//

iTunes store USA, goedkoop door lage $

iTunes store USA, goedkoop door lage $ discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik lees op verscheidene forums dat het mogelijk is om aankopen te doen in de Amerikaanse iTunes store. Weet iemand hoe je daar aan begint? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-08, 17:46
Deloux Deloux is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard iTunes store USA, goedkoop door lage $

Ik lees op verscheidene forums dat het mogelijk is om aankopen te doen in de Amerikaanse iTunes store.
Weet iemand hoe je daar aan begint?

Het maakt de keuze veel uitgebreider aan applicaties en muziek.

En is het dan ook goedkoper door de goedkope $, anders kan je toch beter alles daar kopen, of vergis ik mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-08, 03:45
Mmore Mmore is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Oost-Souburg
Berichten: 18
Standaard

Maak bijvoorbeeld op deze: How to get a US iTunes account - free! - MacTalk Forums manier een account aan, en kies vervolgens paypal (als je paypal hebt, credit card als je met creditcard betaald).

Voor mij werkte dit net allemaal prima. Muziek heb ik nog niet geprobeerd, maar wel al een aantal apps geinstalleerd die nog niet in de Nederlandse store beschikbaar waren. Werkte uitstekend!

Even voor je de prijzen vergeleken:
Maroon 5 - It Won't Be Soon Before Long - $9,99 (~€6,43)
Nederlands prijs: €9,99 (~$15,52) (Prijsverschil: $5,53 = €3,56)

Coldplay - Viva la Vida - $9,99 (~€6,43)
Nederlands prijs: €9,99 (~$15,52) (Prijsverschil: $5,53 = €3,56)

U2 - How to dismantle an Atomic Bomb - $9,99 (~€6,43)
Nederlands prijs: €9,99 (~$15,52) (Prijsverschil: $5,53 = €3,56)
(met behulp van Valutaconversie van Google)

Wist niet dat albumprijzen overal hetzelfde zijn.. Zucht. Dit waren dus drie willekeurige albums. Ik weet niet hoeveel PayPal of creditcard bedrijven vragen voor de omzetting van euro naar dollar, maar dat zal vast niet erg veel zijn. Laat even weten of het lukt!
  #3  
Oud 03-08-08, 14:33
Deloux Deloux is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Werkt perfect!

Ook de gratis songs die je elke week krijgt blijken te werken.

Ik vroeg me enkel af, als ik nu effectief dingen wil aankopen, kan ik dat met een gift card doen die ik hier in België koop, of moet ik er steeds eentje op ebay gaan kopen van een amerikaan?
  #4  
Oud 03-08-08, 18:59
Mmore Mmore is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Oost-Souburg
Berichten: 18
Standaard

Waarschijnlijk zal je een Amerikaanse giftcard moeten kopen. Maar, het is toch veel makkelijker via PayPal te betalen. Ik doneer maandelijks voor een aantal gameservers via PayPal, er wordt vaak ongeveer een euro extra betaald aan PayPal in verband met het wisselen van Euro's naar Dollars. Dus als je 10 Dollar betaald dan wisselt PayPal het automatisch voor jou en wordt er bij je bank 10 Dollar in Euro's plus iets van 1 euro extra van af getrokken.
  #5  
Oud 04-08-08, 14:15
BDT BDT is offline
• iOS 8.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 85
Standaard

En hoe zit het met je NL account? Ik heb namelijk al dingen gekocht met NL account en op mijn iPhone gezet. Als ik nu via een US account andere dingen koop, kan ik dat probleemloos via het andere iTunes account ook op mijn iPhone zetten die aan mijn NL account is gekoppeld?

Of moet ik alles via US account doen?

Met andere woorden: krijg je geen versie conflicten?
  #6  
Oud 04-08-08, 15:01
Mmore Mmore is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Oost-Souburg
Berichten: 18
Standaard

Durf ik niet zeker te zeggen, maar ik heb momenteel wel zowel Nederlandse als Amerikaanse apps geïnstalleerd en die werken prima samen.

Ik weet niet of je alle gekochte content kan backuppen zodat je het kan uittesten?
  #7  
Oud 04-08-08, 16:15
BDT BDT is offline
• iOS 8.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 85
Standaard

Ik kan nu niet testen omdat mijn iPhone is opgestuurd naar Apple en op een werkend exemplaar moet wachten.

Maar volgens als je een App. eenmaal in iTunes hebt, dan staat ie gewoon lokaal op je schijf toch... Dan kun je hem op een iPhone zetten lijkt me... Of er moet gechecked worden of je die app wel legaal hebt gekocht en dat gaat niet goed als je weer in je NL account zit natuurlijk...
  #8  
Oud 04-08-08, 16:30
Mmore Mmore is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Oost-Souburg
Berichten: 18
Standaard

(free) apps werken in elk geval goed, bij mij in elk geval. Als ik een nieuwe App download via de US Store (daarvoor was het voor mij handig, ik wilde graag de Last.FM app die niet in de NL Store was) dan komt 'ie er gewoon bij en gebeurt er niets met je andere app's.

Tevens een gratis liedje van de US Store gedownload en die werkte ook prima. Ook als ik daarna weer terug switch naar de Nederlandse store.

Dus ik ben er vrij zeker van dat er niets gebeurd, alhoewel ik het helaas niet durf te garanderen. Het kan ook zo zijn dat Apple in de toekomst mensen gaat aanpakken die deze work-around gebruiken, alhoewel ik er vrij zeker van ben dat dit niet zal gebeuren.
  #9  
Oud 04-08-08, 20:05
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Als ik PayPal invoer krijg ik een foutmelding dat 'de ontvanger een geldbron in de VS vereist'... ?

Edit: moet betaalbron zijn, maar evengoed...
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #10  
Oud 04-08-08, 21:54
Deloux Deloux is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Je moet niet via Paypal werken.
Gewoon via die link en dan met de code die je daar krijgt.
Als je met die code inlogt kan je ook een optie "none" kiezen bij de betaalmethode. En dan geraak je wel ingelogd normaal gezien
  #11  
Oud 04-08-08, 21:57
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ben er al achter dat je alleen met codes danwel gift cards kunt werken. Maar thanks anyway.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App store USA pcsw Archief 1 23-01-09 14:16
apps store USA? gmlens Archief 2 26-07-08 12:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.