//

Error 1602 na update: Itunes herkent DFU niet

Error 1602 na update: Itunes herkent DFU niet discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb het forum goed afgezocht maar een echte oplossing nog niet kunnen vinden. Ik heb vanmorgen mijn iphone willen updaten naar 3.0. Tijdens de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-09, 12:06
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Error 1602 na update: Itunes herkent DFU niet

Ik heb het forum goed afgezocht maar een echte oplossing nog niet kunnen vinden.

Ik heb vanmorgen mijn iphone willen updaten naar 3.0.

Tijdens de update kreeg ik error 1602.

Vervolgens kreeg ik alleen in mijn scherm te staan het itunes logo en het apple stekkertje (recovery mode dus) Hierop reageerde itunes niet, hoewel mijn PC de recovery mode wel herkende omdat hij nieuwe hardware vond.

Ook op apple.com werd gezegd dat ik alles opnieuw moest installeren, so i did. Probleem bleef bestaan.

Daarna heb ik hem in de DFU mode gezet. Dit is gelukt. Mijn computer herkent de apple nu met nieuwe hardware (Apple DFU enz).

Echter herkent itunes, ook na een reinstall mijn iphone nog steeds niet in de DFU mode.

Het is een legale iphone dus niet gejailbreaked, en dat ben ik ook niet van plan eigenlijk Help?? *pruillipje*
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 12:17
joostb80 joostb80 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

exact hetzelfde probleem hier met de iphone van mijn vriendin..... Ik weet het ook niet, maar ik wacht op reacties....
  #3  
Oud 18-06-09, 12:53
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Goed, ik ben al iets verder. Na opnieuw installeren van de hele pc herkent mijn Itunes de Iphone weer, zelfs in recovery mode. Nu druk ik op herstellen, dan duurt het een tijd, en dan geeft hij telkens een foutcode aan, 1600 tot zo´n 1604 heb ik nu allemaal wel gehad na enkele keren proberen. Nu heb ik het forum wel gezocht, maar ik kan alleen oplossingen vinden met allerlei kraak programma´s maar dat is niet de bedoeling van mij, ik wil gewoon de originele software gebruiken om het op te lossen. Kan iemand me hier mee helpen?
  #4  
Oud 18-06-09, 12:55
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Je moet je iphone in dfu zetten en dan nogmaals proberen.
  #5  
Oud 18-06-09, 13:19
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Je moet je iphone in dfu zetten en dan nogmaals proberen.
Hoi, Bedankt voor je reactie.

Ik heb het zojuist geprobeerd in de DFU. Ik kom in de DFU mode, echter geeft itunes dan aan te zoeken naar de ipod, vervolgens blijft hij daar 5 minuten op hangen en krijg dan de melding:

de aangesloten ipod kan niet worden geidentificeerd. sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1601).

Ik heb het nu 4x geprobeerd zonder succes met dezelfde melding helaas.

*** edit***

via rocovery mode als ik dan update gaat alles goed, tot hij op herstel gaat voorbereiden, dan start hij de iPhone opnieuw op, en na enkele minuten te hebben gemeld "herstel word voorbereid" geeft hij aan: de iphone iphone kan niet worden herstelt. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1601).

***edit***

Laatst gewijzigd door darkimpulze; 18-06-09 om 13:34.
  #6  
Oud 18-06-09, 13:31
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Er zijn blijkbaar enorm veel problemen met mensen die Herstellen naar 3.0 en niet voor de optie update kiezen. Ik ben ook al enige tijd met iemand bezig om zijn iPhone (1st gen) terug aan de praat te krijgen maar alsnog geen succes, en geloof me we hebben al zo goed als alles geprobeerd. Zodra we een oplossing gevonden hebben voor dit probleem zal ik dit met jullie hier delen, maar ik heb hier een slecht gevoel bij moet ik toegeven.
  #7  
Oud 18-06-09, 13:45
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar enorm veel problemen met mensen die Herstellen naar 3.0 en niet voor de optie update kiezen. Ik ben ook al enige tijd met iemand bezig om zijn iPhone (1st gen) terug aan de praat te krijgen maar alsnog geen succes, en geloof me we hebben al zo goed als alles geprobeerd. Zodra we een oplossing gevonden hebben voor dit probleem zal ik dit met jullie hier delen, maar ik heb hier een slecht gevoel bij moet ik toegeven.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Zou toch wel een flinke blunder zijn van Appel als blijkt dat er ergens een structureel probleem zich voordoet in de software. Imagoschade voor een bedrijf dat eenvoud en stabiliteit hoog in het vaandel hebben staan.
  #8  
Oud 18-06-09, 14:26
Denzinho Denzinho is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Hallo,

Ik heb hier dezelfde probleem. En ik zou ook graag de oplossing ervan willen weten. Zit nu met een iphone die niks doet !!!
  #9  
Oud 18-06-09, 14:38
joostb80 joostb80 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

ik kon hem na 100.000 keer proberen eindelijk in dfu krijgen en itunes vond hem weer, maar kon alleen maar herstellen en na een tijdje 'voorbereiden van iphone' op herstel gaf ie foutcode 1604 en itunes herkent weer niets. Ik blijf het nog een tijdje proberen, anders stuur ik hem op naar apple.
  #10  
Oud 18-06-09, 14:39
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Denzinho Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb hier dezelfde probleem. En ik zou ook graag de oplossing ervan willen weten. Zit nu met een iphone die niks doet !!!
Zojuist even met onze collega´s van de tmobile shop gesproken, zij hadden verder nog niemand binnen gehad, op een enkeling na die klaagde over de grootte van de download ;-)
  #11  
Oud 18-06-09, 14:40
darkimpulze darkimpulze is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostb80 Bekijk bericht
ik kon hem na 100.000 keer proberen eindelijk in dfu krijgen en itunes vond hem weer, maar kon alleen maar herstellen en na een tijdje 'voorbereiden van iphone' op herstel gaf ie foutcode 1604 en itunes herkent weer niets. Ik blijf het nog een tijdje proberen, anders stuur ik hem op naar apple.
Hey Joost,

Ik heb inderdaad precies hetzelfde als jij. Na veel proberen herkent iTunes het weer, maar ho maar, herstellen doettie niet!
  #12  
Oud 18-06-09, 22:02
joostb80 joostb80 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

Hier is het eindelijk gelukt. Heb het even op een andere compu geprobeerd en leek in het begin dezelfde problemen te krijgen, maar nu ging ie na lang wachten toch beginnen met installeren en 3.0 is eindelijk werkend. Bedankt voor de hulp!
  #13  
Oud 18-06-09, 22:57
theet theet is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Baarn
Berichten: 10
Standaard Itunes DFU Beveiligingscode

Bij mij is inderdaad ook het Recovery scherm al iets waar ik 24 uur tegen aan kijk. al van alles geprobeerd.
Nu heb ik de nieuwste itunes er weer op staan maar geeft de melding dat ik de toegangscode op de iphone moet invoeren voordat deze herkent kan worden. Ik heb wel een code op mijn lockscreen maar die kan ik niet openen als mijn iphone niet uit Recovery wil. DFU wil volgens mij wel maar itunes ziet niets.

Iemand een idee?
Ik kom geen steek verder...
Ik had gister nog 2.2.0 en heb naar 3.0 geupdate ( wat dus niet zo slim was ) .
Ik heb een iphone 2g.
  #14  
Oud 19-06-09, 09:00
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theet Bekijk bericht
Bij mij is inderdaad ook het Recovery scherm al iets waar ik 24 uur tegen aan kijk. al van alles geprobeerd.
Nu heb ik de nieuwste itunes er weer op staan maar geeft de melding dat ik de toegangscode op de iphone moet invoeren voordat deze herkent kan worden. Ik heb wel een code op mijn lockscreen maar die kan ik niet openen als mijn iphone niet uit Recovery wil. DFU wil volgens mij wel maar itunes ziet niets.

Iemand een idee?
Ik kom geen steek verder...
Ik had gister nog 2.2.0 en heb naar 3.0 geupdate ( wat dus niet zo slim was ) .
Ik heb een iphone 2g.
Lees dit topic even door: https://forum.iculture.nl/f14/i...2g-iphone.html
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #15  
Oud 19-06-09, 14:34
krishant krishant is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 12
Standaard

Ja, ik heb dus precies hetzelfde geval. Ik heb zo een idee dat het expres gedaan wordt ofso. Heb het nou op 2 computers met windows xp geprobeerd en alleen maar foutmeldingen en problemen. Nou op 2 vista computers geprobeerd en alles werkt perfect.
Sommige hebben ook problemen met vista maar in mijn opzicht ligt het dus aan xp.

Nu werkt mijn iphone helemaal perfect na herstel ding op windows vista.
  #16  
Oud 12-09-09, 03:35
yuyu yuyu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Hier ook eenzelfde geval! Argh! Had dit topic geloof ik eerst moeten lezen eer ik mijn 1e gen-iPhone versie 2.0 ging upgraden naar 3.0...Na upgrade kreeg ik ook foutmeldingen van itunes:

De aangesloten iPod kan niet worden geidentificeerd. Sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals. Er heeft een onbekende fout voorgedaan (1601).

Nu rest me alleen nog maar tientallen keren restarten en nogmaals hopen dat iTunes 'm herkent.

Iemand nog ideeen?
  #17  
Oud 12-09-09, 08:35
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Zoeken naar: 1601 levert een hele hoop treffers op dit forum, o.a. dit topic. Kijk eens rond of er iets voor je/jullie bij staat.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #18  
Oud 20-10-09, 17:04
h0rs3y h0rs3y is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Exclamation Reset!

ik had het zelfde probleem en ik heb het zo opgelost:

druk aan/uitknop en de menu knop in en dan wachten tot die reageert

miss helpt het ook bij jullie.
  #19  
Oud 18-12-10, 20:41
lidwien3 lidwien3 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

OPLOSSING!!!

Ik heb gebeld met apple

Ik had na update error 1602, Vervolgens herkende itunes mijn iphone 3gs helemaal niet. Had alleen het itunes logo en de usb stekker op beeldscherm. Hij deed nix nakkes nada.

vervolgens alle apple, sofware (update en andere software waar apple in voorkwam) itunes, quicktime en bonjour verwijderd via configuratie.
daarna itunes weer geinstalleerd via apple. itunes herkende mijn telefoon weer en ik kon hem herstellen.

Gelukkig doet ie het weer, maar itunes vraagt nog wel of ik wil updaten. Dat doe ik dus maar niet meer. Vraag me ookm af waarom ik moet updaten, aangezien er 4.2.1 op zit.

Succes allen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
itunes herkent geen dfu mode? :/ Guest-20191103144301 iTunes 2 17-07-11 21:20
Update 4.3 afgebroken met error 1602 sinterklaasje iPhone algemeen 2 15-03-11 12:43
iPhone: Iphone kan niet in DFU en Itunes herkent niet Drinkyoghurt Jailbreak 1 14-09-10 02:21
Iphone doet niks meer, error 1600/1602. dfu niet mogelijk carlitoslife iPhone algemeen 6 09-11-08 12:34
Windows: iPhone word niet herkent in iTunes geen DFU mode? xBram iTunes 5 28-09-08 15:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:42.