//

iTunes herinstalleren

iTunes herinstalleren discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat een klucht is iTunes niet!!! 1) Ik heb iTunes Match 2) Ik heb iTunes Music Ik heb iTunes opnieuw geïnstalleerd en ik log mezelf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-07-15, 12:40
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard iTunes herinstalleren

Wat een klucht is iTunes niet!!!

1) Ik heb iTunes Match
2) Ik heb iTunes Music

Ik heb iTunes opnieuw geïnstalleerd en ik log mezelf aan. Al mijn muziek is zichtbaar en beschikbaar in de Cloud. Tot hier goed.

Nu begin ik mijn muziek effectief toe te voegen want ik heb deze natuurlijk altijd ergens op een harde schijf te staan. Mijn niet via iTunes aangekocht muziek staat gewoon op de NAS. Dus ik voeg deze bestanden (map) toe. Hier is hij meestal zo slim dat hij ziet dat het dezelfde muziek is als in de cloud (match) en blijft in mijn bibliotheek het album gewoon 1X beschikbaar zoals het hoort.

Nu blijft enkel nog mijn aangekochte muziek van iTunes beschikbaar in de cloud. Daarom vervang en kopieer ik de iTunes folder die ik heb meegenomen van mijn oude systeem. Hier is het systeem ontzettend dom! Nu heeft hij 1 maal een liedje in de cloud, een tweede maal hetzelfde liedje van in de iTunes map en wil hij dat ook nog een synchroniseren naar de cloud voor match. Ik heb dus meerdere albums waar alles 2 maal en soms zelfs 3 maal instaat.

Ik heb alle stappen van iTunes deftig gevolgd, maar met match kan hij het gewoon niet aan. Kan iemand mij aub een correcte volgorde geven hoe ik dit alles oplos? Ik ben hier al 3 dagen met aan het sukkelen, GB's aan het verspillen met het onnodig uploaden en downlaoden van de cloud.

Ik heb echt al mijn muziek lokaal op mijn nas staan of in mijn Itunes map (die ook op mijn NAS staat ter info) Ik wil deze gewoon terug in mijn Itunes. De kopie in in de cloud (match) is exact dezelfde (of was ondertussen) als op mijn NAS. Er zou dus niets gesynct moeten worden en toch begint hij alles dubbel te syncen.

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-15, 13:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickB Bekijk bericht
Daarom vervang en kopieer ik de iTunes folder die ik heb meegenomen van mijn oude systeem. Hier is het systeem ontzettend dom!
Het zijn nu allemaal vijgen na Pasen maar waarom heb je die migratie niet gedaan met Windows Easy Transfer. Is dat te simpel?
  #3  
Oud 25-07-15, 12:31
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Nog nooit van gehoord, is dit ook iets speciaal voor iTunes?
Op de site van Apple staat in het groot uitgelegd hoe je de map iTunes moet kopiëren.
Dit is nu net het enige wat problemen geeft bij mij.

Mvg
  #4  
Oud 25-07-15, 12:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickB Bekijk bericht
Nog nooit van gehoord, is dit ook iets speciaal voor iTunes?
Nee, dat is iets heel speciaal van Microsoft om data van de ene computer naar een andere computer over te zetten. Wordt heel graag gebruikt als men een nieuwe computer koopt. Succes verder.
  #5  
Oud 25-07-15, 14:04
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Mss voor een volgende keer dan

Ok, ik ben volledig opnieuw begonnen.
1) Ik heb me afgemeld met mijn account in iTunes.
2) Afgemeld heb ik heel mijn bibliotheek gewist (geen nummers meer in iTunes)
3) Ik heb me aangemeld
4) Nu is al mijn muziek dat ik ooit gekocht heb zichtbaar in iTunes met het Cloud teken erachter. Dus er staat niets lokaal. Alle andere muziek die ik niet via iTunes gekocht heb is nog steeds weg.
5) Ik heb mijn locatie van 'iTunes Media' aangepast naar de iTunes media map waar al mijn aangekochte muziek eigenlijk al staat (niet in de cloud dus)

Zelfs na heropstart blijft het cloud teken staan. Als ik dan op het cloud teken dubbelklik download hij het bestand gewoon nogmaals en zet hij het in exact dezelfde map als wat al bestaat. Op mijn nas heb ik dus tweemaal het bestand.

Ik zou graag weten hoe ik hem kan laten weten dat het bestand al bestaat en dat hij het dus niet opnieuw moet downloaden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2015 om 14:55 ----------

Het is opgelost.

Het antwoord: Geduld.

Als je muziek toevoegt wat zich ook in de cloud bevindt, zie je het eerst twee maal verschijnen. 1x van in de cloud en 1x het bestand. Na een tijdje synchroniseert hij dan toch en blijft er 1 nummer over. De fenomenen dat een nummer 3 maal verscheen was dat hij een kopie maakte in de iTunes map. Dat heb ik nu gedeactiveerd.

Mvg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes herinstalleren? Koen Bosman iTunes 0 28-03-11 22:08
Cydia herinstalleren Sporto Jailbreak apps en thema's 1 21-12-10 00:15
Windows: iTunes verwijderen en herinstalleren: info over muziek kwijt? jayjay00 iTunes 9 01-04-10 23:50
Summerboard herinstalleren?........ Lau iPhone algemeen 4 18-12-07 10:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.