//

Sync problemen met iTunes 7.7

Sync problemen met iTunes 7.7 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hmmm..... blijft kl*te dus.... Ik wacht wel even.... of probeer mijn push via Exchange werkend te krijgen... Dank weer....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-07-08, 10:58
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Hmmm..... blijft kl*te dus....
Ik wacht wel even.... of probeer mijn push via Exchange werkend te krijgen...

Dank weer.
__________________
Peter
Den Haag
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-07-08, 11:45
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Net nog iets gevonden. heb het nog niet getest Maar ik heb wel live search maps geinstaleerd.

Op de iPhone en de iPod Touch kan het voorkomen dat niet alle afspraken uit de Outlook-agenda worden gesynchroniseerd. Heb je te maken met dat probleem en werk je met Outlook 2003 of later, dan is de kans groot dat het probleem wordt veroorzaakt door plugins voor Outlook, zoals Live Search Maps.

Door plugins zoals deze wordt de standaard-klasse veranderd: de afspraak is niet langer van de klasse IPM.Appointment. De iPhone en iPod Touch zullen echter alleen agenda-items synchroniseren die wél de berichtklasse IPM.Appointment hebben. Je kunt dit controleren door de eigenschap Message Class van afspraken zichtbaar te maken. Hoe dat moet, vind je in een artikel op de website van Apple. Staan er agenda-items tussen die niet de klasse IPM.Appointment hebben, dan zit er niets anders op dan de Outlook-plugins te verwijderen. Je kunt de plugins ook laten staan en maar accepteren dat je agenda op de iPhone of iPod Touch niet helemaal compleet is.
  #23  
Oud 24-07-08, 12:02
Smiley's schermafbeelding
Smiley Smiley is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 26
Standaard

ik denk niet dat het een outlook probleem is maar dat het te maken heeft met het feit dat je nu gebruik kan maken van de push functionaliteit van exchange op je iphone. Dit zat voorheen niet op de iphone, nu wel en nu hebben we problemen met het syncen van outlook en iphone. Mijn outlook is in de tussentijd niet verandert, iphone wel...
Logische verklaring???
__________________
Stof tot nadenken: "iedereen wil oud worden maar niemand wil oud zijn en er zeker niet oud uit zien..."
  #24  
Oud 24-07-08, 12:29
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Gelezen. Goed artikel. helder.
Alleen AL mijn appointments zijn van de juiste klasse en toch heb en houd ik het probleem... :-(

Overigens lijkt e.e.a. niet consequent, maar ik heb vooral problemen met afspraken die ik in de IPhone heb aangemaakt en die niet NAAR Outlook worden doorgesluisd.

Dankjewel weer.

Laatst gewijzigd door Brum; 24-07-08 om 12:49.
  #25  
Oud 24-07-08, 12:30
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smiley Bekijk bericht
ik denk niet dat het een outlook probleem is maar dat het te maken heeft met het feit dat je nu gebruik kan maken van de push functionaliteit van exchange op je iphone. Dit zat voorheen niet op de iphone, nu wel en nu hebben we problemen met het syncen van outlook en iphone. Mijn outlook is in de tussentijd niet verandert, iphone wel...
Logische verklaring???

Vergeet ook ITunes niet.... (Nieuwe versie)
Lijkt mij eerder de boosdoener... *DIE* moet het doen....
  #26  
Oud 24-07-08, 12:53
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

wat ik nu ontdekt heb is dat Iphone het e-mailadres niet syncroniseert van je contactpersoon naar de goede plek in outlook. In outlook kun je 3 e-mail adressen toevoegen bij je contactpersoon. Als je emailadres kopieert van e-mail naar e-mail 2 in outlook heb ik ineens contactpersoon dubbel in adresboek. Beide werken zonder foutmelding. Delete 1 daarvan in adresboek en in bij contactpersonen staat nu weer 1 e-mailadres. Alle foutmeldingen ben ik nu kwijt.
  #27  
Oud 24-07-08, 22:07
i-HKA i-HKA is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Synchronisatie lijkt opgelost na versie herstellen iphone via itunes. Versie wordt dan veranderd in 2.0 (5A347). Dit was (5A345)
Wijzigingen in agenda op de Iphone worden nu wel op de PC in Outlook 2007 verwerkt na synchroniseren.
Deze procedure met herstellen ook uitgevoerd maar de build 5A345 is daarna niet aangepast naar de nieuwe versie.
Sync probleem overigens heeft het ook niet opgelost.
  #28  
Oud 24-07-08, 22:26
frenkb frenkb is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i-HKA Bekijk bericht
Deze procedure met herstellen ook uitgevoerd maar de build 5A345 is daarna niet aangepast naar de nieuwe versie.
Sync probleem overigens heeft het ook niet opgelost.
Ik heb deze procedure zojuist ook doorlopen, en bij mij is de build wel omhoog gegaan naar 5A347.

Maar ook hier zijn de sync problemen gebleven. Afspraken komen wel netjes van Outlook 2007 naar m'n iPhone, maar afspraken die ik in mijn iPhone zet verschijnen na een sync heel even in Outlook en verdwijnen daarna om nooit meer terug te komen. Ze blijven overigens wel in mijn iPhone staan.
  #29  
Oud 26-07-08, 10:39
amicatrend amicatrend is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard

zo kan je je agenda synchroniseren met itunes dit werkt perfect bij mij :
[FONT=Arial]Make sure your iphone is connected to your computer. Open Outlook and iTunes.

Outlook 2003

1. Click on File.
2. Select Import and Export
3. Select Export to a file
4. Select Common Separated Values (Windows)
5. Select folder
6. Choose Calendar
7. Save Exported file as:
8. Name file (your name iphone)
9. Set data range (important to select the dates you want)
10. Done!

Now, to DELETE THE CALENDAR.

In Outlook 2003

1. Click View
2. Select Arrange by
3. Select Current View
4. Select by Category (you should see a list of categories –I had 354. You may have more or less)
5. Click View
6. Select Expand/Collapse Groups
7. Select Collapse.
8. Right click on Categories
9. Select Delete
10. ALL GONE![/FONT]

[FONT=Arial]NOW TO iTunes 7.7

1. In top left corner, click on Edit.
2. Select Preferences
3. Second box appears
4. Select the Syncing tab.
5. Click Reset Sync History Button.
6. It asks if you are sure—click yes.
7. EJECT IPHONE!

NOW RE-CONNECT IPHONE……

IN iTunes…………..

1. Click Info Tab
2. Under Calendar Section, make sure sync with calendars with Outlook is selected
3. Scroll down to Advanced (same Info Tab)
4. Replace information on this iPhone –select Calendar
5. Click Apply.

IPHONE IS STILL CONNECTED TO COMPUTER……

NOW BACK TO OUTLOOK

1. Click on File
2. Select Import and Export
3. Select Import from another program file
4. Select Common Separated Values (Windows)
5. Select the name of the file you choose for your iphone if it is not showing up.
6. Select destination –calendar
7. Click FINISH button.

Back to iTunes

1. SYNC YOUR IPHONE
2. [/FONT]
[FONT=Arial]Your calendar information should be there![/FONT]

het werkt nu 100 % bij mij
  #30  
Oud 26-07-08, 14:56
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ook deze laatste oplossing werkt niet 100%. Invoer op de Iphone wordt de ene keer wel en andere keer weer niet gesynchroniseert.
Het wachten is op update Itunes. Tot die tijd is de conclusie dat de Iphone niet betrouwbaar is voor zakelijk gebruik in combinatie met Outlook.
  #31  
Oud 26-07-08, 16:06
Japiooo Japiooo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Dank weer voor dit idee, maar ik wacht nog even met wijzigingen aanbrengen totdat ik van velen hoor dat alle problemen zijn opgelost. Ik ben veel te bang dat ik weer afspraken kwijtraak. Het lullige is dat mijn huidige agenda (Iphone) niet geprint kan worden (als backup). Ik wacht nog een week en dan vertrouw ik alles toch maar weer toe aan papier ( papieren agenda) want voor afspraken kan ik niet elke keer mijn laptop meenemen en optstarten. Ohhh Apple, haal ons uit deze ellende!
  #32  
Oud 28-07-08, 11:52
annevanhal annevanhal is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 16
Unhappy methode van export en import

De methode die hier beschreven wordt door in Outlook alle afspraken te exporteren, daarna te importeren in de iPhone en als laatste weer te overschrijven in Outlook gaat volgens mij in een zakelijke omgeving niet werken. Immers veel items zijn uitnodigingen waarbij je of zelf mensen hebt uitgenodigd of waarbij je bent uitgenodigd door anderen. Alle reschedules zullen niet meer werken op deze manier !

Ik ben zelf helemaal niets verder gekomen met mijn sync probleem. Mijn Iphone (1.1.4) synchronisatie problemen zijn er nog steeds:
1. syncen duurt oneindig lang. kan wel tot 1 uur duren !!!
2. zelfs na het wissen van replicatie history en het zetten van "overschrijf alle afspraken op mijn iphone maar" is mijn agenda nu helemaal leeg. Er komt niets meer over uit outlook.

Voor de volledigheid: ik sync alleen de kalender, het adresboek en muziek en podcasts. Muziek en podcasts synchroniseren nog wel, adresboek en kalender helemaal niet meer.
Zojuist ook nog diagnostics (onder help menu) uitgevoerd vanuit iTunes..... het info tabblad geeft aan dat de calendar gesynct moet worden. volgens de extreem lang durende diagnostics draait het allemaal ok.

Microsoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600)
Dell Inc. Latitude D420
iTunes 7.7.0.43
QuickTime 7.5
CD Driver 2.0.7.3
CD Driver DLL 2.1.1.1
Apple Mobile Device 2.0.0.33
Bonjour 1.0.4.12 (118.4)
iTunes Serial Number 104A70A2D4A93FD3
Current user is an administrator.
The current local date and time is 2008-07-28 14:14:59.
iTunes is not running in safe mode.
Video Display Information
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family

**** External Plug-ins Information ****
No external plug-ins installed.
**** iPhone/iPod Touch Sync Tests ****
Sync tests completed successfully.

Daarna heb ik ook nog via rechtsklikken op het iphone symbool in iTunes geklikt op "reset warnings" en daarna weer gesynct. het helpt helaas allemaal niet.
ik hoop dat er snel een oplossing voor komt want ik kan helemaal niks meer met mijn kalender, hij is en blijft leeg.

Laatst gewijzigd door annevanhal; 28-07-08 om 14:38.
  #33  
Oud 29-07-08, 22:35
annevanhal annevanhal is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 16
Smile bijna perfecte workarround gevonden !

Zoals eerder vermeld synchroniseert mijn iPhone 1.1.4 de kalender en de contacten niet meer met MS Outlook 2007 sinds ik iTunes 7.7 installeerde. Ondertussen heb ik uit binnen en buitenland vernomen dat heel veel mensen ditzelfde probleem hebben. Apple komt nog steeds niet met een oplossing die volgens mij toch echt in iTunes gezocht moet worden. (ik vermoed een relatie met de MobileMe applicatie die je ineens onder windows control pannel tegen komt)

Groot was mijn verbazing toen ik via een collega (dank Stefan !) een heel goede workarround kreeg aangeboden.
Dit is zelfs beter dan MobileMe (immers MobileMe levert volgens diverse websites ook problemen op).
De workarround:......
Ik synchroniseer nu mijn agenda met GMAIL. Zoals je weet is GMAIL gratis. Google heeft hiervoor een gratis utility "calender sync". Ik laat mijn zakelijke MS Outlook elk half uur synchroniseren met GMAIL Calender.
De iPhone synchroniseer ik met het programma NemusSync (zie ook NemusSync - sync between google and iPhone). Dat kan zelfs via Wi-Fi, zodat als bijkomend voordeel iTunes niet langer op mijn zakelijke laptop hoeft te staan (en dat was eingelijk niet toegestaan in ons bedrijf).
Bovendien hoef ik voor die synchronisatie niet eens in de buurt van mijn laptop te zijn, zolang ik maar ergens Wi-Fi verbinding heb is het goed.

Mijn synchronisatie probleem is, ondanks Apple, vrijwel opgelost.
Eindelijk weer al mijn afspraken bij me en het bijwerken gaat veel flexibeler en sneller dan via kabeltje en iTunes.

Waarom is het dan een BIJNA perfecte workarround?
Wel dat is omdat ik nog steeds mijn contacten niet kan synchroniseren, daar helpt deze oplossing niet voor. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, omdat alle contacten al op de iPhone staan en als er dan af en toe iets bijgewerkt moet worden doe ik dat wel handmatig.
Een tweede klein nadeeltje zit in een freeware applicatie die ik op de iPhone draai en die de taken uit Outlook synchroniseert. Dat programmaatje (todolist, zie ook include7 - expert new media solutions - home) wordt door deze workarround helaas niet bijgewerkt.

Ik hoop dat ik door het delen van deze workarround voor een groot aantal lezers een goede workarround heb kunnen bieden.

Groet
Anne van Hal

Laatst gewijzigd door annevanhal; 29-07-08 om 22:56.
  #34  
Oud 30-07-08, 12:08
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Exclamation nieuwe info

Ik ben achter iets gekomen wat mij hooglijk verbaasd...

De "niet gesyncte" afspraak uit de Iphone NAAR Outlook (2007) is er wel !!!

Als je in Outlook het "beeld" verandert van de normale agenda-view naar "Alle afspraken" o.i.d., staat de niet-gesynct-gewaande afspraak gewoon in het rijtje !!!

Outlook laat 'm alleen niet zien in de normale agenda view ?????
Sterker nog....als je op de betreffende afspraakregel dubbelklikt, opent Outlook de afspraak doodleuk alsof er niets aan de hand is.

Ik heb al alle kolommen vergeleken en daar komt weinig schokkends uit. De eventuele afwijkingen tussen de normale afspraak (welke ik reeds met de hand in de agenda had gezet) en de WEL gesyncte, maar niet zichtbare afspraak lijken niet interessant en heb ik hier en daar zelfs met de hand aangepast.

Wat rest is de kolom "discussie" (??) welke in de handmatige afspraak wel staat, maar niet in de gesyncte ; die kan ik ook niet aanpassen.
Maar daartegenover staat dat ik ook andere afspraken heb staan (??) waar ook geen "Discussie" is ingevuld en die zijn wel zichtbaar !?!?

HEEEEEEEL vreemd.

Peter

Laatst gewijzigd door Brum; 30-07-08 om 12:10.
  #35  
Oud 30-07-08, 13:00
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Smile Werkbare workaround

Ik heb, denk ik, een werkbare workaround totdat Apple met een bugfix komt.

Zie hier : iPhone, Outlook, and disappearing appointments

Bottom line :
Maak een afspraak in de Iphone terugkerend, dagelijks, met als einde terugkeerpatroon dezelfde dag. Dus feitelijk terugkerend, maar alleen deze ene keer....
DIE afspraak verschijnt (zo te zien) WEL in de normale agenda-weergave.

SUCCES !


PS : met syncen van Contacts schijnt Niets mis te gaan....


Peter

Laatst gewijzigd door Brum; 30-07-08 om 13:19.
  #36  
Oud 30-07-08, 13:38
BP65 BP65 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

hoelang duurt dat synchroniseren ongeveer? hij is nu al meer dan een half uur bezig

alvast bedankt
  #37  
Oud 31-07-08, 11:16
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Volgens mij is het probleem met de nieuwe ITunes opgelost....

Wat is jullie ervaring ??

Peter
  #38  
Oud 31-07-08, 12:47
frenkb frenkb is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Volgens mij is het probleem met de nieuwe ITunes opgelost....

Wat is jullie ervaring ??

Peter
Bij mij lijkt het nu inderdaad goed te gaan. Helemaal top!
  #39  
Oud 31-07-08, 17:03
Japiooo Japiooo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Halleluja!!!! even de eerder gemaakte afsprake iets wijzigen, staan die ook weer in het totale overzicht. Op één of andere wijze heb ik nu een andere naam aan de agenda: heet nu outlook calendar en hangt nu als een sub-agenda onder calendar. Is nog niet helemaal ideaal, maargoed, is mee te leven. Kan ik nu wel veilig upgraden naar 2.0?
  #40  
Oud 31-07-08, 17:58
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

ZOrg dat je een backup maakt
__________________
iPhone 4 32Gb,iPad Wi-Fi 64gb,iPhone 3G 16Gb
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met simkaart + sync 97752 iTunes 2 09-01-11 01:39
sync problemen met Itunes cles iTunes 2 19-08-10 23:22
iPhone 3G: Itunes sync problemen, na Redsn0w & Ultrasn0w succes guidojp Unlock 0 31-08-09 21:06
iPhone 3g, problemen met App sync. Zergum iPhone Apps 7 20-06-09 16:35
Sync problemen met iTunes frouk iTunes 0 25-01-09 09:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.