//

Activeren zonder iTunes?

Activeren zonder iTunes? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs een defecte iPhone 2G gekocht, die software problemen had. Ikzelf ben goed bekend met unlocken en jailbreaken van iPhones, maar deze heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-08-09, 22:54
Bluedragon Bluedragon is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard Activeren zonder iTunes?

Ik heb onlangs een defecte iPhone 2G gekocht, die software problemen had. Ikzelf ben goed bekend met unlocken en jailbreaken van iPhones, maar deze heeft mij heel wat uren beziggehouden. Het was absoluut een software probleem maar hij wilde helemaal niets, geen recovery, geen DFU enz. Na heel veel moeite heb ik hem uiteindelijk herkend gekregen in iTunes en kon ik hem herstellen met de 3.0 firmware. Daarna kwam ik er achter waarom hij zo moeilijk deed, de power-knop bleek niet te werken..

Ik zit nu vast omdat ik niet wist van de defecte powerknop. Ik wilde hem gewoon eerst herstellen in iTunes en vervolgens jailbreaken met Redsn0w. Het jailbreaken gaat echter niet omdat ik zonder de powerknop de knoppencombinatie niet kan uitvoeren. Hij staat dus nu op het activatiescherm en ik kan de iPhone niet in en kan hem ook niet benaderen via iTunes omdat hij dus niet geactiveerd is.

Die powerknop is niet erg, ik wil er in kunnen zodat ik hem gewoon kan gebruiken en kan syncen.

Als ik het me goed herinner was er vroeger Winpwn, die de eerste softwares kon aanpassen zodat je zonder iTunes je iPhone kon activeren. Kan iemand mij vertellen of ik bepaalde bestanden via iPhoneBrowser of iDisk kan aanpassen of vervangen zodat de iPhone geactiveerd is? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Excuses voor het lange verhaal
__________________
Eens een iPhone, altijd een iPhone!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-09, 00:05
bednar bednar is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem...
Na het downen van een verkeerde app op mijn gejailbreakte/geunlockte 3gs (firmware 3.0) niet meer opstarten. Ik moest hem wel herstellen via itunes ( en had zelf geen backup of iets. Dus nu heb ik weer een orginele gelockte iphone 3gs met firmware 3.0.1 erop. Het probleem is hoe kan ik hem nu activeren? Ik heb namelijk niet een sim van de juiste provider. Of kan je een Iphone ook jailbreaken/unlocken zonder hem te activeren? Het zou mooi wezen als ik hem buiten itunes om kon activeren...

heeft iemand hier ervaring mee...?

ik ben vrij nieuw in dit wereldje, dus kan jullie hulp goed gebruiken!

greetz
  #3  
Oud 10-08-09, 12:14
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Hier nog een slachtoffer van precies hetzelfe probleem. Alleen ik ben nog stommer geweest, want ik wist dat dit probleem kon optreden na een 3.0.1 update. De iphone is nog wel in recovery mode te krijgen door de batterij leeg te laten lopen en vervolgens de USB kabel aan te sluiten en ondertussen de home knop in te houden. Ik heb verschillende custom firmware geprobleerd, maar geen van deze firmware laat de iPhone in DFU gaan bij herstellen. Ook zijn er DFU bestanden te downloaden, die door een commando in het DOS prompt van windows, of terminal in OSX de iphone in DFU zouden moeten laten gaan. Dit werkte in geen geval. Ik krijg geen reacties op mijn eigen topic (stukje naar beneden in dit forum) Dus ik hoop dat we samen wat kunnen vinden.


Mvg
  #4  
Oud 17-08-09, 01:07
Bluedragon Bluedragon is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

@ bednar

Het feit dat jouw iPhone weer gelockt is op de originele provider is geen probleem, je moet hem gewoon even jailbreaken met Purplera1n. Hierbij wordt hij meteen geactiveerd. Vervolgens kun je via Cydia Ultrasn0w downloaden waardoor hij geunlockt is. Je oude gegevens had je dan kunnen syncen van een back-up, maar als je die niet hebt gemaakt in iTunes dan kan dat helaas niet. (iTunes doet dit tegenwoordig automatisch bij het syncen, dus misschien is er onbewust wel een kopie gemaakt?)

@jacobdeboer83

Sorry voor de late reactie, maar ik heb na mijn 1e post ook nog heel wat doorgezocht en kwam uiteindelijk ook bij een script dat je iPhone in DFU kon bootten. Was van plan deze optie nog te posten, maar ben dat helaas vergeten. Hij werkte voor mij i.i.g. niet, de iPhone wordt zo in Recovery geboot maar daar heb je dus idd niets aan omdat bij custom firmware de iPhone in DFU moet staan. Tenzij hij natuurlijk eerder gepwnt is, maar die van mij staat op het activatiescherm en alle oude jailbreaksporen zijn dus weg.

Wat je ook nog zou kunnen proberen: het programma iLiberty+, dat was een programma voor de jailbreak van 1.1.4. Het had ook een handige extra tool, namelijk de iPhone in recovery of DFU bootten. Bij mij gebeurde er verschillende keren helemaal niets (bij pogingen tot boot in DFU), en uiteindelijk bootte hij af en toe in recovery. De DFU modus lukt niet, maar misschien dat jij meer geluk hebt.

Verder heb ik nog geen andere methode gevonden helaas..

Laatst gewijzigd door Bluedragon; 17-08-09 om 01:11.
  #5  
Oud 17-08-09, 12:15
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook alles afgezocht. Ik heb iBrickr, iLiberty+, ZiPhone geprobeerd, ik heb ze nog allemaal een keer geprobeerd met een nieuwere versie van iTunesMobileDevice.dll en een DFU script uit de 3.0 firmware gehaald. Dit alles zonder suc6. Ik ben tot de conclusie gekomen dat DFU zonder powerknop definitief NIET mogelijk is. Dus mijn oude iPhone is ten dode opgeschreven. Maar toch bedankt.

Mvg
  #6  
Oud 17-08-09, 12:18
bednar bednar is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Thnx allemaal maar ik had t al opgelost

toch bedankt~!

greetz bednar
  #7  
Oud 12-10-09, 02:39
Taliezin Taliezin is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacobdeboer33 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook alles afgezocht. Ik heb iBrickr, iLiberty+, ZiPhone geprobeerd, ik heb ze nog allemaal een keer geprobeerd met een nieuwere versie van iTunesMobileDevice.dll en een DFU script uit de 3.0 firmware gehaald. Dit alles zonder suc6. Ik ben tot de conclusie gekomen dat DFU zonder powerknop definitief NIET mogelijk is. Dus mijn oude iPhone is ten dode opgeschreven. Maar toch bedankt.

Mvg
Ik heb een 3G, als mijn telefoon wordt aangezet, vervolgens de USB kabel aansluit en tegelijkertijd de home toetsindruk in ingedrukt houdt, komt ie ook in DFU stand terecht. Oftewel anders dan de Power en Home tegelijk ingdrukt houden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Activeren zonder Sim/iTunes gerald88 Unlock 24 27-08-11 09:14
iPhone: Iphone 4 Activeren zonder SIM Kymela Jailbreak 0 23-12-10 16:34
iphone activeren zonder computer bako Archief 4 18-09-10 10:07
iPhone 2G activeren zonder itunes b-style Archief 2 31-01-10 19:49
Activeren zonder AT&T BadSide Archief 4 22-10-07 00:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.