overweeg dat te gebruiken: één / enkele veilig wachtwoorden onthouden, de rest automatisch genereren

4.
- Pas op met openbare hotspots, gedeelde netwerken en de niet afgesloten Wi-Fi van je buren
- Zorg dat je eigen router een goed wachtwoord ingesteld heeft (hoef je ook niet te onthouden: LastPass)

5.
- Neem contact op met je huidige mailprovider, leg uit dat je sterke vermoedens hebt dat derden toegang hebben gekregen tot je account en vraag ze om hiernaar te kijken
- Zoals vermeld onder stap 2, overweeg een cloud email te gebruiken, deze bieden vaak extra veiligheidsmiddelen (let ook op de privacy nadelen zoals Amerika)

Als de fout zich bij Apple bevindt, dan kun je daar niets aan veranderen. Blijft dit probleem zich voordoen, bel dan naar Apple of ga langs bij de Apple Store Amsterdam (tip: maak een afspraak).

Als je je verveelt, te veel tijd hebt en meer wilt weten over wachtwoorden en online veiligheid, lees dan door. Dit artikel met tips heb ik in 2012 geschreven met als doelgroep een online game-community (d.w.z. vooral jongeren).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 28-11-13 om 01:39. Reden: iTunes URL toegevoegd
  #5  
Oud 28-11-13, 12:34
Mobi666 Mobi666 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Ok no offense maar ik werk al 12 jaar in de IT en weet hij ik mijn thuisnetwerk alsook mijn email account moet beveiligen... mijn thuisnetwerk is beveiligd, alsook mijn thuisPC en mijn iphone heeft een codeslot.

Zoals eerder gezegd heb ik de laatste keer zowel mijn apple veiligheidsvragen alsook mijn email wachtwoord gewijzigd. Ik heb mijn telefoon altijd bij mij en niemand anders zelfs mijn vrouw niet kan in mijn telefoon of mijn mailbox.
Dus stel dat iemand toegang zou gehad hebben op mijn telenet mailbox hoe groot is de kans dan dat na mijn wachtwoord te wijzigen die persoon opnieuw in mijn mailbox kan...
Ook is er in mijn thuisnetwerk de laatste maanden niets veranderd. Het enige wat veranderd is is de upgrade naar IOS7 want kort daarna is de miserie begonnen.

Vraagje : Kan Apple zijn via welke methode mijn wachtwoord werd gereset? Ik zou veronderstellen dat er ergens een log wordt bijgehouden wanneer iemand zijn wachtwoord reset? Op die manier zouden we kunnen zien wat de bron is.... dus ofwel via de veiligheidsvragen ofwel via mijn email...
  #6  
Oud 28-11-13, 13:06
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Ik zou toch maar Bubbly zijn post serieus nemen hoor. Je zit met een veiligheidslek. Daar kan 12 jaar in de IT sector weinig aan veranderen. Heeft niets met de upgrade ios7 te maken.
  #7  
Oud 28-11-13, 15:22
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mobi666 Bekijk bericht
Ok no offense maar ik werk al 12 jaar in de IT en weet hij ik mijn thuisnetwerk alsook mijn email account moet beveiligen... mijn thuisnetwerk is beveiligd, alsook mijn thuisPC en mijn iphone heeft een codeslot.

Dus stel dat iemand toegang zou gehad hebben op mijn telenet mailbox hoe groot is de kans dan dat na mijn wachtwoord te wijzigen die persoon opnieuw in mijn mailbox kan…

Vraagje : Kan Apple zijn via welke methode mijn wachtwoord werd gereset? Ik zou veronderstellen dat er ergens een log wordt bijgehouden wanneer iemand zijn wachtwoord reset? Op die manier zouden we kunnen zien wat de bron is.... dus ofwel via de veiligheidsvragen ofwel via mijn email...
None taken.

Als diegene via Telenet zelf (al dan niet een lek) toegang heeft gekregen, dan lijkt me de kans niet klein dat ze dat opnieuw kunnen. Wie weet is het een medewerker of een hacker. Ik zou in ieder geval contact met Telenet opnemen, want je email lijkt de zwakke schakel te zijn.

Apple kan inderdaad zien hoe je wachtwoord is gereset. Je gehele contactverleden wordt gelogd, alsook wanneer en hoe (iForgot, klantenservice) je wachtwoord is gewijzigd. Denk maar aan de hack van Mat Honan, waar ze dat gelogd hadden. (En als je nu belt, kunnen ze de notities van de vorige medewerker lezen.)

Sindsdien is het een stuk moeilijker geworden om zomaar iemand's account binnen te dringen via Apple's klantenservice. Maar dat wordt dus contact opnemen met Apple en Telenet. Vaststellen dat volgens Telenet niemand anders in je mailbox heeft zitten wroeten (en specifiek vragen of ze kunnen zien of Telenet medewerkers dat hebben gedaan), als dat niet het geval is: Apple.

Noot: En als je iOS 7 verdenkt, dan kun je het beste je iApparaat herstellen via iTunes en géén reservekopie terugplaatsen. En als je Apple's clouddiensten niet vertrouwt kun je iCloud Sleutelhanger uitschakelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Safari loopt elke paar dagen vast BePr iPad algemeen 3 19-01-13 16:25
Email na een paar dagen verdwenen? Sweng iPhone algemeen 3 30-11-11 22:17
Software matige unlock binnen paar dagen? pspklant Archief 65 24-12-07 11:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.