//

Muziek wel op Itunes (my devices->music) maar niet op iphone zelf

Muziek wel op Itunes (my devices->music) maar niet op iphone zelf discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb op de normale manier (muziek in Itunes bibliotheek, dan toevoegen aan Iphone) muziek geprobeerd op mijn Iphone te zetten. Nu zegt Itunes dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-07-15, 23:44
LianneArentsen LianneArentsen is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2015
Berichten: 1
Unhappy Muziek wel op Itunes (my devices->music) maar niet op iphone zelf

Ik heb op de normale manier (muziek in Itunes bibliotheek, dan toevoegen aan Iphone) muziek geprobeerd op mijn Iphone te zetten. Nu zegt Itunes dat de muziek inderdaad op mijn Iphone (my devices -> music) staat, maar als ik vervolgens bij muziek op mijn telefoon kijk staat er niks op.

What to do?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-07-15, 13:47
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Heb ik ook gehad. Als eerste even controleren of "Itunes in the cloud" uit staat op je iphone (Instellingen>Muziek>iCloud Music bibliotheek). Als dit uitstaat, de hele synchronisatie van de muziek uitzetten. Je krijgt dan de vraag alles te verijderen van je iphone, Kies akkoord. Na dit gedaan te hebben even je telefoon uit/aan. Dan de muziek synchronisatie weer opnieuw aangezet.

Hoop dat het je net zo helpt als het bij mij heeft gedaan. Succes
  #3  
Oud 11-08-15, 15:15
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard Ipod touch,.. Synchronisatie lukt niet meer

Ik heb een Ipod touch en sinds 3 weken, na update 8.4, krijg ik geen muziek meer van de PC met Itunes naar mijn Ipod.
Ook de album art van de bestaande Ipod bibliotheek is verdwenen.
Ik had ook, om te proberen, een artiest verwijderd van de Ipod. Hier had ik albums van gekocht bij Apple en ook zelf geimporteerd in Itunes. Maar er komt niets meer terug.
Heb al van alles geprobeerd. Handmatige synchronisatie, alle varianten van vinkjes aan en uit... Niets helpt. De muziek komt niet meer over naar de Ipod.

Nu lees ik deze oplossing. Ik ben die ook tegengekomen bij mijn zoektocht, maar heb grote angst om dit uit te proberen. Als het niet werkt,.. Dan ben ik alles kwijt. En wat dan?
Graag jullie mening, advies, hulp.
  #4  
Oud 11-08-15, 21:14
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Hoi Rene,

Ik heb sinds een paar dagen exact het zelfde probleem.

Alles songs die ik gekocht hebt via iTunes synchroniseren niet meer met de iPhone en zijn alleen streaming te beluisteren. Alle songs die ik vanaf CD heb geïmporteerd worden wel netjes gesynchroniseerd.

De oplossing die ik eerder heb beschreven werkt in dit geval niet meer. Ik heb dit tot 2 keer toe gedaan vanavond maar zonder resultaat.

Wat betreft je vraag over de eerdere beschrijving het volgende;
De oplossing is zonder risico zolang je al je aankopen ook in je itunes bibliotheek op de PC of Mac hebt staan. Als dan alles weg is van je iphone/iPod dan kan je het altijd weer terug zetten vanuit je PC/Mac.

Als ik voor de nieuwe problemen een oplossing heb gevonden laat ik het wel weten.


EDIT:
Heb een oplossing gevonden maar dit is echt onmogelijk als je al je muziek juist classificeert volgens genre.
Verwijder de songs uit je itunes bibliotheek, sluit iTunes en start weer op.
Ga nu naar itunes store en purchases
Download je muziek weer
Classificeer de liedjes volgens je eigen wensen.

Oplossing gaat voor mij niet werken van weg het her classificeren van de liedjes en om dit nu voor 1263 liedjes te doen is echt onbegonnen werk voor een probleem dat door Apple wordt gecreëerd met hun apple music services.
Maar als je niet veel liedjes hebt of niets om genres geeft is dit zeer goed te doen.

Laatst gewijzigd door Machineman; 11-08-15 om 21:48. Reden: Oplossing gevonden
  #5  
Oud 12-08-15, 09:02
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Hoi Machineman,..
Dank je voor je antwoord. Ben ook benieuwd of je nog wat vindt qua oplossing omdat je nu hetzelfde hebt ervaren.
Je zegt dat bij jou de geïmporteerde CD's wel over komen van Itunes naar de iPod. Maar dat is bij mij ook niet zo. Qua muziek komt er niets over en er gaat ook niets weg. Alleen de registratie van "aantal keer gespeeld" en zo wordt bijgewerkt, maar er wordt niets verwijderd op de iPod en er komt ook niets bij. Geen gekochte CD's en geen geïmporteerde muziek.
Wel de boeken, films, en andere data worden normaal gesynchroniseerd.

Ik las ergens anders dat het door de 8.4 zou komen en dat het uitzetten in ios 8.4 van "thuisdelen" de oorzaak zou zijn. En ook dat in de ios 9 het zou zijn opgelost. Maar ik heb mijn twijfel daar over. Mijn vrouw heeft ook een iPod (32gb) en daar ging de synchronisatie wel goed. Welliswaar op dezelfde pc, maar ik heb voor haar een eigen profiel (windows) gemaakt en een eigen bibliotheek. Op zich verder geen verschillen. Ook niet in ios versie en zo. Erg vreemd dus.
Ik zou het ook geen probleem vinden om de hele iPod opnieuw te installeren (wel vervelend, want alle instellingen moet je dan weer opnieuw inregelen), maar ik ben nog niet overtuigd dat dat een oplossing zou zijn. Voor ik nu allerlei dingen doe waar ik later spijt van krijg ga ik eerst maar is kijken en luisteren naar de raad en ervaringen van anderen.
Groet, René
  #6  
Oud 12-08-15, 09:39
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Hoi René,

Het opnieuw installeren van je iPod gaat niet helpen. Heb gisteren avond/nacht mijn iPhone geheel opnieuw opgezet. 1maal met Back-up terug zetten en een maal als nieuwe iPhone. Probleem blijft gelijk en restore is dus geen oplossing voor het probleem.

Ik zal nog eens de ios 8.4.1 en iOS 9 beta er op gooien kijken of dit dan is opgelost. Zal vanavond worden en laat je wel even weten of hier verbetering in zit.
  #7  
Oud 12-08-15, 10:34
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Ben benieuwd! Succes vanavond.
En als ios 9 werkt,... hoe kom je daar aan? Die wordt niet vanzelf (bij mij) beschikbaar gesteld...
  #8  
Oud 12-08-15, 15:00
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

iOS 9 is met een publieke beta ter beschikking gesteld. Deze kan je legaal en makkelijk installeren.

Het is en blijft een beta dus je kan dan wel weer tegen andere problemen aanlopen.
  #9  
Oud 12-08-15, 18:34
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Als bij jou ios 9 de oplossing is, dan ga ik die zeker installeren.
  #10  
Oud 13-08-15, 15:45
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Was de sync nog gelukt met ios 9?
Ik had gisteren gekeken naar de ios 9 beta, maar zo te zien kan je die alleen ophalen als je developer member bent. En het aanmelden daarvoor kost dan €99.
Of zie jij dat anders?
  #11  
Oud 13-08-15, 15:51
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene1109 Bekijk bericht
Was de sync nog gelukt met ios 9?
Ik had gisteren gekeken naar de ios 9 beta, maar zo te zien kan je die alleen ophalen als je developer member bent. En het aanmelden daarvoor kost dan €99.
Of zie jij dat anders?
Gisteren in eens veel problemen gekregen met alle testen van verschillende versies vandaar nog geen reactie.

Muziek issue is nu opgelost in iOS 8.4 maar heb geen idee hoe omdat ik inmiddels wel een keer of 10 tot 12 een iOS versie heb geïnstalleerd en plots werkte het.

Vanavond nog eens verder testen.

Wat betreft de iOS 9 beta moet je je aanmelden via de beta site van Apple via: https://appleseed.apple.com/
Als je daar de stappen volgt kan je de publieke beta installeren. Deze loopt meestal wat achter tov de developers beta maar het geeft je toch een goed idee van waar het naar toe gaat.
  #12  
Oud 13-08-15, 16:37
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Appleseed is even uit de lucht, maar die zal ik in de gaten houden.
Een hoop gedoe dus. Ben erg benieuwd naar je bevinding/oplossing. Doe rustig aan! Ik wacht wel af.
Heb zelf trouwens iTunes nog niet kunnen updaten (door Vista). Moet daar een andere PC (W7/Mediacentre) voor neerzetten, maar dan moet ik ook alles eerst exporteren en zo. Maar volgens mij zou die iTunes niets uit mogen maken.
  #13  
Oud 13-08-15, 20:29
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Ik zie net dat iOS 8.4.1 uit is gekomen. Probeer deze eerst eens te installeren. Misschien helpt het.
  #14  
Oud 13-08-15, 20:53
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Als ik de informatie lees van deze update, dan zou dat inderdaad wel eens kunnen helpen. De installatie loopt nu.
Ik laat het je weten als ik gesynchroniseerd heb wat het resultaat is. Thanx!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 augustus 2015 om 21:31 ----------

Helaas,.. 2 x sync gedaan. Instellingen nagelopen, alles staat goes.
Geen update in muziek.
:-(
  #15  
Oud 14-08-15, 08:40
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Heb vanmorgen nog 2 pogingen gedaan. Eerst alles gereboot, instellingen gecontroleerd etc. En bij de 2e poging heb ik is specifiek gekeken naar afspeellijsten of die misschien lukken. Maar helaas niet.

Wel valt me nu op dat het "aantal keer afgespeeld" telkens wordt opgehoogd bij iedere synchronisatie, terwijl ik die nummers dan niet meer heb gespeeld. Bijvoorbeeld had ik gisteren een album (gedeeltelijk) voor het eerst gedraaid en de nummers waren dus nog nieuw (playlist nieuwe muziek). Deze nummers staan nu na 4 synchronisatie pogingen op 4 keer afgespeeld.
Zou het toch kunnen liggen aan de iTunes versie? Ik heb die niet kunnen updaten omdat op die pc Vista staat.
Ik heb op zolder nog een andere pc met W7. Deze zal ik de komende dagen is bijwerken (maanden niet aangehad, ik gebruik altijd mijn iPad voor alles) en dan daar de nieuwe iTunes op zetten.
Maar als jij nog iets wijzer bent geworden dan hoor ik het graag. Want bij jou ging de sync toch ook niet goed? Had jij op je iPhone bij je eigen muziek nog wel album art staan? Of staat er bij jou ook bij ieder album "een Apple muzieknootje"?
  #16  
Oud 14-08-15, 14:52
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

https://discussions.apple.com/thread/7154252

Hasta la "vista"....
  #17  
Oud 14-08-15, 20:25
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Kijk Vista dis toch een issue. Maar dat verklaard mijn probleem niet echt. Heb de laatste iTunes en de laatste os x versie met een iPhone 6+ op de laatste firmware.

Nu na een keer of 16 iOS te hebben geïnstalleerd blijft het probleem nu ook weg en kan weer genieten van de muziek maar hoe dit nu is op gelost is mij een raadsel.

Mijn muziek is methodisch gecatalogiseerd. Op genre met alle song teksten, met album art voor elk album etc…
  #18  
Oud 19-08-15, 10:26
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Het is gelukt!
Andere PC moeten optuigen, want ik had er wel een staan, maar daar nog nooit iets mee gedaan. Had PC die een poosje gebruikt als mediaplayer in mijn werk/studeerkamer. Maar sinds 24-09-2014 was die niet meer aan geweest. Kreeg dus eerst ca 80 windows updates te verwerken.
Daarna eerst security essentials (van microsoft) er opgezet, want ik werd gek van de reclame, pop-ups en ongewenste sites die in beeld kwamen.
Twee dagen later had ik een bruikbare pc met Wondows 7 en de laatste iTunes versie.

Ik had mijn media op een externe harde schijf staan, dus dacht die even om te hangen naar de andere pc. Maar dat was te kort door de bocht. Ik was van alles kwijt, veel album art, alle play lists, aantal keer gespeeld, noem maar op.

Vervolgens me verdiept in hoe het echt moet. Apple / iTunes heeft wel zo zijn proces regeltjes zoals je weet.
Op de Vista pc alle bestanden verzameld in iTunes naar de standaard media locatie (op c). Die naar een externe schijf gekopieerd.
Toen weer alles opgeschoond op de w7 pc wat ik al geimporteerd had (weer een lege iTunes dus)
De schijf aan de nieuwe pc gehangen, de iTunes map naar c gekopieerd,
met shift-ingedrukt itunes weer opgestart en alles stond goed.

Toen had ik vervolgens problemen met de sync omdat de bestaande data niet werd opgeruimd op de iPod en er dus ruimte te kort was. Dus de iPod data maar via instellingen, gebruik, opslag allemaal weggegooid en gisteren avond uiteindelijk de sync opnieuw gedaan.
Alles ziet er weer bekend en als vanouds uit.
Was even wat werk, maar het werkt weer in ieder geval.

Jij bedankt voor je try-outs, hulp en advies!
  #19  
Oud 26-08-15, 09:32
Rene1109 Rene1109 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2015
Locatie: Soest
Berichten: 11
Standaard

Hmm,.. Gisteren de iPod aan de nieuwe pc, met windows-10, Nieuwste iTunes etc gehangen voor synchronisatie. Was weer exact hetzelfde. Niets er bij, niets er af en alle album arts verdwenen.
Ik weet niet wat de reden is. Uiteindelijk heb ik mijn icloud opslag uitgebreid en daarna (6e poging denk ik) ging het wel weer goed.
Blijft nog wel een zorg..... Hopelijk met IOS 9 uitzicht op structurele verbetering.
Reageren

Labels
iphone 5 16gb, itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
icloud sunchroniseert wel naar apple devices maar niet naar windowsdesktop. Incisief iPhone algemeen 0 16-04-15 13:18
Skype videobellen, wel gebelt worden, maar zelf niet kunnen bellen vuurvreter iPad Apps 1 08-08-13 23:48
Muziek: Muziek via Itunes lijken wel op mijn Iphone te staan maar staan er niet op Marmuis Muziek, foto & video 0 27-02-13 11:49
Windows: Muziek wel in itunes maar niet op iphone!! bartou iTunes 12 27-11-11 00:36
Windows: muziek speelt wel in iTunes maar niet op iPhone sth313 iTunes 4 18-10-11 15:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.