//

Dit kan veeeel beter, Apple

Dit kan veeeel beter, Apple discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanavond was het weer eens zo ver; ik moet mijn iPhone synchroniseren. Dat doe ik liever niet want dat duurt altijd veels te lang en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-09, 01:44
Hautje's schermafbeelding
Hautje Hautje is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Millingen a/d Rijn - of all places
Berichten: 38
Standaard Dit kan veeeel beter, Apple

Vanavond was het weer eens zo ver; ik moet mijn iPhone synchroniseren.
Dat doe ik liever niet want dat duurt altijd veels te lang en is een grote ergernis.
Ik ben een grote iPhone-fan maar een enorme iTunes hater.
Wat een bagger programma is dat!?!
Ik hang vanavond om 19:30 mijn iPhone aan iTunes (gaan we weer; geen jailbreak gewoon standaard phone met 3.0 erop) en meteen het bekende
bericht: "reserve copie maken" ? Waarom moet dat eigenlijk? Van wie?
Ik wil gewoon wat liedjes op mijn "iPod" zetten en dan moet de hele iPhone gebackupped worden? Ook niet veel vertrouwen in de software - als het toevoegen van wat liedjes al vooraf moet gaan door een volledige backup
Afijn.
Om 21:30 kom ik tot de conclusie dat de zooi hangt.
In iTunes staat het "synchroniseren dingetje" te draaien maar we komen helemaal niet verder. Als ik anuleren kies op de iPhone hebben we de eerste 2 uur door de plee getrokken!
Nu hangt ie er opnieuw aan en - als ik de grafische voorstelling mag geloven - gaat dit de rest van de nacht duren.
Wat een totaal KLT programma is dit zeg!

Het MINSTE wat Apple zou kunnen doen is het programma enige voortgang berichten te laten geven. Zo van "synchronisatie loopt nog - geen paniek"
of "volgende melding over een uur - zo niet, rebooten en opnieuw proberen"
Ik vind dit heel irritant en ook heel slecht aan de iPhone.
Dat mensen dit ding durven te jailbreaken vind ik bewonderenswaardig, omdat mijn "standaard burgelijke iPhone" altijd weer middels "trail and error" moet synchroniseren en daarbij herhaaldelijk DE MIST IN GAAT.

afijn2
Mijn Pa wil ook een iPhone, na al mijn geweldige verhalen en demo's, maar mij Pa is een senior en ik zeg; "niet doen" Wacht maar op iPhone 4 of 5 die dmv van een piepklein programmaatje ALTIJD kan synchroniseren en/of herstellen.

Ik moest even stoom afblazen - hoop dat ik dat in het juiste forum heb gedaan? Over 7 uur, als mijn iPhone weer sync en beschikbaar is, dan gaat mijn humeur wel weer omhoog...

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-09, 09:58
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Uuuuhhh heb je een aantal terabites in dat ding gepropt . LOL

Bij mij duurdt het nog geen minuut. Ben het met je eens dat ze de optie er wel in hadden mogen bouwen om alleen wat bestanden (muziek enz..) alleen ff te syncen met de iphone.

Maar uren..

Er zal toch echt iets anders aan de hand zijn. Houdt je firewall of virusscanner de boel niet op....
  #3  
Oud 16-07-09, 10:02
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Bij mij werkt het opzich wel lekker, maar het is wel algemeen bekend dat iTunes gewoon bagger werkt op Windows.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #4  
Oud 16-07-09, 10:33
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Ik heb 2 iphones en 1 ipod en onder windows werkt itunes beter dan alle alternatieven. Syncen duurt niet lang.
  #5  
Oud 16-07-09, 10:45
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

hmm nog nooit problemen gehad. Vroeger was de backup erg traag (kan je trouwens gewoon cancellen door op het kruisje te drukken), maar tegenwoordig loopt het als een zonnetje.

iTunes is inderdaad niet echt lekker onder windows, maar volgens mij verschilt dat ook per persoon.
  #6  
Oud 16-07-09, 11:21
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

@Hautje
licht het niet aan je pc? ik had eerst een een computer die echt sloom was die er dus ook een uur over deed met syncen, maar nu ik een nieuwe heb (Een snellere) is het opgeslost. het duurt nog geen 1 min! Probeer eens met een andere computer te syncen voordat je Itunes de schult geeft

Laatst gewijzigd door PeterTe; 16-07-09 om 14:36.
  #7  
Oud 16-07-09, 21:47
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

USB1.0 misschien nog???
  #8  
Oud 20-07-09, 00:33
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
USB1.0 misschien nog???
waarschijnlijk niet, want dan gaan firmware updates echt niet.
Je krijgt na verloop van tijd een errorcode.

Wat ik je wel kan meegeven als tip:
neem een usb-poort die rechtstreeks aangesloten is op je moederbord (die op de achterkant) zo zal het alleszins veel beter gaan.
  #9  
Oud 20-07-09, 13:12
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Ben het met je eens dat ze de optie er wel in hadden mogen bouwen om alleen wat bestanden (muziek enz..) alleen ff te syncen met de iphone.
Wat is er mis aan de optie om automatische synchronisatie van devices uit te zetten? Deze optie is te vinden in de instellingen van iTunes op het tabblad "devices" (die met het iPhone icoontje).

Wil je synchroniseren en staat deze optie uit? Geen probleem! Gewoon in iTunes je iPhone selecteren en op de sync knop drukken

Wat kal_el zegt kun je als eerste eens proberen. Het gros van de problemen met usb apparatuur ontstaan door het gebruik van externe usb hubs. Als je zo'n hub elimineert zie je vaak dat de problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Het bovenstaande verhaal geldt overigens ook voor diverse andere devices zoals de Windows Mobile apparaten die ook automatisch syncen met ActiveSync. Ook daar duurt een sync lang en moet je er op wachten en ook daar kun je de automatische sync uitzetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik beter wachten met een Iphone te bestellen bij T-Mobile? Frenzie Odido (T-Mobile) 5 26-09-08 09:21
Kan telefoon niet opnemen, hoe kan dit? wermar iPhone algemeen 5 14-09-08 14:59
Welke Apple beter? DertKesh Chat en geruchten 60 25-02-08 09:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.