//

iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo...

iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wou mijn muziek verwijderen, en dat heb ik gedaan. Maar nu zegt iTunes dat er bij 'andere gegevens' 14GB in gebruik is. Maar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-10-08, 23:27
Guest-20151113171500
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Cool iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo...

Ik wou mijn muziek verwijderen, en dat heb ik gedaan. Maar nu zegt iTunes dat er bij 'andere gegevens' 14GB in gebruik is. Maar ik heb alles eraf gehaalt, en staat ook geen muziek of films op.

Hoe los ik dit op? Weet iemand toevallig een programma o.i.d. dat me hierbij kan helpen?

Als ik een reservekopie maak, dan neemt hij die 14GB mee, en dus als ik hem herstel, dan zet hij die bestanden weer terug.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-08, 22:09
KevinVdK KevinVdK is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Ik heb nu hetzelfde probleem. Maar het rare is dat wanneer ik er nieuwe dingen erop wil zetten, iTunes niet klaagt over te weinig ruimte en wanneer ik er teveel op wil zetten hij dan zegt: "Bestanden niet gekopieerd (200 MB) op iPhone want er is slechts 50 MB vrij". Dus dan weet iTunes wel hoeveel ruimte er is. Heel raar...
  #3  
Oud 20-12-08, 02:10
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Check anders eens de inhoud van je iPhone via een SSH programma (gebruik zelf op de Mac Transmit daarvoor). Ik heb ook eens een situatie gehad waarin ik ineens bepaalde folders er 4 keer op had staan! Zo had ik bijvoorbeeld een map Applications.zztNyy, Applications.xyzAbc, Applications.... etc. etc. Allemaal vreemde toevoegingen terwijl er maar één map daadwerkelijk gebruikt werd maar de wel alle 4 steeds de hele meute aan apps bevatte.

Ik heb er toen voor gekozen om gewoon helemaal opnieuw te beginnen en heb nu ook gewoon een Applications folder zonder vreemde meuk erachter. Dik kans dat jullie ook verschillende folders meerdere malen hebben.
__________________
...
  #4  
Oud 20-12-08, 11:24
KevinVdK KevinVdK is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Je hebt gelijk. In de map /var/stash staat bijna alles dubbel. Eentje normaal en eentje met allemaal letters er achter. Het blijkt dat mijn iPhone de mappen met de letters erachter gebruikt (proefondervindelijk ondervonden) om cydia-apps en de standaard apps in te steken en dat de andere map komt van voor de update naar 2.2. Is er geen andere manier dan restoren om dit bugje op te lossen?
  #5  
Oud 20-12-08, 13:02
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Je zou kunnen proberen om de niet gebruikte map gewoon leeg te maken. Ik durfde dat destijds niet aan omdat ik geen idee had wat de gevolgen daarvan zouden zijn (en nog steeds niet). Wat ik persoonlijk zou proberen is de folders waarvan je vermoed dat deze niet (meer) gebruikt worden even backuppen naar je computer en weghalen van de iPhone. Checken of de betreffende programma's nog gewoon werken en zo niet, dan kan je ze tenminste nog even terug zetten.

Maar wellicht zijn er ervarener iPhone gebruikers op dit forum die wel exact weten wat het doel/nut/oorzaak is van die dubbele folders.
  #6  
Oud 20-12-08, 13:08
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

In de map /var/stash staat bij mij exact o.a. hetzelfde als in de map /Applications maar dan met een extentie achter de map naam Applications.

Update:
/var/stash is een simlink van /Private/var/stash
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-12-08 om 13:15.
  #7  
Oud 22-12-08, 10:09
KevinVdK KevinVdK is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Okee, ik heb die niet-gebruikte Applicationsmap (dit was die zonder de letters achter) weggegooid en er is niets veranderd. Nog altijd lijkt de iPhone vol te zitten. De dubbele libexec, ... mappen heb ik met rust gelaten want daar heb ik geen idee de welke gebruikt worden en de welke er voor de show staan.
Ik heb ook geprobeerd om de naam van Applications.BoJKl te wijzigen naar gewoon Applications en dan die symlink aan te passen maar dit heeft ook niets veranderd. Ik begin te vermoeden dat het een probleem is met een of andere permissie die niet juist ingesteld staat maar dit is slechts een vermoeden.

Sowieso al bedankt voor de hulp!

Kevin
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
na herstellen zegt itunes dat simkaart niet wordt ondersteund? Ancotje Archief 3 15-01-10 21:23
diskaid zegt niet ge-JB maar dat is ie wel... madrettor Archief 1 18-11-09 17:00
Wil herstellen maar itunes zegt dat sim niet de juiste is dendirk Unlock [archief] 1 07-10-08 19:33
En hou nu maar vol dat..... Snowgasm Odido (T-Mobile) 0 18-08-08 14:00
HELP! Iphone zegt dat hij vol is maar er staat niks op?! Royal_e iPhone algemeen 0 10-04-08 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.