//

Itunes herkent telefoon niet

Itunes herkent telefoon niet discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Itunes herkent mijn telefoon niet meer, en ook zie ik in apparaatbeheer nergens een usb controller die verwijst naar Apple. Op de image ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-10-14, 14:15
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard Itunes herkent telefoon niet

Beste mensen,

Itunes herkent mijn telefoon niet meer, en ook zie ik in apparaatbeheer nergens een usb controller die verwijst naar Apple.

Op de image kan je zien hoe het er in m'n apparaatbeheer uitziet.
Ik heb itunes en alle software met apple verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar geen succes. Ik hoor echter wel een tweetonig geluid als ik de telefoon aansluit op m'n computer, en hij laad de telefoon ook op op de PC.
Wat kan ik nog doen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2014 om 15:14 ----------

ik heb ook een diagnostische test gedaan via itunes.


Daarin is te zien dat hij geen iphone herkent maar de usb apparaten wel correct zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-14, 12:30
brugge2 brugge2 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 46
Standaard

Ik heb onder windows7 hetzelfde probleem. De usb is wel in orde want onder verkenner wordt de iphone5 wel gezien. Dit komt dus bij ook bij de nieuwste versie van Itunes voor. De mobile service is ook wel gestart.

Op mijn macbook air wordt de iphone prima herkent en weergegeven in het scherm. Kennelijk onder windows een bug?
  #3  
Oud 18-10-14, 12:35
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

er zit een fout in itunes, je moet kijken bij apparatenbeheer en de stuurprogamma's instaleren via program files/common files/ apple/ drivers volgens mij.
__________________
Er zijn teveel "kenners"maar te weinig mensen die het snappen.
  #4  
Oud 18-10-14, 12:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brugge2 Bekijk bericht
De usb is wel in orde want onder verkenner wordt de iphone5 wel gezien.
Verkeerde conclusie. De Windows Verkenner gebruikt de Windows USB Plug-and-Pray drivers. iTunes gebruikt de Apple Mobile Device Drivers (om een veilige netwerkverbinding op te zetten - TCP/IP over USB).

Verwijder iTunes en de Apple Mobile Device drivers, incl. alle registry entries, met Revo Uninstaller. Herstart de Windows PC en installeer dan de allerlaatste versie van iTunes opnieuw.

  #5  
Oud 18-10-14, 13:10
brugge2 brugge2 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 46
Standaard

De computer tovenaar heeft zijn hogere computerkunde weer in begrijpelijke taal duidelijk kunnen maken aan een "leek". Met Iobituninstaller alles kunnen verwijderen en Itunes opnieuw opgezet. En voila. De Iphone verschijnt weer in het menu.
Hartelijk dank.
  #6  
Oud 18-10-14, 13:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brugge2 Bekijk bericht
Met Iobituninstaller alles kunnen verwijderen en Itunes opnieuw opgezet.
Bedankt voor de feedback. Nu weet ik dat het progje dat jij gebruikt hebt ook werkt. Ben niet zo op de hoogte van al die Windows tooltjes. Succes verder.
  #7  
Oud 18-10-14, 14:29
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard

Helaas heb ik geprobeerd de optie te gebruiken om met revo uninstaller alles te verwijderen. Zo gezegd zo gedaan, echter na opstarten en itunes installeren zie ik nog steeds geen usb controller van Apple in mijn apparaatbeheer en dus ook geen mogelijkheid mijn tel te syncen met itunes.
  #8  
Oud 18-10-14, 14:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sirmike Bekijk bericht
Helaas heb ik geprobeerd de optie te gebruiken om met revo uninstaller alles te verwijderen.
Ben je zeker dat je met Revo Uninstaller ook écht alle registry entries geselecteerd en verwijderd hebt? Die veroorzaken namelijk het probleem.

Na een herstart en aansluiten van de iPhone zou Windows moeten beginnen met "New Hardware Found" (of zoiets in het Nederlands). Als dat niet gebeurt staan er nog steeds restanten in de registry.
  #9  
Oud 18-10-14, 14:49
brugge2 brugge2 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 46
Standaard

Bij mij kwam die melding van nieuwe hardware in ieder geval wel. In het register werden ruim 460 entries verwijderd door Iobituninstaller.

Heb inmiddels wel een probleempje met mijn iphone. Door een verkeerde?? handeling is de zoomer nu ingesteld. Alles tig keer zo groot. Ontgrendelen lijkt ook niet mogelijk. Ben ik ook weer even zoet mee.

Na enige tijd fabrieksinstellingen teruggezet. Kon niet op normale manier herstellen omdat ik de functie zoek mijn telefoon niet kon uitschakelen. Ik kon het scherm niet ontgrendelen. Dan maar kort door de bocht

Laatst gewijzigd door brugge2; 18-10-14 om 17:09.
  #10  
Oud 18-10-14, 14:51
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard

Ik heb met revo een grondige zoektocht gedaan en de registry entries worden dan vetgedrukt. Ik heb al het vetgedrukte verwijderd. Daarna laat die ook niks meer zien want het is immers verwijderd.
Ik krijg na herstart geen new hardware found
  #11  
Oud 18-10-14, 15:06
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Zie je wel de iphone in aparatenbeheer zoals thimosha laat zien bij USB?
anders staat hij bij camera's en moet je de stuurprogramma bij laten werken en laten zoeken op je C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

gaat sneller dan alles opnieuw te instaleren.
  #12  
Oud 18-10-14, 15:13
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard

Ik zie geen apple device staan onder usb controller en ook niet onder camera.

Zou het aan het snoertje kunnen leggen dat ik gebruik?
Ik heb een kort snoertje die je in de pc kan duwen en de lange normale oplader.

Ik werk nu met het korte snoertje voor in de pc, maar ik dacht dat die ook zou moeten werken op het herkennen van je iphone in itunes?

hij laad namelijk wel gewoon op.
  #13  
Oud 18-10-14, 15:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sirmike Bekijk bericht
hij laad namelijk wel gewoon op.
Om op te laden moet er alleen maar 5 V op de USB-poort staan. Om op te laden worden er geen drivers gebruikt.
  #14  
Oud 18-10-14, 15:18
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

kijk eens bij draagbare apparaten?
  #15  
Oud 18-10-14, 15:31
sirmike sirmike is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 45
Standaard

Hij staat er echt nergens tussen helaas. Nogmaals ligt het aan de snoer ? Is de kleine snoer alleen voor opladen of ook voor het openen met iTunes?
  #16  
Oud 18-10-14, 16:10
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Ik heb inderdaad met Revo Uninstaller (pro in mijn geval, maar dat maakt mi niets uit) zowel ITUNES als de APPLE MOBILE DEVICE DRIVERS hiermee gedeïnstalleerd. De extra register zoekfuncties van Revo vonden niets. Wat ik WEL heb gedaan is RegHunter draaien (CCleaner kijkt me een alternatief, maar dat weet ik niet zeker), zonder herstart de nieuwe ITunes opnieuw geïnstalleerd: presto!
__________________
Willem.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iTunes herkent strips niet Ipaddy27 iTunes 5 27-01-13 18:28
itunes herkent iphone niet MinkeS iPhone algemeen 7 22-01-13 14:57
itunes herkent iphone niet en ipod functie doet het niet jeckyl iTunes 11 26-09-10 08:24
Iphone boot niet meer!, itunes herkent hem niet! mister@ Unlock [archief] 8 10-01-08 22:17
iTunes 7.5 herkent iphone 1.1.2 niet wouter3800 Archief 2 28-12-07 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.