//

SIM plots niet herkend: ook na restore zowel iphone als itunes geblokkeerd

SIM plots niet herkend: ook na restore zowel iphone als itunes geblokkeerd discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) "iTunes is unable to activate your iPhone because of an issue reading the SIM card ..." Na een simwissel wordt mijn oude sim (die het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-05-09, 15:54
josien9 josien9 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard SIM plots niet herkend: ook na restore zowel iphone als itunes geblokkeerd

"iTunes is unable to activate your iPhone because of an issue reading the SIM card ..."

Na een simwissel wordt mijn oude sim (die het altijd probleemloos deed) plots niet herkend. nu zowel iphone als itunes geblokkeerd.

Dit is exact de beschrijving van mijn probleem: iTunes is unable to activate your iPhone because of an issue reading the SIM card

Mijn iphone is 3 maanden nieuw, sim lock vrij en niet jail broken. Mijn itunes is de meest recente en ik werk op een macbook osx. (de IMEI code die verschijnt is dezelfde als op de verpakking van de iphone vermeld staat. )

Helaas geeft apple support geen doe-het-zelf oplossing voor het probleem. Ik heb hier op t forum gezien dat pwnage (jailbreaken) bij 1 of een paar users de oplossing was.

Zoals jullie zien ben ik er al dagenlang mee aan het stoeien...

Maar ik ben een beetje terughoudend:
-ben geen echte geek
-hoe te beginnen, gewoon vanuit het "emergency call" scherm ?

is er een simpelere oplossing? of moet ik gewoon dat pwnage doen? iemand die hier advies over kan geven?

dank voor reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-05-09, 21:47
barkode barkode is offline
Banned
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 11
Standaard

Misschien een stomme vraag van mij, maar je hebt je iphone gekregen bij een abonnement?

Want als dat niet zo is dan is het logisch dat hij niet kan activeren.

Maar als het wel zo is dan moet je even een andere computer gebruiken, Jailbreaken (als je dat niet erg vind) of naar de winkel gaan.
  #3  
Oud 09-05-09, 00:10
josien9 josien9 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard

ja, de sim kaart doet het gewoon in andere telefoon. ik ben door de zelfhelp gids van apple gegaan, het probleem is tot in detail beschreven maar de oplossingen (weer iets andere manier van restore) werken niet. Jailbreaken met pwnage ben ik aan begonnen via handleiding van hier maar lukt ook niet: Quickpwn herkent iphone niet en kan hem niet accessen lijkt het. Kortom ik had er genoeg van. Aangezien de apple store hier 1,5 uur rijden vandaan is wilde ik de telefoon dan maar opsturen via de online apple store laten repareren: zelfs dat uitvinden kost uren tijd, kom in een loop van de hulpsites van de telefoon en apple store. Aargh!
  #4  
Oud 09-05-09, 10:40
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Hard Reset werkt niet? Dus power en homeknop tijdje indrukken totdat appeltje weer in beeld komt?
  #5  
Oud 09-05-09, 11:08
josien9 josien9 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard

nee en andere restore opties ook niet, althans, door home knop lang ingedrukt te houden terwijl je de usb kabel verbindt met itunes geeft itunes je wel de optie restore. Als ik dat doe lijkt hij inderdaad opnieuw te beginnen, er verschijnt melding dat hij data aan het laden is. Maar daarna is het probleem niet over.
  #6  
Oud 09-05-09, 11:51
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Dat QuickPwn niet lukt kan liggen aan het feit dat je OSX gebruikt. Connect je iPhone eens via een USB-hub, dan zal het pwnen ws. wel lukken.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: zowel in DFU als Restore "iphone isnt eligible" Nilles Jailbreak 0 31-12-10 15:13
Sim-kaart wordt niet herkend door iPhone mazdavh iPhone algemeen 18 10-03-10 16:19
Iphone 3g herkend t-mobile sim niet MOL20K Odido (T-Mobile) 3 30-11-08 15:37
Windows: Na Herstellen blijft de Iphone in Restore Mode en Itunes herkend hem niet Conker iTunes 1 12-10-08 05:27
?sim voor zowel KPN als Vodafone Meyotch Archief 1 26-12-07 17:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.