//

iTunes - Wat een rommel

iTunes - Wat een rommel discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik begrijp je frustratie over iTunes, Bij iTunes krijg ik een vies Microsoft-nasmaakje, als je begrijpt wat ik bedoel, en als je niet begrijpt wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-12-08, 01:34
Y-Less's schermafbeelding
Y-Less Y-Less is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 119
Stuur een bericht via MSN naar Y-Less
Standaard

Ik begrijp je frustratie over iTunes, Bij iTunes krijg ik een vies Microsoft-nasmaakje, als je begrijpt wat ik bedoel, en als je niet begrijpt wat ik bedoel wil ik het nader uitleggen;
  1. Wanneer je iTunes installeert, worden er maarliefs 5 mappen in Program Files geïnstalleert.
    Een totale grote van 164 MB (Schone installatie van 8.0.2)
  2. Waarom heb ik een applicatie nodig om mijn iPhone te beheren genaamd "QuickTime", dit is stiekem net zo erg als MSN meeleveren met OneLive Scanner, slechte zaak, net zoals; Safari stiekum bij Apple Updates @ Windows laten mee installeren.
  3. iTunes neemt gemiddeld 80.000 KB/120.000 KB in het geheugen in beslag, why the hell zoveel, nergens is te zien waarom zoveel
  4. Maarliefst 4 services draaiende? Een update manager, een iPod beheer, itunes manager en nog eentje die ik even vergeten ben.
Het is gewoon een slechte zaak en heb er wel eens vaker over nagedacht om met een aantal geavaceerde guru's via C# of C++ of VB9 wat in elkaar te maken, een product op de markt te brengen dat het net zoals iTunes doet, maar zonder al die onzin en geheugenvragende resources.
__________________
8GB iPhone 3G - 2.2 w/ Jailbreak
Dedicated Cydia User and Prouth Senior Member of iPhoneClub.nl
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-12-08, 01:37
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Wat Apple doet is dus niet raar maar gewoon gemeengoed omdat er vrijwel niemand is die het anders doet (op Palm na dus en dan ook alleen voor hun uitstervende PalmOS apparaten).
Dan heb ik zeker met mijn Nokia's, Samsung en Sony's héle rare telefoons in handen gehad, want zonder uitzondering worden die keurig geleverd met uitgebreide Suites waarmee ik de spreekwoordelijke 'duvel en z'n ouwe moer' kan beheren. (Inclusief import van adresboeken uit mailpakketten, als je dat zou willen )
  #23  
Oud 08-12-08, 01:39
BartB BartB is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Y-Less Bekijk bericht
heb er wel eens vaker over nagedacht om met een aantal geavaceerde guru's via C# of C++ of VB9 wat in elkaar te maken, een product op de markt te brengen dat het net zoals iTunes doet, maar zonder al die onzin en geheugenvragende resources.
Ik kan je niet helpen met het programmeren, maar noteer mij maar vast als eerste klant
  #24  
Oud 08-12-08, 09:38
Wally21's schermafbeelding
Wally21 Wally21 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 118
Stuur een bericht via MSN naar Wally21
Standaard

Ik heb het idee dat iTunes op een Mac veel soepeler draait als op windows. Als ik op mijn werk kijk is er geen probleem met iTunes (mac) Maar thuis zo traag als het maar zijn kan terwijl mijn pc gewoon niks aan het doen is .

Daardoor heb ik het idee dat iTunes op windows met opzet slomer werkt, met als reden in het achterhoofd van: "koop maar een mac"
  #25  
Oud 17-12-08, 00:43
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartB Bekijk bericht
Dan heb ik zeker met mijn Nokia's, Samsung en Sony's héle rare telefoons in handen gehad, want zonder uitzondering worden die keurig geleverd met uitgebreide Suites waarmee ik de spreekwoordelijke 'duvel en z'n ouwe moer' kan beheren. (Inclusief import van adresboeken uit mailpakketten, als je dat zou willen )
Installeer ze eens op iets anders dan Windows of probeer ze eens met minder gangbare software (dus geen Outlook, Outlook Express, etc.). en kom dan maar eens terug Hier ook een Nokia en die PC Suite niet aan de praat kunnen krijgen met iets als Thunderbird (die herkend hij niet, sterker nog, de huidige versie doet helemaal niets met die software, ik mag alles doodleuk handmatig importeren middels csv, vcard, etc. wat weer een fijne niet compatible "standaard" is). Op Linux en MacOS X is het niet te installeren. Voor mijn telefoon was er gelukkig nog een iSync plugin maar voor een N73 kun je synchronisatie schudden (moet je het doen met de Nokia PC Suite). Tja, dan zijn je sync mogelijkheden ineens erg beperkt tot Outlook met dat gedoe. Overigens heeft Palm er ook een handje van, Mac support daalde immens en uiteindelijk kon je alleen nog op een Windows bak je Treo updaten. Palm Desktop is onder OS X een ramp (ppc pakket en nieuwere versie kun je niet gebruiken ivm compatibiliteit) maar onder Windows nog wel aardig. iSync en Hot Sync was prima te combineren hoewel er wat kleine issues waren met contact en kalender info en je meteen de mogelijkheid tot categorien verloor. Op Windows kon je het alleen met Palm Desktop syncen. Wilde je Outlook dan kan dat met IntelliSync Lite. De volledige versie kon overigens dan weer wel met andere clients dan alleen Outlook syncen maar daarvoor moest je in de buidel tasten (was ook al iets van 30 euro). Active Sync van Microsoft is nog erger, dat werkt alleen maar op Windows met Outlook, iets anders is dikke pech.

Zoals altijd wordt het pas een probleem als je niet de default software gebruikt die de fabrikant ook gebruikt. Dat wordt ook bij helpdesks zo gedaan. Dat is om de doodeenvoudige reden dat je niet alles kunt supporten. Je moet dan een keuze maken en dat wordt altijd afgewogen op basis van economische factoren (m.a.w. levert het ons wat op of verliezen we er alleen op?). Daarom is er altijd een beperkte keuze van ondersteunde software. Alles supporten is ook niet realistisch maar dan maar dingen terugschroeven tot een heel beperkt aantal stukken software is ook overdreven imho.

Maar goed, ik wil wel eens de eerste fabrikant zien met sync software die iets als Evolution, Pegasus Mail, The Bat!, Sylpheed, etc. weet te supporten. Evolution en Sylpheed zouden nog kunnen bij de Linux smartphones zoals de Freerunner van Openmoko.

Laatst gewijzigd door ppl; 17-12-08 om 00:56.
  #26  
Oud 17-12-08, 01:21
tru tru is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 9
Standaard

prutprogramma.HELEMAAL mee eens, probeer BRIEFCASE , of eerst de lite versie, kan je tenminste muziek overzetten En allerlei andere files zonder itunesterreur- schijnt voor pc wel ingewikkelder als voor Mac, maar ik vind het fijn dat t tenminste anders kan. Up en downloaden, ook iPhone to iPhone ( via Wi-Fi) met Mac via netwerk. Kijk op hun website- heymacsoftware

De goedkoopste SAGEM van de Kijkshop wordt geleverd met een cd'tje met een keurig beheerprogrammaatje, de Sony's hebben een geweldige freeware-app beschikbaar waar je ALLES mee kunt beheren, en Apple vindt het niet eens nodig om een fatsoenlijke handleiding + software in het doosje te stoppen. "Hier heb je iTunes, zoek het lekker zelf uit."

iTunes is traag, slecht gemaakt, slecht in de UI, slecht in de werking, en mist ontzettend veel functies die bij andere fabrikanten standaard zijn.

Nu komen er vast reacties van "dan moet je maar jailbreaks gebruiken", daar heb ik geen enkele behoefte aan. Ik vind het belachelijk dat zo'n top-telefoon wordt geleverd met zulke dramatisch slechte software.

Zo. Je kunt het maar gezegd hebben [/QUOTE]
  #27  
Oud 18-12-08, 19:28
ghaagsma ghaagsma is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 30
Standaard

ik sync mijn agenda met outlook en die is inderaad niet gratis en wordt niet meegeleverd met windows, dat is outlook express en in vista windows mail en daar sync ik mijn contacten mee, heel simpel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 Freezed op het appeltje, maar itunes vind hem niet... Wat te wat te doen? tom91 iTunes 2 25-12-10 16:25
Ik heb een usb en itunes logo op mijn iphone wat moet ik doen!!!! sahin14755 Archief 1 23-11-09 20:38
Untitled rommel op springbord iDavid iPhone algemeen 5 31-05-09 14:39
Wat een rust na een hectisch weekend Michael Archief 9 15-07-08 21:03
Wat is een goede RSS feed voor nieuws? (+ een andere vraag) profit42 iPhone Apps 10 02-05-08 12:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.